* Filmen Sound of Music - minnen

 


Idag visas filmen Sound of Music på TV,  och den tar mig på en nostalgisk tripp tillbaka till 1970, då jag för första gången gick på bio 20 år gammal.

Kanske om du är en ny besökare här i min blogg undrar,..........vad då första gången........ ;-)
så kan jag tala om att jag var uppväxt i en mycket strikt frikyrka där man inte fick göra knappast några saker utanför denna kyrka / tro.
Mer går att läsa om detta bland olika inlägg jag gjort här i min blogg.

Så idag när de sänder denna film på TV, den väcker så många minnen.

Kommer ihåg hur jag älskade denna film och njöt av att få titta på den, och den gjorde så starkt intryck på mig.
Jag rördes så starkt av den och många tårar även fälldes ;-)

Här ovanför finns en del och sång ur filmen som var en av dem jag fastnade mest för.
Kanske av förklarliga själ......;-)

Åter igen......vilka minnen.....

Trackback
RSS 2.0