* Övernaturligt Lisa TV4+


Jag brukar titta på serien: Lisa Williams: att leva bland döda, som går på TV4+ kl 20.00 på Torsdagar.
Tycker hon ger ett seriöst och trevligt intryck som medium och att hon dessutom går runt och hjälper människor spontant och utan att ta betalt.

Dessutom tycker jag det är så spännande att det visas mer och mer av dessa program om det övernaturliga, då det verkar ha blivit allt mer accepterat att dessa saker förekommer.
Vilket jag tycker är mycket fint.

För många år tillbaka skulle det nog inte ha varit möjligt, och om man då sa att man trodde på detta eller talat om att man upplevt vissa saker så skulle man nog ha ansetts som tokig.
Och kyrkorna skulle antagligen reagerat mera, och antagligen fortfarande vissa inte gillar detta.
Men jag tänker, att varför ska det ena behöva utesluta det andra.

Tänker också att tur att vi inte levde för några hundra år sedan, då häxprocesserna var i full gång, för då skulle nog dessa mediums och vi andra som tror på dessa saker ha råkat ganska illa ut.

Detta blev lite av mina små funderingar idag och som vanligt med en liten bild jag gjort.  

Önskar er alla en fin fortsatt kväll.

Ps:  4 April kl. 12.30
Jag fick sedan reda på att sista avsnittet av denna serie var i förra veckan. Ursäckta att jag inte tog reda på det innan.
Hoppas serien kommer tillbaka.

Trackback
RSS 2.0