* Önskar göra en bok

 

Jag har länge tänkt på att göra en liten bok bl,a med mina dikter som jag skrivit under åren.
Speciellt för att ha själv, ge till de närmaste, till bekanta och vänner som eventuellt vill ha den.

Just nu har jag mina dikter samlade i en liten bok som den här ovan, plus en del papper som ligger här och var ;-)
 Och en del av mina dikter har jag även på min hemsida:
http://www.ingermaryissa.se/Dikter/minadikter.htm

Jag har hittat ett par sidor på nätet där man kan göra böcker online.
Som dessa:
http://www.gordinegenbok.se/index.jsp  
och
http://www.solentro.com/

Den första verkar vara ganska avancerad men ska testa när mitt Adobe Reader funkar igen, då det helt plötsligt slutat att funka.
Den andra sidan: Solento, verkar ganska lätt, men ganska begränsat vad man kan göra där.

Finns det någon som läser min lilla blogg som har erfarenhet av dessa webbsidor, eller har något förslag på ett bra program där man kan göra böcker själv ?
för att sedan kunna skicka till något tryckeri på nätet.
Jag har sett flera sidor på nätet som trycker upp böcker och annat till bra priser.

Annars är det som vanligt här, och vädret har varit lite bättre med en sol som äntligen tittat fram då och då.
Men ärligt talat så längtar jag efter en riktig vinter med gnistrande snö och köldgrader.
Övergången till våren blir ju mysigare och mera spännande då.
Önskar att årstiderna vore mera riktiga sådana, så man verkligen känner årstids-växlingarna.

Ja, det var lite från mig idag, och önskar er alla en fin dag imorgon och helg.

Trackback
RSS 2.0