Konstig dröm - undulat


Förra natten drömde jag ganska röriga drömmar,
och kanske det berodde på fullmånen, vilket jag skrev om i mitt föregående inlägg.

Jag drömde bl.a. att jag var på min gamla arbetsplats som var ett stort öppet kontorslandskap.
Och jag drömde att det helt plötsligt fanns några undulater där som flög omkring.

Helt plötsligt satte sig en undulat på mitt bröst vid mitt hjärta och jag var så glad över att denna undulat var så tam mot mig och att den tydde sig till mig.

Den satt där hela tiden och jag lyckades hitta mat till den och i drömmen var jag så glad och lycklig när jag gick omkring med den.

Men helt plötsligt uppstod någon slags oro på platsen, jag kommer inte ihåg vad,
och min undulat blev rädd och flög iväg och kom aldrig mera tillbaka.
Och jag blev så ledsen.

Där vaknade jag.

Undrar vad man får alla konstiga drömma ifrån.
Eller kanske den ville säga mig något....

Kommentarer
Postat av: Thalina

Har märkt att man kan drömma om precis vad som helst,det kanske var din syster som ville ge dig en hälsning vem vet och då kommer hon säkert tillbaka kram THALINA

2009-01-11 @ 16:54:45
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Ja, drömmens värld är ett mysterium minsann.

Man kan drömma mycket märkliga saker...

Ha det gott!

Kram

2009-01-11 @ 17:10:19
URL: http://birgittas.bloggagratis.se/
Postat av: Anki Enbom

jag tror att de felsta drömmar vill säga en ngt. Men oftast förstår jag inte vad bara :)

Förstår att det måste ha kännts tomt när undulaten flög bort. Kanske det var ngn kär på andra sidan som ville dig ngt.

Kram

2009-01-11 @ 17:49:01
URL: http://ankiskatter.blogg.se/
Postat av: Agneta

Drömmar är ofta ett saligt hopkok av det man sett på TV, läst på Internet eller hört på radion eller de tankar man har innan man skall sova.

Ibland rör det undermedvetna ihop gammalt och nytt så det är svårt att tyda, om det är meningen? Vem vet?

Man kan träna sig på att drömma om något,genom att tänka på något speciellt innan man somnar. Man kan också föreställa sig hur man vill vara, leva sitt liv innan man somnar, då kan det påverka nästakommane dag.

Kram från ett halvstormigt Göteborg..Brrr...

/Agneta

2009-01-11 @ 17:56:08
URL: http://agnetas.casa.se
Postat av: soffie

har du försökt tyda dina drömmar det kanske betyder nt just det med undulaten/fågel som satte sig vid ditt bröst!

jag sover ju knappt nåt heller då det är fullmåne å det blir jobbigt,jag ligger vaken/sover inåt mellanting så det känns så levande drömmarna,

inatt är den som fullast men sen börjar den gå tillbaka,

ha en gonatt så gott det går

2009-01-11 @ 18:49:32
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Inger

Ja visst kan man ha konstiga drömmar.. Men jag tror oxå att det kanske var någon som ville ge dig en hälsning...Mysigt med undulater. Båda mina barn har det.. vi hade det när de var barn oxå...

Jag har haft många funderingar just på vilda fåglar, om de vill komma med något bud ibland...



Ha en fin vecka..kramen till dig min vän...

2009-01-11 @ 18:51:29
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: vivan

Ja, vist kan man drömma tokiga drömmar...personer som man aldrig har sett...jag drömmer nästan varje natt, och ofta är det om kollegor....kul att berääta för dem att de varit i mina drömmar...

Det lär finnas en drömbok...som man kan tyda sina drömmar, men jag har inte läst den. Du får kolla om den finns på bibblan!

kramen!

2009-01-11 @ 19:11:18
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: annette

Skulle vara intressant att vara drömtydare, men så är det så tråkigt att man ofta vaknar innan allt är klart i drömmen, undrar varför??



Underbart vacker bild som Du gjort!



Stora Kramen //annette

2009-01-11 @ 20:08:21
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Ja, tänk om det är som några av er skrivit att min dröm betyder att min syster eller någon ville ge mig en hälsning från andra sidan.

Det känns så fint att tänka så.

Eller också betyder drömmen saknader jag har,

som jag känner ofta efter de kära som lämnat mig.



Visst många drömmar är ett hopkok av vad man varit med om på dagen, eller har sett eller hört.

Och även många saker som kommer upp från det undermedvetna, även saker från förr.



Jag tror också att många drömmar vill säga en något.

Och ja, drömmarnas värld är ofta ett mysterium och man kan drömma om märkliga saker.

Jag har själv varit med om att drömma sanndrömmar också.



Vad jag många gånger tycker är konstigt är att man kan drömma om personer som man aldrig sett

eller vara på platser i drömmen där man aldrig varit i verkliga livet.



Tack mina vänner för alla kommentarer och hoppas vi får sova gott inatt trots fullmånen.

Och att vi drömmer bra drömmar.

Kramar

2009-01-11 @ 20:33:04
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: britten

ja det är märkligt med drömmar..och precis som du så drömmer jag också i perioder mycket,....precis som Inger säger så tror jag ibland att drömmen vill säga oss något och just fåglar tror jag kan komma med nåt slags bud både i drömmen och i vaket tillstånd....sov gott nu och dröm fina drömmar

2009-01-11 @ 22:18:25
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja, det var en lite konstig annorlunda dröm. Kanske har fullmånen inverkan på våra drömmar också...

Ha det bra!

2009-01-11 @ 22:21:27
URL: http://mariasfoto.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Hej vännen

Visst kan man drömma lite konstigt ibland. När min Kära Mamma hade gått bortför snart 10 år sedan så drömde jag ofta om henne, att hon då levde och att hon och jag var på dom platser vi hade promenerat på NÄR hon levde. Sedan har jag drömt att vi har pratat med varandra oxå, att hon hade det bra där hon nu befinner sig. Sedan hade jag verkligen en märklig dröm om henne för ngt år sedan, men det tar såååååå lååååång plats här att berätta, så kanske jag skriver om det på min blogg i stället framöver.

Ja det är märligt vad man kan drömma.

Jag skriver ju upp ibland vad jag har drömt sedan ngt år tillbaka. Som en "drömbok" ungefär.

Kram vännen

/Gunilla

2009-01-11 @ 23:04:43
URL: http://gunillaskatter.blogg.se/
Postat av: Reneth

Konstiga drömmar man kan få. Kanske du ska skaffa dig en liten undulat. Det är ganska mysiga små djur och inte så svåra att ta hand om. :) Jag hade massor med undulater när jag var liten. Mina första Pia och Pelle fick så många ungar att vi hade hur många som helst till sist. BamBam hette min egen lilla grön-gula grabb. Han var riktigt duktig på att pussas på munnen och säga god dag, god dag. Nu tar hundarna mycket plats så vi har bara hundar hemma. Jag minns också en mystisk dörm som jag drömde när jag skulle föda min första flicka. Då drömde jag att jag födde griskultingar, massor av små grisar som låg i sådana där genomskinliga plastbaljor på hjul som man hade på BB. Min man var alldeles blek och vår film tog slut i kameran. Dessutom hade vi inte namn så det räckte till alla. En del fick namn som plus och minus och så var det lilla punkt. Jag minns att jag vaknade alldeles genomsvett den morgonen. Hoppas du får sova riktigt gott i natt.

Kram

Reneth

2009-01-11 @ 23:19:29
URL: http://www.svenssonstassavtryck.se
Postat av: mimmi

Kanske var det fullmånen som styrde dina tankar .....



Har gjort en liten nystart i bloggen...kommer att bjuda på lite uppfräschande tips för dig hemmet....livet! Välkommen in

2009-01-12 @ 07:38:28
URL: http://mymim.blogg.se/
Postat av: Lissen

Hoppas du får drömma drömmar med lyckliga slut, Inger-Maryissa! Mmm det hoppas jag.

Ha en trevlig dag!

2009-01-12 @ 09:04:06
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Ja, det är märkligt med drömmar.

Jag drömmer också mera eller mintre under vissa perioder.

De flesta drömmar kommer jag inte ihåg så väl,

men vissa stannar kvar som denna min dröm om undulaten.



Kanske jag ska börja göra som du Gunilla, att skriva upp vad jag drömt,

och att göra det genast när jag vaknar, innan drömmarna flyger ivär ur minnet.

Men kanske drömmar också hamnar i vårt undermedvetna,

och därför kan upprepas eller att man fortsätter drömma om samma sak.

En liten tanke jag fick just nu.



Kul dröm du Reneth berättade om, och säkert jobbig ;-)

Vi hade också undulater när jag var barn och en undulat hette också Pelle,

och det undulatparet fick sedan fyra ungar, varav den yngsta fick stanna kvar hos oss och jag fick den.

Den var otroligt tam och söt liten fågel.



Tack Lissen, inatt drömde jag i alla fall inga jobbiga drömmar fast lite röriga var de.



Tack för alla mysiga kommentarer och det är så roligt hur vi här kan dela med oss av olika saker till varandra.

Ha det så gott mina vänner och önskar er alla en fin dag.

Kramar

2009-01-12 @ 12:04:16
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Hej.. ja ibland drömmer man konstiga drömmar, inatt drömde jag att jag gjorde en rockvideo, och jag var så duktig. haha jag kan dock inte sjunga alls i verkligheten.. Ja nu var det gott att få pengarna. Ha en toppendag.. kram

2009-01-12 @ 13:00:22
URL: http://www.metrobloggen.se/nett
Postat av: Lena

Nog är vissa drömmar knepiga, andra trevliga och vissa otäcka!!



ha en skön dag! :)



Ps, du kanske ska köpa en undelat! :D

2009-01-12 @ 14:55:39
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: Synne

Hej vännen.

Har läst ikapp nu.

Du skriver så mycket och så bra.

En sak som slog mig var att vi har bägge förlorat en syster. Min syster som var två år äldre än mig dog 1991. I leukemi.

Tänker på henne varje dag.

Sorgen försvinner inte.

Men så är det nog.

Hoppas att allt är bra med dig iallafall.

Ha det så gott nu min vän.

Kram Synne.

2009-01-12 @ 15:35:16
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: marie

ja, vad mycket konstigheter man kan drömma om ibland.

under helgen drömde jag om konstiga krukväxter som jag skulle köpa =)

2009-01-12 @ 15:49:28
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: Stina

Blev så full i skratt åt din dröm. Jag drömde för ett tag sen att jag skulle köra motorcyckel. Har ju körkort för de men aldrig gjort de.( tur de tagit bort de för de som tar körkort idag). Jag hittade ingen som vill låna mig en, men till slut fick jag låna en kompis till min sambos cyckel. Kom aldrig så långt att jag kom iväg för då vaknade jag. Synd hade velat se om jag klarade de. En 1300 kubikare tung som attan så de hade nog gått åt skogen. Ja va man kan drömma konstigt.

Ha en bra kväll.

2009-01-12 @ 15:50:17
URL: http://kfasse.blogg.se/
Postat av: Anki N

Drömmar är verkligen röriga emellanåt. Jag minns så sällan mina. Fast de sägs ju att drömmar har betydelse eller summerar händelser som varit, men dock inte i normal tappning. Hoppas du förstod vad jag menade där..

När jag drömmer om människor som blir de ofta motsatsen till var de verkligen är. Alltså en väligt snäll människa blir ond o elak i drömmen, de har jag ofta funderat på VARFÖR..



Annas är ju drömmar vackra. Man kan ju dagdrömma o då oftast om saker man själv valt o då väljer man ju något vacker o bra. Eller hur?



Kramiz Anki N

2009-01-12 @ 16:57:24
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Ingen aning.. men vissa tror på att drömmarna säjer oss något.. kanske det. Kanske det är läge för en liten underlat som sällskap.. de där kan verkligen underhålla.. jag har bevis för det, hade några tama i en annan tid..

Ha de fint kram från en med guldhättor:-)

2009-01-12 @ 17:14:45
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Ja, ibland drömmer man konstiga drömmar och undrar ibland var man får allt ifrån...



Kul dröm du Jeannet drömde...

tänk att få sjunga i en rockvideo...inte så tokigt alls ;-)

Det skulle vara kul att se de konstiga krukväxter du Marie drömde om.

Kanske du hittar spännande sådana.

Och ja Stina, synd att du inte fick drömma färdigt och fått veta hur färden med motorcykeln gick.



Visst är det förargligt att många gånger vaknar just som det är som mest spännande.

Och ja Anki, dagdrömma är heller inte så dumt,

för då väljer man själv vad man vill drömma om.

Kanske man kan dagdrömma just innan man somnar och sedan fortsätta i drömmen.

Det ska jag testa.



Ja, jag blir ju lite frestad att skaffa en undulat, som flera av er tipsat mig om.

Hade en sådan mycket tam en när jag var barn.

Men det är nog lite knepigt i min lilla lya med min stationära dator osv.

För jag vill ju att de små liven ska få vara ute och få flyga utanför buren också.



Tack mina goa vänner för alla kommentarer.

Och stora kramar

2009-01-12 @ 19:18:26
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Bettan

Ja hoa vad mycket konstigt man kan drömma. Men min läkare säger att det är för att rensa hjärnan för att inte bli sjuk.



Men visst kan man ibland fundera vad betydde det där egentligen.



Du Inger, kanske det du drömde var en liten fingervisning för något som du känner för och visade sig i en liten undulat.



Ha det gott!

2009-01-12 @ 19:27:07
URL: http://bettan.lojdstrom.se
Postat av: Helen

Hej på dig, ett tag sen jag var här... Drömmar är nog rätt märkliga, jag drömmer ingenting för tillfället, har inte gjort det på länge.. Jag är så slut på kvällarna att jag bara stupar i säng...

Hoppas du får ordning på "dom"..



Kram Helen

2009-01-12 @ 21:12:30
URL: http://hejaweb.se
Postat av: Diana

Ja, hur man kan koka ihop det i drömmar.

Konstigt!

Men det lät så fint med din lilla kompis underlaten.

Den kanske kommer tillbaka i natt, vem vet!

Sov gott och dröm sött vännen!

Kram Di

2009-01-12 @ 21:29:23
URL: http://dianahagel.wordpress.com
Postat av: soffie

en liten varm kram till dej

2009-01-12 @ 22:00:28
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Jo man kan drömma så mycket konstigt,

och jag tror som du Bettan skrev, att drömma är viktigt för hjärnan.

Har hört om experiment där försökspersoner hindrats att drömma

att de inte har mått så bra då.

Så antagligen drömmar är en "säkerhetsventil"..

Och ja, kanske som du skrev att min dröm var en fingervisning för något jag känner för

och som visade sig som en liten undulat.

Och en spontan tanke just nu jag fick är att kanske det är något som jag är rädd att förlora....



Tack mina vänner för alla kommentarer och jag blir alltid så glad.



Nu ska jag börja en ny bloggpromenad och fortsätter antagligen imorgon.

Har kännt mig ganska less ( egentligen F-bannat ) på Blogg.se ikväll,

som inte kommer med någon information varför det är såna strul bl.a. med att kommentarer som man skriver dröjer så länge att komma in.

Man vill ju kunna se direkt om den kommit med.

Jag har börjat att snegla på andra blogg-platser ifall...

Men vi får hoppas att dessa problem fixar sig snart.

Man hoppas ju så länge man kan...



Stor Kram till er alla



2009-01-12 @ 22:28:26
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: ejmis

Jag läste en artikel om att drömmar "talar" till oss...sen gäller det bara att förstå språket...

2009-01-13 @ 19:37:44
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Jo, det är nog så.

2009-01-13 @ 23:00:19
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: mikaela

vad synd att han flög iväg. undulater som är så fina. konstig dröm

2009-05-09 @ 18:10:19
URL: http://gwendolenthegood.blogspot.com/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Ja det var en ganska knepig dröm och jag var ju så ledsen i drömmen när den flög iväg.

Ja, undulater är så fina fåglar.

2009-05-09 @ 18:52:27
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: yvonne

gunillas mamma berättade att hon hade det bra efter sin död.min mamma och jag gjorde ett avtal medans hon levde. vi skrattade och skojade, men lovade att ge ett tecken från den andra sidan till den efterlevande.den kom ca 2 år efter min mammas död i form av en mycket stark dröm som jag ännu minns i detalj.i stort sett berättade hon att hon hade det så bra. hon ville inte tillbaka till livet. inga värdsliga ting lockade henne. hon hade inte ont av sin sjukdom. hon log och var helt obekymrad. själv vaknade jag med en enorm vrede över mej själv. alla tårar och alla stunder av sorg hade varit helt onödigt.DETTA VAR SIGNALEN FRÅN MIN MAMMA som vi kommit överrens om. jag tvivlar inte mer på att dröm är mer än ett hopkok av dagens verksamheter.jag har även haft framtids dröm. allt hände och var som jag såg i min dröm.från att ha varit en stark tvivlare har jag förståt att det fins något mer. MEN VAD.

2010-01-05 @ 12:27:33
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Tack för det du berättade, och det är så intressant att läsa.

Nej, drömmar är inte alltid bara ett hopkok av dagens verksamheter osv.

Utan de kan ha en helt annan betydelse som du berättar om här.



Så fantatstiskt att din mamma kom till dig i drömmen och talade om att hon nu mådde bra,

vilket måste ha betytt mycket för dig.

Skulle önska att mina syskon och föräldrar gjorde samma sak....och även få svar på flera: varför...



Jag har själv också varit med om ett par sanndrömmar.

Och jag tror också fullt och fast på att det finns något mera...

en annan dimension..och / eller den andra sidan som jag brukar kalla det.



Åter igen tack för din kommentar.

2010-01-05 @ 13:40:30
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: K

Fan vad sjukt, sitter precis och försöker tolka min dröm ajg hade inatt. Och min dröm var nästan indentisk din... Liten fågel med massor med färger som satt vid mitt hjärta... jag matade den... den blev svag och sjuk... och ajg kände starkt för den som om jag ville beskydda den...



Fan va läskigt!! :) hoppas i får svar på vår dröm, för jag kan nästan ara 100% säker påatt det betyder något!

2010-02-01 @ 00:21:59
URL: http://blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Ja, det var verkligen konstigt att du hade en likadan dröm och hittade detta mitt inlägg om min dröm.

Konstiga saker som händer ibland.

Ja, jag undrar vad våra drömma betyder.

Skulle vara intressant om du kommer på vad din dröm betyder och talar om det för mig

2010-02-01 @ 00:36:29
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0