God Jul + ett barndoms Julminne


Med denna lilla bild som jag gjorde förra året ( då jag inte har ett grafikprogram just nu)
så vill jag önska er alla en riktigt GOD JUL

Hoppas ni och era nära och kära inte har eller får några större problem när ni åker till varandra för att vara tillsammans under Julen.

Har hört att det varit besvärligt på en del platser och även med tåg och flyg.

Och oj, vad kallt det var senare igår kväll här i Stockholm
de var hela 24 minusgrader....helt otroligt

Nu ikväll ligger temperaturen lite lägre...18 minusgrader..men det räcker gott och väl också ;-)


Och imorgon är det Julafton och jag ska öppna paketet jag fick av min vän i USA som jag berättat om i ett tidigare inlägg
spännande ;-)




När det gäller min barndoms jular så kommer jag speciellt ihåg en Jul när jag fick en docka som jag hade önskat mig så mycket.

Och bilderna här ovanför är av mig och min docka och ett foto av mig och mina syskon den Julen.

Kommer ihåg i vilken spänning jag väntade på den Julaftonen och gissade i vilket paket dockan eventuellt kunde ligga i.

Och när pappa ( som var tomte ) tog upp just det paketet och gav det till min 6 år yngre syster.....
ja..då var tårarna inte långt borta...

Men så sa pappa, att han läst fel på paketet och visst det var till mig.

Och till min stora glädje fanns min efterlängtade docka där som jag sedan kallade Susan.

Men visst var det lite styggt av pappa att göra så där...

Det poppar upp lite små minnen sådana dagar som dessa.

Åter igen önskar er alla en riktigt GOD JUL

Kommentarer
Postat av: mimmi

Ja det var lite elakt att göra så men du fick din docka till slut :)

En riktig god Jul önskar jag dig :)

kram :)

2010-12-23 @ 22:02:20
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: Inga Magnusson

Du ser verkligen glad ut med Din docka!

God Jul till Dig!

2010-12-23 @ 23:48:57
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: rovie

Det var nog inget illa ment utan mer att hålla dig i spänning ett tag till.

Den lilla killen till vänster är så lik min bror när han var liten så jag riktigt hajade till.

Blingee har jag gjort lite bilder i, ett roligt program, har glömt det tills nu när jag såg din fina bild. Kanske ska titta in där nångon dag, jag är fortfarande registrerad.



Jag ska til min dotter på Julafton, men jag går dit, det tar en kvart ungefär. Men jag åker hem, vill inte gå själv ute senare på kvällen.



VIll önska dig en God Jul och ett Gott Nytt År.



Kram

2010-12-23 @ 23:57:14
URL: http://rovie.blogg.se/
Postat av: Gunilla

GOD JUL önskar jag dig

julkram

/Gunilla

2010-12-24 @ 01:19:40
URL: http://gunillaskatter.blogg.se/
Postat av: Mia

Önskar dig en fin julhelg!



Vuxna är elaka ibland trots att de egentligen vill skämta litet.

2010-12-24 @ 08:22:32
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Kerstin

Ganska grymt mot en liten unge tycker jag nog, det faktum att Du än i dag minns det så väl visar att det satte sina spår!?

God jul kära Du<3!

2010-12-24 @ 10:49:36
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Erik "Semlan"

Din pappa tyckte nog bara att han var rolig och du fick ju din julklapp efter "felläsningen". Jag har varit med om precis samma sak en barnjul. Denna vinter kommer vi nog att minnas för både reseproblem, kölden och den rikliga snön. Må så gott!

Postat av: britten

ja jag kan tänka mig din känsla när pappa läste fel namn DET satte nog spår eftersom du minns DET så tydligt. Strax är denna julen slut. Skönt tycker jag. Hoppas aTT du har DET bra . Stor kram och god fortsättning

2010-12-24 @ 23:34:57
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Jo, det var lite styggt av pappa att göra så och jag kommer ihåg hur ledsen jag blev.

Men jag fick i alla fall min efterlängtade docka till slut som jag tyckte så mycket om,

och som jag gjord kläder till osv.^



Men pappa hade en "egenhet" och det var att han ofta gillade att hålla oss barn i spänning när vi väntade på något trevlig.

Man kunde aldrig känna sig säker...

Och ofta det innebar många tårar och spänning....



Hoppas ni alla haft en fin Julafton och tack för alla julhälsningr

och önskar er alla en fin fortsättning på Julen

Stora *Kramar

2010-12-24 @ 23:49:18
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Suss

Hoppas du haft en skön julkväll. Din docka är väldigt lik min älskade Kajsa, som jag fick när jag var liten. Min hade ljust hår, påmålat förstås. Annars är de väldigt lika.

God fortsättning på julen önskar jag dig. KRAM!

2010-12-25 @ 00:30:28
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Många minnen dyker upp till Jul:) Barndomen på vår tid var så där speciellt för oss barn.. nu är det lite annorlunda, men visst var det en trevlig o kul Julafton vi hade just denna. Barnbarnen, de små börjar bli så stora, mellan 2år och 3 månader ner till 6 månader:) Tomten var en rolig prick som skojade så ungarna tyckte det var så spännande:)

Ha de gott Inger o fortsatt fin Jul.. snön ligger där den ligger i skyhögar runt våra vägar här nere nu..Kallt, så kallt och så mycket snö har jag inte sett sedan 1976 eller var det 77/Pialotta

Postat av: Ragnvi

Precis som Pia-Lotta skriver så dyker minnen fram från svunna jular...på gott o ont....

Hoppas din julaftonskväll blev bra för dig! Hade du någon skinka i år...har för mig att du blev utan förra året?

Kramen!

Ragnvi

2010-12-25 @ 09:24:57
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: mimmi

Hej igen :)

hoppas du hade en trevlig och lugn julafton :)

Nu skall jag snart gå ner till min dotter och dela ut julklappar till hennes barn ..då de var hos sin pappa i går och firade jul :)

2010-12-25 @ 12:18:18
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Jovisst Pialotta det är många minnen som dyker upp till Jul

och jularna är nog ganska annorlunda då och nu.



Själv hade jag en lugn Julafton och gjorde lite extra god mat till mig sjäv

det blev en jätte-god indiskt köttgryta med goda kryddor ....

mat som jag tycker mycket om

och skönt också att ha min kära dator som sällskap, eftersom på TV var det mest om julen på de flesta kanaler

det kan bli lite för mycket av det goda när man är själv ;-) och kanske vill titta på annat också



Jo, Ragnvi, jag hittade skinka i år som tur var...det är ju så gott att ha på smörgåsen speciellt till frukost



Ha det så gott mina kära vänner och tack för alla kommentarer

och önskar er alla en fin fortsättning på Julhelgen

kramar

2010-12-25 @ 14:34:27
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: elwe

Vilka fina bilder, både din julbild och de jättefina fotografierna från när du var liten! :)



Ja det är nog lätt hänt att vuxna skämtar på ett sätt som inte alls är roligt för barn. Liknande skämt som det där med paketet brukade min morfar också dra, men man vande sig och lärde sig att han var sån.



Kram!

2010-12-26 @ 15:48:02
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Tack gulliga Elwe

jo, det är nog så att ibland vuxna skämtar på ett sätt och kanske inte tänker på att det inte är lika roligt för barnet.

Stor Kram tillbaks

2010-12-26 @ 17:39:21
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0