Lite av varje + ny bild

Hejsan igen.
Det blir inte så flitigt skrivande i bloggen den sista tiden, men får skylla på värmen som varit
och det verkar som om de flesta inte är så aktiva att blogga vid den här tiden på sommaren.

Det har varit jobbigt med 30 plusgrader i min lilla lya och både jag och antagligen också min dator har tyckt det varit jobbigt.

Men idag är det svalare och jag har inte behövt använda någon fläkt och det känns mycket skönare inne.

Annars är det naturligtvis skönt med sommaren, men är det för varmt är det inget kul.


Tack för alla råd och tips i kommentarerna för förra inlägget när det gällde mina funderingar om bärbar dator och mobilt bredband.

Och min dator har skött sig efter det som hände som jag skrev om i mitt senaste inlägg.

Hoppas jag kan få behålla den ett tag till så jag har mera tid på mig fundera över vilken bärbar dator jag vill ha så småningom och internetuppkoppling osv.

Och jag har ju en del annat jag helst vill göra först och det är nytt till min lilla lägenhet...speciellt en ny säng som jag berättat om förut.


Denna lilla bild här ovanför gjorde jag idag då jag åter igen vågade öppna mitt grafikprogram efter det som hände sist med datorn.

Och detta blev mitt lilla inlägg ikväll...mest för att säga hej och hoppas ni alla har det bra

Kommentarer
Postat av: SOFFIEPROPP

va bra att datorn funkat för dej,jag har en bärbar fick den ifjol i present av min gubbe å den är så bra jag kan sitta precis vart jag vill med den,

va fin bild,

ha det gott min vän

2010-07-18 @ 22:42:18
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Inga M

Som jag skrivit förut, en bärbar dator är jättebra, åtminstone om det finns ett bra batteri i den, ett som räcker ett par timmar minst.

2010-07-19 @ 05:23:48
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Fröken M

Tack ! Det sjuka är att efter mitt inlägg om "reklam - nej tack" så kommer det fortfarande lika mycke "rösta på mig" och blogglovin raggare på bloggen. Resektlöst och ganska tråkigt ! Ha en bra dag !

2010-07-19 @ 05:28:28
URL: http://frokenmela.blogg.se/
Postat av: Renee

Hejsan! Skönt att datorn fungerar som den ska, vårt mobila bredband har inte varit helt ok i värmen. Tappar kontakten med nätet lite för ofta. Ha en bra dag. Kram

2010-07-19 @ 10:18:22
URL: http://reneemari.blogg.se/
Postat av: Corina

Jag vet vilket sårpulver du menar.Kommer ihåg lukten av det :) Men det pulvret finns inte längre.

När det handlar om datorer så har jag haft en bärbar och jag har kvar den än men gillade den inte riktigt fast den fungerat bara fint.Numera har jag en stationär jag arbetar med.Mitt problem är just nu att routern hänger sig emellanåt men det löser sig när man drar ur kontakten och pluggar in igen :)Min bärbara skulle behöva nytt batteri men dom är allt för kostsamma för att det ska vara lönt.Krympande minne i datorn har jag löst med en extern hårddisk där jag lagrar foton och den grafik jag gör.Kram !

2010-07-19 @ 22:07:25
URL: http://corina.bloggplatsen.se
Postat av: Suss

Det är trist när datorn krånglar, fast jag önskar att jag inte var så beroende av den. Jag blir gärna sittande och läser, skriver, mailar, chattar, googlar, tittar på Tradera, Blocket mm mm. Klockan går alldeles för fort, men det är lätt hänt. Hopppas du får ordning på din dator, eller hittar en ny du blir nöjd med. Kram!

2010-07-19 @ 22:36:11
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: eva

Visst bloggas det mindre på sommaren men det är snart höst så vänta bara;D

Jag har en bärbar dator, batteritiden är då gott och väl 4 timmar på den och jag trivs toppen med den.

Kram!

2010-07-20 @ 01:41:15
URL: http://tantsnack.blogg.se/
Postat av: Renee

God förmiddag, sitter här och försöker svara på kommentarer, just nu är det segt.

2010-07-20 @ 10:11:50
URL: http://reneemari.blogg.se/
Postat av: Lambergsfrua

Vilka jättesöta bilder du har skapat! Jag njuter av de två katterna i datorn - urgulliga :)

Soliga kramar!

2010-07-20 @ 14:53:52
URL: http://lambergsfrua.bloggplatsen.se
Postat av: annette

Skönt att Du kan skjuta upp beslutet om en ny dator ett tag, svåra och oxå väldigt dyra beslut som måste tas.

Underbart vacker bild Du gjort, så fina färger och former.



Ha det så gott!



Kraaam

2010-07-20 @ 20:02:02
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: soffie

hoppas du haft en härlig dag och du sover gott på nätterna det har inte jag gjort på flera nätter vet ej varför men trist är det att bara sova en timme å sen vakna å va jättepigg,kram

2010-07-20 @ 20:30:54
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Erik "Semlan"

Tricket att stänga av och starta om datorn igen fungerar ofta. Så bra att du kan fixa med annat först, innan ny dator står på inköpslistan (de är ju inte gratis precis).

Värmen är besvärlig. Jag trodde på regn idag men alla gråa moln bara seglade vidare utan att fälla ens en droppe.

Gillar din bild. En sådan vas skulle jag kunna köpa om jag såg någon, härliga färger. Hoppas nattsömnen återvänder och det blir lite svalare. Det vore skönt. :-)

Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Jo, jag är glad över att datorn funkar nu och hoppas den gör det ett tag till.

Att skaffa en ny dator blir ju en extra stor utgift,

speciellt nu när jag vill skaffa ny säng osv. till min lilla lägenhet.

men dator kan jag absolut inte vara utan...det skulle vara alltför trist...

hemska tanke att vara utan all fin kommunikation, hemsidan, bloggen och all kontakt med er mina kära bloggvänner.

Men när det blir en ny dator så småningom så blir det nog en bärbar,

så jag har större utrymme här hemma och slipper alla sladdar.

Tack för alla kommentarer och synpunkter på stationära och bärbara datorer och hur de funkar hos er.

och kul också att ni gillar min lilla bild.

Kramar

2010-07-20 @ 22:35:10
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning Inger! Jo skallebanket (huvudvärken) gick över till sist! Var nog värmen som var boven!

Skönt att läsa att datorn hos dig fortfarande funkar!

Kramen!

Ragnvi

2010-07-21 @ 07:31:50
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Mia

Ha en fin dag vännen...hoppas att både du och datorn ska klara er i värmen... L

2010-07-21 @ 07:36:26
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Erika

Först vill jag säga tack för dina kommentarer under tiden jag varit utan dator, plus den du skrivit i går. Har varit rätt jobbigt på slutet utan datorn, jag är så van att kunna starta upp den när jag ska kolla något osv. Men nu är jag åter i bloggvärlden.



Nog har det varit riktigt tryckande värme t.o.f Idag är det bara mellan 13-18 gr här och det är bara skönt att graderna gått ner en del. Alltför varmt är bara plågsamt.



Bärbar dator vill inte jag har, men alla har vi olika tycke och smak. Visst är det bra att kunna flytta den och så, men det överväger inte för min del att införskaffa en sådant. Sedan backade jag när det gäller mobilt bredband. Själv har jag bredband via telefonjacket,och hitintills fungerar det helt perfekt. Jag såg också till så jag fick ett bredband med obegränsad surfning. Det jag har nu är lika snabbt som det jag hade innan jag flyttade. Tyvärr kunde jag inte har det här uppe. Inte allt som passar på olika orter. Jag skrev in postnumret för att se om jag kunde har det jag har nu, och det visade sig att det fungerade.



Visst blir man fundersam när datorn inte vill starta som det med din, skönt att det fixade sig så den startade upp som vanligt. Men det du beskriver har jag aldrig varit med om, kanske det blev lite fel som du också nämner. Teknikens värld är ibland något vi inte förstår oss på.



Håller med Erik om den fina vas du gjort på bilden. Den är verkligen så fin.



Kram och en bra dag önskar jag dig.

2010-07-23 @ 10:05:25
URL: http://mintidmittliv.bloggplatsen.se/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Jo, än så länge har både jag och datorn klarat sig i värmen,

men märker att datorn tycker också det är jobbigt när det är så varmt.

Fast idag har det också varit kallare precis som hos dig Erika, o

och jag tycker också det är skönt.



Jo, när det gäller dator, så vill jag helst ha stationär som jag har nu.

Men p.g.a min lilla lägenhet så är det ganska jobbigt med det uttrymme den tar och alla sladdar.

Så det blir nog en bärbar nästa gång jag köper en ny.

Och de bärbara har ju blivit bättre och med bättre skärmar om man jämför med några år tillbaka.

Men visst blir det nog annorlunda, speciellt när det gäller att jobba med grafik.

Men kanske det mera är en vanesak...

Jag har också bredband via telefonjacket ( Telias ) och det har funkat perfekt.

Och hoppas att mobilt bredband kommer att funka bra också,

men tror det eftersom här i Stockholm är nog täckningen ok.

Ha det så gott mina vänner och kramar

2010-07-23 @ 21:14:18
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0