Några rader - vintern - datorn m.m.

Hejsan igen,
Har inget speciellt att skriva om, men vill i alla fall kika in och säga hej.

Men märker att många bloggar lite mera sällan nu....det blir antagligen så i dessa tider före Jul.

Idag har jag känt mig ganska låg....kanske det beror på att ett lågtryck är på väg med snö och även regn och vindar

Nu är vintern nog här på riktigt....men det är inget kul med blötsnö och blåst
Då föredrar jag en del minusgrader och "torr" snö...eller vad jag ska kalla det ;-)

Oj...hörde just nu på nyheterna att det varit åska någonstans....
Spännande väder ;-)



Sedan till min lilla dator...den börjar bli ganska varm...och fläkten jobbar alltmer...
Jag har varit väldigt noga med att hålla den så dammfri som möjligt, så jag förstår inte vad som hänt...

Och garantin har gått ut....attans alltså ;-).....det verkar som om datorer är förinställda på att bara funka under garanti-perioden :-)
Man kan ju börja undra....

Och vart ska jag lämna in den på reparation nu ?...vet inte och säkert det kostar...

Men jag har skaffat en liten extra dator för en billig slant...för jag vill inte ta risken att vara utan dator under helgerna som kommer

Den får stå nerpackad så länge....och jag kan ju faktiskt lämna tillbaka den till butiken inom en månad ;-)
D.v.s. öppet köp i obruten förpackning ;-)

Eller också låta den vara kvar i kartongen tills jag behöver den...får se vad jag gör...

Kanske ni tycker jag är lite tokig som gjort så ;-)

Men att ha dator betyder så mycket för mig, all fin kontakt här i bloggarna, mail och övrigt som betyder så mycket för mig

Och att skapa och göra bilder...det är så avkopplande och även skingrar tankarna när jobbiga sådana kommer....

Nämen se...det blev några rader skrivna i alla fall i mitt lilla inlägg...bara man börjar skriva så..
;-)

Ha det så gott mina bloggvänner och besökare


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hejsan!

Datorerna drar åt sig damm, det går nog inte att komma ifrån det. Jag har en bloggvän vars laptop krånglade och när hon lämnade in den för service, som förresten bara kostade runt 200:- hade de sagt till henne att en laptop behöver rengöras en gång om året.



Inte vet jag, men min börjar också bli varm när det stått på länge. Hoppas att det löser sig för dig!

Kram Ingrid

2011-12-08 @ 22:37:35
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Gunilla

Ja nog hänsder det att datorer drar åt sin damm. Min dator behöver dammas av här ngn dag, måste göra det. Här har snön oxå kommit. Hoppas det inte blir så mycket som förra vintern.

Undrar vad man gjorde förr,

när man inte hade ngn dator, kommer inte ihåg.

Satt nog och läste ngn bok kanske eller ngt annat.

Nu kan man ju inte leva utan dator, utan att börja klättra på väggarna, hemska tanke.



Kram på dig

2011-12-08 @ 23:31:52
URL: http://gunillaskatter.blogg.se/
Postat av: Gunnel

Datorn klarar man sig inte utan många dagar. Der är nästan så man får abstinensbesvär. Ha det bra.

2011-12-08 @ 23:32:10
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com/
Postat av: Agneta

God kväll, Inger!

Kan tala om för dig att vid 23-tiden när snön vräkte ner här så blev det plötsligt ljust inne i rummet och sedan mullrade det som attan :-( Blixt och åska samtidigt med snöoväder och halv storm..usch. Så nu förstår jag trötthten och huvudvärken som jag haft hela långa dagen.

Och nu i natt blir det regn säger dom och klass 2-varning och det dånar i fönster och väggar och julgranen på vår innergård svajar betänkligt och ljusen hänger på trekvart.

Men vilken otur at din dator börjar krångla och det är som du säger. När garantin gått ut då börjar eländet, samma här. Jag håller mig till min stationära för då kan jag byta ut skärmen, tangentbordet eller själva datorn om jag vill.

Beroende blir man kanske inte av datorn i sig, men av att inte ha kontakt med yttervärlden och alla goa internetvänner. Det är egentligen sorgligt att man ska behöva en dator för vänskapskontakt, när man tänker efter. Trevligare att träffas och ta en kopp te/kaffe och prata en stund och skratta gott, det är nyttigt för hälsan.

Att ensamheten är enorm i vårt land förstår man när vi blivit så beroende av våra datorer...hemskt! Men tur att dom finns fast jag anser att det är tokdyrt, både inköp av dator, månadsvgifter och mjukvaran..! Efterlyser pensionärsrabatt per omgående :-)

Nattiskram, Agneta

2011-12-09 @ 02:05:57
URL: http://www.agnetas.name
Postat av: Gunnar

Jag skulle inte klara mig utan dator i nån form. Bloggar o surfar mest på Ipaden. Det är så bekvämt



Trevlig helg!

2011-12-09 @ 08:06:05
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com/
Postat av: annemon

Ja det är väl typiskt att det ska börja krångla när garantin gått ut. Men kanske den bara behöver städas ren från damm som tydligen samlar sig överallt i datorerna, mer än jag trodde faktiskt.Man vill ju gärna att dom funkar.

Tack för ditt besök hos mig.

Ha en bra dag

2011-12-09 @ 14:19:54
URL: http://annemon.bloggagratis.se
Postat av: Sylvia

Men inte ska din dator redan börja krångla. Du har ju inte haft den så länge. Hoppas det är någon struntsak som damm eller kanske batteriet börjar bli dåligt? Nu är vi så vana vid datorn att det känns riktigt tomt om den inte funkar.



Önskar dig en riktig trevlig helg. / Kram

2011-12-09 @ 16:05:24
URL: http://cobra38.wordpress,com
Postat av: Veiken

Du gör helt rätt som har en dator i reserv om något skulle hända. Datorer håller inte så länge tyvärr och det är säkert uträkning med det.. Kramar

2011-12-09 @ 17:54:46
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Jo,det går nog inte att undvika att damm kommer in i datorn, även i en bärbar hur mycket man än försöker hålla den dammfri

Sen vet jag inte om det är fläkten de är fel på...och garantin har gått ut....

och vet inte var jag ska vända mig och om reparation av den blir värt pengarna

Och ja, det är konstigt att datorer har en benägenhet att börja strejka när garantin har gått ut...



och ja, hur skulle man klara sig utan dator...

och skönt att ni inte tycker det är konstigt att jag skaffade en extra..;-).

och ja, datorn är ju ett sätt att ha kontakt med yttervärlden och goa internetvänner och bloggvänner osv.

Speciellt när man är ensam....så att ha dator har en viktig funktion...

naturligtvis det inte kan ersätta vanlig mänsklig kontakt...men tur att den finns...

och sedan att kunna göra grafik och bilder, det är ju så kul

Datorn kan man ju använda till så mycket.



Tack mina vänner för alla kommentarer och kramar tillbaks

2011-12-09 @ 19:56:00
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: soffie

dammet invaderar allt i hemmet även om man städar jämt, vart tusan kommer dte ifrån, kram å ha en underbar helg

2011-12-09 @ 21:04:43
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Vi är nog fler som har extra datorer! Jag har en bärbar vanlig som går på husets nät. Och så en liten billig kopplad till mobilt bredband, den är långsam men funkar överallt och alltid.



Hoppas Du slipper dyr reparation.

2011-12-09 @ 22:42:23
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Annkila

Inte är du tokig :-) Jag har varit utan internet i en vecka så jag förstår din oro. Jag går alltid in till datorn efter frukost, går igenom brev som kommit, kikar på FB vad mina vänner gör sen brukar jag som du leka lite i PSP :-)



Önskar dig en skön helg!

Kram Annkila

2011-12-10 @ 10:35:43
URL: http://blogg.annkilas.se
Postat av: Kerstin

Ja, datorer är ett måste i dag!

har inte dammat av min på evigheter, måste nog julstäda den!

Funderar på,sedan länge, att skaffa mig en "bärbar"!

vet bara inte vilken som är den bästa just för mig?

Beslutsångest!!!

Snön är nästan borta, förvandlad till isgata, usch!!!

Ha en fin och bra 3:je advent Du också!

Kramen*

2011-12-10 @ 10:39:23
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Inger Rozén.Chintoh

Hej Inger Maryissa!

Jag såg att du skrev inlägg i Pomperipossa blogg.Tack!

Som sagt förra veckan blev här ett vulkanutbrott när blogger gjort ny design.Inget funkade på Chintohs blogg och jag startade en ny blogg.Min dagbok.Vilket fall man blir nojig när datorn inte funkar.Inte ens min son kunde fixa tillbaka "mina"rosor.Men så hittade jag en god fe på ett forum.Så nu funkar bloggen och mina rosor.Inte mina,det är Karen Watson som designat,men det känns som det är mina och jag.Kram Inger!

2011-12-10 @ 11:30:39
URL: http://chintoh.blogspot.com/
Postat av: Inger Rozén.Chintoh

Hej igen!

Ja det där med garantin.Ett elende och typiskt,att grejerna går sönder när garantin gått ut.Min dotter i New Orleans,hade en ny diskmaskin.Vet ni vad,den la av!Efter att garantin gått.Så upptäckte dom en liten mus i köket.Det var den som bitit av sladden.Så nu får dottern diska för hand.

2011-12-10 @ 11:36:16
URL: http://chintoh.blogspot.com/
Postat av: Inger Rozén.Chintoh

Forts.Hi hi.Och musen fick göra en himlafärd.

2011-12-10 @ 11:37:36
URL: http://chintoh.blogspot.com/
Postat av: maria

Hej vännen <3

Här i Stockholm är det definitivt inget julväder..utan grått, blåsigt och blött..Hoppas det kommer lite snö snart utan en massa stormar...



Visst är det skönt att ha en dator nu i dessa tider. Jag har många kontakter via nätet :)

Ha en skön lördag <3

Kramar

2011-12-10 @ 13:42:09
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Jo, det är nog bra att ha en extra dator och speciellt när den man har börjar krångla.

och skönt att jag inte är ensam om att ha en extra dator, för visst blir man ställd utan dator

och speciellt nu i Juletider osv. är det inte kul att vara utan en

kramar tillbaks

2011-12-10 @ 22:15:40
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Jag kom på att min förra laptop brukade bli dammig inuti och jag lämnade in den ibland för att man skulle öppna den och göra rent inuti. Det kostade inte så mycket. Om jag inte gjorde det så började fläkten gå allt oftare och längre och till slut så stängde datorn av själv för den blev överhettad. Fläkten var igenkorkad av damm och orkade inte kyla.

2011-12-11 @ 22:45:56
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: annemon

God Morgon tack för ditt besök.

Ha en bra dag.

2011-12-12 @ 08:00:38
URL: http://annemon.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0