Ny bild / hissen m.m.


Igår satt jag och lekte i grafikprogrammet på nätet som jag berättat om förut och gjorde denna lilla fantasi bild.
och jag gillar faktiskt det programmet:    http://pixlr.com/

Molnen jag har i bilden är inte från något foto utan en Brush......ni som har Psp eller Photoshop vet nog vad jag menar.
och fick dem att se ut som moln..

Vet inte riktigt hur jag ska förklara vad det är...
Det är ungefär som olika former ( och ibland bilder)  som man kan stämpla på sin bild i valfri färg och mixtra med.

Detta online program är faktiskt en bra ersättare om man t.ex. inte har Psp på sin dator.



För ett par dagar sedan när jag kom hem så stod det ett par barn i 10-12 års åldern som inte kom in i porten till huset.
Men jag hade min portnyckel-bricka och öppnade porten och barnen sprang fort in och i hissen och stängde hissdörren fort

Jag hann precis till dörren då hissen började gå och jag hörde barnen skratta retsamt inuti hissen.....

Jag blev faktiskt ledsen av deras beteende, och dessutom verkade det som om de sedan höll upp hissen så den inte kom på ett tag.

Och jag blev orolig för att behöva gå 9 trappor upp till min lägenhet med mina stackars knän som far illa av att gå i trappor.
Men till slut kom hissen som tur var.

Men förstår inte varför barn gör så där och tycker det är roligt.
för nog tror jag att barn i den åldern är medvetna om när de gör sådana saker.

Önskar er alla en fin lördag och helg och hoppas solen skiner lika fint hos er som den gör här idag.
den så välkommen efter snöovädret igår.


Kommentarer
Postat av: Inger Eriksson

Vilken fin bild du gjort, jag skulle gärna vilja lära mig.

Är man 10-12 år bör man vara medveten om att det är fel att uppföra sig så illa.

Jag förstår mig inte på barnen av idag, har de ingenting att göra eller vad beror det på. När vi var barn kunde vi hitta på saker att göra, och man hade respekt för vuxna människor.

Ha en riktigt fin lördag i solen, här är det - 8 grader och solsken.

Kram till Dig

2011-02-12 @ 12:22:41
Postat av: Ingrid

Hejsan!

Det var en fin bild, du är så duktig Inger.



Ja att barn retas och inte har någon som helst respekt för vuxna det är väldigt tråkigt. Det verkar som om ingen har tid att uppfostra barnen nu för tiden och lära dem lite hyfs. Tråkigt är det i alla fall!



Kram och ha en fin helg!/Ingrid

2011-02-12 @ 14:11:47
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Corina

Trist med barn som beter sig på detta sätt, man kan ju undra vad föräldrarna lär dom....

Att mixtra i PSP är roligt. Har mixtrat en del på slutet själv men inte lagt ut annat än på min hemsida. Kram !

2011-02-12 @ 17:04:50
URL: http://corina.bloggplatsen.se
Postat av: mimmi

Jobbigt med barn som gör så ..det är inte roligt.

men en sak var roligt och det var att få titta på den vackra bilden du har gjort här idag :)

ha en fin kväll nu :)

2011-02-12 @ 18:27:12
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: junitjej

Tråkigt att barnet retades med dig, när du öppnade dörren för barnet. Ingen respekt alls!

2011-02-12 @ 18:53:58
URL: http://junitjejen.se
Postat av: annemon

Vilken fin bild du gjort du är så duktig på det. Tråkigt när barn beter sig så där, när man är i den åldern borde dom begripa bättre,inte var dom tacksamma för att du släppte in dom heller, förstår inte hur det är med dagens ungdom nu för tiden.

Ha det bra.

2011-02-12 @ 22:44:28
URL: http://annemon.bloggagratis.se
Postat av: Gunilla

Jättefin bild du har gjort med det där programmet.

Satt och testade lite här, gick hyfsat iaf.

Ska nog testa lite fler gånger.

Ja jag håller fullständigt med övriga här.

Förstår mig inte heller på dagens barn.

Dom lär sig inget hyfs nu för tiden, tråkigt är det.

Fanns nog barn, förr oxå ssom inte hade ngt hyfs.

Minns på ett ställe där jag bodde som barn, föräldrarna brydde sig inte om sina barn, om dom sa ngt dumt åt äldre :(

MYCKET OHYFSAT är det.



Ha en fortsatt bra helg vännen

Kram/Gunilla

2011-02-12 @ 23:02:02
URL: http://gunillaskatter.blogg.se/
Postat av: annette

Otroligt vacker bild, bara varit inne och kollat som hastigast på programmet, men det verkar innehålla en hel bra saker.

Detta med barnen som sprang in och drog iväg i hissen är väl tyvärr alltför vanligt, respekt och uppfostran verkar saknas på många håll idag!

Och om dom inte hade nyckelkort så hade dom väl inte där att göra överhuvudtaget!!

Hoppas Du får en skön söndag, kallt som sjutton!



Kramar!



annette

2011-02-13 @ 09:28:20
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: soffie

vacker bild du har gjort,du är verkligen duktig på att göra fina bilder.

usch vad dumma de ungarna var ,det finns så många barn som inte alls har nån respekt för vuxna hemskt,hoppas du slipper stöta på dem fler gånger.

ha en mysig dag

2011-02-13 @ 10:04:40
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Inger Rozen-Chintoh

Till ALLA Hjärtan idag!

NEJ,Inger,barn,är inte direkt snälla!Jag blev för en tid sedan påhoppad bakifrån av en unge!Törs jag säga var hon var ifrån?Nu är jag less på alla ungar som bor ovanpå mig,dom är redan uppe o slänger saker i golvet.Jag tror vi tänker flytta.

2011-02-14 @ 10:14:11
URL: http://chintohs.blogspot.com
Postat av: eva

Vilken jättefin bild!

Jag förstår att du blev ledsen av ungarnas tilltag! Jag hade blivit rasande!

Ha en riktigt fin alla ♥-dag!

Kram!

2011-02-14 @ 10:36:08
URL: http://tanteva.bloggplatsen.se
Postat av: Inger Maryissa

Svar

Kul ni gillar min lilla bild. Och jag tycker mer och mer om detta online program

Man kan göra massor där och det är jätte-kul



Jo, det är trist när barn uppför sig så där som jag skrev om här i mitt inlägg.

Jag blev så ledsen för deras uppförande.

Och dessutom hissen är ju så viktig att den funkar här i höghuset.

Numera klara jag inte att promenera alla dessa trappor i trapphuset

som dessutom är ett litet trapphus...ett sådant med små vinglande trappor



Jag har åter igen stött på dessa barn ute, och de tittar så retsamt på mig,

och det känns ganska jobbigt.

för man vet ju inte vad de hittar på nästa gång.



Jag tror också att mycket av barns beteenden kommer hemifrån och vad de får lära sig hemma



Tack för alla kommentarer och kram till er alla på Alla Hjärtans dag

2011-02-14 @ 13:46:56
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0