Fixat Internetstrul + om oro och stress

I eftermiddags så kunde jag inte komma ut på nätet fast jag var uppkopplad.
Väntade lite för att se om det fixade sig...

Men ringde sedan Telia och fick toppen-support, och fick hjälp med att göra lite inställningar för uppkopplingen i datorn
och nu funkar allt som det ska.

Måste säga att jag är ganska nöjd över Telia, även om de är lite dyra....och jag gillar inte deras långa bindningstider för abonnemang

Men jag tjänade en hel del i alla fall på att jag bytte till mobilt bredband och passade på att nappa på erbjudanden de hade vi Jul.

Så både min uppkoppling och månadsbetalningen för datorn är lika mycket som det jag betalade för mitt fasta bredband förut.

Och jag kan ju slutbetala datorn när jag vill...
och då återstår det bara 149 kronor i månaden för mitt mobila bredband som funkar toppen för mig.


Men jag är så arg på mig själv för att jag så lätt blir uppstressad och får hjärtklappning osv.när något oväntat händer
Vet inte hur jag ska förklara det...

Det är ett stort handikapp för mig...

och det hände nu också...men jag börjar att lugna ner mig lite nu...

Usch att jag blivit så här...men det är antagligen all stress jag varit utsatt för genom åren förut som satt sina spår.

Jag har också märkt hos mig själv att när jag slappnar av och blir alltför glad över något, så kommer oro och ångest-tankar om att:
- tänk om någonting hemskt kommer att hända..

vet det kanske låter lite knäppt..men antar att även detta beror på allt som hänt förut.
( en del av det har jag skrivit om här i min lilla blogg )

Detta blev mitt lilla spontana inlägg denna ljuvliga sommarkväll
och snart ska jag börja med en lite försenad bloggpromenad

ha det så gott alla mina besökare

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag har ju också Telia och jag har fått bra service via bloggen. Varje gång jag skriver att jag har något problem är de inne och kommenterar och försöker rätta till. Visst blir man lite nervös när saker och ting inte fungerar som det ska, det är väl så när man inte har riktig koll på hur det fungerar.



Ha en riktigt fin pingst!

Kram Ingrid

2011-06-10 @ 22:32:44
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: annemon

Hej,lite stressad kan man nog bli när det inte funkar som det ska.Hoppas du får en fin och lugn helg nu.

2011-06-11 @ 06:29:27
URL: http://annemon.bloggagratis.se
Postat av: Ailas

Visst är man beroende av att Internet fungerar, för det ingår i min "morgonritual" att kolla igenom en massa, med kaffe- eller tekoppen intill.

Jag har också Telia, håller på att fundera på en helhetslösning, men som vanligt är jag slö i sådana frågor.

Bra i alla fall att det löste sig för dig! Då slipper du nog snart din oro också.

Ha en härlig dag! Här är det kyligt efter regnandet i går, men det blir nog snart sommar igen.

Kram

2011-06-11 @ 08:49:21
URL: http://ailas.svenskablogg.se
Postat av: Inga Magnusson

Telia är oslagbart för oss som bor en ´bit från civilisationen. Inget annat fungerar här ute. Och de hjälper till bra också. Roligt att Du trivs med mobilt bredband. Många väljer det som enda alternativet numera istället för en fast uppkoppling. Det blir som Du skriver inte dyrare och man kan ta med sig överallt, så länge batteriet räcker.



2011-06-11 @ 09:43:35
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: ella

hoppas på lite regn hos dig med.behövs e så tort ute

får du panikångest?jag har d,skitjobbigt när man stressar upp så där

kram på dig ta hand om dig=)ha en fin lördag kram!!

2011-06-11 @ 11:32:55
URL: http://farytaleinblue.blogg.se/
Postat av: Christoffer Svensson

Hej alla!



Jag heter Christoffer och arbetar på Telia Kundservice. Ville bara skriva att det är väldigt roligt att höra hur nöjd ni är och att "eventuella hinder" som dyker upp löses snabbt och professionellt =)



Med vänlig hälsning

Christoffer Svensson

Telia Kundservice

2011-06-11 @ 12:46:10
URL: http://www.telia.com
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Hejsan Telia som också skrev en kommentar här till mitt inlägg....det var en överraskning :-)

att ni hittade hit till min lilla blogg :-)

Och ja, supporten jag fick igår var toppen och proffessionell..

sådant beyder mycket.



Och ja Inga M, jag är mycket nöjd över att jag bytte från fast bredband till mobilt.

Så skönt att bl.a. slippa en massa sladdar och nu när jag dessutom har en bärbar dator.

Och tycker att det mobila bredbandet funkar bra mycket bättre för mig än det fasta

och snabbare också



Ja, som några av er skrev så visst kan man i även normala fall lätt bli nervös och stressad när saker inte funkar som de ska.

Och ens dator och Internet betyder ju så mycket....svårt att vara utan.

Men vad jag är trött på att jag har blir så rädd och uppstressad så väldigt lätt över saker och ting.

Och ja Ella, det är nog panikångest jag får...

vilket jag kämpar med i olika situationer



Tack för alla kommentarer och önskar er alla en fin fortsatt helg.

2011-06-11 @ 15:09:43
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: ella

tack kram!!han blev 35 år ej .tänker på barnen .hoppas dom kommer över d om ett tag på nått vis 3pojkar har han:/vilken start på sommaren för dom.

men så är livet.tydligen bara rasat ihop å dött.hm

ha en bra kväll snälla du=)

2011-06-11 @ 17:31:29
URL: http://farytaleinblue.blogg.se/
Postat av: Viktkamp

Hoppas du kan lära dig hantera de stressiga situationerna och försöka slappna av!

2011-06-11 @ 18:19:14
URL: http://viktkamp.webblogg.se/
Postat av: Gunilla

Hej på dig :)

Mobilt bredband kan nog vara bra på vissa ställen?

Jag hade det ett tag, MEN det funkade inte alls för mig, allting bara hängde sig, och bilder med mera laddade sååååå låååångsamt, så jag tog comhem istället efter det.

Hade ju bredband ifrån början, men här jag bor nu så har dom inte vanligt bredband, utan bara Telia och Comhem så då valde jag comhem istället och det är jag väldigt nöjd med.

Här regnar det som om regnet står som spön i backen nästan, så det är inget vidare pingstväder här inte.



Ha en trevlig helg



Tass



2011-06-11 @ 19:53:26
URL: http://gunillaskatter.blogg.se/
Postat av: soffie

va bra att du fick så bra support,jag har bredbandsbolaget å de hjälper oxå till superbra de få gånger det varit strul.

ha en fortsatt mysig kväll

2011-06-11 @ 20:51:11
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: maria

vad skönt att allt funkar med datorn och internet nu...

avslappning är bra att göra vid såna tillfällen du blir stressad och får hjärtklappning...yoga oxå..



må så gott fina du <3

kram

2011-06-11 @ 23:09:09
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: Bling

Jag har också Telia och är nöjd faktiskt. Lite långa bindningstider men man får fina erbjudanden.

Gott att det fixade sig ..såg kommentaren från Telia :)) Man blir skör.. efter allt man får gå igenom, oro kommer och går, inget knäppt alls..

Ha en fin Pingstdag och var rädd om dej

Kram

2011-06-12 @ 10:40:15
URL: http://savebling.blogspot.com
Postat av: mimmi

Det är lätt gjort att man får hjärtklappning när man blir stressat kan jag tala om ..du är absolut inte ensam om det . Så bra att du fick så bra hjälp av Telia :)

kram/Mimmi

2011-06-12 @ 17:17:30
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Jo, jag försöker så gott det går att lära mig hantera stressiga situationer.

men det är ganska svårt många gånger

Och ja Bling, det kan nog bli så att man blir skör efter saker man gått igenom.



Ja, det är så skönt att Internet funkar nu,

och det funkar ännu bättre och stabilare nu efter hjälp jag fick hos supporten

Och jag är också hittills nöjd över Telia.



tack mina goa vänner för alla kommentarer

och stora kramar tillbaks

2011-06-12 @ 19:15:39
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Anneli

Jag har 3, men ibland undrar jag om jag inte skulle byta, för jag blir utslängd ganska ofta. Hur irriterande är inte det? Vad bra att du fick sådan bra support.



Jag förstår precis hur du känner det när det gäller stress. Har man haft mycket tråkigheter tidigare i livet, så har man lättare att bli stressad. Just det där att man inte ska bli för glad över något, för då kommer tankarna att, vad kommer att hända nu? Får jag vara så här glad eller? Usch, det är en jobbig känsla. Men vi är många som känner likadant.



Kram

2011-06-14 @ 23:43:08
URL: http://metrobloggen.se/5generationer
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Jo, det är nog så att har man upplevt mycket tråkigheter tidigare i livet så har man lättare att bli stressad.

och ja, dessa tankar är jobbiga.

Skönt att veta att jag inte är ensam om mina reaktioner...d.v.s att de inte är konstiga

Stora kramar tillbaks

2011-06-15 @ 21:40:32
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0