Saknar min bror


Idag skulle min två år yngre bror ha fyllt 59 år om han hade levat.

Han dog bara 24 år gammal, och jag har skrivit mera om min bror här i min blogg:

http://ingermaryissa1.blogg.se/2008/may/saknar-min-bror-lasse.html

Omständigheterna kring hans död har många frågetecken och som jag nog aldrig får svar på.

Tyvärr så tog min bror droger och blev fast, och fick höra efter hans död att han planerat att åka någonstans bort från detta,
och allt verkade vara i ordning för en resa

När polisen kom till studentlägenheten han bodde i, så sa de först att de som eventuellt gjort honom något hade städat undan ganska väl.
men sedan ändrade dom sin uppfattning och sa att det var självmord.

Sedan tiden efteråt fick jag många konstiga anonyma samtal..
bl.a. en gång någon som sa:
- hej, det här är Lasse ( som min bror kallades )
eller också var det någon som ringde och bara la på luren eller bara var tyst

Det var så jobbigt och traumatiskt omkring hans död, precis som vid min systers död,
där det heller aldrig blev någon riktig klarhet över vad som egentligen hände.

Vad jag saknar min älskade bror och även mina andra syskon,
och saknaden kommer speciellt vid födelsedagar och andra speciella dagar.

Men förhoppningsvis..och jag vill tro på att vi ses en dag på den andra sidan, som jag kallar det.
Och då kanske få svar på många frågor,
och framför allt jag längtar så efter att få ge min bror och övriga syskon en stor kram.

Kommentarer
Postat av: Margit

Förstår vännen, att dina tankar går denna dag till din bror...OCH vad som egentligen hände...att han "lämnade er"... Bara tt fått veta säkert...hade säkert gjort att situationen kännts annorlunda.

Kram till dej vännen..och hoppas du får svar...en gång..på "andra sidan"!!!

Din vän Margit

2011-05-15 @ 22:25:51
URL: http://margitholm.blogg.se/
Postat av: annemon

Förstår att dina tankar går till din bror speciellt idag.Omständigheterna du talar om... är ju självklart att du har funderingar omkring detta, och så dessa mystiska samtal som du fick.. självklart att du undrar. Önskar dig en bra dag trots allt.

2011-05-16 @ 11:01:22
URL: http://annemon.bloggagratis.se
Postat av: Corina

Självklart förstår jag dina funderingar, har läst det gamla inlägget. Naturligtvis med den bakgrunden är det nog lätt att tankarna börjar snurra. Jag tror som du att ni träffas "på andra sidan" och då får du säkert klarhet i allt ! Kram

2011-05-16 @ 12:27:03
URL: http://corina.bloggplatsen.se
Postat av: Britten sa

Å min vän så mycket svårt det har varit i ditt liv...tänker så dig..kram

2011-05-16 @ 19:33:19
Postat av: soffie

å så sorgligt att du miste din bror så tidigt,förstår att du saknar han ,usch för droger man skulle verkligen vilja att det gick att göra nåt åt alla storlangare som förstör så många liv,

kram till dej min goa bloggvän

2011-05-16 @ 22:08:43
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

tack mina vänner för alla goa kommentarer.

det känns så skönt att få skriva av sig lite när jobbiga dagar kommer

Det är nog det att inte veta vad som hänt som gör det extra jobbigt och har försvårat bearbetningen och sorgearbetet

och blir att tankarna kommer,speciellt vid vissa dagar, även om det gått många år.

Jätte-stora kramar till er alla och tack för att ni orkar läsa även mina jobbiga inlägg.

2011-05-16 @ 22:46:54
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Rovie

Men kära vän. Har du förlorat alla syskon.

Jag fattade att du hade din bror som gått bort. Det åsåte vara fruktansvärt. Och självklart kommer tankarna.

Jag har en bror och jag är livrädd att han försvinner före mig. Det är 1½ år mellan oss bara och han är inte pigg han heller. Åldern tar ut sin rätt.

Och här sitter jag och gnäller över en rygg.

Men du ska ha tack, visst ska man kunna både glädja och stötta varann. Men där jag var förut (AB) var det bara elände dag ut och dag in,samma hela tiden Inte hos mig, men andra. Och då tänkte jag att inte en gnällblogg, det har jag aldrig haft och ska helelr aldrig ha.

Det här är första gången jag skriver om det. Men det är för att det var därför jag var dålig sist.

Men jag hoppas det inte uppfattas som gnäll.



Jag håller med dig om att de inte var så mysiga djur, men roliga att fotografera.



Tack för din kommentar. Det står 0, men du finns där.



Sköt ocm dig vännen



Kram

2011-05-17 @ 00:07:33
URL: http://rovie.blogg.se/
Postat av: ella

jobbigt med sådanna samtal=( förstår det känns jobbigt(läst det andra)fin bild

många kramar!!

2011-05-17 @ 10:46:02
URL: http://farytaleinblue.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Åter igen tack för goa kommentarer

och ja Rovie, tyvärr har jag förlorat alla mina tre syskon

men hoppas och tror på att vi alla kommer att ses en dag på den andra sidan

för jag saknar dem så

förstår din rädsla att förlora din bror.



och ja Ella det var jobbigt med dessa telefonsamtal.

och själv tycker jag också att denna bild på min älskade bror är fin,

Stora kramar tillbaks till er alla

2011-05-17 @ 14:43:07
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Mia

Oklarheter, blotta misstanken att någon annan varit inblandad runt dödsfallet är traumatiskt. Förstår att du har svårt att lämna funderingarna. Saknaden efter kära anförvanter kommer alltid finnas, men de är av olika slag...

2011-05-21 @ 11:54:12
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Jo, det är nog så att oklarheter och misstanken att någon varit inblandad i dödsfallet blir traumatiskt.

Och jag tror att det är just dessa saker som försvårade mitt eget sorgearbe...att inte veta vad som egentligen hände

och traumatiska omständigheter omkring dödsfallen.

Ja, saknaden efter sina kära kommer alltid att finnas,

men på något sätt lär man sig levad med den,

och även försöka att inte grubbla för mycket när tankar och minnen kommer.

Men skönt att kunna ibland skriva av mig lite här i min lilla blogg.

2011-05-21 @ 13:42:27
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0