Sommaren - handkräm - lotterier


Nu verkar våren återvända igen eller rättare sagt försommarn börjar på riktigt
då de på nyheterna utlovat värme och sol.

härligt...för det har varit för bedrövligt väder de sista dagarna, eller hur..


Idag när jag var i Tunnelbanan så satt en kvinna som pratade arabiska framför mig.
Och det var så kul, för hon hade två mobiltelefoner.

Hon satt och pratade i hörlurar i en telefon
men sedan tog hon upp en annan telefon och pratade i den...och så gjorde hon växelvis

Sedan tog hon upp en tub med handkräm och smörjde händerna och den luktade så gott.
Helt plötsligt log hon mot mig och sa:
- visst luktar det gott

Jo, det gör det verkligen svarade jag
- vill du ha lite frågaden hon
Överrumplad som jag blev så sa jag nej.

men efteråt tänkte jag att dumt att jag inte provade hennes handkräm


När jag kom hem så låg det ett kuvert från Postkodlotteriet i hallen...de är verkligen ihärdiga ;-)
Där stod det att jag kunde vinna en bil.

Men jag har ju ingen nytta av en sådan eftersom jag vare sig har körkort och aldrig kört bil

Undrar vad som händer om man skulle vinna en bil, men inte har användning för den ?
Får man pengar istället då...d.v.s. kostnaden för bilen ?
Någon som vet ?

Fast jag kommer inte att köpa någon lott, så chansen att vinna bilen är nog liten ;-)


Ha det så gott mina bloggvänner och besökare och hoppas det ligger ljuvliga sommardagar framför oss nu

Och i morgon kommer jag och hälsar på och går min bloggpromenad...är lite trött ikväll.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Hej vännen!

Jadu postkodlotteriet är verkligen ihärdiga.

Dom kommer hit oxå.

Undrar som du, OM man får pengarna istället, OM man skulle vinna en bil, det skulle ju vara bra isf.

Jag har inte heller varken bil eller körkort.

Man kan ju sälja den isf.



Ha en bra helg om är framför oss snart.



Kram/Gunilla

2011-05-05 @ 23:59:17
URL: http://gunillaskatter.blogg.se/
Postat av: Rovie

Det blev riktiga bekymmer du fick där. Chansen är ju lika med noll om du inte har någon lott som sagt. Men jag tror inte man får pengar, utan du får nog sälja den privat vad jag har fattat av de som köper lotter.

Jag vann vid ett annat tillfälle, men inte där, jag fick pengar, men året efter gick det inte byta vinsterna. Det var SM i korsord jag var med i.



Det var inte dåligt att kunna hantera två mobiler och handcreme på en gång. Synd du inte provade. Men man blir väl så överrumplad så man inte tänker så.

Jag har inte heller körkort, har provkört men vågar inte gasa tillräckligt.



Och nog är sommaren på gång. Det var riktigt skönt idg fast det inte var mer än 10 grader. Vi får hålla ut lite till.



Nu ska jag gå och sova.



Sov Gott när du kommer dit.



Kram

2011-05-06 @ 01:04:27
URL: http://rovie.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Trevligt möte på tunnelbanan!

Nog är de nitiska på Postkod lotteriet, har inte heller köpt någon lott kanske skulle jag prova?

En "mille" skulle jag behöva till ett nytt hem!

Ha en fin och varm helg!

2011-05-06 @ 11:02:26
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Fin bild du gjort!

Fnissade lite åt telefonpraterskan...synd du missade krämen!

Jag o maken har en varsin lott hos Postkoden, vann ju tusen kronor var nyssens! Skulle jag vinna bilen; den sålde jag!

Kramen!

Ragnvi

2011-05-06 @ 11:42:40
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Lilitha

Ja, ibland så undrar jag vad vissa möten har för mening... Eller hur? Spännande... Men något vi kanske inte får reda på...



Postkodlotteriet ja... Herre gud, de ringer till mig hela tiden... Men , nej tack ingen lott här heller.



Haen underbar helg söta du

Kram Lilitha

2011-05-06 @ 11:43:57
URL: http://lilitha.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Jo, Postkodslotteriet är verkligen ihärdiga, och jag är ganska trött på dem

Också för att de vill att lotterna ska betalas via Autogiro...det gillar jag inte

Jo, antagligen om man skulle vinna en bil, man nog får sälja den själv...



Ja, det var kul att se hur kvinnan jag berättade om hanterade två mobiltelefoner samtidigt.

Snacka om att vara tillgänglig hela tiden ;-)

och ja, jag skulle ha provat hennes handkräm...

men man blir så ställt ibland när man blir överraskad ;-)

och ja Lilitha, visst är det spännande med möten olika människor emellan.



Det är härligt väder här idag och de har lovat en varm och fin helg...härligt !

och hoppas ni alla mina vänner får en riktigt fin helg

Kramar

2011-05-06 @ 14:25:26
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Ailas

Alltid någon kul bild hos dig!

Är jättetrött på Postkodlotteriet! De skickar brev precis hela tiden och frågan är hur mycket pengar de har egentligen? Jag öppnar inte ens breven, så jag vinner inte heller något.

Min lilla Polo har fått två nya däck idag, så det är OK på bilfronten. Det har varit en skön dag i övrigt också. I morgon ska vädret bli ännu skönare!!!!



Hoppas att du får en trevlig kväll!

Kramen

2011-05-06 @ 18:58:15
URL: http://ailas.svenskablogg.se
Postat av: Ingrid

Så trevligt att hon erbjöd dig att få prova handkrämen! Det är roligt med spontana möten, vi är nog lite dåliga på det.



Postkodlotteriet har verkligen en aggressiv marknadsföring. Jag misstänker att om man skulle vinna en bil som man inte vill ha, får man sälja den själv.



Nu hoppas man verkligen att värmen kommer tillbaka efter den här eländiga perioden med kyla.



Kram och ha en fin helg!

Ingrid

2011-05-06 @ 22:35:01
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Ingrid

Jag skrev en kommentar, undrar vart den tog vägen?

2011-05-06 @ 22:35:56
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: elwe

Om du skulle vinna en bil så kan du få ge den till mig! :)



Skojar lite.



Jag håller på och ska ta körkort, innan sommaren är slut är planen, så en bil vore roligt att vinna. Men jag är inte heller med i Postkodlotteriet. Jag har ringt in till tv ibland under till exempel Rosa Bandet-galan när det lottar ut bilar. Men jag vann ingen, men mina pengar gjorde ju nytta.



Jättefin bild!! Ja det har varit lite skruttigt väder de senaste dagarna. Får gärna bli lite skönare nu igen.



Roligt med mötet på tunnelbanan.



Kram och trevlig helg!

2011-05-06 @ 23:02:18
Postat av: Rovie

Hej

Tack och lov nu gick det att skriva. Jag var här för en stund sedan men ingenting fungerade. Trodde den här datorn också lagt av. Men drog ur antennsladden och hoppas det var det.



Tack för din kommentar. Vad glad jag blir. Jag skämdes faktiskt efteråt när jag lagt upp mina egna.

Ögat är i Pixhr.Finns mycket där.



Jag fick från Postkodlotteriet förr också ofta, ofta. Men jag mejlade att jag inte ville ha mer för jag ska ändå inte köpa. Sedan dess har jag inte fått något. Det är länge sedan nu. Kanske värt ett försök?



Ha det fint nu, imorgon blir det ännu varmare.



Kram

2011-05-06 @ 23:11:58
URL: http://rovie.blogg.se/
Postat av: Rovie

Glömde säga om 9an. Den kommer med alla uppdateringar auomatiskt hos mig. Jag har det inställt så. Visst numer kan jag ju tita vad det är, men det mesta vet jag inte vad det är ändå, de kommer när jag stänger av datorn.

Men jag gillar den inte som sagt.



Men jag vänjer mig kanske.



Hej igen

Kram

2011-05-07 @ 00:09:10
URL: http://rovie.blogg.se/
Postat av: Inga M

Jag känner en person som vann en bil, fast det var på ett lokalt anordnat lotteri. Hon sålde den. Lite krångligt förstås, men bra pengar!



Nu hoppas vi på sommarvärmen.

Ha en bra helg!

2011-05-07 @ 07:24:26
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Inger Rozén.Chintoh

Inger Maryissa!

En verkligt vacker bild!Du är så duktig!Jag kan bara måla o knappt det.Mitt photoshop bråkar med mig.Vet inte varför.Trycker jag på en färg blir det många kulörer,och så vill jag inte ha.Visst så kul med tekniken.Jag är nog den enda som inte har en mobil.Kram,Inger

2011-05-07 @ 13:17:47
URL: http://chintohs.blogspot.com/
Postat av: annette

Postkodlotteriet borde förbjudas att skicka adresserad reklam, för den går ju inte att säga ifrån om, oxå så trött på alla dessa brev som kommer från dom!

Förstår att Du blev överrumplad av kvinnans erbjudande om handkrämen,annars hade Du säkert tackat ja!



Hoppas Du har en skön helg!



Kramen!



annette

2011-05-07 @ 15:57:46
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: mimmi

Visst stämmer det.. för idag har vi haft riktigt underbart väder och det skall fortsätta så ett tag till ... hoppas de har rätt i det också :) en härlig bild har du gjort igen:)

kram/Mimmi

2011-05-07 @ 20:05:56
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: annemon

Vilken fin bild du har gjort.Härligt att värmen har kommit tillbaka.Jag håller med denna "annette" Postkodlotteriet borde förbjudas.Du skulle väl få sälja bilen tror jag.Synd att du inte provade handkrämen när den nu doftade så gott.Undrar vilken sort det var.Ha en bra kväll

2011-05-07 @ 20:39:41
URL: http://annemon.bloggagratis.se
Postat av: soffie

så fin bild ,

å va härligt idag kom somamren tillbaka:)

vi tog oss en tur på sjön:

ha en goo kväll goa du:)

2011-05-07 @ 21:05:49
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Kul ni gillar min lilla bild. Och det var så roligt att göra den.

Och det är roligt att komma på nya sätt att göra bilder.



Jo, Postkodlotteriet är jag också så trött på

och de måste ha gott om pengar eftersom de skickar ut så mycket reklam och så ofta.

Undrar hur mycket som går till hjälpbehövande, till reklamen och i fickorna av de som äger lotteriet.

och förstår inte varför de envisas med att man ska betala lotterna via autogiro.



Jo, jag borde ha provat den väldoftande handkrämen....

men ibland blir man så överraskad så man gör tvärsemot ;-)

Och ja, det är så roligt med spontana möten människor emellan.

Och tunnelbanan är ju en perfekt plats för det



Nu har den efterlängtade värmen börjat komma tillbaka, och det är så ljuvligt med den goa solen

och önskar er alla en riktigt ljuvlig och fin fortsatt helg.

kramar

2011-05-07 @ 22:22:07
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Anneli

Javisst är de ihärdiga Postkodlotteriet. Jag har varit med, men inte vann jag något. Bara för att man har varit med en gång, då ringer de lite då och då för att höra om jag inte ska gå med igen. Men nej, nu får det räcka.

2011-05-10 @ 16:38:27
URL: http://metrobloggen.se/5generationer
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Jo, de är verkligen ihärdiga både med reklam i brevlådan, TV och även ringer till folk.

ganska jobbigt.

2011-05-10 @ 16:42:32
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Inger Rozén.Chintoh

Inger Maryissa!

Nu får vi se om det funkar!Men du har ju massvis med kommentarer fast det var besvärligheter.Svensk damtidning hade strul med.Tänkte lägga in en kommentar om Camilla som plantera träd!Tycker inte om den damen!Vad hon gjorde mot Diana.Ha det bra!

2011-05-11 @ 13:47:45
URL: http://chintohs.blogspot.com/
Postat av: Inger Rozén.Chintoh

Postkodslotteriet är rena skojeriet!Tål inte se programledaren.Han har ett så elakt flin.

2011-05-11 @ 13:50:14
URL: http://chintohs.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0