Förkylning efter varje läkarbesök m.m

Visst är det konstigt...men efter varje läkarbesök blir jag förkyld

Efter mitt besök och hälsoundersökningen på vårdcentralen fick jag en ordentlig förkylning med snuva och lite feber

Och nu några dagar efter att jag var hos ögonläkaren så blev jag förkyld igen, med snuva och täppt näsa och huvudvärk och mera hosta

Hi hi, kanske jag satt för nära ögonläkaren när han droppade mina ögon och han kollade mina ögon i den konstiga apparaten emellan oss :-)

Eller också vidrörde jag något på mottagninen eller på toan där någon annan varit som var förkyld.

Konstigt nog så har de inte alltid handsprit på alla mottagningar / toan...vilket jag tycker de borde ha i dessa förkylning och influensa tider

Oroar mig för att få kallelse för starr-operationen när jag är förkyld....eller om jag råkar ut för någon förkylning, infektion eller influensa efter operationen,

Jag har även lite problem med inflammation i tandköttet ibland och måste nog masa mig till tandläkarn...även om jag har tandläkarskräck.

Kanske är jag larvigt orolig ;-)...jag vet inte...men det här med ögonen är en stor grej för mig.
och ursäckta om jag är lite tjatig om detta de sista inläggen :-)

Men det är ju så skönt att ventilera saker...och tack för alla uppmuntrande och lugnande kommentarer


Kommentarer
Postat av: Gunnel

Att oroa sig för läkar- och tandläkarbesök har du säkert gemensamt med många. Själv är jag enormt spruträdd och försöker samla mod så jag kan ta influensavaccineringen snart. Kram

Postat av: Gunilla

Skulle det gälla mig och mina ögon ngn gång, skulle jag nog oxå känna en viss oro, men efter vad min bror har berättat, så har det gått jättebra.



Säger som Gunnel, att jag är oxå väldigt spruträdd, hugaligen

USCH!



Hoppas det går bra för dig med ögonoperationen sedan.



Kram

kommer att vara borta några dagar

så vi ses här på bloggarna nästa vecka igen.



2011-10-26 @ 20:13:53
URL: http://gunillaskatter.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning! Klart du ska skriva av dig lite oro här på bloggen!! Hur mycket som helst!

Hm...jo det är nog lätt att bli smittad på ställen där kanske många sjuka vistas...på jobbet är det nästan manfall ibland!

Kramen!

Ragnvi

2011-10-27 @ 06:42:38
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Veiken

Det borde vara obligatoriskt att ha handsprit i alla publika utrymmen, där många människor passerar. Konstigt att inte läkare har det.

Håller tummarna så att du håller dig frisk när du ska fixa dina ögon. Kramar

2011-10-27 @ 18:33:00
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: annemon

Tror inte du behöver känna dig ensam om att oroa dig för olika ting vi är säkert många som gör det. Själv blir jag nojig när jag ska till läkare men det beror nog på mina sista op och det är många år sedan.

Ha en bra torsdagkväll

2011-10-27 @ 19:09:42
URL: http://annemon.bloggagratis.se
Postat av: Agneta

Hej, Inger!

Vi är alla oroliga inför läkarbesök/ingrepp, naturligt och konstigt om vi inte vore det!

Handsprit SKA finnas på alla mottagningaar i tider som dessa...! Sådant ska påtalas direkt!

Fråga nästa gång var handspriten finns!

Lycka till!

Styrkekramar, Agneta

2011-10-27 @ 22:12:31
URL: http://www.agnetas.name
Postat av: Mia

Ska jag vara riktigt ärlig...så visst skulle jag också vara orolig, helt klart. Men det kommer att gå bra, ska du se...

Märkligt, men jag har också blivit snuvig efter mina besök på vårdcentralen! Det härjar väl en massa baciller där kanske... L

Kram på dig!

2011-10-27 @ 22:49:18
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Rovie

Tjata på du (men det tycker jag inte du gör). Det är bättre att skriva om det än att gå omkring och håla det inom ig.



Dropparna kan göra att du känner dig förkyld och på Vårdcentralen är det ju människor som är sjuka, inte så konstigt.



Fick du ingen tid för operation nu?, då får du nog tyvärr vänta. JG SKA INTE SÄGA HUR LÄNGE JAG FICK VÄNTa.oCH NU FÅR JAG JU VÄNTA EN MÅNAD DRYGT FAST DE BÖRJAT.

Men jag ska inte måla hmm hmm på väggen, det kan ju vara olika, men jag hörde på kliniken att det är långa väntetider överallt nu. Folk väljer nog hellre den här årstiden än sommaren. Men vad vet jag. Hoppas du får en tid snart.

Kram

2011-10-28 @ 00:19:43
URL: http://rovie.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Du är inte ensam om varken läkarskräck eller annan oro!

Blir inte bra efter förkylningen i mitten av september! Hörde på radio i dag att forskningen kommit på någonting som skall hjälpa oss som har astma och cool. Enligt upp gift så kan vi drabbas extra av just förkylningar!?

Håller tummarna för Dig!

Krya på Dig!

Kram*

2011-10-28 @ 09:39:34
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Inga M

Jag är numera väldigt försiktig med att ta i toahandtag och ledstänger och varukorgar eftersom jag inser att ett stort antal förkylningsinfekterade nyss har tagit på samma ställe. Sedan svininfluensan använder jag ofta handtvätt och sprittvätt och är nästan aldrig förkyld. Undviker också systematiskt att föra fingrarna nära mun och näsa och ögon. Ev virus kommer in de vägarna tror jag. Det låter överdrivet när jag beskriver det här men det blir en vana som ger bra resultat.

2011-10-28 @ 10:30:52
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: ella

handsprit tycker jag med d ska finnas=)

tandläkarskräck har jag haft,men talat om hur rädd jag är så dom e så gulliga å tar d lugnt när man är dit.men kul är det ju aldrig..=)

kram på dig hoppas din fredag blir bra nu

2011-10-28 @ 10:51:42
URL: http://farytaleinblue.blogg.se/
Postat av: maria

Nuförtiden så är ju starr operationen en riktig rutin operation och du har inget att vara orolig för..För drygt 20 år sen så jobbade jag på ögon operation och var med vid ett flertal starr op och även då hade dem så fina apparater med lyckade resultat..

Nu kommer man ju i princip dit och går hem efter ett par timmar <3



Vad skönt för dig att få detta gjort så att du får en bättre syn. Har du fått op datum ?



Jag har varit hemma och sjuk hela veckan och är ff inte helt bra, men jag kämpar på...



Krya på dig nu fina du <3

Kramar

2011-10-28 @ 12:35:21
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: annemon

Tittar in och önskar en trevlig helg.

2011-10-28 @ 14:25:16
URL: http://annemon.bloggagratis.se
Postat av: Veiken

Kikar in och hoppas att du mår bra och att du får en fin helg! Kram

2011-10-28 @ 19:09:08
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Inger Maryissa

Svar.

Skönt att jag inte är ensam om att oroa mig för läkarbesök osv.

och åter igen tack för alla uppmuntrande och lugnande kommentarer om min väntade starr-operation

och från dig Maria som har jobbat på ögonoperation...det känns lugnande



och det känns skönt att få skriva av sig om olika saker här i bloggen

För visst känns det pirrigt...just det att operera ögonen...och att vara vaken...

det blir nog inte mycket sömn natten innan och dessutom har jag långt att åka dit.

Kanske jag kostar på mig taxi.



och ja, Rovie...jag får se när jag får tid till operationen...det är väl inte så där akut..men i alla fall..det skulle vara skönt att se bättre

och nya glasögon kan jag inte skaffa förrän ögonen är opererade



Jo, jag tycker också att de borde ha handsprit på alla mottagningar, och tycker verkligen det är konstigt att de inte har det

speciellt nu i dessa förkylnings och influensatider



Åter igen tack mina goa vänner för alla kommentarer

och stora kramar

och önskar er alla en fin helg.



2011-10-28 @ 22:35:45
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0