Lite av varje: trötthet, vikt, klädköp m.m

Hejsan igen,
det var ett par dagar sedan jag gjorde ett inlägg här i min kära blogg

Men väntan och och oron för svaret på lungröntgen tog nog mera på krafterna än vad jag trodde, och jag har varit otroligt trött

Men som tur var, så var svaret på datortomografin av lungan ett positivt svar, alltså det var inget farligt

och förkylningen har nu gett med sig helt nu...bara lite hosta kvar


Sedan har det varit ett par saker de sista dagarna som har oroat mig mycket, men tyvärr så kan jag inte skriva om allt här i min blogg.

Men en av sakerna håller på att ordna upp sig,

medan det andra som är väldigt personligt, och jag har blivit mycket ledsen...det finns kvar...
hoppas det ordnar sig...



Men lite roligt var det idag i alla fall då jag hittade en jacka / kappa som jag gillar mycket
Hittade ingen bild på den tyvärr...
men det är kul att köpa något nytt och som man gillar


Och något som är ganska trevligt är att jag gått ner i vikt den sista tiden...nästan två storlekar...
Det beror nog lite på lite ändrade matvanor...tror jag..

Vet inte hur mycket jag väger, eftersom jag kastade ut vågen för ett antal år sedan, då jag blev så trött på den :-)
eftersom den visade siffror jag inte ville se :-D ;-)

men man märker ju på kläderna om man går upp eller ned i vikt ;-)


Det blev mina små rader ikväll och önskar er alla en riktigt fin helg


Kommentarer
Postat av: Erika

Man ska inte skriva om det mest personliga i sin blogg, det förstår jag att du vill behålla för dig själv. Vi vet inte vilka / vem som smygläser för att det finns sådana det vet jag. Men hoppas att allt ordnar upp sig för dig vad det än är. Alla har vi vår lilla miniryggsäck som fylls på lite då och då, men det brukar lätta i den där ryggsäcken när det hela rätar till sig. :)



Roligt att du gått ner i vikt, för jag förstår att du verkligen ville det, sådant blir man glad över, alltid finns det något glädjande när något annat kanske tynger för stunden.



Än en gång minns jag hur det tog på mina krafter om det jag skrivit förut i min kommentar. Det tär fruktansvärt på psyket ja hela kroppen, men blir helt slut av sådan oro innan det glädjande beskedet kommer.



Kram och har det allra bäst.

2011-09-16 @ 22:43:18
URL: http://mintidmittliv.bloggplatsen.se/
Postat av: Ingrid

Hejsan Inger!

Visst tär det när man går och väntar på besked, men som tur var, så blev det ju positivt för din del.



Jag tycker inte heller att man ska skriva vad som helst i bloggen. Jag vill gärna att min blogg ska var personlig, men den får inte bli för privat. Det finns många både sorger och glädjeämnen som jag aldrig tar upp där, så du gör nog klokt att hålla inne med vad det nu än är som trycker dig.



Hoppas att allt ordnar upp sig på bästa sätt och att du får en fin helg!



Kram Ingrid

2011-09-17 @ 08:29:14
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: annemon

Jag hoppas att det ordnar sig på bästa sätt med det som oroar dig,håller tummarna för det, självklart skriver man inte om allt i sin blogg.

Roligt att du gått ner i vikt om det var det du ville.

Ha en bra dag.

2011-09-17 @ 08:39:59
URL: http://annemon.bloggagratis.se
Postat av: Astrid

Det mesta kan man prata om. Ofta har någon annan upplevt samma sak

Men man vill inte skriva om det i en blogg, dä rkan ju många läsa som man inte vill ska läsa det

Så skönt att det var bra med lungorna, du får vara rädd om dig

2011-09-17 @ 14:11:48
URL: http://www.astridlasrsson.wordpress.com
Postat av: Gunnel

Allt tycker jag inte heller känns bra att lämna ut på bloggen. Jag har kastat min våg och mäter mig i stället. Jag tycker faktiskt det är lättare och inte lika deprimerande. Vad stongt av dig att ha gått ner så mycket. Kram

2011-09-17 @ 16:30:53
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com/
Postat av: Gunnel

Jag känner inte heller att jag vill berätta allt i bloggen. Min våg har jag slängt och jag mäter mig i stället. Det är inte lika deprimerande. Vad strongt av dig att ha gått ner så mycket. Kram

2011-09-17 @ 16:38:54
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com/
Postat av: Gunnel

Min dator gör mig vansinnig. Först funkar den inte, sen kommer allt på en gång.

2011-09-17 @ 16:40:01
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com/
Postat av: Mia

Hoppas att ALLT löser sig till det bästa, vännen...Kram!

2011-09-17 @ 17:10:52
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Håller med övriga här, att man behöver inte skriva allt på sin blogg, inte det helt privata iaf

bra att det inte var ngt fel med provsvaren iaf



Hoppas iaf att det löser sig till det bgästa



Kram vännen



2011-09-18 @ 03:03:32
URL: http://gunillaskatter.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Visst finns det sånt man vill behålla för sig själv och inte lämna ut på bloggen! Hoppas i alla fall att det löser sig på bästa sätt.



Trevligt med viktminskning om det är det Du vill. Ett par storlekar måste ändå vara rätt många kilo.

2011-09-18 @ 05:22:30
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Sylvia

Även om det skulle var skönt ibland att skriva om det som trycker en så ska man nog vara lite försiktig med att lämna ut sig för mycket på bloggen.Hoppas det ordnar sig till det bästa för dig. Alltid lika roligt när vikten går åt rätt håll och kläderna känns bra på kroppen utan att strama här och där.

Kram och ha det gott

Sylvia

2011-09-18 @ 11:49:41
URL: http://cobra38.wordpress.com
Postat av: Bettan

Hej hoppas allt ska utvecklas väl för dig. För mig har det varit en tid jag sakar ord för nu....men nu står jag stakare än någonsin...pusselbiten kom till slut...



Kramar till dig // Bettan

2011-09-18 @ 12:53:11
URL: http://solenhavetochvagorna.blogspot.com/
Postat av: soffie

skönt att du mår bättre från förkylningen nu!

usch den där väntan innan man får svar är hemsk,jag tog ju bort en liten hudprick å innan jag fick svaret trodde jag såklart det värsta men det va inget att ora sig för som tur va, ha en härlig söndag hos mej är det skitväder:(

2011-09-18 @ 12:57:19
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ailas

Vågen är det minst viktiga när det gäller vikten, tycker jag! Det är känslan och just hur man kommer in i sina kläder som är det viktiga. Skaffa ingen våg, du behöver ingen.

Jag skriver ytterst lite personliga saker på min blogg, vill gärna hålla på integriteten både gentemot mig själv liksom mina närmaste. Bäst så.

Det ruskar och regnar idag, så nu gäller det att leva på de senaste dagarnas upplevelser.

Pass på att vila efter all oro... och så hoppas jag att allt det du fortfarande oroar dig för ordnar upp sig till det bästa.

Kram!

2011-09-18 @ 17:20:03
URL: http://ailas.svenskablogg.se
Postat av: Veiken

Vad roligt att det är du som krymper och inte kläderna - om det är det du vill....

tråkigt med saker som oroar. Hoppas allt löser sig för dig! Kramar

2011-09-18 @ 19:47:22
URL: http://veiken.wordpress.com/
Postat av: Anneli

Hej! Vad skönt och höra att det inte var något farligt på dina lungor. Och roligt att du har lyckats gå ned i vikt. Jag vet av egen erfarenhet att det inte är det lättaste. Vilken typ av jacka/kappa har du köpt? Hoppas allt löser sig.

Kram

2011-09-18 @ 22:24:27
URL: http://metrobloggen.se/5generationer
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Jo, man kan tyvärr inte skriva om allt i sin blogg, eftersom man inte vet vilka som läser det man skriver om

Så man får vara lite försiktig....

Men oj....så mycket det finns som jag skulle vilja skriva om och få dela med mig av...



Jo, jag har velat gå ner i vikt, och är naturligtvis glad över att jag har gjort det,

och märker det verkligen på kläderna nu

Tror att det beror på att jag ändrat lite av mina matvanor,

och äter mera fibrer för att hålla tarmarna igång,

och använder inte så mycket smör, och heller inte äter så mycket ost som förut

Ibland behövs inte så mycket ändringar...konstigt nog....

Annars har jag aldrig ätit så mycket fet mat och t.ex. feta såser eftersom jag inte tål det

Inte heller godis, bakelser, kakor osv...som jag heller inte tål



Jag tror att det är ganska individuellt vad som gör att man går upp eller ned i vikt.

och en viss ärftlighet tror jag också finns

Och det med vågen...kul att fler inte har någon.

som jag skrev kastade jag ut den för ett antal år sedan och kommer inte att köpa någon ny heller :-)



Ja, jag är så oerhört glad över att det som visade sig på lungröntgen inte var något farligt.

Men nog tänker jag mera nu på att man inte kan ta hälsan för given...



Ja, hoppas det jag är ledsen för och som jag inte kan skriva om ordnar upp sig

Och tack gulliga ni för alla goa kommentarer...ni är toppen !!

Stora kramar till er alla

2011-09-18 @ 22:40:11
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hoppas att det ordnar sig med det som trycker dig, håller tummarna för det. Vad trevligt att du hittade en jacka, alltid kul att handla sig något nytt och vad du är duktig som ändrat dina kostvanor som gjort att du minskat i storlek på kläder. Bara det gör ju en piggare.



Hoppas du får fint väder i den nya sköna veckan

:-)

2011-09-19 @ 00:12:31
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: Rovie

Vågar är ett otyg, jag fick översvämning och den gjorde ingen nytta så ut med den. Men att gå ner lite är inte helt fel.



Visst är fåglar roliga, duvor har jag märkt går med också men har inte tänktpå om jag måste väja för dem. De känner sig väl trygga med oss.



Tack för kommentaren



Ha de så bra och var rädd om dig



Kram

2011-09-19 @ 00:34:27
URL: http://rovie.blogg.se/
Postat av: Agneta

Personliga ting håller man för sig själv eller mailar till en nära vän. Mail är ett bra sätt att ventilera problem av olika slag. Även glädje kan man ju dela med sig av.

Har du inte liten digitalkamera så att du kan fota? Numer finns det ju jättebilliga och bra kameror.

Min nyaste, Canon Powershot 1200 som är en nyutkommen modell är en liten smidig sak med extremt liten sökare samt inbyggd blixt och alla moderna funktioner som behövs. Cyberphoto tog bara 890:- i grundpris och kommer till posten. Suveränt bra med tanke på det mycket låga priset!

Skrivit om det på in Weblog.

Att gå ner hela 2 storlekar i vikt låter mycket...! Men om du ändrat dina matvanor så är det ok. men inte annars.

Ha det nu så bra som det går !

Kram, Agneta

2011-09-19 @ 01:12:22
URL: http://www.agnetas.name
Postat av: Bia

Hej och tack för ditt "besök" hos mig!

Fy så jobbigt du haft med att vänta på besked! Skönt att allt var normalt!

Jag ser att Agneta skrivit samma sak som jag tänkte: att du borde ha en kamera! Tänk så kul att visa upp några foton, som extra krydda till dina trevliga texter! Ha en fin vecka! Kram!

2011-09-19 @ 04:37:08
URL: http://biaweb.se
Postat av: Ragnvi

Men himmel! Undras hur många kilon du tappat om du minskat två storlekar i klädväg!? Inga problem hoppas jag....Själv går jag stadigt...upp! Jag blir galen snart!

Kramen från en hostig Ranka!

2011-09-19 @ 10:01:26
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Jo, jag tror att viktnedgången beror på ändrade kostvanor, för läkarbesöket hos doktorn och proverna visade inget som var fel



Och ja...det är skönast att inte ha någon våg....det kan lätt bli ett stressmoment.

man märker ju på kläderna om vikten ändras,

och smal jag var som yngre kan jag nog inte förvänta mig att bli igen ;-)

dessutom har kilona satt sig på helt andra platser på kroppen nu ;-)



Ja, de mest personliga saker håller man för sig själv..speciellt om det inbegriper andra personer



Ha det så gott mina vänner och kramar tillbaks

2011-09-19 @ 16:43:50
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Suss

Hej.
Sökte lite på nätet om kontrastmedel vid rtg undersökningar o kom då till din blogg. Jag är nu i samma sists som du var då 2011, har infl i lungsäcken 2 cm vätska. De misstänkte först hjärtmuskelinf men det ar lungsäcken som var drabbad! Känner mej lite bättre nu, varit utskriven sedan i söndags men denna ledsamhet, vad kan jag göra åt den? Gråter mycket vilket inte är likt mej.... Tips? Sjukskriven i 5 veckor vilket kommer att bli svårt, kliar i kroppen..... Kramen Suss

Svar: Låter jobbigt som du har det och inflammation i lungsäcken måste vara jätte-jobbigtoch kan tänka mig du är trött och ledsen och det tar en del tid innan du blir helt kry igen, men antar att det bästa är att vila eftersom du blivit sjukskriven så länge
Tyvärr har jag inga tips eftersom jag själv inte varit med om detta
men hoppas från mitt hjärta att du snart känner dig frisk och kry igen
Kram tillbaks
Inger Maryissa

2013-12-04 @ 18:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0