Sjätte sinne + mediciner m.m.

Tror jag har ett sjätte sinne då jag känner på mig saker då och då.

Som t.ex. idag när jag satt i Tunnelbanan och framför mig satt en kvinna och pratade växelvis i två stycken mobiltelefoner
och hon pratade på ett annat språk som jag inte förstod alls.

Rätt som de var så tänkte jag att nu kommer det att strula med den ena av hennes mobiler
och några sekunder efteråt så märkte jag att det gjorde den...antagligen så tappade den täckning....eller vad det nu var
Så hon fortsatte att prata i den andra telefonen

Eller som en gång för några år sedan, när jag var på väg till tunnelbanan tillsammans med ett Polskt par jag kände,
och jag gick framför dem och de bakom mig

Rätt som det är förstod jag att kvinnan bad mannen att bära min lite tunga kasse och jag vände mig om och sa att det behövdes inte

De blev helt chockade, och undrader hur jag visste vad de sa...eftersom jag kan inte ett ord på Polska

Det händer ofta att jag känner på mig saker och ting, och känner av och påverkas väldigt mycket av stämningar m.m.
och kan känna vad som försiggår...



Sedan när det gäller Apotek och mediciner, så idag fick jag ut min medicin utan krångel och den fanns i lager,
trots att jag inte ringde innan och kollade.

Men en kvinna som satt bredvid mig och väntade, hade problem med att inte få sin medicin, och hon var ganska upprörd, eftersom hon tydligen behövde den just då

Hon som jobbade på Apoteket föreslog att hon kunde prova på de andra Apoteken,
men då sa kvinnan att då fick de hjälpa henne att kolla vilket Apotek som hade medicinen,
och hon fick tydligen hjälp med det...

Jag håller med om att det ska ju inte behöva vara så att man ska behöva springa runt till olika Apotek och stå i kö, tills man eventuellt får sin medicin

Det är nog dags att Apoteken ändrar sina rutiner och har hemma större lager av mediciner och fler.

För så här var det inte förut, utan detta strul har kommit efter att Apoteken privatiserades

Det blev mitt lilla inlägg denna kväll och önskar er alla en bra fortsättning på veckan

Kommentarer
Postat av: Agneta

Hej, Inger!

Apoteken kan inte hålla alla mediciner i lager då det är bäst-före-datum på alla. Det skulle bli en jätteförlust att ha lite udda mediciner som sedan måste slängas ut. Även innan vi fick privata apotek så var många av mina mediciner "restnoterade". Men det går ju bra att ringa först så är man helt säker på att det man behöver finns.

Det är som vilken butik som helst, många varor är oftast slut.

Det är något vi får finna oss i och jag vill gärna ha "färska" mediciner med lång hållbarhet. Har hänt att jag fått slänga svindyra medicier då det varit kort datum p.g.a. dålig försäljning.

Det är väl bara till att "gilla läget" som man säger numer ;-)

Kram o godnatt! /Agneta

2012-02-08 @ 00:32:09
URL: http://www.agnetas.name
Postat av: Inga Magnusson

Det kan tydligen vara klokt att ringa innan och förvarna med mediciner numera. Men det kommer väl att ta ett tag innan vi lär oss.



Du är nog en känslig peron, så har jag förstått det. Och det betyder säkert också en känslighet för det som är ont men också för det om är gott.

2012-02-08 @ 01:36:28
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Gunnar

Oj det lät nästan lite kusligt.



Jag vet inte riktigt vad jag tycker om apoteksreformen. Det finns ju fler apotek nu men om medicinen inte finns inne så ser jag ingen förbättring.



-----------------------

Var snäll o kolla att det går att kommentera på min blogg. Nån som inte lyckas med det har meddelat det i gästboken.

Tack!

-----------------------------------------------

2012-02-08 @ 07:34:07
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com/
Postat av: Ragnvi

Morning! Sicket strul med apoteket! Kanske det ändå var bättre förr?!?!?! Hoppas den andra kvinnan fick sin medicin!

Spännande med dina känningar!!

Kramen!

Ragnvi



PS. Maken får med varm hand städa vår dator ibland...precis som du gjort!

2012-02-08 @ 07:51:35
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Gunnar

Tack för kommentaren hos mig. Det funkar bra.

2012-02-08 @ 11:12:27
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com/
Postat av: annemon

Tråkigt när det strula på apoteket men det är ju bra om dom kan hjälpa till med att kolla vilket apotek som har om det bråskar. Ja det kanske är på gott och ont att ha ett sjätte sinne.

Ha det gott.

2012-02-08 @ 15:12:56
URL: http://annemon.bloggagratis.se
Postat av: Gunnel

Nåt liknande händer alltid mig och mina döttrar. Vi tar telefonen och ska ringa upp och då har den andre redan slagit numret och är i luren...liksom att vi oftast börjar prata om precis samma sak ..med samma ord.Lite spöklikt. Kram

2012-02-08 @ 16:25:48
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com/
Postat av: annette

Det här med ett sjätte sinne är både bra och dåligt att ha tycker jag, har ibland förstått och anat lite obehagliga saker precis innan ddet hänt och då känner jag mej lite som en bov ibland som inte talat om det för någon!

Apoteken är en ren katatstrof idag tycker jag, liknar mer en affär för hälsokost eller skönhetssalong, det var bättre förr;)

Skönt att Du fick ut Din medicin utan problem!



Ha det så gott!



Kramen!



annette

2012-02-08 @ 17:23:36
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Sylvia

Verkar nästan som du är begåvad med ett sjätte sinne. bra eller dåligt...ja,svårt att sia om men spännande kan det vara. Skönt att det fixade sig med din medicin denna gången. Apoteken är helt klart bra mycket sämre än innan privatiseringen.

Må gott!

Kram Sylvia

2012-02-08 @ 19:29:36
URL: http://cobra38.wordpress.com
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Ja, att vara känslig och ha ett sjätte sinne är nog kanske både på gott och ont

det kan vara bra men även jobbigt ibland



Kommer ihåg när skeppet Estonia sjönk, och jag på natten hade en dröm om att jag var på en plats med små rum, gångar osv. ( svårt att beskriva )

Och jag ropade till alla människor att akta sig för en stor fara väntade..

och när jag vaknade ur denna dröm och hörde om Estonia...jag kände mig mycket skakad...

och är fortfarande när jag tänker på det.

Vet inte om detta är ett sjätte sinne...

men jag undrar fortfarande över varför jag hade den drömmen...



Och det du Gunnel berättar, har hänt mig ofta också.

att t.ex. jag ska ringa någon och så ringer den personen,

eller som också hänt mig att jag tänkt på en person när jag varit ute och strax efteråt träffat den personen...ganska kul faktiskt



Jo, när det gäller Apoteket så tycker jag också att det blivit mycket sämre nu och mera strul efter att apoteken privatiserades

För nu händer det t.om att ganska vanliga mediciner kan vara slut på lager...vilket inte hände förut



tack för alla kommentarer och kramar tillbaks

2012-02-08 @ 21:33:40
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Mia

Det är på gott och ont det där, att "känna" av människor...

Skönt att din medicin fanns nu, jag hade också tur nu senast faktiskt...Kram vännen..

2012-02-09 @ 06:55:03
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Gunnar

Hej



Tack!för att du nämnde att det är vit bakgrund på min hemsida/resor. Nånstans har jag missat att lägga in bakgrunden

Det är spännande med detta att du kan känna av människor.Allt går inte att förklara.

2012-02-09 @ 18:30:55
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com/
Postat av: ella

jag vet ofta vad folk ska säga + vad som ska hända=)men sen ser jag även spöken..

ja det var bättre förut med appoteken.kram ha en fin helg

2012-02-10 @ 12:31:21
URL: http://farytaleinblue.blogg.se/
Postat av: Erika

Att det inte finns den medicin man just då ska hämta på apoteket har jag varit med om men bara två gånger här på detta apoteket, men de beställer hem och två dagar senare kan jag hämta ut den. Jag är alltid i god tid så jag vet att jag har kvar av den om den inte skulle finnas.



Det där med sjätte sinnet är vi lika du och jag. Lite kul så sett, men kanske inte alltid.



Kram och har en bra helg.

2012-02-10 @ 14:31:10
URL: http://mintidmittliv.bloggplatsen.se/
Postat av: Lisbeth

Det är nog inte helt omöjligt att du kan känna på det viset. jag tror att en del är rustade med detta sjätte sinne. jag har en annan förmåga och det är att känna in hur en människa är innan dom börjar prata eller ta kontakt. mina nära och kära är så imponerad av den förmågan. jag tror på att dra ner. precis som dig så finns det i mina tankar. jag har dragit ner från 20 stycken till 10. nu ska jag ligga kvar där i 2 veckor sedan tar jag nästa steg. tror att det ska få bli 7 stycken om dagen

Ha en fin fredagskväll

2012-02-10 @ 15:13:39
URL: http://tankelek.blogg.se/
Postat av: Beccas dagbok! :)

kikar in och läser lite! :)

hoppas du får en bra fredags kväll :)

2012-02-10 @ 16:48:52
URL: http://beccabacken.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Ja, det kan nog vara både på gott och ont att känna på sig saker.

Speciellt om det är jobbiga saker man känner av...

Annars kan det vara ganska intressant, även om jag inte alltid litar på vad jag känner...som kanske jag skulle göra lite mera

Har i mitt liv gjort misstag p.g.a att ja inte lyssnade på vad jag kände på mig...

Det du Lisbeth berättar är nog också som ett sjätte sinne.



jag är glad över att jag sist fick ut min medicin på Apoteket utan krångel ,

men jag fick förförra gånger ett telefonnummer direkt till Apoteket, som jag kunde ringa innan om jag vill veta om en medicin finns eller om den måste beställas ( licens )



Tack för alla kommentarer och önskar er alla en fin helg. Kramar

2012-02-10 @ 17:39:29
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: frida Nyburg

Hej:)



jag tror att vissa människor har en förmåga att känna på sig saker. Vi gör det väl alla ibland men vissa människor mer än andra. Du verkar göra det mer. Det måste vara lite läskigt men samtidigt så kan det ha sina fördelar:)



ha en bra kväll



kram Frida

2012-02-10 @ 19:39:34
URL: http://fridanyburg.blogg.se/
Postat av: Suss

Ibland kan det nog vara bra att ha ett sjätte sinne, men visst måste det vara konstigt också. Min mor och min brorsdotter var/är sådana också.

Jag går enbart till det gamla vanliga apoteket om jag ska ha något. De är bäst tycker jag. Kram!

2012-02-11 @ 22:32:21
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0