Besökare - vintern - min blogg

Hejsan igen,
Hur har ni det mina bloggvänner och besökare ?

Ni mina osynliga besökare som inte brukar skriva något får så gärna göra det....
för det vore så trevligt.

Men naturligtvis vill jag inte tjata på er.....för det är ju naturligtvis frivilligt och jag är glad ni gillar att läsa det jag skriver.

Men några rader från er vore kul...och jag skulle bli jätte-glad



Annars är det ok här, förutom att jag fortfarande haft det kylslaget här hemma under helgen då elementen i lägenheten bara varit ljumma

Men hoppas hyresvärden drar på värmen snart...men en aning varmare har det blviti nu.

Och oj, vilket busväder det varit här i Stockholm idag med blåst och kylslaget regn, och kanske det kommer snöblandat regn eller snö.

Men nu är vintern här igen, och hoppas att det blir en riktig vinter, och tänk om det kommer lika mycket snö, som det kom regn i somras..

då kan det bli massor ;-)

Men vi får hoppas det blir lite måtta på det :-)



Som jag skrev i mitt förra inlägg så funderar jag över att göra en del förändringar när det gäller min blogg och min hemsida.
Känner för lite förnyelse....

Jag har kollat runt på en del andra bloggar, men det lutar åt att jag antagligen stannar här på Blogg.se

Men jag vill göra om min blogg helt och hållet...och med tydligare länkar till min hemsida, bilder och dikter och även ha en gästbok.

Men tycker att Blogg.se har lite få gratis mallar och för liten variation av dem och det blir ganska dyrt om man vill uppgradera
och informationen är inte den bästa...tyvärr...

Men ska se om jag kan fixa en mall som gör att bloggen ser större ut och med kolumner på både höger och vänster sida, där jag kan lägga in lite mera egna saker..

Får se om jag fixar det....eller om jag hittar / hittar på något annat....

Ha det så gott och önskar er alla en bra fortsatt vecka

 


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Man blir glad när besökarna kommenterar, men det är ju bara ett fåtal som gör det och oftast är det såna som är bloggare själva. Andra läsare kanske inte tänker på hur roligt vi tycker det är med lite respons.

Hoppas att du får värme i lägenheten snart, för det är inte trevligt att frysa inomhus.

Kram, Ingrid


Svar: Jo, du har nog rätt i att de som inte är bloggare själva inte tänker på hur roligt det är för en bloggare att få kommentarer..Jo, det skulle vara skönt om det blev lite varmare hemma..
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-29 @ 22:10:41
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Gunilla

Håller med dig, att det är roligt om besökare skriver ngn kommentar när dom besöker ens blogg.
Blir ju roligare då, om man får besök.

Blåsigt och regnigt här oxå, så nog är det höst altid.

Kram
Gunilla

Svar: Jo, absolut det är ju det som är roligt med att blogga...att få kommentarer..kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-29 @ 22:54:49
URL: http://gunillaskatter.blogg.se
Postat av: Inga

Jag håller med..dåligt med komm. och besök med för den delen....sen har min blogg blivit så j--la seeeg så jag förstår att folk tröttnar och går vidare. Är nog inne på att sluta helt....hittar ingen som klurar ut var felet är.
Usch för att frysa inomhus..inget kul..hoppas det blivit bättre!
Vilket konstigt väder det är...lördag söndag minusgrader...måndag ÖSREGN..HELA DA´N!!!
Just nu är det klart ser på en grann fullmåne över hustaket
Ha en fin dag Kram

Svar: Nej...hoppas verkligen att du inte slutar blogga....Nej, det är inte roligt att frysa inomhus, och hoppas hyresvärden drar på värmen lite till..
Jo, det är fint med fullmånen...
kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-30 @ 06:32:28
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com
Postat av: Rovie

Bra att du fått lite varmare. Här är det ljummet nu och varmare än så brukar det inte bli. Det är tjocka tröjor på som man får ta av när man ska ut.
Håller med dig att blogg.se har dåligt med mallar. Skulle också vilja ha en med både vänster- och högersida att utnyttja. Inte ens vår hjälp på nätet har ju något sådant.

Hoppas du ordnar det på något sätt. Det vore roligt att se ditt andra på samma ställe.

Lycka till

Kram
Ps Jag hoppas på en snöfri vinter Ds

Svar: En aning varmare har det blivit, men hyresvärden får gärna skruva på värmen lite till...Men det verkar vara många som har samma problem med kyligt inomhus...
Tror jag ska skicka ett meddelande till Blogg.se om att vi skulle uppskatta lite mera variation på mallarna....
får se hur jag lyckas med att förändra min blogg eller hur det blir..
Kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-30 @ 13:06:13
URL: http://www.rovie.blogg.se
Postat av: envingad

Jag kan hålla med dig..det vore ju skoj om de skrev en rad :)
Jag skulle också vilja fixa en egen blogg själv och lägga in mitt eget men än så länge så är det lånat.
Hade varit skoj att få till nåt som knyter an min hemsida också. Tycker annars bloggen funkar bra..men har som du säger lite dåligt med mallar och så.
Ha en fin vecka vännen..
kramen

Svar: Jo, det är roligt att kunna fixa med sin blogg och kunna lägga in egna saker..att bl.a. kunna ha tydligare länk till sin hemsida m.m...
kramar tillbaks och ha en fin fortsatt vecka du också
Inger Maryissa

2012-10-30 @ 17:13:39
URL: http://envingad.blogg.se/
Postat av: Rovie

Kom på en liten undran här. Hur ser du att du haft besökare utan att de skriver. På mitt förra ställe hade jag en flagg- och ortgadget. Men här ser jag ingenting.
Men jag håller med dig där, ett litet hej bara skulle räcka om de inte vill kommentera.

Här kom solen med en tjusig solnedgång vid 16-tiden. Hoppas du fick se den också.

Kram

Svar: I statistiken på Blogg.se kan man se hur många besökare man har... ( inte vilka ):.man ser statistiken när man är inloggad och klickar på Översikt och längst upp på den sidan
och det skiljer mycket från hur många kommentarer man får...
kramar
Inger Maryissa

2012-10-30 @ 20:24:52
URL: http://www.rovie.blogg.se
Postat av: Mia

Vädersnack *L* Idag regnade det igen så det blev bara slask av allt och nu snöar det! Vår herre vet inte riktigt hur han ska ha det :-)
Kram på dig!

Svar: Igår regnade det här men idag skiner solen så fint....verkligen växlande väder :-)kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-30 @ 21:57:42
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: annechristines/bustanten

Hej vännen. Du har ju en jättehärlig och vacker blogg. Så fint lila. Men det är ju klart, man vill ju förnya sig ibland, det vill jag med.
Önskar dig en fin kväll och tack för dina fina kommentarer hos mig! Kram!

Svar: Så glad att du gillar min blogg...jo, det är kul att förnya sig lite ibland, men det är ett pyssel att göra det..
Ha det så gott själv och stor kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-30 @ 22:05:57
URL: http://annechristines.bloggo.nu
Postat av: Ragnvi

Morning! Hoppas du inte fryser! Själv ska jag strax pallra mig ut i pannrummet o elda...annars fryser jag!
Spännande med dina funderingar med bloggen...jag orkar o kan inte göra nåt med min...
Kramen!
Ragnvi

Svar: Hoppas du fick lite varmare..Får se vad jag lyckas fixa med min blogg, då jag känner för lite förändring..
Men det kommer att bli ett pyssel :-)......det är inte helt lätt...kommer ihåg när jag gjorde min nuvarande layout..
kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-31 @ 05:55:02
URL: http://rankans.blogg.se
Postat av: Inga Magnusson

Jag har testat ett par olika bloggsidor men har stannat hos blogg.se. Det beror naturligtvis bl.à. på att jag är för lat för att lära mig någon ny o blogg.se funkar basic numera. Ska bli spännande att se hur du vill göra om din blogg.

Trist att frysa inomhus. Sånt gör mig nästan fysiskt illamående. Man kan sitta i köket, stänga dörren om sig, sätta på ugnen o öppna luckan en stund om det blir riktigt illa.

Ha det gott!

Svar: Jag har också testat en en del bloggar och med att tesregistrera mig på dem..varje blogg har saker som både är bra men också saknar saker jag vill ha...
ofta också kruxet är att flera vill att man betalar för att få alla funktioner, och det kan bli dyrt..
Så det slutar nog med att jag stannar här på Blogg.se och försöker fixa till min blogg som jag vill ha den....får se hur / om jag lyckas....
Jo, det är jobbigt att frysa inomhus, och ja, det påverkar mycket hur man mår tycker jag också..
Ha det så gott själv. Kram
Inger Maryissa

2012-10-31 @ 07:30:42
URL: http://Inga.blogg.se
Postat av: soffie

blä för ruskväder här har vi med haft det men ingen snö som tur är.Min dotter hjälper mej med min bloggdesign för jag kan inget om sånt.Hoppas du får ordning på din blogg och den blir som du vill ha den,kramen

Svar: Jo, här har det också varit ruskväder..men ingen snö här heller ännu så länge..Ja, det ska bli spännande att fixa en ny blogglayout....och jag vet nu på ett ungefär hur jag vill ha det...
kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-31 @ 17:31:37
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Veiken

Du milde vilket projekt du har framför dig. Jag vet att du är kanonduktig och håller tummarna så att du får bloggen exakt som du vill! Kramar

Svar: Jo, det är nog ett projekt jag har framför mig :-) och en massa pillande med koder....Men skam den som ger sig ;-)...
kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-31 @ 17:56:51
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Inger

Ja Inger jag håller med dig,.,jag ser oxå att det har varit inne flera om inte lämnar någon kommentar.
Slöthet eller osäkerhet, vet jag inte. Men det är ju kul med en kommentar även om det är kort..
Du kan säkert göra något bra av din blogg du är så duktig på detta. Jag tycker att det tar mycket tid. Jag är ju inte så bra på det tekniska heller som du vet. Det blir spännande att se framöver..lycka till.
Kramen till dig...

Svar: Jo, man blir alltid så glad över de kommentarer man får...Får se hur jag får till en ny blogglayout och med de saker jag vill ska vara i min blogg...
Och det kommer att bli ett jobb och pillande med koder....inte det lättaste ....men skam den som ger sig ;-)
stor kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-31 @ 18:49:09
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: Gunnar

Hej. Jag brukar skriva några rader när jag besöker bloggar. Men jag vet att det finns många som läser utan att skriva nåt. Det har jag fått fram på andra vägar.
Jag kopplar min blogg till hemsidan med länkar i inläggen ibland. Annars är min hemsida ganska passiv. Just nu är dét bara släktregister och rsor som jag uppdaterar ibland.
Jag tänker nog ligga kvar i Wordpress. Trivs rätt bra med dom.

Svar: Jo, jag brukar alltid också skriva några rader när jag besöker bloggar...Min hemsida har också varit ganska passiv under en längre tid, men så småningom ska jag ta tag i den också, och vill göra förändringar även där.
Inger Maryissa

2012-11-01 @ 14:03:20
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com
Postat av: Margit

Tittar in i din blogg!! Länge sedan sist!!!
Ser/läser tt du ska ändra i din blogg...
Kram och önskar dej en trevlig HELG!!! Kram!!

Svar: Tack för titten och ja, jag känner för lite ändringar i min blogg..Ha en fin helg du också och kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-11-02 @ 23:33:43
URL: http://margitholm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0