Kallt - Influensasprutan - Tiggare - funderingar bloggen, hemsidan

Jag har suttit och frusit den här veckan  p.g.a. kalla element då de jobbat med att byta ventiler osv. i elementen här i höghuset.

Men idag har de satt på värmen igen, och det är så skönt att det börjar bli varmare igen i min lilla lya.

Inget roligt att sitta och frysa hemma nu när det blir kyligare ute...
speciellt nu när det börjar bli kallare och minusgrader...



Igår var jag och tog Influensa-sprutan, så nu är det gjort...

Har ingen lust att riskera att eventuellt bli allvarligt sjuk när man är själv,
och dessutom har jag känsliga luftrör...
Så det är skönt att det är gjort.



För ett par dagar sedan så gick det en tiggare som vanligt och delade ut lappar och bad om pengar.

Och plöstligt sa Tunnelbane föraren i högtalarna:
- det finns en tiggare i Tunnelbanan och jag ber er att inte ge några pengar.

Jag tyckte det var lite konstigt....
även om jag själv är ganska skeptisk mot tiggarna som går runt i tunnelbanan osv...då jag inte vet om pengarna kommer i rätta händer.



Sedan håller jag på och funderar en hel del på att jag skulle vilja ha min hemsida och blogg och  album med bilder jag gjort, sidor med mina dikter osv. på samma ställe.

Alltså som en interaktiv sida där besökare lätt kan välja vad de vill titta på, läsa och  kommentera....
och att på samma sida kunna ha olika sätt att kommunicera...

vet inte hur jag ska förklara vad jag menar...

jag har en massa ideér om hur jag skulle vilja ha det....och känner för lite förändring...

Ska se om jag kan fixa det på mitt webbhotell One.com...det skulle vara kul...

Det blev mina små rader ikväll och ha det så gott mina bloggvänner och besökare.

 


Kommentarer
Postat av: Gunnel

Jag vill gärna ha det varmt inomhus. Finns inget värre än att frysa när man är inne. Nästa vecka är det dags för mig att få influensasprutan. Vågar inte chansa. Kram

Svar: Jo, det finns knappast nåt värre än att frysa när man är inne....man byltar på sig men det hjälper ändå inte...Jo, det är nog klokt att ta influensa-sprutan...
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-26 @ 11:17:36
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com/
Postat av: Rovie

Inte kul att frysa. Här är det kallt varje vinter inte ens ljummet på elementen. Så nu börjar snart klagandet igen.
Sprutan tror jag jag nämnde för dig att jag inte får ta.
Har aldrig hört att de ropar ut i tunnelbanan om tiggare. Men det är ju i och för sig bra för de som inte vet hur de ska göra: ge eller inte ge.
Tycker du förklarade bra om din hemsida. Hoppas du kommer på en lösning. Det låter roligt att kunna göra något som man själv vill och inte bara ha en bloggmall.

Här kom första snön sent i går kväll. Fy fy fy.

Ha en fin dag
Kram

Svar: Nej, det är inte kul att frysa inomhus...kul att du förstår hur jag vill göra med min hemsida....
kanske jag helt enkelt börjar med en ny blogglayout där jag kan sätta länkar till min hemsida, bilder och dikter på ett tydligare sätt.....eftersom jag vill att bloggen ska synas först....
men att man kan kontakta och kommentera på olika sätt...och på vad man vill på min sida...
får se vad jag hittar på....jag funderar vidare...
Här där jag bor har jag fortfarande inte sett någon snö, eller också kom den på natten och smälte bort...
Stor kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-26 @ 13:12:01
URL: http://www.rovie.blogg.se
Postat av: Rovie

Tack för din kommentar hso mig
Kram

Svar: kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-26 @ 16:51:44
URL: http://www.rovie.blogg.se
Postat av: Inga Magnusson

Usch, det är så hemskt att gå inomhus o frysa. Jag mår nästan fysiskt illa då.

Jag vet inte om förare har rätt att uppmana till varken det ena eller andra när det gäller tiggarn. Men kanske villl de i te ha dem som passagerare.


Svar: Jo, håller med om att man nästan mår fysiskt illa när man fryser inomhus..Hur man än byltar på sig det hjälper inte...
Nej jag tror inte att förare har rätt att uppmana till det ena eller andra när det gäller tiggarna...
Men de är jobbiga....idag kom den gråtande kvinnan åter igen i tåget...jag tycker det är så obehagligt...
Inger Maryissa

2012-10-26 @ 19:51:44
URL: http://Inga.blogg.se
Postat av: Lotta

Vilken tur att de fick fart på värmen till dig så att du inte behöver sitta och frysa nu när det är så kallt ute. Vad kul med lite nya idéer och jag är säker på att du kommer fram till det rätta för dig när du fått sitta och fundera lite.
Diskmaskin vill jag också ha :-)

Ha en go lördag och här kommer en kram till dig :-)

Svar: Jo, det är skönt att de satte på värmen igen för det är inte kul att sitta och frysa inne...men just nu är de bara ljumma...så det är kallare inne i lägenheten igen...
vet inte vad de sysslar med...
Ja, jag får se om jag kommer på hur jag ska fixa blobben och hemsidan..
det lutar åt att jag hittar / gör en ny bloggmall, där länkar till min hemsida m.m. syns tydligare..och att jag även kan ha lite fler saker där...
Kram och ha en fin fortsatt helg.
Inger Maryissa

2012-10-27 @ 08:32:36
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: annechristines

Att frysa hemma är inget vidare och spesiellt nu när man så här innan man blivet van kylan.
Ha det gott från http://annechristines.bloggo.nu

Svar: Nej, att sitta och frysa hemma är inget vidare, och nu när vintern kommit dessutom..Nu ska jag snart komma och hälsa på hos dig också.
Ha en fin fortsatt helg.
Inger Maryissa

2012-10-27 @ 08:35:50
URL: http://annechristines.bloggo.nu
Postat av: Gunnar

Jag ser dessa tiggare rätt ofta när vi åker tunnelbana. Lite hårt att ropa i högtalarna tycker jag. Det är väl upp till var o en om man vill ge nåt.

Svar: Jo, jag tycker också det var lite väl hårt att ropa i högtalarna om tiggarna...jag blev ganska förvånad...
Inger Maryissa

2012-10-27 @ 09:03:46
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com
Postat av: Veiken

Det skulle aldrig falla mig in att ge något till en tiggare. Det finns med största sannolikhet någon annan som tar pengarna....
Jag har aldrig tagit influensavaccin. Tanken har aldrig slagit mig, men det kanske snart är dags... Kramar

Svar: jag ger heller inga pengar till tiggarna i Tunnelbanan, då jag inte är säker på att de kommer i rätta händer..vilket jag misstänker att de inte gör...
Förr om åren tog jag heller inte influensavaccinet, men de tre sista åren har jag gjort det...
Kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-27 @ 19:09:31
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: soffie

men usch att du har så kallt inne, hoppas nu det funkar så du har det varmare inomhus?jag har aldrig tagit influensa vaccinet hoppas det funkar bara, kram

Svar: Nu börjar det bli en aning varmare...men hoppas hyresvärden sätter på värmen lite mera, för det är inget roligt att frysa hemma...Kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-27 @ 22:04:37
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Ailas

Vi har haft en diskussion ang sprutan i TR, jag vet fortfarande inte riktigt hur jag ska göra!

Kika gärna in, vi saknar dig. :)

Kram

Svar: Jo, jag vet att det är en del diskussioner om influensavaccinet...Men eftersom jag är själv så tog jag ändå det beslutet att ta det för att inte riskera att eventuellt bli allvarligt sjuk....
Ursäckta att jag varit ganska frånvarande på forumet....kikar in snart igen...
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-28 @ 12:11:49
URL: http://ailasblogg.blogspot.se
Postat av: wiper

Härligt att värmen är tillbaka i huset. Min man blev förkyld av influensasprutan i år och har hostat sig igenom helgen och haft snuva, men ingen feber. Det värsta är ju att dessa tiggare ofta är utskickade från andra länder och har nån som övervakar dom. Själva får dom knappt nåt av det dom samlar in utan det går ner i ledarna fickor. Dom kommer ofta från andra länder och vi har ju inte sett sånt förr men det var konstigt att det ropades ut i en högtalare. Ja du ibland har man funderingar hur man skall lägga upp det. Jag har börjat på en hemsida men orkar inte göra den klar nu.

Ha en fin början på veckan
varm kram

Svar: Jo, en aning varmare har det blivit, men måste fortfarande bylta på mig lite extra kläder...Ja, man kan tydligen bli förkyld eller vad man ska kalla det efter influensa sprutan, jag blev det förra året....
Men den här gången har jag inte märkt något utom för lite ömt i armen...
Jo, jag har också hört att flera av dessa tiggare är utskickade från andra länder, och det finns någon som uttnyttjar dessa människor...
det är så sorgligt....
Jag tycker också det var konstigt detta att tågbane föraren ropade ut detta i högtalarna i tåget...
kram och ha en fin fortsatt vecka
Inger Maryissa

2012-10-29 @ 09:05:25
URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Postat av: ella

skönt du fick värme hemma ej skoj när d e kyligt inne med
här är det en decimeter snö nu..hihi
kram önskar dig en fin måndag

Svar: Jo, det är skönt att det blivit lite varmare, men det är inte helt varmt än...Här har det regnat idag, men kanske det blir snö snart här också..
Kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-29 @ 10:42:29
URL: http://farytaleinblue.blogg.se
Postat av: Helen

Ja vem vill frysa ?!? Ingen ... Jag har min mysiga kamin hemma, blir sån skön värme när man eldar :) märker nu oxå att vänster fot blir kall mycket fortare än andra foten, undrar om det kommer att bli så?? Har köpt sköna ullstrumpor :)

Svar: Nej, det är inte roligt att frysa hemma...Ja, konstigt att din vänster fot blir fortare kall än den andra foten...
och ja, ullstrumpor är skönt för att slippa frysa..
Själv köpte jag idag ett par benvärmare :-) att ha när jag sitter framför datorn, då det är kyligast här där jag sitter framför datorn, och speciellt kring golvet...
kram
Inger Maryissa

2012-10-29 @ 11:40:12
URL: http://hejaweb.se
Postat av: Agneta

Hejsan, Inger!
öäve min aelement la av i onsdags när vi hade hagel och snöblandat regn och efter att ha ringt hyresvärden så kom värmen tillbaka i fredags.
Men så jobbar dom ju här med att borra dagaran i ända för att stadga grunden så kanske dom kom åt någon kabel?
Mycket närkligt att ropa ut i högtalaren om att det finns en tiggare....har väl inte föraren med att göra?
Kanonbra att ha allt samlat på en o samma sida. Jag skulle vilja ha det som Ingrid på Gotland, den är absolut bäst och man kan ta del av så mycket, inte bara dagsnoteringar i bloggen som ibland hos många är totalt ointressanta.
Hoppas du får ihop det så att du blir nöjd.
Varm kram, Agneta

Svar: Oj...då har du också haft det rejält kyligt inne...och kan tänka mig det är också jätte-jobbigt med allt borrande dagarna i ända..
Ja, det är märkligt att tågbaneföraren ropade ut att det fanns tiggare på tåget...
Jag upplevde också det som väldigt konstigt..
Får se hur jag fixar min blogg och min hemsida.....det är inte så lätt att få det som jag villl...
men hoppas jag lyckas....
och ja, jag tycker också att som Ingrid på Gotland har det är verkligen toppen...
men så är hon duktig på html osv....
Stor kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-29 @ 16:13:14
URL: http://www.agnetas.name

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0