Läget mina ögon / ögonläkaren :-) - håret + trevliga möten

Idag har jag varit på återbesök och koll hos min ögonläkare efter grå-starr operationerna.

Sköterskan och läkaren gjorde en massa undersökningar och mina ögon har läkt bra och min syn är så mycket bättre,
förutom ett problem med mitt vänstra och sista opererade öga, att jag ser lite sämre på långt håll och får då även lite dubbelseende

och när läkaren kollat, så talade han om att jag fått en liten svullnad i Gula fläcken i ögat.
Jag blev ju jätte-skraj... men han lugnade mig och sa att det kommer att gå över

och jag fick en speciell sorts ögondroppar för att skynda på den läkningen.
Så jag får lita på doktorn att det blir så, och ska på återbesök om tre veckor igen.

Annars är jag jätte-nöjd med min syn...känns som att ha fått nya ögon.
Och idag i väntrummet på ögonkliniken så kunde jag sitta och läsa tidningar utan glasögon.
Det har jag inte kunnat göra på många år....verkligen en trevlig överraskning.

Sedan en kul sak under en av undersökningarna doktorn gjorde av mina ögon, att oftast han bad mig att titta rakt fram i apparaterna,
men ett par gånger bad han mig att titta åt sidan och på hans öra...

det har jag varit med om andra gånger förut också....och jag blir ganska full i skratt inom mig...

Dessutom denna läkare är ganska snygg och har fint ansikte....så jag har ju inte något emot att ha hans ansikte så nära :-D


Igår var jag och klippte mig och till en lite annorlunda frisyr, eftersom jag håller på att låta luggen växa ut.
Jag har haft lugg i nästan hela mitt liv och tänkte jag skulle prova en ny frisyr, då det är kul att förändra sig lite.

Hos frissan satt en annan kvinna bredvid och klipptes också, och hon hörde att jag pratade med min frissa om mina starroperationer.
Och hon talade om att hon var halv-blind av grå starr och skulle få sina ögon opererade snart,
men hon var jätte-rädd....

Så jag berättade för henne hur operationen gick till, och att det inte gjorde ont alls eller var speciellt obehagligt osv.
Och hon blev så glad och sa att nu kände hon sig mycket lugnare inför sin starr-operation.

och vi och de två hårfrisörskorna hade en mycket trevlig pratstund under klippningarna.
Tänk så trevliga möten mellan helt okända människor kan bli.

Detta blev mina små rader ikväll och om min dag idag.
ha det så gott mina bloggvänner och besökare


Kommentarer
Postat av: Inga M

Så bra att du kunde använda dina nya erfarenheter till att hjälpa någon annan! Kanske blir det ett nytt foto här när nya frisyren är färdig? Minns att du bytte en annan gång efter frissabesök

Svar: Jo, det kändes bra att kunna dela med mig av mina erfarenheter och att det gjorde att denna kvinna kände sig lugnare inför sin starr-operation...Jo, det kommer nog ett nytt foto här snart med min nya frisyr :-)
det är kul att ändra stil...speciellt som jag haft samma frisyr i många år innan...
Inger Maryissa

2012-09-25 @ 10:39:59
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Ingrid

Så skönt att du kunde lugna den andra kunden och så bra att dina ögon läker som de ska.

Visst är det roligt att ändra frisyren lite då och då, men jag har dåligt tålamod, så rätt vad det är går jag och klipper den vanliga korta varianten.

Kram, Ingrid

Svar: jo, det kändes skönt att kunna lugna denna kvinna när det gäller starr-operationen...och ja, det är roligt att ändra sin frisyr lite då och då...
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-09-25 @ 14:19:00
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Ailas

Grattis till framgången ang synen.., för att inte tala om att ha en så snygg doktor! :)

Jag klipper numera mitt hår själv och det fungerar faktiskt utmärkt. Sax, speglar och flinka fingrar, mer behövs inte.

Kram

Svar: Tack och ja det går framåt med synen, och det vänstra ögar ska nog bli helt bra det också...man får ha lite tålamod....men annars så är det stor skillnad på min syn nu och förut.
vad duktig du är som kan klippa ditt hår själv...jag skulle nog inte klara det...
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-09-25 @ 16:14:16
URL: http://ailasblogg.blogspot.se
Postat av: Mia

Vad skönt att allting går framåt för dig och trevligt att du fick dela med dig av dina erfarenheter hos frissan, det var säkert väldigt uppskattat och värdefullt! Kram på dig, fina!

Svar: Jo, det kändes bra att kunna dela av mig av mina erfarenheter av starr-operationen till denna kvinna och lugna henne.kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-09-25 @ 17:04:40
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: soffie

va härligt att gå till frissan:)å va skönt att det går så bra med läkningen av ögat,kramen

Svar: Jo, det känns bra att gå till frissan och få håret fixat...och jag är glad över att redan se så mycket bättre...
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-09-25 @ 22:00:19
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Gunnar

Jaså han hade snygga öron? Undrar vad som är idealet där ha,ha.
Låter skönt att det går bra med dina ögonbekymmer!

Svar: Nja....det var inte öronen som jag tyckte var snygga, utan hans ansikte som jag skrev ;-)Fast det är klart....öron ser ju lite olika ut på olika personer också :-)
vet inte vad som är idealet där :-)
Inger Maryissa

2012-09-26 @ 08:56:07
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com
Postat av: ella

skönt klippa sig=)kul att du fick trevlig pratstund med
kramis

Svar: jo, det var mycket trevligt hos frissankram tillbaks
Inger Maryissa

2012-09-26 @ 13:40:24
URL: http://farytaleinblue.blogg.se
Postat av: Lotta

Vissa mötet är nog ödelagda, vilken tur damen träffade dig så slapp hon att vara orolig i onödan.
Klippa sig är skönt och lite nytt är ju aldrig fel.

Kram

Svar: Vet du...det tror jag också att vissa möten är nog ödelagda...det var nog meningen att denna kvinna och jag träffades hos frissan och hon hamnade precis bredvid mig...kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-09-26 @ 16:30:11
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Corina

Alltid härligt när man just varit hos frissan, man blir som ny ! Kram !

Svar: jo, visst är det härligt att gå till frissan och man känner sig oftast mycket piggare efteråt.kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-09-26 @ 17:41:22
Postat av: Veiken

Vad härligt att just du kan peppa andra människor när det gäller starroperationer. Det är som ringar på vattnet - det sprider sig! Kram

Svar: Ja, kul att jag kunde göra detta denna gång..innan var det flera av er mina blogg-vänner som peppade mig inför min starroperation...
det blev som ringar på vattnet som du skrev..
stor kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-09-26 @ 19:18:34
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: ella

önskar dig en fin helg=)

Svar: Önskar dig detsamma. Kram
Inger Maryissa

2012-09-28 @ 09:29:19
URL: http://farytaleinblue.blogg.se
Postat av: wiper

Vad härligt att läkningen gått så bra och att det andra löser sig. Det är kul att byta frisyr ibland och när man träffar folk för givande samtal och även kan ge råd och tröst.

Ha en fin helg
kram

Svar: Jo, det går bra med mina ögon och det vänstra ögat ska nog läka lika bra som det högra...det är ju inte så länge sedan det blev opererat.Och jag ser ju så mycket bättre nu än förut, men kan nog inte förvänta mig att synen blir lika bra som jag var yngre...
Utan får vara glad över den stora förbättring som blivit, och att grå-starren är borta och behöver inte oroa mig för att den ska förstöra synen.
Ja, det är kul att byta frisyr, och ja, det är roligt att träffa folk för givande samtal.
Kram och ha en fin helg du också
Inger Maryissa

2012-09-28 @ 13:04:50
URL: http://wiper.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0