Dröm om ömhet och kärlek

 
Inatt jag drömde om en föredetta som jag hade ett förhållande med när jag var yngre.

Jag var otroligt kär i honom, och trodde naturligtvis att han var lika kär i mig.
Jag hade ett behov av att få höra att han älskade mig och t.ex. få en kram när jag behövde det.

Men han hade ett "problem" som han yttryckte det, och det var att han hade svårt att visa känslor spontant, utan bara när han kände för det.
Men  han hade inte svårt för det i början av vårt förhållande ;-)
Men senare......

Detta gjorde naturligtvis att jag mådde dåligt och jag kunde inte förstå det hela, eftersom jag älskade honom så mycket och jag trodde det räckte och att det kunde fixa allt.

I denna dröm som jag hade inatt, så träffades vi igen, och jag var åter igen så förväntansfull.
I drömmen satt jag åter igen och väntade på tecken att han älskade mig och ville vara tillsammans med mig igen.
Även i drömmen kom och gick han, medan jag satt där och väntade så hjärtat värkte av att få lite kärlek och att vara tillsammans igen.
Jag återupplevde min smärta och min längtan, och vaknade av att han bara försvann.

Han försvann för länge sedan ur mitt liv, och jag förstår ju nu att jag bara lurade mig själv att tro att han hade verkliga känslor för mig.
Men jag kommer ihåg smärtan av att uppleva  att jag inte var nog för honom, och han hade också andra förhållanden vid sidan om mig, vilket jag då inte ville tro på eller förträngde.
Eller rättare sagt jag trodde på hans ursäckter och lögner.
Och dessutom var jag så ung och oerfaren av livet.

Han fick mig att känna att jag inte levde upp till hans förväntningar, att det var mig det var fel på och jag kände att jag inte dög.

Nu förstår jag ju bättre, och skulle aldrig tigga om kärlek från en man.
För om man verkligen älskar och bryr sig om någon så är det ju inga problem att visa det heller.
Men då, förstod jag inte bättre och var mycket osäker på mig själv.

Konstigt att denna dröm kom inatt, men antagligen är det så att vissa minnen som har sparats i ens undermedvetna poppar upp igen i drömmarna fast man inte vet varför.

Trackback
RSS 2.0