* Äntligen snö ;-) + funderingar

image85


                                image86  image87
Fotona är från: http://www.sxc.hu/index.phtml


Igår kväll när jag lättade på persiennerna och tittade ut så såg jag något jag inte sett på ett tag...något vitt...och förstod sedan att det var snö ;-)
Har ju inte sett det på ett tag så det var en överraskning ;-)

Och idag på förmiddagen snöade det också ordentligt ett bra tag.
Men jag tvivlar på att snön kommer att ligga kvar då det är ett par plusgrader......ska bli spännande att se.

Men tur är att vi inte har det som i Kina, som jag hört på nyheterna att miljontals människor har det väldigt svårt p.g.a en massa snö och kyla som orsakat stort kaos, och människor är bl.a. strandsatta när de försökt åka hem.
Och elektriciteten är utslagen på många håll, då de inte är vana vid detta extrema väder.

Såg bilder på CNN på hur massor av människor trängdes för att kunna resa vidare.
Oerhört tumult, där människor t.ex.stod gråtande då resväskor osv gått sönder eller trampats sönder.
Och även människor har skadats i trängseln, och många blev tvungna att lämna över barnen till vakter så de inte skulle skadas.

Det har även kommit snö och kyla till många andra länder som inte brukar ha denna typ av extremt snö-väder.
Såg även bilder från en stat i Usa, där det var så kallt så stora vattenfall frös. Otroligt !
Jag tror att det är klimatförändringarna på vår jord som orsakar detta extrema väder och svårare stormar nu än förut.

Som vanligt kunde jag inte låta bli att göra en liten bild för mitt inlägg, som jag gjorde från två foton och satte ihop i en enda bild, genom att stå på det ena bildlagret och sudda.
och satte sedan dit en liten blåmes som tittar förundrat eftersom den kanske trodde det skulle bli vår redan ;-)
Jag lade sedan på en egen ram runt bilden som jag lade diverse effekter på.
Under min bild finns det två bilderna jag satte ihop.
Det är ju så kul att sitta och leka i Paint Shop Pro och göra diverse bilder till mina inlägg.

Önskar er alla en fin fortsatt söndag.  
Trackback
RSS 2.0