* Misslyckad gastroskopi / klantig läkare

Nu ska jag berätta om ett konstigt läkarbesök / undersökning.
Detta hände för många år sedan, då jag hade ofta problem med magkatarr och även haft magsår.

En tid efteråt fick jag åter igen problem med magen och fick en tid för gastroskopi, en undersökning där de med en slang genom halsen och ner i magsäcken kollar hur det ser ut.
Jag hade gjort det förut och det hade gått bra eftersom jag då fick lugnande, plus spray i halsen för att ta bort bl.a. kräkreflexer.
Så jag tänkte att det skulle nog gå bra den här gången också.

Jag fick en tid och en adress till ett annat ställe det skulle göras. ( det var en privat läkarmottagning )
När jag kom dit reagerade jag på att det var bara läkaren där och och ingen sköterska med när undersökningen skulle göras.
Men jag tänkte att det skulle nog gå bra i alla fall och att det skulle göras på samma sätt som förut, och att som förra gångerna jag skulle ligga ner och få bedövning i halsen, plus lugnande.

Men läkaren sa bara till mig att sätta mig på undersökningbritsen, och så skulle ha stoppa denna slang i halsen på mig.
Jag reagerade naturligtvis direkt och frågade om sprayen i halsen och lite lugnande som jag fått förut under dessa undersökningar.

Läkaren sprejade lite i halsen och gav mig en spruta.
Och medan jag satt där så försökte han igen, vilket ju inte alls gick bra.

image113

Då bad han mig, hör och häpna, att försöka göra det själv, d.vs. stoppa slangen i halsen själv.....

Det hela slutade med att jag förbannad gick därifrån och lämnade en förbannad doktor i rummet, som tydligt visade hur besvärlig jag varit.

image114


Om han fick betalt för denna misslyckade undersökning kommer jag inte ihåg.

Antagligen ni häpnar nu och undrar är det sant.........och ja, jag lovar, det är alldeles sant det som hände.

Nu i efterhand känner jag att det var tur att inte undersökningen lyckades, eftersom jag tänker på vad som kunde ha hänt med en sådan klantig läkare och ingen annan fanns i närheten.  
Trackback
RSS 2.0