* Vackert foto - Öga

image88


Jag hittade idag ett foto som jag tycker är så fint, och det är detta foto ovanför av ett öga.

Min pappa tyckte mycket om att fotografera, och jag vet att detta öga är på någon av mina syskon, när de var barn, men tyvärr vet jag inte vems öga det är. 

Visst är det vackert !

Pappa framkallade alla filmer själv och gjorde även papperskopior av filmerna med en apparat han hade, och sedan lades papperen i olika vätskor så bilderna kom fram.
Sedan hängdes de upp för att torka.

Jag fick vara med ett par gånger och göra det och tyckte det var så spännande att se hur bilderna kunde komma fram på papperen.

Det var även kul att med fotoapparaten fixa hur man ville bilden skulle se ut.
Och man kunde förstora upp bilderna vilket pappa har gjort med denna bild med ögat.

Det var bara svart-vita bilder då, men vissa bilder tycker jag fortfarande blir bäst i svart-vitt som den här bilden.  

Detta blev mitt lilla inlägg idag, och önskar er alla en fin fortsatt kväll.

Ps. som ni märkt har jag gjort om bannern här på min blogg, då jag tyckte den förra var lite för mörk.
Jag har också gjort en ny header på första sidan på min hemsida, plus lite annat nytt, och du är välkommen att titta där också.

http://www.ingermaryissa.se
Trackback
RSS 2.0