* Bild med svart-vita färger och silver

 

Idag har suttit och lekt lite extra igen i Paint Shop Pro, och gjorde denna lilla bild.
Sista tiden har jag  gillat att leka med mörkare bakgrunder, svart-vita bilder, silver-färg osv.
Det är ju så kul att upptäcka nya saker att göra i Psp.
Och det är ju så roligt att låta fantasin flyta fritt och att skapa

Ungefär så här har jag gjort:

Ramarna har jag gjort med Rektangel och sedan Effects / 3D Effekts / Inner Bevel
Och sedan använt Emboss för att göra dem silver-liknande och sedan duplicerade ramen och sedan flyttade dem lite.
Sedan lade jag ett foto som bakgrund, och flyttade ner det  och suddade i kanterna utanför ramarna. 
Gjorde sedan ett nytt lager med en ny bakgrund med mörkgrå färg som jag flyttade längst ner, och även där suddade jag i kanterna.

Lade sedan dit en tube av en måne som jag ändrade färg på med Adjust / Hue Saturation / Colourise, och satte sedan dit en bubbla på den,
och flyttade ramarna lite upp och ner så det ser ut som om månen liksom hänger fast i ramen med bubblan.
Tyckte det var lite kul ;-)
Jag lade sedan på tuben med blomman i vattnet och ändrade färg på den så den passade in i bilden.

Sedan en gardin-tube som jag åter igen lade emboss på, så den blev också lite genomskinlig. Suddade där även i kanterna.
Sedan några tube-stjärnor som en liten kontrast.
Ja, det är ungefär som jag gjorde.

Det är ju också kul att tala om hur jag gör mina bilder, speciellt för er som har grafikprogrammet PSP, och kanske får nya ideér för att göra grafik.

Idag har varit en sån där gråmulen och tråkig dag, så det passade bra att stanna hemma och bl.a. leka med bilder i Paint Shop Pro.
All snö har nu försvunnit här p.g.a det milda vädret och regnet.
Hoppas det blir lite vinter igen, för det är ett par månader kvar till våren, så jag önskar att det vore riktig vinter tills dess.
På trädet utanför mitt hus tycker jag det ser ut som om knopparna börjar bli allt större, och fortsätter vädret så här, så vet man ju aldrig ;-)
Dessa träd är ganska höga och når upp till nionde våningen där jag bor.

Önskar er alla en fin fortsatt dag och helg.
      
Trackback
RSS 2.0