Drömmar

 
Drömmar kan vara förunderliga ibland.
Det sägs att de flesta drömmar återspeglar hur vi har det, och hjälper oss att bearbeta olika saker.
Och att om vi tittar på dem vi kan lära oss en del.

Hjärnan är ju så fantastiskt funtat och det finns så mycket lagrat där, mera än i våra datorer ;-) ( tror jag )
Och det mesta finns lagrat i vårt undermedvetna, som är som en "hårddisk" som vi oftast inte så lätt kommer åt, och att det mest sker i våra drömmar.

Sedan finns de drömmar som är svårare att förklara.
Jag har t.ex. drömt om en plats som jag inte varit på i verkligheten, men ändå återkom jag dit till denna plats i flera drömmar.
Eller att jag drömt  om personer man aldrig mött. Tycker det är ganska otroligt.

Jag har även varit med om s.k. sanndrömmar, då jag drömt om saker som hänt i verkligheten.
För många år sedan lärde jag känna en kille på en resa, och vi hade en speciell tid tillsammans.
När vi sedan skiljdes åt för att åka tillbaka till respektive länder, så fortsatte vi att brevväxla under en mycket lång tid.
En natt drömde jag att han hade problem vid gränsen av de land han bodde, och jag såg i drömmen hur det såg ut där, och om problem han hade bl.a. med ett pass.
( Jag visste då inte alls hur det såg ut där han bodde )
Ganska strax efteråt kom ett brev från honom där han berättade att detta hänt honom, och han blev ganska uppskakad när jag berättade om drömmen.

Eller en dröm jag hade natten Estonia sjönk, som fortfarande förbryllar mig.
Jag drömde att jag var på en plats med flera små rum och gångar och i drömmen ropade jag till alla människor där att de måste rädda sig från en stor fara som väntade utanför.
När jag sedan vaknade och hörde vad som hänt med båten Estonia, så rös jag.
Undrar varför man har sådana drömmar.

Vad tänker du om olika drömmar, och har du haft några som berört dig speciellt ?
 
Trackback
RSS 2.0