* Livet efter detta / reinkarnation ?

image117


Idag har jag funderat lite över livet efter detta och gjorde som vanligt en liten bild till mina funderingar.

Det finns de som tror att reinkarnation finns och jag tror inte det är helt omöjligt.
Har hört och läst om  personer som berättar om att de varit på platser och genast kännt igen sig, eller  till och med har kunnat peka ut platser fast de aldrig varit där i detta livet.

Själv har jag i drömmar varit på en plats jag inte varit i verkliga livet, och återkommit dit flera gånger i mina drömmar.
Har också ett par gånger haft  s.k.flash-backs, eller hur jag ska förklara det, och känt mig förflyttad till en annan tid och situation.

Eller om det istället för reinkarnation kan vara minnen som hänger sig kvar från de som gått bort.

Och tanken om ett annat liv, och att de som gått bort kan kontakta oss eller åtminstone kan visa sin närhet, har ju blivit alltmer accepterat nu.
Som t.ex. i TV-serien det Okända m.m.

Det är så mycket vi inte vet, och hur det egentligen förhåller sig får vi bara veta den dagen vi själva lämnar det här livet och går över till andra sidan.

Själv finner jag en stor tröst i att det finns ett annat liv efter detta.
Och jag tror att vi då också möter de kära som lämnat oss, och att de vakar över oss tills dess.
Vad tror och tänker ni om det hela ?

Trackback
RSS 2.0