* Om Reinkarnation del 2



Skriver här åter igen om mina tankar om livet efter detta och om reinkarnation som jag tror kan vara möjligt.
Eller om det eventuellt är minnen som lagras i vårt undermedvetna och förs över i generationer.

Och att det finns ett liv efter detta tror jag starkt på och det ger mig stor trygghet.

Som jag skrev i mitt föra inlägg så har jag varit med om vissa saker som för mig kan tyda på tidigare liv,
och även flera av er som skrev kommentarer i mitt förra inlägg, berättade om att t.ex. varit på vissa platser och kännt igen sig,
eller precis som jag återkommit i flera drömmar till en plats jag aldrig varit på i detta livet m.m.

Som jag skrev då, har jag haft s.k. flash-backs och kännt mig som förflyttad till en annan tid och händelse.
Det hände mig t.ex. en gång när jag satt i ett tunnelbanetåg, och framför mig satt ett par kvinnor och pratade polska.
Helt plötsligt kändes det som om jag förflyttades till en annan tid och situation.

Jag befann mig i ett mycket gammalt tåg, med träbänkar och själv låg jag nerbäddad / eller åtminstone låg framför ett par kvinnor som pratade samma språk.
Detta varade nog bara ett par sekunder, och jag kände mig väldigt påverkad av det, och även fast detta hände för många år sedan så minns jag detta så starkt.

Kommer också ihåg när jag för första gången såg t.ex. serien Berlin Alexanderplatz, och denna plats ligger i Tyskland Berlin.
I början av filmen visades bilder av gatorna där, och jag blev plötsligt så berörd och började storgråta.
Och jag fattade inte alls varför, för jag har ju aldrig varit där.

Samma hände också första gången jag hörde zigenarmusik. Jag blev så rörd och började gråta då också, och har alltid känt en stor dragning till deras musik och dans.
Jag har aldrig haft kontakt med romer eller hade inte heller innan hört deras musik, eller sett danser osv.
Så jag har funderat mycket över detta.

För flera år sedan läste jag i en tidning att på Berlin Alexanderplalz fanns förr ett kafé där det brukade spelas  musik och även romsk sådan.
Och detta skulle ha varit under tiden av något av världskrigen, eller emellan dem
När jag läste detta så kände jag mig väldigt skakad och berörd.
Tyvärr har jag inte den tidningen kvar eftersom den ,precis som en massa andra saker försvann vid en flytt för länge sedan.

Gamla sånger av Marlenae Dietrich osv, har också berört mig väldigt mycket, men jag har aldrig fattat varför.
Jag hörde aldrig dessa sånger eller musik under min uppväxt.

Dessa saker som jag berättar har berört mig väldigt mycket, och följt mig hela livet utan att jag kunnat förstå varför.
Och efter mitt förra inlägg om detta ämne och de fina och intressant kommentarer jag fick då, så vågar jag nu berätta om dessa saker.
Man blir ju lite rädd för att bli betraktad som knäpp ;-) 
men nu tog jag mod till mig och berättar.
 
Vad tänker och tror ni om detta, och har ni varit med om liknande saker ?

Och som vanligt blev det också en liten bild.
Trackback
RSS 2.0