* Stora katter / nordöstra USA





Jag har en vän i nordöstra USA, som har berättat för mig om de olika vilda djur som finns där.
Bland annat en hel del kattdjur som bl.a. lodjur, bergslejon och pumor, och även Bob cats, som jag inte hittade det svenska namnet för.
Kanske någon av er vet vad denna katt  heter på svenska  ? 

Bilderna ovanför är på en en sådan kisse ;-)

Katten hade av någon orsak kommit nära husen, antagligen för att söka mat, och fotona är tagna inifrån huset med katten på altanen tittande in genom det stora fönstret.

Den är väldigt stor, som jag kunde se när jag jämförde med möblerna som fanns där på altanen.

Och kissen var nog av någon orsak väldigt desperat eftersom den kom så nära, och de som bor i huset var nog glada över att vara inne, och även att deras husdjur var det. 
Visst är det fantastiska foton !

Och jag kunde inte låta bli att göra en liten bild med kissen i mitt grafikprogram.  Mixtrade lite med färger och effekter osv.

Den översta bilden är den jag gjort. och nedanför min bild är originalfotona som jag lyckades göra den översta bilden av.

Jag älskar kissar, men vet inte om jag skulle vilja möta en så stor kisse.
Skulle ni ?  :-)
Trackback
RSS 2.0