Försäljare + ringen i näsan

I ett butikscentrum jag brukar besöka så brukar det som vanligt stå flera försäljare som säljer olika saker.

Igår gick jag förbi en plats där en kvinnlig säljare sålde skönhetsprukter,
och hon stod och borstade på naglarna på en kvinna,
och jag hörde att hon sa att denna borste tillförde vitaminer och mineraler...

Men hur kan en borste göra det...det tror jag inte på....så jag tyckte det var lite roligt
( eller är det jag som missat något ;-)

Kanske eventuellt hudkrämer kan göra det ...eftersom allt vi får på vår hud..mer eller mindre tränger in i den och i vår kropp.


Sedan detta med säljare för mobilabonnemang.

Igår kom en säljare emot mig och med ett kort i handen sa:  - varsegod
men jag bara skakade på huvudet och gick min väg.

Men sedan kom en kul tanke...

Kanske jag nästa gång skulle försöka göra en liten kupp...d.v.s. ta emot kortet och sedan snabbt gå min väg ;-)
Och om de protesterade så kunde jag ju bara säga:
- men du sa ju vårsegod... :-D

För jag antar att det är ett kort med ett mobilabonnemang ;-)...kommer ihåg det från en annan gång,
men den gången höll försäljaren hårt i kortet :-)


På vägen hem i tunnelbanan satt en yngre kvinna och stirrade jätte-mycket på mig, så jag kände mig besvärad.
Och jag undrade varför hon stirrade så ;-)

Men så kom jag på att det nog antagligen var p.g.a.ringen i min näsa,
Det är väl kanske inte så vanligt att kvinnor i min ålder har en ring i näsan :-)


Det var lite om en av mina dagar ;-)...och ibland händer det lite roliga saker..
     
Hoppas ni alla haft en bra helg, och underbart vårväder verkar det varit på de flesta platser, åtminstone igår och även idag.

och önskar er en fin fortsatt vecka

Kommentarer
Postat av: Tess

Det är lite skumt att folk kan stirra på grund av sådant. Har de inte sett något i sitt liv liksom? :-) Jag skulle nog iofs stirra om jag såg en person med tatuering i ansiktet för det har jag inte sett så många. Sedan skulle jag sitta och överväga om jag skulle våga fråga hur det kändes...hehe :-D

2011-04-11 @ 16:56:17
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: annette

Nog inte så vanligt med ring i näsan överhuvudtaget tycker jag, mer vanligt med en ring i läppen, och visst skulle jag titta till om en kvinna i Din/min ålder hade något av detta, men inte stirra. Bara notera att så var fallet och att det var tufft gjort;)



Underbart med vårvarmt väder!!



Kramen och ha det så gott!



annette

2011-04-11 @ 19:20:27
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Ingrid

Har du ring i näsan Inger?



Inte undra på att du blev lite uttittad, för det är nog inte så många in din ålder som har det. Sen kan man ju tycka att folk kan smygtitta och inte glo så hemskt, men det är en del som inte har något fint sätt alls.



Kram Ingrid

2011-04-11 @ 20:05:34
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: soffie

tänk va knäppa en del människor är som ska glo så,

synd att man aldrig kommer på nån bra kommentar i sånna lägen att slänga ur sej,

ha en goo kväll

2011-04-11 @ 20:14:00
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Jo, det är lite kul det med min ring i näsan.

Jag satte dit den på 70-talet och har inte haft någon lust att ta bort den eftersom jag trivs med den

precis som med örhängen



Jag är van att ibland folk tittar på mig och ibland får frågan om det inte gör ont med ringen i näsan ;-)

Men det känns samma som att ha örhängen...och det gör ju inte ont heller.

Och det är kul med frågor, speciellt från barn ibland.



fast den här kvinnan jag berättade om stirrade för mycket och ihållande

och släppte inte blicken fast jag tittade tillbaka.

ett mera obekvämt stirrande...eller hur jag ska uttrycka det.



det finns ju olika sätt att titta på en person...

För visst händer det att man själv tittar lite extra om något är annorlunda...det är ju ofrånkomligt..

Men att stirra är ju en annan sak..

Men tittande får man nog stå ut med om man är lite annorlunda :-D

och normalt gör det ju ingenting alls.

för lite nyfiken får man ju lov att vara.



kramar

2011-04-11 @ 21:37:34
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Jag hade gått fram till kvinnan i fråga och frågat om det var något fel eller om hon ätit glosoppa till middag.. sånt gör mig väldigt irriterad:(

ha de gott kram

Postat av: Inga Magnusson

Ha ha... där ser man vad man kan bedra sig, jag kunde inte tänka mig att Du skulle ha ring i näsan. Kul att du har det dock! Jag skulle inte fixa det av flera skäl, ett är att jag inte tål metaller så mot skinnet, det går inte med örhängen heller.

2011-04-11 @ 22:55:24
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Rovie

Nej jag tror inte du missdade något. Inte kan en borste tillföra något,inte utan undergörande medel. Jag håller helt med dig. Och kortet hade han nog sett till att få tillbaka om du tagit det.



Men glor de på en ring i näsan? Ja en del är inte buskablyga av sig.

Det påminner om en tjej jag känner som jobbade på ett Servicehus. Hon är ju betydligt yngre, jag tror nog du och jag är ????-talister. Runt 29 så där.



Hon fick ta bor ringen när hon jobbade för det ansågs inte passande. Vaddå passande. Ingen av de äldere hade klagat.

Hon var inte ens 20 år. Samma för en kille som jobbade på ICA. Inte på arbetstid. Han satt i kassan, hade inget med varor att göra. Om det nu skulle gjort någon skillnad.



Visst är det härligt ute nu, men det går så fort allt så man hinner knappt med. Skulle vilja sakta ner farten på tiden lite några månader.



Ha det fint



Kram

2011-04-11 @ 23:32:15
URL: http://rovie.blogg.se/
Postat av: Tess

Svar: Nej, precis. Att kämpa för att bli bättre tar nog kraft, att sedan behöva kämpa för att "få rätt" mot myndigheter och få någon hjälp på vägen... man blir så trött :-(

2011-04-11 @ 23:34:30
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Agneta

God Kväll, Inger!

Den där borsten får du nog ta en titt på igen. Kanske den hade ett lock som går att skruva loss för att hälla något i den? Vem vet?



Har man ring i näsan och är "modell äldre" så är det självklart att folk tar en titt. Att titta länge kanske beror på att hon funderade över om hon själv skulle skaffa en, hon kanske tyckte det var snyggt :-)

Jag är allergisk mot alla metaller ( exkl. guld) och skulle inte klara av det. Jobbigt med ring i näsan när man är snuvig som man alltid blir om våren när det är pollen på gång.

Desstuom är min näsa lååång och den växer med åren hos oss alla. Tror att det är den enda kroppsdel som aldrig slutar växa, om man nu ska tro på vetenskapen... ;-)

Ringar i öronen har jag, men inget mer. Gillar inte ringar på andra ställen än i örsnibbarna.

Nu får du berätta om den där borsten...näta gång du ska ut och resa med tunnelbanan:-)

Nattiskram, Agneta

2011-04-12 @ 01:20:15
URL: http://www.agnetas.name
Postat av: Anki

De e nog inte så där jättekul att vara försäljare o mest kännas besvärande för folk som går förbi. Läste om några, hur dåliga löner de har och rent av utför jobb med rena slavlöner, stod i min facktidning. Tror de jobbade för någon företag som i sin tur sålde till förmån för någon hjälporganisation. När de avser mobilabonnemang tycker man ju de skulle vara mättat emellanåt, menar man är ju bunden minst ett år!!



Ring i näsan? Glodde? Men de e ju så vanligt idag, så de borde väl ingen reagera speciellt på. Ibland är de väl så att folk sitter i egna tankar och man tycker de titta och stirrar men i själva verket ser dom inte en..ler. Fast ja de kan ju vara lite frusterande att bli uttittad.



Kramiz Anki

2011-04-12 @ 09:23:04
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Britten sa

ja tänk hur folk kan hålla på att bry sig om saker dom inte har med att göra...i helgen fick jag ocklså höra att jag som var 50 år skulle inte ha trasiga jeans !!!!!!!! folk verkar inte ha mycket att bry sig om känns det som...kram

2011-04-12 @ 10:03:04
URL: http://gliteroga.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Jag brukar inte ta illa upp om människor tittar på mig,

och förstår att de ibland blir nyfikna på min ring i näsan.

Men när en person som sitter mitt emot en på tunnelbanan sitter och stirrar hela tiden, det kan bli lite jobbigt ;-)



Jo Inga M, där ser man hur man kan bedra sig :-)

Många kanske inte trodde att jag har en ring i näsan ;-)

Ganska kul faktiskt ;-)



Håller med dit Rovie om det du skrev om ungdomarna som inte fick ha kvar ringen i näsan.

och bl.a.de på servicehuset klagade ju inte...så då tycker jag också att det borde inte varit något problem

Jag har jobbat inom hemtjänsten och i ett servicehus och det va inga problem alls med min lilla ring.

Tvärtom...de äldre tyckte det var kul.

Och inte var det något problem när jag jobbade som receptionist inom socialtjänsten heller..

Skillnad är, som jag tycker, om man har en massa ringar och även tatueringar i ansiktet

att det kanske inte passar på bra i alla sammanhang.



Och ja Britten ibland man kan undra hur folk orkar bry sig om saker som dom inte har med att göra,

och de har synpunkter på hur man ska se ut vid en viss ålder..

Var och en har ju rätt att klä sig osv. som man vill och som passar en själv



Och nej, Agneta det är inte jobbigt med ringen i näsan om jag t.ex. är snuvig ;-)

Det känns lika lite som om man har ring i öronen, och är lika lätt att hålla rent också.



Jo Anki, jag har också hört om att det är nog inte alltid kul för dessa försäljare..

de har dåliga löner och det krävs en massa av dem..långa arbetsdagar, få pauser osv.

det var ett TV-program om det för ett tag sedan.



tack för alla kommentarer och kramar tillbaks

2011-04-12 @ 15:37:44
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: ella

jag bryr mig då ej vem å vilken ålder som någon har nått=)alla har d man vill

hoppas din vecka är bra kramis=)

2011-04-12 @ 16:18:57
URL: http://farytaleinblue.blogg.se/
Postat av: annemon

Nej jag tror inte heller att en borste kan tillföra

vitaminer och mineraler.

Detta med telefonförsäljare i butikerna som dyker på en så fort de kan gillar jag inte heller.

Kanske inte så vanligt i din ålder med ring i näsan, men för det finns det väl ingen anledning att stirra på dig.

2011-04-12 @ 18:13:08
URL: http://annemon.bloggagratis.se
Postat av: Ragnvi

Dom ska ju leva dom där försäljarna också...men jag går nästan omvägar när jag ser dom, fniss!

Vädret som var i helgen lämnade lite övrigt att önska! Hoppas det blir bättre denna helgen!

Mössen lever vidare hos mig...

Kramen!

Ragnvi

2011-04-13 @ 07:18:20
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Astrid

Men så underbart har du ring i näsan ,coolt

Ja dessa försäljare gillar jag inte. Men så får jag ibland dåligt samvete för det är ju ett jobb som alla andra

Men dom är duktiga många av dessa

2011-04-13 @ 07:35:31
URL: http://astridlarsson.wordpress.com
Postat av: soffie

ha en härlig onsdag !

2011-04-13 @ 12:13:07
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Inger Rozén.Chintoh

Hejsan Inger!

Men visst är det kul att du har ring i näsan!Undra på att tjejen glodde!Jag har en liten vårta och på ett dagis var det en unge som stirrade.Till slut sa han,varför har du en sån.Mitt svar blev för att du ska ha något att titta på!

Annars har jag en hemlighet på vänster sida.En ros!

Var faktiskt före Mona Malm.Ja vi tanter,har våra lustigheter.Kram

2011-04-13 @ 15:35:01
URL: http://chintohs.blogspot.com/
Postat av: Inger Rozén.Chintoh

P.S.Vänster sida på skinkan!Glömde säga det.Men den kan jag ju inte visa upp!

2011-04-13 @ 15:37:07
URL: http://chintohs.blogspot.com/
Postat av: Sylvia

Det är väl inte så vanligt att se en kvinna i din ålder med ring i näsan men visst har jag sett några stycken och visst ska man ha det man känner för men jag kan förstå hur du kände dig när du blev så uttittad.



Jag har också blivit uttittad på tunnelbanan för några år sedan av en man som satt några säten längre bort. Det var fullt med folk så det var svårt att byta plats och jag kände att jag blev alldeles svettig och röd om kinderna. Han stirrade och nickade om vartannat. Jag blängde och skakade på huvudet för att visa hur illa jag tyckte detta var. När jag sedan gick av gick han också av kom ifatt mig och frågade om jag hette Karin en gammal skolkamrat till honom.Han var riktigt förtvivlad när jag förklarade för honom att jag inte alls hette Karin och jag blev genast lugnare när jag fick en förklaring till hans stirrande. Vi fick oss ett gott skratt och sedan skildes våra vägar.

Kramen Sylvia

2011-04-14 @ 18:53:27
URL: http://cobra38.wordpress.com
Postat av: Inger Maryissa

Svar.

Nej, det är nog inte så vanligt att kvinnor i min ålder har en ring i näsan.

Men jag hittar ingen anledning till att ta bort den, eftersom jag trivs med den.

den har liksom blivit en del av mig...

Även om jag händelsevist skulle bli hundra år gammal så kommer jag att ha den kvar :-D



Och jag har inget emot att folk tittar och blir nyfikna och frågar.

det kan vara ganska kul ;-)

fast de behöver ju inte sitta och glo som tjejen gjorde som jag berättade om.

Då hade det varit bättre om hon gjort någon kommentar eller frågat något om ringen istället.



Kul det du Sylvia berättade om mannen som satt och stirrade på dig.

och kan tänka mig ni skrattade gott efteråt.



tack mina vänner för alla kommentarer och kramar tillbaks

2011-04-14 @ 19:38:33
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Inger Rozén.Chintoh

Hej o hå!

Igår ville jag hälsa till dig.Men det gick inte!Har bloggen tagit påskledigt?Kramen,Inger

2011-04-26 @ 10:01:30
URL: http://chintohs.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0