Ljuvliga vår + om datorn

Bilden har jag satt ihop av bilder jag hittat på en fri sida på nätet.


Vaknade idag till ett underbart väder.
Vilken härlig sol det är idag, och nu börjar det bli varmare,
och tydligen ska det bli riktigt varmt nästa vecka
Underbart !

När jag var ute sist så såg jag att löv har börjat komma på ett par träd.
Och nu när värmen kommer och solen, så kommer det att gå fort i naturen...som en explosion..

Allt liv som sovit under vintern kommer att ha bråttom att vakna till liv och blomstra och grönska.
Detta är en så ljuvlig tid på året.



Jag är fortfarande mycket nöjd med min lilla dator och det mobila bredbandet

Vad jag gillar med det mobila bredbandet är att det är smidigare att koppla ner det och upp det.
Vilket jag tyckte var krångligare med det fasta bredbandet och med modemet jag hade då.

Och på natten så kopplar jag ner det och bara lägger på locket på datorn så är det i strömsparläge och sedan är det bara att fälla upp locket och sätta på bredbandet.

Fast jag brukar stänga av datorn helt då och då för det är bra för datorn att man gör det.

Och min elräkning har blivit bra mycket lägre sedan jag skaffade min bärbara dator.



Detta blev mitt lilla inlägg idag och önskar er alla en riktigt fin helg i det underbara vårvädret.
Och hoppas ni alla har lika fint väder


Kommentarer
Postat av: Bling

Hej

Du gör så fina bilder, roligt med datorer :) och allt man kan göra. Här skiner solen också. Tack för kommentaren inne hos mej.

Ha en toppendag

Kram

2011-04-16 @ 11:29:03
URL: http://savebling.blogspot.com
Postat av: annemon

Vilken fin vårbild bild du har satt ihop. Och visst är det så, det kommer säker att gå fort när värmen kommer med all blommning och grönska.

Vad bra att du är nöjd med ditt nya mobila bredband och att det syns på elräkningarna.Ha en bra kväll.

2011-04-16 @ 18:36:09
URL: http://annemon.bloggagratis.se
Postat av: mimmi

Visst är det härligt ute nu :)

Det är nu man skall passa på och njuta .. för det är ju nu man kan få se allt vakna till liv efter vinterns långa dvala :)

kram/Mimmi

2011-04-16 @ 19:08:12
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: ella

våren är finaste årstiden tycker jag när allt slår ut=)

bra att räkningen minskat=)ha en fin kväll

2011-04-16 @ 20:05:47
URL: http://farytaleinblue.blogg.se/
Postat av: ciara

Bra att du är nöjd!

Så mkt smidigare med bärbar oxå..Men det mobila kanske inte är så bra om man vill ladda film..

Ha en bra helg/Ciara

2011-04-16 @ 21:42:22
URL: http://vofflans.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Jo, det är ju så roligt att göra och leka med bilder.

Och programmet som jag hittat på nätet är riktigt bra tycker jag,

och de utvecklar det hela tiden, så det tillkommer fler funktioner.

Så det är också verkligen kul att följa utvecklingen av programmet.



Ja, det är så ljuvligt att det nu äntligen är vår efter den långa vinter vi haft.

Och nu när värmen kommer och solen, så kommer allt att blomma och slå ut fort.



Jo, jag gillar mitt mobila bredband,

och det är också mycket snabbare än det jag hade förut men kostar ändå mindre.

Men kanske som du Ciara skrev att det kanske inte är så bra om man vill ladda film

Fast det finns ganska höga hastigheter på det mobila bredbandet också...

fast då kostar det...



Hoppas ni alla har en fin helg

kramar

2011-04-16 @ 22:03:53
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning Inger! Mmmm...vädret är härligt just nu! Hörde på TV:n igår att vi här i Söderhamn hade haft varmast i landet igår! Jag höll mig i skuggan, fniss!

Kramen!

Ragnvi

2011-04-17 @ 07:14:54
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Rovie

Bra att du är nöjd med din dator.

Men jag fattar inte vad du menar med krångligare med bredband. Det är ju bara att sätta på och stänga av datorn. Allt sitter ju monterat. Eller hade du annorlunda.

Kanske hade du via telefon. Där vet jag inget, jag har direkt ur eluttaget. Jag tycker bärbara var sämre där man måste dra ut sladden hela tiden (har inte fått tillbaks den än)



Visst går det fort ute nu, det grönskar i buskar och blommor poppar upp här och var. Nu ska jag ut och leta efter Sädesärlan, har ännu inte sett den



Ha en härlig solig dag

Kram

2011-04-17 @ 13:51:20
URL: http://rovie.blogg.se/
Postat av: Sylvia

Vilken härlig sommarbild. Du är så proffsig med att göra fina bilder. Ja idag har det varit nästan som en sommardag.



Måste fråga, vågar du ha din Laptop påslagen under natten. Blir den inte varm då även om du har den i strömsparläge? Är det ingen fara för brandrisken då? Jag drar ur strömmen på natten. Har för mig att jag läst det någonstans om jag nu minns rätt? Men det kanske inte behövs?

Kramen Sylvia



2011-04-17 @ 18:54:35
URL: http://cobra38.wordpress.com
Postat av: Inger Rozén.Chintoh

Hej!

Så fina bilder,Inger Maryissa!

Du har kommit långt.

Tyvärr fastnade jag lite i min photoshop då datorn krnglade.Ja det är lövsprickning och rinnande näsor för mig o barnen,samt barnbarn.Men det är något man får stå utmed.Ja,den moderna tekniken är underbartMinns från Bibel när Moses gick upp på berget och talade med Gud.och kom ner med de tio budorden.De kanske hade en hemlig teknik?Har funderat mycket på det.Kram Ingerfrån Inger

2011-04-17 @ 19:24:52
URL: http://chintohs.blogspot.com/
Postat av: annette

Visst är det undebart just nu, funderar på om jag tycker bäst om april eller maj, kanske beror på väderleken, just nu tycker jag bäst om april;)

Härligt vårlig bild Du har satt ihop, inte så grönt och fint ännu om man som jag varit i djupa Kolmården under helgen.

Hoppas Du varit ute och njutit i solen!



Kramar!



annette

2011-04-17 @ 19:43:05
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: soffie

va fin bild ,hos mej har det med varit underbart väder idag hoppas nu det fortsätter hela veckan,

kram

2011-04-17 @ 20:32:54
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Ja, nu är det underbart vårväder och blommorna slår ut alltmer för varje dag, och på träd och buskar börjar löven slå ut.

nu går det fort...



Jo, Rovie när det gäller bredbandet, så hade jag förut fast bredband via telejacket och med ett modem

Och i denna min förra dator fanns Windows Vista och då var man uppkopplad hela tiden, såvida jag inte stängde av modemet.

och när jag stängde av datorn så kopplades uppkopplingen ner.

Och stängde jag ner modemt manuellt så tog det sedan en stund innan jag blev uppkopplad igen.

jag hade också ofta problem med uppkopplingen...vet inte vad det berodde på...

Vilket var ganska frustrerande..

Men det mobila bredbandet funkar ju på ett annat sätt..

jag sätter på det eller kopplar ner det via programmet som jag har från Telia.

och det går supersnabbt och är mera lätthanterligt tycker jag

till mitt mobila bredband använder jag också ett modem,

men det är ett pytte-litet och sitter i ett USB-uttag i datorn.



Jo, Sylvia jag brukar ofta ha min dator påslagen på natten, det hade jag förut också.

I min förra stationära dator så var inställningarna så att när man stängde av via starmenyn så försattes datorn i viloläge och diskarna i datorn stannade och även fläktarna.

Och det verkade som om bl.a.Microsoft rekommenderade dessa inställningar ;-)

Nu i min laptop när jag lägger på locket,

så går datorn ner i strömsparläge och det händer samma sak,

att datorn "sover" tills jag väcker den igen ;-)

Och även nu så stannar diskarna och fläktarna tills jag väcker datorn igen.

Och som jag hört och läst så ska detta vara ok.

Fast jag stänger av datorn lite då och då i alla fall,

då det ska vara bra för programmen i Windows, och olika program, installationer som skett osv.



Ha det så gott mina vänner och tack för alla kommentarer och önskar er alla en fin ny vecka som kommer

kramar tillbaks

2011-04-17 @ 21:20:13
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Jag är också förtjust i min mobila- bredband-dator. Kul att det funkar bra hos Dig!



Jag såg lite grönt i björkkvistarna igår när jag stökade i trädgården, nu går det fort.

2011-04-18 @ 06:40:13
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: ella

hoppas du har en fin start på veckan=)

2011-04-18 @ 14:22:29
URL: http://farytaleinblue.blogg.se/
Postat av: Erika.

Jag har alltid stängt av min dator varje gång efter jag använt den. Jag har heller haft standby-läge. Alla apparater i mitt hem är helt avstängda när de inte används.



Nu har nog våren kommit för att stanna. Idag blåser det lite men inte så det stör direkt, och graderna skjuter i höjden. Ska visst bli riktigt fint väder under påsken.



Kram och har det så bra.

2011-04-18 @ 15:32:50
URL: http://mintidmittliv.bloggplatsen.se/
Postat av: Agneta

HejInger!

Fin bild du fått till :-) Glad sol!

Man jag fattar inte varför du låter din dator stå i standbyläge och dra en massa ström i onödan? Även om det inte är mycket, så blir det ju en hel del på ett år. Modigt av dig är det. Jag stänger av alla apparater som inte används, då vi uppmanas jämt o ständigt att spara på elen för oljan börjar sina samt att min elräkning minskat betydligt. Säkerheten är en viktig aspekt också.

Så tänker jag också på om det blir åska eller något annat.

Men var o en gör ju som den vill och huvudsaken är att allt fungerar som det ska.



Nu vännen ska jag fixa till lite mat, trots att det är sent, men har haft hemtjänsten här i dag för tvättstugan och lite städning.

Trött blir man av sådant ;-) Hålla kollen på både handväska m.m.



Ha det så gott!

Kramen, Agneta

2011-04-18 @ 19:56:19
URL: http://www.agnetas.name
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Jo, jag är mycket nöjd över min mobila bredband och laptop.

Det är ju så smidigt och även att slippa en massa extra apparater och sladdar.



Och jo, eftersom jag vill använda datorn när lusten faller på under dagarna,

så därför stänger jag oftast bara ner den i Energisparläge, när jag inte använder den.

och ofta även under natten p.g.a sömnsvårigheter då det är så behändigt att bara behöva väcka den ;-)

och sitta en stund framför den.



Och jag tror inte det drar så mycket ström eftersom mina elräkningar har minskat betydligt nu.

Har även hört och läst att många gör så,

eftersom det kan slita på datorn om man stänger den helt och startar den flera gånger på dygnet

Jag har läst att det kan vara så,

fast som som då mycket annat det kan vara delade meningar om det.

Så man får göra som man själv tycker och tror är bäst.



Ha det så gott mina vänner och kramar tillbaks

2011-04-18 @ 22:05:42
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Mia

Skönt att du är nöjd med din dator och mobila bredband.



Ja, naturen riktigt vaknar till liv nu. Idag var jag ute och körde bil, cirka 10 mil innan jag var hemma igen och jag bara njöt av allt det läckra vid sidan av vägen. Jag älskar att både promenera i naturen och sniffa på plats som att resa och sniffa endast med ögonen... :-) Visst är Sverige fantastiskt emellanåt!?

2011-04-24 @ 23:53:34
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Jo, det är helt underbar nu...och så fort det går ute i naturen

Håller med om att Sverige är fantastiskt emellanåt...speciellt på sommaren...

men vintern är för lång...

Men vi får njuta nu så mycket vi kan av den Svenska ljuvliga sommaren

2011-04-25 @ 18:31:41
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0