Några rader - om bloggen, Psp m.m.

Hejsan,

Tänkte jag skulle skriva några rader för att säga hej.
Det har blivit lite glest mellan inläggen den sista tiden, men så är det för många så här på sommaren
Säkert det blir mera fart till hösten och vintern...

Fast vintern vill man ju inte tänka på nu ;-)

Vill hålla kvar sommaren så länge som möjligt och hoppas det sedan blir en riktigt vacker, skön och lång höst.
Hösten kan vara så underbar också tycker jag


Jag håller på och funderar på lite ändringar här på min blogg.
Inga stora sådana...bara några små saker

Som t.ex. att ha en gästbok också där ni mina besökare kan skriva om ni vill fråga mig något eller skriva om något som inte rör just det jag skrivit om i mitt inlägg.

och där i gästboken kan jag svara och även per mail
Vad tycker ni ?


I grafikprogrammet Paint Shop Pro kan man göra klickbara bilder....jag har gjort det förut när jag gick på grafikkursen Skagra.

Så jag ska se om jag kan sätta en liten gästboks-bild på min header här på min blogg
och om man klickar där så ska man kunna komma till gästboken.
Får se om jag får till det...


Jag är så glad att åter ha mitt kära Paint Shop Pro och för mig det är det bästa programmet

Men kul är det också att ha t.ex. andra gratisprogram där man kan göra vissa saker som man inte kan göra i Psp.

Det blev mina små rader idag...inte så många...men ville skriva lite i alla fall.
Ha det så gott mina blogg-vänner och besökare

Kommentarer
Postat av: Agneta

Hej!

Låter som en god idé, men varför inte lägga den under länken din hemsida och E-post? Behöver du inte göra någon bild, bara samma text som det övriga.

Av någon anledning så står det på din header Välkommen till Inger....resten har ramlat ner över text och foton. Om jag ändrar textstorlek till "mindre" så får allt plats på din header. Men då blir alla dina lnkar i högerspalten ännu mindre än dom är. Mystiskt det där fär så var det inte i när du hade din förra dator.



Nu när jag skulle scrolla upp och kolla din hemsida, klocka i högerspalten så är det borta.

Beror det på att jag skriver här?

Jag kan ju inget alls om bloggar så jag undrar bara om det ska vara så? Klockan är bra att titta på och vill jag vidare till din hemsida så är den länken borta.

Usch ja, det är mycket med det tekniska men man lär efterhand.

Nu ska jag tillbaka till Morse på Kanal9.

Ha det gott!

Kramen, Agneta

2011-08-05 @ 22:52:57
URL: http://www.agnetas.name
Postat av: Agneta

Efter att jag skrivit här och skickat min kommentar så måste jag klicka på "till bloggens startsida" för att komma åt din hemsida, E-post och klocka. Men alla andra länkar i högerspalten finns kvar...

Upptäckte jag nu med.

Vill minnas att det inte var så förut?? I den andra datorn..?

Kram, Agneta

2011-08-05 @ 22:56:05
URL: http://www.agnetas.name
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

jo Agneta, hur bloggen syns har nog inte med min nya eller gamla dator att göra

jag har inte gjort några ändringar sedan jag skaffade min nya dator



Och det att texten in min header:

- välkommen till Inger Maryissa´s blogg

att slutet av den texten ramlar ner om man väljer en större textstorlek i sin Webbläsare...stämmer..

kollade det nu..

Jag använder själv textstorlek: Mellan

( tror att det är standard )

Men kanske jag ska förkorta texten för de som använder större storlek på texten i sin webbläsare



Jo, länken till hemsida, mail och klockan syns bara på första sidan...d,v,s Start-sidan på bloggen.

och så har det varit hela tiden...



det är just därför jag tänkte ha Gästboken med länk i bilden på min header, för då syns det hela tiden.

Kram tillbaks

2011-08-05 @ 23:21:31
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: mimmi

Jag har blogspot . och där kan man göra klickbara bilder också och om man använder Windos live att skriva inlägger på blir det mycket enklare:)

PSP är ett kanon bra bild/grafik program . jag använder det till att fixa mina bilder :)

kram7mimmi

2011-08-06 @ 11:00:37
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: annemon

Tittar in för att säga hej. Gästboken kan väl vara bra att ha för dom som inte vill kommentera inlägget.

Ha en bra dag.

2011-08-06 @ 13:29:00
URL: http://annemon.bloggagratis.se
Postat av: annette

Ja, det är mycket att fundera på i bloggvärlden, kanske ännu mer om man både har blogg och hemsida, tycker väl att det låter bra med en "blänkare" på bloggen till Din hemsida, lättare för dom som vill komma åt båda!

Visst är det lugnt på bloggfronten i sommar,men så skall det väl vara när det är så fint väder ute!



Ha det så gott!



Kramen!



annette

2011-08-06 @ 19:28:21
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: soffie

jag har träffat 2 bloggvänner idag ,tänk vänner jag aldrig skulle haft utan min blogg,häftigt,även många av nmina bloggvänner som du har jag ju känt här i flera å>.)

jag tycker det är rätt bra att fråga direkt i kommentarfältet?jag besöker så många bloggar så jag hinner ej kolla allt mer en inläggen å att kommentera så där skulle jag nog ej se det?

jag vill med ha sommar mycket längre hoppas nu att även sep,okt blir bra,

kram

2011-08-06 @ 21:36:59
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

jag tror jag förklarade lite dåligt vad jag menade med klickbara bilder

Vad jag menade är att i en bild kan man klicka på en plats eller mindre bild i den större bilden och sedan komma till en annan sida,

D.v.s i min header i bloggen lägga till en bild av en gästbok, och om man klickar där så kommer man till gästboken



ja, kanske en gästbok kan vara ett bra komplement om man vill fråga något särkilt,

eller vill skriva om något som inte rör inlägget

Och att då få svar där och även svaret skickat per mail.

Får se hur om jag lyckas fixa det.



och ja, jag brukar skriva svar här bland kommentarerna i min blogg,

men naturligtvis förväntar jag inte att mina besökare går tillbaka och läser det.

en del gör det och andra inte...

Men om någon frågar något speciellt så svarar jag som vanligt också i den personens blogg.



Och ja, Soffie, det är verkligen roligt alla bloggvänner man fått genom åren, och ja vi har känt varandra i flera år här.

Jag är så glad över att jag började blogga och det är så roligt



tack för alla kommentarer och önskar er alla en fin fortsatt helg.

Kramar

2011-08-06 @ 22:12:44
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Hej Inger! Hoppas din helg blev bra!

Det blir säkert bra hur än du gör med din blogg o hemsida! Jag är lite dålig på att läsa hemsidan...blir mest din blogg...

Kramen!

Ragnvi

2011-08-07 @ 11:52:38
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Corina

Låter ju bra att ditt PSP fungerar med windows 7, kanske jag törs installera mitt PSP 10 då....som jag hittills låtit stanna på den gamla stationära datorn :)Kram

2011-08-07 @ 16:22:37
URL: http://corina.bloggplatsen.se
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Jo, samma här Ragnvi, att jag håller mest på med bloggen än hemsidan.

Men ska snart börja med att uppdatera hemsidan med lite mera fria bilder osv.



Och precis som du Corina, var jag lite orolig för att installera Psp på Windows 7

skönt att jag inte var ensam om att inte ha vågat det innan ;-)

Ha det så gott mina vänner och kramar tillbaks

2011-08-07 @ 16:45:53
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0