Snö - Julen - starroperationen m.m.


Idag när jag vaknade såg jag något vitt ute på marken...
Så nu har vintern kommit till slut...

Fast hoppas det inte blir lika mycket vinter som förra året...lagom är bäst om man får önska :-)



Det har blivit lite sporadiskt bloggande för mig den sista tiden
men det beror inte på Julstök osv

för nu när jag är själv, känns det inte lika kul att hålla på med, och det blir heller ingen julpyntning

Annat var det förr och när min dotter var liten, och jag hade familj, och när mina föräldrar och syskon levde.


När det gäller min väntande starroperation så tror jag att jag kommer att skjuta upp den tills alla helger är över

Jag har dessutom ganska långt att åka dit jag ska opereras, och speciellt nu i Juletider det är mycket folk i farten bl.a. i Tunnelbanan,
och det kan säkert bli svårare att få tag i Taxi också

På grund av att jag lätt får panikångest när jag åker till okända platser....det är ett problem

Men det är nog ingen panik att behöva operera ögonen....för så fort går nog inte försämringen av gråstarren
men naturligtvis det är bra att få det åtgärdat så tidigt som möjligt.

Det blev mina små rader idag och med en liten fantasibild :-)

Och önskar er alla en fin fortsättning på veckan, och snart är det 3 Advent...vad tiden går..

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Här finns inte en snöflinga kvar sen igår, men det är helt ok. Det kommer mer tids nog. Har du fått en tid till op? Jag trodde det var jättelång väntetid. Kram

2011-12-06 @ 14:55:26
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com/
Postat av: Ingrid

Här är det också lite svårt att få till någon julstämning, men vi har adventspyntat i alla fall och lite mera blir det till jul.



Du kan nog lugnt vänta med din operation till efter helgerna.



Kram Ingrid

2011-12-06 @ 16:42:22
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Veiken

En kompis till mig ska starropereras på torsdag.... Vet du, jag pyntar inte så mycket nu heller. Det ska ju ändå snart ner :) Kramar

2011-12-06 @ 16:52:12
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Bling

Väntar också på op. inget allvarligt, men jag hoppas det blir efter helgerna.

Lite snö här också :)

Kram

2011-12-06 @ 19:59:01
URL: http://savebling.blogspot.com
Postat av: Sylvia

Här försvann snön i ett nafs. Lite mer snö vore roligt,då brukar julstämningen sätta fart. Tycker du gör rätt i att vänta med operationen till efter jul då det brukar bli lite lugnare.



Måste berätta att en dam på IT-kaféet varit på Globens ögonklinik och gjort en starroperation och var så nöjd över en jättebra behandling och ett trevligt mottagande. Så du kan nog vara lugn Inger!

Kram på dig och ha det gott!

2011-12-06 @ 20:09:11
URL: http://cobra38.wordpress.com
Postat av: annemon

Ja tänk vad tiden går fort men det är bra så att vi går mot ljusare tider.Lite har vi julpyntat men inte som förr ljustakar och stjärnor i fönster blir så fint.Har nog mer jul på bloggen tror jag.Du har gjort en fin bild.Tror du inte att man måste ta den tid man får till op, annars kanske det dröjer ännu längre. Men det ordnar sig säkert på ett eller annat vis.Ha de gott kramen.

2011-12-06 @ 21:50:52
URL: http://annemon.bloggagratis.se
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Nej det är tydligen inte så lång vändetid till Globens Ögonklinik...jag fick en tid för förundersökning efter ca. 3 månader

Men jag kommer nog att skjuta fram den och operationen tills efter helgerna..det känns bättre så

För så fort förändras nog inte synen...men det är klart det är bra att göra operationen så tidigt som möjligt.

och det kommer att vara så skönt att se bra eller bättre,

men än så länge är synen inte alltför dålig..

och tack Sylvia för det du berättade om Globens ögonklinik...det känns lugnande



Och när det gäller snön så ligger det lilla som kom här kvar, och det är ca. 5 minusgrader

lite skillnad motför förut



stora kramar till er alla

2011-12-06 @ 22:10:25
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Mia

Så nu har du också fått lite ljusare ute, vad skönt...Åtminstone så länge det är lagom mängd och lagom kallt! Men fint att det kommer nu i adventstid, tycker jag, sen kan den gärna försvinna igen :-)

Här uppe lär vi ju få bra mycket mer än de 10 cm som kommit nu...

Du ska göra som du känner vad beträffar operationen, men du har fått lugnande kommentarer ser jag, vad skönt!

Kram på dig!

2011-12-06 @ 22:21:38
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Lotta

Det kan nog vara ett bra beslut att vänta med operationen till efter att alla människor har åkt tillbaka dit de hör hemma efter julfirande och annat o det ändå inte är akut.

Ingen snö hos mig men det är halt som en skridskobana, hunden och jag var ute och slirade för en stund sedan. Men snön den kommer nog vad det lider :-)



Kram

2011-12-06 @ 23:35:44
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: Rovie

Hej vännen. Skjut inte upp operationen, de har långa väntetider och då kan du få vänta ganska länge om du "hoppar av". Du behöver bara vara som vanlig under helgerna, du kommer se mycket bättre och du behöver bara åka på kontroll en gång efter 1-2 veckor och gråstarren förändras ganska fort om du inte gör något.



Men du gör ju som du vill, men jag skulle inte skjutit upp den, det är en otrolig skillnad på synen efteråt



Kram

2011-12-07 @ 11:57:46
URL: http://rovie.blogg.se/
Postat av: Agneta

Hej, Inger!

Har du fått en tid för operationen så är det nog ingen god idé att ändra på den för då tror dom att du inte har så stort behov och då kanske du hamnar sist i kön. Det är väl lika bra att få det gjort så fort som möjligt? Synen blir ju hela tiden sämre.

Men du gör såklart som du själv känner bäst för.

Taxi finns alltid och den ska förbeställas, då känner man sig lugnare, tycker jag.

Panikångesten lever sitt eget lilla liv tyvärr och behagar ju alltid dyka upp när man minst vill, men sådan är den..usch vilken rackare! Lite lugnande piller behövs alltid innan man ger sig iväg på äventyr av detta slag.

Lycka till!

Kram, Agneta

2011-12-08 @ 00:20:47
URL: http://www.agnetas.name
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Jo, det känns bättre att få vänta med operationen tills efter helgerna

för så akut känns inte operationen...men naturligtvis jag behöver få den gjord

Ska prata med dem...

Men jag tror nog att jag får operationen inom rimlig tid, även om jag skjuter upp den lite

det verkar inte vara så långa köer på Globens ögonklinik,

och några månader till eller ifrån tror jag inte hinner påverka ögonen alltför mycket

Ja, Agneta panikångest lever sitt eget liv...och det är så jobbigt...

man kan liksom inte styra över den...den kommer fast man inte vill det

och ja, det är bra att ha ett litet lugnande piller att ta till när det blir alltför jobbigt, eller om man vet att man kommer att utsättas för extra påfrestningar



tack mina vänner för alla kommentarer och kramar tillbaks

2011-12-08 @ 13:39:29
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Veiken

Nu har jag pratat med kompisen som blev opererad för starr idag.Operationen tog 7 minuter och han har inget som helst ont. Han ser inte 100% ännu, men om ett par dagar så.... Dom gjorde ett hål på en mm och stoppade in en ny plastlins! Du kommer att må jättebra när det väl är gjort! Kramar

2011-12-08 @ 17:42:05
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: no name

Tack för dina kloka ord i min blogg. Lämnade ett svar på din kommentar där :). Förstår att de inte är vidare kul kanske när man inte har barn hemma och är endam med julpyntet men man får kanske försöka för sin egen skull :). Jobbat som undersköterska i 3 år och varit med väldigt många som gjort behandlingen och resultaten är mycket ofta väldigt positiv! Har faktiskt bara varitn med om att 1 av kanske 50 inte har blivit bättre. Hoppas du får en bra kväll och ang panikångest..jobbigt men ofta kan man lära sig styra den men de kan ta tid..lycka till!

2011-12-08 @ 19:23:24
URL: http://onthefirstpageofmystory.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Tack snälla Veiken för det du berättar om din kompis starr-operation

och även det du "no name" berättar....det gör mig mycket lugnare

Även om jag kommer att skjuta upp den tills efter helgerna, men det beror mest på resorna

stora kramar

2011-12-08 @ 22:15:22
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0