Sömnen - möte i T-banan m.m.


Åter igen det blev ett litet uppehåll i min blogg.

Fast å andra sidan, så bloggas det ju inte så mycket just nu p.g.a sommaren och semestrar
men vi är några i alla fall som håller igång...kul


Här är det som vanligt, men förstår inte varför mina sömnproblem varit extra jobbiga den sista tiden

Antingen jag har svårt att somna eller också vaknar jag efter ca. tre timmar och kan inte somna om.

Men humöret känns bättre nu så kanske sömnen blir ok snart
Det är jobbigt att känna sig låg osv..


De sista dagarna har jag och en kvinna här i huset pratat extra mycket med varandra och som verkar trevlig och hon är från Polen

Och i går  när jag steg på tunnelbanan satt hon en annan kvinna i vagnen, och vi tyckte det var roligt att träffas igen.

Denna kvinnas väninna var mycket pratsam och det första hon sa var:
- vilket sammanträffande att vi träffades...för vi satt just och pratade om hur Gud kan ha överraskningar

jag vågade inte visa det...men jag blev så full i skratt...
Så antagligen hon trodde det var Gud som styrt att vi skulle träffas just då.
- Hi, hi..det kändes nästan som jag var som en gåva från Gud ;-)

Men samtidigt blev jag lite orolig, och tänkte, att vilken otur om dessa kvinnor är djupt religiösa, om de är Jehovas Vittnen el.dyl

Jag som har så svårt för kyrkor p.g.a min uppväxt

Fast det är klart om de inte försöker påverka och truga på mig deras tro, så kan det ju gå bra att träffas.
annars så är det kört med den vänskapen..
Trist i så fall.


Hoppas ni alla har det bra och att solen skinit på er som den gjort här idag
ha det så gott mina bloggvänner och besökare

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Det är alltid spännande att träffa nya människor. Ibland har man tur och träffar på en själsfrände och ibland blir det rena bottennappet. Sånt vet man ju inte från början. Hoppas det visar sig att din "nya väninna" är en som du trivs med.

2011-07-20 @ 20:44:26
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com/
Postat av: soffie

usch att du ej kan sova ,har du för ljust inne hos dej?jag har med jättejobbigt nu med sömnen jag sover oroligt å vaknar efter en -två timmar jättejobbigt,hoppas vi båda får sova gott inatt,kram

2011-07-20 @ 21:32:46
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag hoppas innerligt att ni kan fortsätta att vara vänner, för vänner är gott att ha...Kram på dig!

2011-07-20 @ 22:50:09
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Rovie

Kanske var det så att du var sänd och ämnad för denna polska.

Nej, jag vet hur du tycker och jag tycker som du fast inte för ppväxtens skull.

Tror du de kan vara den tryckande kvalmiga värmen som gör att du hr svårt att sov just nu. MEN KANSKE ÄR DET LIKA SOM DU HADE innan. Nu sover jag bra tack vare mediciner men kan vakna på natten och inte veta hur man ska vända sig.



sV. tAcK SKA DU HA. jo hamma är ju alltid bäst. Jag kom hem i går (eller förrgår tisdag.)Men det är ett toppenjukhus om man utgår från att man är frisk. 5 olika rätter att välja på till middag och lunch, massa med nyttigheter till frukost, KAFFE DYGNET RUNT NÄR MAN VILL och smörgås plus en omvårdnad som inte många ställen har. En pesonal som man ser att det de verkligen menar vad det säger och vill väl . Fast man måste nog vara lite sjuk också.



Tänkte fråga dig om du har något bra rogram att rekommendera för header. JAG HAR KOMMIT AV MIG HELT DÄR ETT TAG. jAG HAR JU KVAR PiXLR OCH ALLADE ANDRA MEN LÄNGE SEDAN JAG ANvÄNDE NÅGoT.



hA NU FINA DAGAR OCH HOPPAS DE FORSÄTTER SOM IDAG.



kram

2011-07-21 @ 00:20:57
URL: http://rovie.blogg.se/
Postat av: Agneta

God kväll!

Polacker är ju oftast katoliker och djupt troende, men sällan att dom "trugar på", är min erfarenhet. Har flera mig närstående kvinnor fr. Polen. Men kanske det blir så när man vuxit upp i ett land där man tvingats leva under Sovjetiska lagar och med allt vad det innebär en gång i tiden. Tur att tiderna förändras så folk vågar säga vad dom vill och när!

Hoppas att ni kan fortsätta vara vänner och respektera varandras åsikter/tro.



Du har väl läst varningen om det som jag råkade ut för? Telefonsamtalet. Jag har lagt ut info. nu om detta på min sida...usch!

Nattiskram, Agneta

2011-07-21 @ 01:03:49
URL: http://www.agnetas.name
Postat av: annemon

Trevligt med nya möten och ännu bättre om kemin stämmer mellan människorna, religös eller icke bara dom inte trugar på andra deras tro. Hoppas allt snart blir bättre för dig. Ha en fin dag.

2011-07-21 @ 06:24:35
URL: http://annemon.bloggagratis.se
Postat av: Inga Magnusson

Det är en klar fördel med sommaren, många människor rör sig ute och man får kontakt. Det märkte vi när vi reste på släktforskarturen, det var bara att stanna bilen och fråga folk som satt i trädgården eller bara promenerade.



Det är låg aktivitet på bloggen nu och det är liksom självklart, de flesta av oss tillbringar mer tid utomhus och i rörelse. Det blir inte så mycket dator som annars.



Ha det fortsatt gott i sommar!

2011-07-21 @ 09:54:46
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Inger Rozén.Chintoh

Hej Inger!

Kissen där,ser precis lika ut som min Prinsessa Elvis!

Har jag talat om varför min katt heter Prinsessan Elvis?När jag fick henne sades det att hon var en kille.Och mitt barnbarn ville att han skulle heta Elvis!Men,vi fick en överaskning!Tids nog föddes det 5 ungar.Så klart att när hon sedan skulle kastreras,kunde det ju inte stå i pappren Elvis!Så blev det Prinsessan Elvis!Kram,Inger o katter Prinsessan Elvis o Leifi

2011-07-21 @ 11:58:54
URL: http://chintohs.blogspot.com
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Jo, det är spännande att träffa nya människor, och också från andra länder

Ja, hoppas det går bra med min eventuella nya vännina eller väninnor.

Det är ju så viktigt att ha vänner



och ja, har man t.ex. olika trosuppfattning så behöver inte det vara något hinder,

så länge man inte försöker "pracka på" den andre sin tro

men är de t.ex. Jehovas Vittnen så kan det nog bli knepigare...

för de brukar ofta vara väldigt påträngande med att försöka påverka andra att tro som de.



Och ja Agneta, polacker är oftast katoliker och ofta djupt troende,

men vet också av erfarenhet att det inte behöver vara något problem

Umgicks själv mycket med en familj från Polen när min dotter växte upp.



När det gäller sömnen så sov jag ovanligt bra förra natten, och oj vad det är skönt att känna sig utvilad



Tack för alla kommentarer och stora kramar

2011-07-21 @ 13:12:10
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Gunnar

Kul med nya människor! Och vem som styr vad som händer här i tillvaron vet inte jag...Nån är det säkert..

2011-07-21 @ 15:31:18
URL: http://carlstedtfamily.blogspot.com/
Postat av: Veiken

Jag håller fullständigt med dig. Var och en får tycka och tänka vad den vill, så länge dom håller det för sig själv och inte försöker påverka mig. Jag har redan tagit ställning och det går inte att ändra..... Kram

2011-07-21 @ 19:31:10
URL: http://veiken.wordpress.com/
Postat av: soffie

svar .nä ingen bra sömn natten som var men idag har jag hållt igång hela dagen så håll tummarna att jag får sova mer än 2timmar itaget,va skönt att du fick sova,kramen till dej min goa bloggvän

2011-07-21 @ 20:09:27
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ragnvi på jobbet

Morning! Läser att du fått sova...skööönt! Själv är jag trött så ögonen nästan blör....hela veckan har varit så jobbig med för lite sömn...

Så roligt om du kunde få en vän i den nya bekantskapen! Håller tummarna!

Kramen!

Ragnvi

2011-07-22 @ 09:28:03
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: maria

hoppas du mår bra vännen :) och visst är det lugnare i bloggosfären just nu..jag är lugnare just nu med bloggen oxå :)



ha en mysig dag <3

kramar

2011-07-22 @ 10:37:22
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: Witchen

Hahaha Inger Ja de var just den rätta och säga att du var sänd från gud.. hahaha, tror inte han skickar dig.. skulle vara för att "omvända" dem då fniss



Jag brukar också vara låg fram och tillbaka, jag ser gärna något skoj på TV, lägger mig tänker på allt positivt som hänt och kommer att hända i mitt liv.



Lycka till med sömnen vännen

Dalakramar från Kvast-Hilda

2011-07-22 @ 23:25:21
URL: http://mittfetagrekiskabrollop.blogg.se/
Postat av: Rovie

Tack för kommentar och svar. Gimp har jag provat och ratar direkt. För många invecklade steg då det finns dee som ger det mesta med en knapptryckning.

Fick du in PSP 9an i Windows 7? Jag ahr int prova min här, jo en gång då den växlaade läge men inte hela tiden.

Du ska ha ett jättetack, men jag har halva headern , den jag hade här förut, ska in med en bild till baara eller krympa den på bredden så jag ska försöka knåpa ihop resten ochå. Annars ropar jag på hjälp. Ska testa Pixlr.

Jag gjorde de som är klart i PSP I och har spart undeR header, men min externa börjar bli lite fullsatt så jag har inte hittat det ännu.



HoppaS på en fin lördag, även om det inte såg så muntert ut på väderkartan men du kan ju ha det bra ändå.



KRAM

2011-07-23 @ 00:06:19
URL: http://rovie.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Ja, var och en får tycka och tänka som den vill så länge man inte försöker påverka den andre med sin tro

Själv har jag inga problem med att träffa människor med olika tro,

men gränsen går om personer försöker truga på mig dersa tro.

Det är viktigt att respektera varandra



Skrattade gott åt det du Witchen skrev :-D kul....



Min sömn har varit bättre de sista dagarna, och humöret också.

man blir så glad när man känner sig bättre och får sova någorlunda



Ha det så gott mina vänner och kramar tillbaks

2011-07-23 @ 16:18:07
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0