Tankar denna helg + om mitt Psp


Hej igen,

Denna helg vi har nog alla påverkats mycket av vad som hänt i Norge.....det är så fruktansvärt och ofattbart

Och man påminns om hur farliga dessa människor kan vara som har extrema ideér och som inte respekterar demokrati och inte respekterar människors olikheter, tro, åsikter osv.

och blev bestört när jag läste detta:

http://www.dn.se/nyheter/varlden/sd-politiker-delar-breiviks-asikter

Denne SD-politiker i artikeln  påstår i sin blogg bl.a att hade inte Europa blivit mångkulturellt så hade inte detta skett.
usch jag blir så upprörd....

Om vi människor inte hjälper och tar hand om varandra...vad har vi för värld då ?
och själv tycker jag det är trevligt med ett mångkulturellt samhälle.


Bilden här ovanför gjorde jag när jag satt och tänkte på de människor som miste livet i Norge, och på dessa ungdomar som upplevde en sån fasa p.g.a denne galning

och tänker på alla anhöriga som mist sina kära och föräldrar som mist sina barn.

Önskar så att alla människor på vår jord kunde leva sida vid sida i fred och med respekt för varandra


Jag har nu äntligen installerat mitt PSP 9 i min dator,
fast färgschemat i datorn ändrar sig till Windows Basic när jag jobbar i det, och det är lite jobbigt

Kanske jag ska ändra färgschemat helt till Windows 7 basic i min dator för att slippa det problemet

Annars verkar mitt PSP funka bra i min dator med Windows 7

Det tog lite tid innan jag installerade det....är väl lite feg ibland ;-)
men jag är ju så rädd om min lilla dator

Ha det så gott mina bloggvänner och besökare

Kommentarer
Postat av: annemon

Hej vilken fin bild du skapat.Ja bättre att vara försiktig man vill ju inte ha något strul med datorn. Ja detta i Norge det glömmer man inte så lätt, det är så ohyggligt grymt.

Ha de så gott

2011-07-26 @ 17:15:16
URL: http://annemon.bloggagratis.se
Postat av: Vicke

jag blev inte förvånad, sd är ju rasister, fin bild du har gjort

2011-07-26 @ 19:26:45
URL: http://samhalletifokus.bloggplatsen.se/
Postat av: Agneta

Hej, Inger!

Såg på Nyheterna på Tv för en stund sedan och SD:s Jimmy Åkesson säger att partiet inte alls har samma åsikter och uttalandet får stå för den som gjort det. Att tillhöra samma parti innebär inte per automatik att man har exakt samma åsikter.

Såg även en intervjuv med en 17-årig tjej som räddat livet på en liten förskrämd 5-åring...när dom båd stod öga mot öga med gärningsmannen.

Sådant sätter spår för all framtid.

Jag har lagt till "min hand" i den långa raden av människor som via nätet på så sätt kan visa sin medkänsla.

Världen är och har alltid varit full av galan människor och kommer så att förbli.

Sviterna efter Hitler lever kvar i generationer och man undrar ju hur han kunde få med sig så många människor som utförde hans illdåd? Finns många exempel och undrar om det funnits någon tid i världen utan ett pågående krig någonstans?

Människans hjärna är komplicerad och frågan är om vi kommer att få svar på hur den fungerar? Många frågor dyker upp när sådant här hemskt händer men svaren är få och divergerande.



Låter vettigt att ändra Windows efter PSP så att inte datorn pajar. Du kan ju fråga varför PSP 9 inte är kompatibelt med WIN 7. Bör väl stå någonstans på deras hemsida.

Kram, Agneta



2011-07-26 @ 19:27:00
URL: http://www.agnetas.name
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Glad ni gillar min lilla bild,

och det är så roligt att ha tillbaka mitt kära Paint Shop Pro igen.

Gimp är nog bra...men så krångligt..men kanske testar det lite mera i alla fall...man vet ju aldrig..

det kan ju vara roligt att ha flera grafikprogram att växla mellan,

Och ja, det är nog kanske bäst att ändra färgschemat i datorn till Windows 7 basic när jag använder Psp.

och jo, Agneta jag har läst att Psp 9 inte är komptatibelt med Vista eller Windows 7.

Men antar att det beror på dessa ändringar av färgschemat i datorn, plus att filter inte fukar så bra.

eventuellt också så jag läst att printa ut och scanna till programmet kan krångla

( läste något om det på en Engelspråkig sida )

Men jag använder aldrig filter och detta med färgschema ska nog fixa sig,

men annars så funkar programmet utmärkt i min dator och glad är jag.



Och ja, det innebär inte per automatik att alla har exakt samma åsikter i ett parti.

men tycker nog att övriga i partiet skulle uttryckligen ta ett stort avstånd från den personen som uttryckte dessa åsikter i sin blogg.

för att i så fall visa var de står..



Ja, det dessa ungdomar upplevde på denna ö, kommer att sätta spår för all framtid.

Jag såg också intervjuen om den 17-åriga tjejen som räddade livet på den lille 5-åringen



och ja, det är många frågor som dyker upp när sådant här hemskt händer



kramar

2011-07-26 @ 21:46:43
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Hej Vännen!

Som jag kanske har sagt tidigare, så är det klart att psp9 fungerar bra även med Win7

jag har Win7 och psp9 fungerar jättebra i min dator med win7

´



Här har det varit fint väder med solsken hela dagen i dag/Tisdag.



Kram/Gunilla

2011-07-27 @ 01:10:43
URL: http://gunillaskatter.blogg.se/
Postat av: Suss

Jag kan bara hålla med dig i allt du skriver om Norge. Det är ofattbart att någon kan göra något dylikt. Han anser sig vara soldat i ett krig mot islam läste jag i dagens tidning. Ha det bra och lycka till med datorn. Kram

2011-07-27 @ 11:14:53
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: soffie

usch det är så otroligt det som har hänt och att en ensam människa har suttit och planerat detta,hoppas han aldrig mer får bli fri,kram å vilken vacker bild

2011-07-27 @ 20:25:55
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ingrid

SD kommer nog att tappa en hel del av sitt röstunderlag, speciellt om det finns anhängare som stöder den här terroristens sjuka idéer.



Du har gjort en jättefin bild, precis som vanligt Inger!



Kram

2011-07-27 @ 21:54:41
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Ailas

Människan kommer aldrig att förstå, det har alltid funnits krig och elände... och så kommer det att fortsätta. Inte mycket talar för att folken ska kunna leva sida vid sida, i respekt för varandra. :(

Vi får åtminstone själva försöka vara så goda förebilder vi kan!

En mycket fin fredsbild du har skapat!

Sov gott!

Kram

2011-07-27 @ 23:39:02
URL: http://ailas.svenskablogg.se
Postat av: Inga Magnusson

Om en person i SD har den åsikten så borde den personen uteslutas. Det är inte förenligt med demokratiska värderingar att se det så.

2011-07-28 @ 09:40:33
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Inger

Ja Inger vilken fin bild du har gjort...

ja det som hänt i Norge finns det inga ord för..

jag vill inte ta den mannens ord i min mun...

Hoppas att det kan fortsätta att vara ett öppet samhälle. de verkar ha klarat det ganska bra i Norge.Visst ska vi ha ett mångkulturellt samhälle.

Ha det så bra Inger trots allt elände.

Varmaste kramen till dig..min Majeldsvän.

2011-07-28 @ 12:11:55
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Ja, Gunilla Psp funkar som tur är i Windows 7, och jag är så glad.

Det med färgschemat går att fixa

och det med filter som kan krångla och ett par andra saker använder jag inte

så det ska nog gå bra



Ja det är så fruktansvärt det som hänt i Norge, och man kan inte låta bli att tänka på det

för det är så ofattbart hur en person kan göra andra så illa.

Det är verklige onska...

Och ja, Ailas, tyvärr det har alltid funnits krig och elände,

och det verkar som om det bara kommer att fortsätta

människor som inte har någon emapti,

och inte har respekt för andra människor.

genom historien det funnits galna människor som dragit folk till sig av olika orsaker

kanske många som i början inte förstått vad det egentligen gått ut på,

tills det varit för sent

och andra som tyvärr väljer att följa i onskans spår...och skadar andra



Tack mina vänner för alla kommentarer

och det känns skönt att kunna dela tankar och känslor när det händer jobbiga saker

kramar

2011-07-28 @ 14:38:02
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Gunnar

Kul att det funkar för Dig med psp. Förstår din tvekan för stora installationer. Jag är lika rädd varje gång.



Vilka skolor gick du i i Linköping? Jag gick i Vasaskolan o Kathedral

2011-07-28 @ 20:32:02
URL: http://carlstedtfamily.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0