Trevlig service och bemötanden + förkylningen

Visst är det trevligt när man får bra bemötanden bl.a. i butiker m.m.

På Clas Ohlsson har jag förut köpt en bordslampa som är så bra att ha bredvid min dator så att jag kan se tangenterna för att kunna skriva

Och just det att den är ställbar och man kan justera den som att t.ex vika den neråt, så man inte får ljus direkt i ögonen, är så bra

Och den har ett lysrör med ett bra vitt sken och den kostade under 300 kronor

Men så gick lysröret sönder och jag gick till butiken, men de hade inga lysrör kvar av den sorten.
Men kvinnan som jobbade där beställde ett par nya och jag fick ett telefonsamtal från dem när de kom.

Det kallar jag för service, och speciellt som de var inte så dyra och det är en billig lampa.



Och när jag var hos ögonläkaren så satt där en receptionist som är så otroligt trevligt.
Jag har träffat henne förut och hon har alltid tid att växla några ord och har även en härlig humor

som t.ex. när jag sa att jag kunde inte se texten på en liten skylt bredvid receptionen, så sa hon:
- jo här är det mesta suddigt :-).....oj, vad jag skrattade.

Efter mitt besök inne hos ögonläkaren så gick jag sedan till henne och berättade om beskedet om att jag har grå starr på bägge ögonen
Och hon gav mig lite information och lugnade mig och sa att det kommer att ordna sig och vi pratade en stund

Hon är verkligen en service-inriktad person och det märks att hon gillar människor, och tar sig tid att prata trots att hon har mycket att göra
och hon har alltid vänliga ord att ge och skön humor.

Angående min förkylning så fick jag det ganksa besvärligt denna gång med snuva och ihållande hosta, men nu äntligen idag börjar det kännas bättre

Men oj, vad jobbigt det har varit och speciellt på nätterna...och jag hostat så det gjort riktigt ont i bröstet
Och jag blev ett tag ganska orolig...

Tur att jag vaccinerat mig mot årets influensor, så jag inte råkar ut för dem också...eller om jag skulle göra det, så blir det i alla fall mycket lindrigare

Förstår inte hur jag fick två stycken förkylningar på kort tid, jag som annars har varit ganska förskonad från jobbiga förkylningar
Men jag skyller det på mina läkarbesök...för det är efter dem jag blivit förkyld

Ska nog hädanefter skaffa mig handsprit att ha med i handväskan att ta till vid behov


Kommentarer
Postat av: Inger Rozén.Chintoh

Hej Inger Maryissa!

Jag fick en konstig förkylning.Häromdagen svullnad i halsen(halsfluss)som kommer o går.Har jobbigt på nätterna med hosta.Hur vet hostan att man ska sova?Kram påre och krya på sig!

2011-10-30 @ 21:51:30
URL: http://chintohs.blogspot.com
Postat av: Rovie

Vad härligt att du blivit så positivt bemött. Det är inte alltid, men jag upplever det nog ganska ofta ändå.

Den som suddigheten var bra.

Bra att du fick lugnande ord om operationen av ett proffs.

Jag väntar ivrigt på operationen av andra ögat (5 december). Då går tiden för sakta.



Hoppas du njöt av gårdagens väder, jag var ute och gick 1½ timme. Sämre idag.



Må så gott

Kram

2011-10-30 @ 23:24:02
URL: http://rovie.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Visst är det trevligt med god service och de som jobbar i de yrkena borde kanske ha utbildning i just det!



Handsprit är bra att ha, man kan köpa större förpackningar och så hälla över i en liten flaska vartefter det går åt. Apoteket har båda delarna. Spritservetter finns också, men blir rätt dyrt i längden.



2011-10-31 @ 06:31:41
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Bling

Det kan göra en hel dag bra, att bli bemött på ett bra sätt. Har en lampa vid mitt skrivbord också..men den är inte bra, så jag ska se om jag kan hitta en annan frampå.

Krya på dej

Kram

2011-10-31 @ 08:18:34
URL: http://savebling.blogspot.com
Postat av: annemon

Att få ett vänligt bemötande känns positivt och glädjande.Inget vidare med förkylningarna men hoppas det vänder snart.Ja det kanske är bra med egen handsprit.

Ha en bra dag.

2011-10-31 @ 08:47:07
URL: http://annemon.bloggagratis.se
Postat av: soffie

va härligt med så bra beömatande då kommer man gärna tillbaka å handlar:) kramen å hoppas du mår bra nu från förkylningen

2011-10-31 @ 19:03:59
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Gunnel

Vad glad man blir när man träffar på vänliga människor. Det smittar av sig och allt känns mycket lättare. Ha det bra.

2011-10-31 @ 20:18:55
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com/
Postat av: Veiken

Handsprit är inte dumt att bära med sig.

Jag håller med dig - det är så trevligt att bli fint bemött. Jag upplever att det blir bättre och bättre på den fronten... Kram

2011-10-31 @ 21:46:25
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Rovie

Tänkte jag skulle se om du fått in några bilder. Jag fick in en bild idag sedan var det tvärstopp. Spelar ingen roll hur jag provar. Så det blev inte mycket ikväll.

Får återkomma. Tycker blogg.se haft mycket krångel ett tag. Eller är det bara som jag tycker.



Ha det så bra

Kram

2011-10-31 @ 22:50:26
URL: http://rovie.blogg.se/
Postat av: Minnie

Tack för du frågade. Jag kan ta det på bloggen, det blir nog lite långt som kommentar.

Men jag kan säga att ingen förberedelse behövs och ja jag fick genomgå en undersökning först.



Återkommer hos mig, det är fler som frågat också.

Men var inte nervös, du kommer undra efteråt varför du var det.



Kram

2011-10-31 @ 23:18:03
URL: http://minnie.blogg.se/
Postat av: Minnie

Hejigen

Såg för sent om mail. Du får göra vilket du tycker känns bäst för dig.



2011-10-31 @ 23:25:00
URL: http://minnie.blogg.se/
Postat av: Agneta

Hej, Inger!

Trevligt bemötande är tyvärr sällsynt numer men som sagt, det händer och då blir man glad.

Förkýld blev jag varje gång jag tog flunsasprutan, många som blir.

Krya på dig vännen!

Kramen, Agneta

2011-11-01 @ 00:52:32
URL: http://www.agnetas.name
Postat av: Mia

Äntligen några som har förstått att om man arbetar inom yrken där man har med människor att göra, så måste man vara serviceminded...härligt, Inger!

Hoppas nu att förkylningen ger med sig...Kram!

2011-11-01 @ 06:53:15
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Det är så roligt när man får bra service.

2011-11-01 @ 09:53:08
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Corina

Att vara förkyld är inget man längtar efter....jag får också alltid ordentlig hosta och det är alltid värst på natten.Jobbigt när man inte får sova ordentligt....kram

2011-11-01 @ 18:59:53
URL: http://corina.bloggplatsen.se
Postat av: Veiken

Här har vi nästan vår. Jag hoppas de stannar, men det är väl alldeles för mycket begärt.... :)

2011-11-01 @ 19:24:12
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Ja, man blir glad över trevliga bemötanden och bra och fin service



Och det med mina förkylningar jag fått några dagar efter läkarbesök, var inte kul.

Jag har förut under åren varit förskonad från jobbiga förkylningar, men nu bara hoppade de på mig :-)

Jobbigast är den efterhängsna hostan som speciellt gör det jobbigt på nätterna och man blir ju så trött

Och tack Inga M, för tipsen om handsprit...det är nog inte så dumt att ha med sig i handväskan.



Tack mina vänner för alla kommentarer och kramar tillbaks

2011-11-01 @ 21:29:34
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Rovie

Hej

Ja det är jag som skrivit de orden. Men Minnie? Det fattar jag inte. Men jag har skrivit ett inlägg på min blogg idag lite mer.

Läste att du inte fick ha ringen kvar och inga smycken. Jag fick ha alla mina kvar, har ringar, armband och lite till dock ingen i näsan. men det kan vara olika på olika ställen.

Om du läser min blogg hoppas jag du föjer rådet.



Precis när jag skulle skicka iväg det här ser jag att det står Minnie plus minni på e-posten. Jag har ändrat det. Har aldrig hört talas om någon Minnie.Kanske någon som läste hos mig.Men jag får inte heller upp den sidan, den finns inte. Mysko.



Kram på dig

2011-11-01 @ 22:26:42
URL: http://rovie.blogg.se/
Postat av: wiper

Att få ett trevligt bemötande när man är ute på butiker är väldigt viktigt för att man skall komma tillbaka dit. Vilken snygg bordslampa. Det var verkligen bra service och det är sånt som gör att dom överlever som butikskedja. Jag tycker det är bra stämning på Claes Ohlsons



Härligt också med den trevliga och humoristiska receptionisten. Sånt gör ju att man blir mindre orolig. Jobbigt med din förkylning. Jag hade flera såna för 11 år sedan och blev helt däckad. Efter det så känns det som jag blivit immun. Har inte haft nån riktig förkylning sen dess.



Ha en fin onsdag

kram

2011-11-02 @ 08:45:53
URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Postat av: Erika

Nog blir man glad över sådant bemötande, det borde många tar efter. Det är inte svårt att visa ett trevligt sätt gentemot andra.



Läste att du har grå starr, hoppas allt ordnar sig i.o.m operation. Förstår hur det måste kännas, och det är väl inte det första man önskar sig precis. Tur att det i allafall inte var grön starr. När jag var på ögonkliniken i sep så hade inte jag varken grå eller grön starr, och den gula fläcken var det inget fel på heller. Där drog jag en lättnadens suck, för gula fläcken är inget att leka med om den börjar bli knas.



Har nu skaffat progressiva glasögon inget billigt projekt precis. Ögonläkaren sa att det var inga som helst fel på mina ögon bara den syn man förväntar sig i min ålder. Men oj vilken tid det tog innan jag var klar där. Blev remitterad dit med remiss på grund av dubbelseende som nu i efterhand har visat sig har med en av medicinerna att göra.



Håller tummarna för att allt går bra med dina ögon.



Kram och har det så bra!



2011-11-02 @ 12:45:46
URL: http://mintidmittliv.bloggplatsen.se/
Postat av: Sylvia

Så glad man blir med ett fint bemötande och särskilt viktigt tycker jag det är vid kontakt med sjukvården är man då också sjuk är man ofta extra känslig.



Nu har jag tagit min influensaspruta och hoppas klara mig från den värsta sortens bacillusker.



En flaska handsprit köpte jag förra året när svininfluensan härjade.Handtvätt och sedan lite sprit efter är ett bra sett att hålla bakterierna borta.

Hoppas din förkylningen börjat avta nu.

Kramen Sylvia

2011-11-02 @ 17:53:05
URL: http://cobra38.wordpress.com
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Så konstigt Rovie det med att någon som hette Minnie skrivit svar / kommentar här hos mig,

som svar på det jag frågade om hos dig.

Verkligen mysko !!

När det gäller smycken, så läste jag någonstans på nätet att man inte får ha några på sig

Men kanske det mera gäller ringar i öronen eller i ansiktet :-)...som t.ex. i näsan...

Jag ska nu gå till din blogg och läsa vad du skrivit...spännande....



Och ja Wiper, jag gillar min skrivbordslampa.

Den är så bra..för jag kan ställa in den som jag vill så att ögonen inte bländas, men samtidigt jag kan se tangentbordet bra



ja, man blir glad över vänligt bemötanden i butiker osv.

Speciellt när man går på läkarbesök, det betyder extra mycket

Och ja Erika, jag är glad över att det inte var grön starr jag drabbats av

Grå starr går åtminstone att operera.

visst det var inget roligt besked....men det kunde ha varit värre...

men lite chockad blev jag i alla fall, för jag hade inte väntat mig ett sådant besked redan



och ja Sylvia, det är nog inte så dumt att ha handsprit till hands ibland.

jag ska nog ha det i väskan, eller servetter, som jag kan ha till hands om jag känner på mig att det kan behövas



Tack mina vänner för alla kommentarer och stors kramar tillbaks

2011-11-02 @ 20:52:05
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0