Fantasibild / saker att skriva om m.m.

Hejsan,

Hoppas ni har en fin helg.

Här har det idag varit ett underbart väder med sol, men visst har det blivit kyligare nu.
Hösten har kommit på allvar och hoppas det blir en lång, skön och vacker höst innan vintern startar igen

Men oj vad kallt jag har det i min lilla lya.
Hyresvärden väntar tydligen i det längsta med att låta elementen bli varmare.

men det är inte skönt att behöva ta på sig extra på fötterna osv i sin lägenhet, så hoppas värmen inomhus kommer snart.



Idag satt jag och lekte i mitt kära grafikprogram Paint Shop Pro och gjorde denna lilla bild från min fantasi.

Det är från ett foto som jag lekte med och detta blev resultatet, och jag hade så kul när jag gjorde den.

Vad den föreställer...ja...det får betraktaren avgöra :-)

Funderar på att här i min lilla blogg fortsätta att ibland berätta lite mera från min barndom, uppväxt, saker som hänt under åren...
även om saker som är lite jobbiga.

Jag behöver få skriva av mig lite ibland....har behov av det.
det är svårt att bära allt själv inom mig...

Och som jag känner... att få skriva av sig och dela med sig av saker.. hjälper att lägga saker till ro.

Dessutom det också kan hjälpa andra som upplevt liknande saker att veta att de inte är ensamma.

ha det så gott mina bloggvänner och besökare och hoppas ni alla får en fin fortsatt helg


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jodå, helgen har vart helt okej faktiskt. Hoppas att du har en bra helg!

2011-09-24 @ 23:12:34
URL: http://rosaprickaar.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Hej Vännen!

Så fin bild du har gjort här i din blogg :)

*Betraktaren ser ju mycket i en bild.

Vet inte om jag har fel, ser nästan en bit av ett ansikte? den till höger.

Kanske en inbillning.

MEN det är vad jag ser iaf.



Visst är det bra att ha ngn att prata med, om det är ngt man funderar på, MEN det är liksom ingen som lyssnar på mig, så jag bär ofta saker och ting inom mig ibland.

Skulle egentligen skriva om olika saker jag oxå på min blogg, men jag vet inte, jag får se.

MEN jag har iaf en dagbok som jag skriver i, då och då. Kan vara bra det oxå.



Kram på dig



2011-09-25 @ 00:44:42
URL: http://gunillaskatter.blogg.se/
Postat av: Rovie

Jag ser mycket i dinbild menkan inte säga vad så här på rak arm. Men fint är det.

Det är lika kallt här inomhus också. Samma sak varje år vi klagar men inget händer.Det ska inte vara så varmt inne får vi till svar.



Sitter här mitt i natta har sovit från 18-00 så nu börjar jag piggna till.



Visst är det kyligare nu men solen värmer ännu.Ska bli varmare i morgon och måndag upp tll 20 grader. Det tackar man förom det nu stämmer-



Hoppas du får en fin söndag



Kram

2011-09-25 @ 02:17:07
URL: http://rovie.blogg.se/
Postat av: Gunnar

Vilken bra bild du har gjort! Jag önskar att jag var bättre på Paint Shop Pro.

Ja visst kan man skriva om mycket i sin blogg och dela med sig av sina erfarenheter.Viktigt dock att man tänker på att alla kan läsa så man inte lämnar ut sig för mycket kan jag tänka.

2011-09-25 @ 08:39:19
URL: http://carlstedtfamily.blogspot.com/
Postat av: Inga Magnusson

Det är nog så att hyresvärdar väntar med att sätta på värmen. Minns att min mamma ibland fick sitta i köket vid frukosten, ha ugnen på och ugnsluckan öppen för att inte frysa ordentligt.



Jag hör till dem som uppskattar när Du berättar om Din uppväxt och Din barndom. Men jag hoppas att Du inte lämnar ut mer än Du vill att alla ska kunna läsa. Om Du vill begränsa läsekretsen så brukar det finnas möjlighet till det på bloggen. Men i så fall hoppas jag förstås att jag hör till dem som får lösenord. Det har jag fått av ett par andra bloggkontakter.



Ha en fin söndag!



2011-09-25 @ 08:52:45
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Så fin bild!

Skriv Du, det är bra terapi och intressant för oss att läsa!

Mycket av det Du upplevt känner jag igen!

Ha det gott vännen!

Kram*

2011-09-25 @ 09:29:27
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Gunnel

Det första som slog mig när jag tittade på din bild var att det vita liknade änglavingar......men det är kanske för att jag är så tokig i änglar och köper några nya varje år. Ha en skön söndag!

2011-09-25 @ 10:18:46
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com/
Postat av: annemon

En fin bild som du gjort Jag ser naturen i ett sagoland. Inte kul att bo i lägenhet och behöva vänta på att få värme vi är så frusna, tur att vi får bestämma själva när vi vill ha värme.Man kan väl berätta allt bara man känner att det är okej för en själv.Ha de fint.

2011-09-25 @ 17:55:29
URL: http://annemon.bloggagratis.se
Postat av: Agneta

Hej, Inger

Samma här...svinkallt och fuktigt vilket inte luftrören mår bra av alls. Hostan kommer som ett brev på posten. Värmen regleras per automatik här och elementen är iskalla tills utomhustempen sjunker rejält :-( Tycker jag den redan har gjort så nu är det benvärmare och kofta på, men kallt ändå.

Håller med de som skrivit här att du bör ha ett läsenord om du ska skriva privata ting. Alltid bra om man känner igen sig, men det kan också vara jobbigt att bli påmind om vissa saker som hänt under livsresan. Så vet man ju aldrig vem som läser...grannar, släktingar, f.d. arbetskamrater m.m.

Att skriva av sig är toppenbra och en dagbok i pappersformat är också en god idé.

Usch ja, det är en balansgång vad man ska skriva och inte på Nätet...känner jag med, men det klarar du säkert av :-)

Ha det så bra! Kram, Agneta

2011-09-25 @ 19:12:18
URL: http://www.agnetas.name
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Kul att ni gillar min lilla bild...och man kan nog se lite av varje i den...

jag älskar att skapa från min fantasi...och ofta börjar det med en bild som i slutändan blir något helt annorlunda.

Det är så kul...

Och ja, Rovie...när jag kikar närmare, så visst kan man se en bit av ett ansikte...

det tänkte jag inte själv på :-)...kul

Eller ett sagoland, som du Annemon skrev...det var nog ungefär så jag tänkte själv....



Och ja, det kan vara knepigt ibland att berätta om saker och ting om ens liv,

och man får vara försiktig och inte utelämna nu levande personer så de känns igen osv.

och det beror ju lite på hur man skriver.....

och att det känns ok för en själv vad man delar med sig

Känner att åren bara går...och frågar mig själv...varför inte få berätta...

Och min familj..mina syskon och föräldrar finns inte kvar i livet och jag har heller inga släktingar

Bara min dotter och om henne lämnar jag inte ut någonting i min blogg.

får se om jag öppnar en blogg för mera privata saker....vet inte än...får tänka på saken..

men tack för alla råd och tips...



Ja, när det gäller värmen i lägenheten, det är jobbigt att hyresvärdarna väntar så med att låta elementen bli varma

och ändå betalar man ganska stor hyra för sin lägenhet.



tack mina vänner för alla kommentarer och önskar er en fin ny vecka som kommer

kramar tillbaks

2011-09-25 @ 22:15:35
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning Inger! Väderleksmässigt blev helgen fin o bra här...nästan lite för varmt ibland! Jag vill ha hög o klar o sval luft nu! Så vill även hunden!

Kropp o knopp däremot mår inge vidare just nu...

Kramen!

Ragnvi

2011-09-26 @ 06:15:14
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Mia

Godmorron vännen...

Det är ingen värme påslagen här heller, det verkar som om de väntar in i det sista. Raggsockor på, är det som gäller...

Du ska skriva precis vad du vill i din blogg tycker jag. Kram på dig!

2011-09-26 @ 07:06:52
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Lotta

va du är duktig att få till så fina bilder. Förstår att du har kul när du sitter och grejar för det är så avkopplande att hålla på med bilder oavsett om det är foto eller fantasibilder. Naturligtvis så ska du delge oss dina berättelser, alltid trevligt och underhållande att läsa oavsett om det är glada minnen eller mer åt det jobbiga. Det är så rätt det du skriver att det känns bättre efter man har fått ord på det man funderar över.

Sol hos mig och det önskar jag dig också!



Kram

2011-09-26 @ 12:01:14
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: soffie

va fin bild du gjort,

du skriver så bra så fortsätt med det!kramar

2011-09-26 @ 21:35:15
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: fia

Va kul att du gör dina fina bilder fortfarande och visst är märket bra . Vrt så nyfiken på det du har provat där .

kram .

2011-09-27 @ 12:19:53
URL: http://fiasdrommar.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Ja, får hoppas hyresvärdarna sätter på värmen i lägenheterna snart

för det är jobbigt att behöva frysa inomhus



Jo, jag kommer att fortsätta att skriva om det jag vill här i min lilla blogg,

och det känns så bra att kunna göra det och få dela med mig om saker och ting



Kul att ni tycker om min lilla bild, och det är så roligt att leka med bilder i Psp.



Stora kramar tillbaks till er alla

2011-09-27 @ 17:42:27
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Anneli

Fin bild du har gjort. Har du fått någon värme i lägenheten?

2011-10-04 @ 23:12:42
URL: http://metrobloggen.se/5generationer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0