Ny Microvågsugn - stor vovve - hamburgare m.m.

Nu har jag köpt en ny Microvågsugn och det blev en Whirlpool, men en lite enklare variant, eftersom jag kan inte ha en så stor i min lilla lya, och behöver heller inte en alltför avancerad.
Och den funkar bra tycker jag.

Och vilken service de har i den butiken....
eftersom jag bor så nära, så skjutsade säljaren mig och microvågsugnen hem och så det blev inte så dyrt med hemkörningen
Jag blev jätte-glad.

Förra gången jag handlade där så köpte jag en dammsugare och då fick jag gratis en vagn att dra den hem på.
Så behöver jag vitvaror och annat så kommer jag alltid att gå dit.



Idag när jag var i köpcentret jag brukar åka till, så har de öppnat en Burger King restaurang, och jag blev så glad

för jag tycker de har mycket godare hamburgare och annan mat än vad McDonalds har

Och dessutom vid denna Burger King restaurang så finns det mycket mera sittplatser, så det blir ingen trängsel.

Jag tycker det blir dyrt att fika ute annars , speciellt på kafeér, så det blir inte så ofta, 
så jag väljer ofta en cheeseburgare och en kaffe och tycker det är riktigt gott


I hissen sedan när jag kom hem så steg en man in i den lilla hissen med en jätte-stor hund :-)

jag är inte rädd för hundar, men nog ser så stora hundar lite respektingivande ut, och speciellt när man måste trängas i så litet utrymme

Men vovven verkade snäll och var mycket nyfiken på mig och nosade och slickade mig på handen
Och mannen sa att den var snäll, men jag vågade inte klappa den :-)

jag är ju mera van vid katter...

Detta blev mitt lilla inlägg ikväll och önskar er alla en fin fortsatt vecka och imorgon är det fredag och helg igen...vad tiden går

Kommentarer
Postat av: Agneta

Grattis till ny micro :-)Som jag skrev sist så behöver även jag en ny och väntar på att få veta vad du köpt och ser att du köpt just det närket jag kikat på. Men det finns så otroligt många varianter och jag behöver bara en liten enkel sak.

Letar på nätet och blir helt snurrig...för mycket att välja mellan och som sagt, den ska ju hem också och hemtjänsten gör inte sådant så det vete katten hur det ska gå till.

Lycka till med nya ugnen!

Kram, Agneta

2012-04-12 @ 21:06:02
URL: http://www.agnetas.name
Postat av: Mia

Härligt med ny micro och vad hyggligt att köra hem dig! DET är service, det....

Kram på dig fina Inger!

2012-04-12 @ 22:29:37
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Jösses så bra service det fanns i butiken där du köpte din nya microvågsugn. Grattis till den. Det skulle alla ha. Men så är det ju inte.

Hoppas du får en kommande bra helg



Kram

2012-04-13 @ 02:35:16
URL: http://gunillaskatter.blogg.se/
Postat av: Sylvia

Men så kul att du hittade en mikrougn som passade och et bra service i butiken också. Då blir man glad och återkommer gärna. Jag är också lite harig att möta en lite större hund. Det händer ju ibland att de nafsar till. Ofta kan det bero på ägaren och inte på hunden.

Önskar en dig fin helg!

Kram

2012-04-13 @ 11:08:03
URL: http://cobra38.wordpress.com
Postat av: ella

önskar dig en fin helg=)

2012-04-13 @ 11:28:19
URL: http://farytaleinblue.blogg.se/
Postat av: Erik Semlan

Kul att det verkar funka bra med din nya microvågsugn. Alltid knepigt med alla val när man ska köpa nytt.

Har själv en enklare modell som jag trivs mycket bra med.

En hamburgare kan vara alldeles lagom ibland, så står man sig under resten av handlingsrundan. :-)

Önskar dig en trevlig helg.

Postat av: Veiken

Vad glad man blir när affärer och så tillmötesgående och serviceinriktade. Det skulle vara fler av den sorten. Jag är nog lite knäpp, men jag kan nästan inte skilja på MC Donalds och Burger King hamburgarna.

Jag förstår din skepsis mot stora hundar man inte känner. Kram och ha en fin helg!

2012-04-13 @ 18:51:02
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: annette

Sådana affärer skall man precis som Du skriver fortsätta att handla i, och jag tror att vi alltför sällan frågar om hjälp, för dom gånger jag gjort det så har jag alltid bemöts på ett positivt sätt och fått den hjälp jag behövt utan att det kostat skjortan;)



Ha nu en fin helg!



Kramen

2012-04-13 @ 20:03:17
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Gunnel

Vilken service! Tror faktiskt att affärerna tjänar i längden på detta när det nu finns så stor konkurrens. Jag handlar ju hellre av en vänlig försäljare än en snorkig, och kan då tänka mig att betala lite för servicen med. Ha en fin helg.

2012-04-13 @ 20:41:27
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com/
Postat av: Gunnar

Låter bra med servicen som du fick. Det betalar sig nog bra för firmor som har en sån inställning till kunderna. Som du säger så handlar man gärna igenhos en sån affär.

Jag skulle inte vilja åka hiss med en stor hund. Hur snäll den än är.

Trevlig helg!

2012-04-14 @ 07:47:00
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com/
Postat av: Vicke

det är bra när dom har bra service, ha en trevlig helg nu

2012-04-14 @ 10:05:47
URL: http://animationsskolan.bloggplatsen.se/
Postat av: annemon

Grattis till nya micron, trevligt med en sådan service självklart att man återkommer då.

stora hundar huu men i en trång hiss nää det får allt vara för mig framför allt när jag inte känner hunden.

Ha en skön lördag.

Kram

2012-04-14 @ 13:25:53
URL: http://annemon.bloggagratis.se
Postat av: Ailas

Hej! Så smidigt det gick att skaffa hem den nya mikron, jättebra! Hoppas nu att den kommer att vara en trogen vän i många, många år!

Själv har jag inte skaffat någon kaffebryggare än, har helt enkelt inte haft lust. Det har mest blivit promenader och inte tänker jag bära hem en kaffebryggare.

Jag hoppas att du har en lugn och skön kväll!

Kram

2012-04-14 @ 20:43:56
URL: http://ailas.svenskablogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Jo, det är skönt att ha en microvågsugn igen...det är ju så behändigt att ha

och ja, vilken service jag fått i denna butik...så dit återvänder jag

Antagligen man också kan får bättre service i små butiker än i stora butikskedjor.

och att bli hemskjutsad med microvågsugnen var toppen

Det har hänt mig en gång tidigare också för länge sedan, men då var det i en annan butik, när jag köpte en stereo, och då fick jag också skjuts hem med den



Jo, att möta stora vovvar kan kännas lite pirrigt, och speciellt om man inte är van vid hundar.

Och dessutom trängas i en liten hiss....

men vovven verkade snäll även om jag inte vågade klappa den ;-)



tack för alla kommentarer och stora kramar tillbaks och önskar er alla en fin fortsatt helg

2012-04-14 @ 21:40:38
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0