Känns bättre nu + om att vakta sin tunga ;-)

Idag känns det bättre....
jag var ganska ledsen när jag skrev förra inlägget p.g.a allt som har hänt här som skapat oro och otrygghet.

Hoppas det blir lugnare  nu och att inget mera händer, och postboxarna har de lagat nu, och hoppas de får vara ifred också.



Häromdagen stod jag och pratade med en kvinna här utanför huset om det som hänt här och om de uppbrutna postboxarna

Och jag sa något om att jag kontaktat hyresvärden om detta, men var missnöjd över att inte fått tag i dem och att de inte åtgärdat detta genast ,

Och då sa kvinnan att hon var hyresvärden :-)
Alltså chefen för de som äger husen här.

Tur att jag inte hann säga alltför negativa saker om hyresvärden.. :-D

Visst man kan framföra sina åsikter....men man vill ju göra det på ett bra sätt...
Det gäller att vakta sin tunga ibland :-D



Tandutragningen igår gick bra trots att denna blev en komplicerad sådan den här gången också,
och tandläkaren var tvungen att dela på tanden för att få ut den tillsammans med de krokiga rötterna
och också för att skydda tänderna bredvid.

Men nu blir det som tur är inga fler tandutdragningar utan bara att laga en tand,
och sedan diskutera vilket sätt är bäst att ersätta tänder som fattas i munnen, så det går lättare att tugga.

Men det fixar sig nog....men plånboken blir nog inte glad.

Ha det så gott mina bloggvänner och besökare och hoppas det blir en fin helg med fortsatt fint sensommarväder.


Kommentarer
Postat av: Rovie

Oj oj, ja ibland gäller det att vakta sin tunga när man inte vet vem man pratar med. Men inte tror man väl att man ska springa på hyresvärden så där heller. Tur som sagt att du inte gick ut för hårt.
Och bra att det gick bra hos tandläkaren (visste jag ju). Nu har du ialla fall det värsta klart. Härligt.

Det jag har är bara en liten del av Remby, det finns många olika sätt man kan sätta bilder som på en anslagstavla bl a. som Mollaretosen http://mollaretosen.blogg.se/ Men jag har bara lärt mig det här så länge.
Hoppas nu du får en fin helg
Kram

Svar: Ja, ibland gäller det att vakta sin tunga ;-) jag trodde först att kvinnan bodde här men så sa hon att hon var hyresvärden ;-)jag är glad över att jag inte hann säga för mycket innan... :-)
Och ja, du hade rätt i att det skulle gå bra hos tandläkarn..
Det med Remby verkar kul, och jag ska testa detta i min testblogg.
Ha en fin helg du också och stora kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-08-17 @ 23:20:16
URL: http://www.rovie.blogg.se
Postat av: Lotta

Haha...som det kan bli, men å andra sidan så tror jag att hyresvärden är van vid både det ena och andra. Inte konstigt att man blir upprörd och orolig när sådant händer och det kan de gott få höra.
Vilken tur att allt gått bra med dina tänder, håller med om att det är väldigt dyra besök de där tandläkarbesöken.

Hoppas du också får en trevlig helg!

Kram

Svar: Jo, det kunde ha blivit lite tokigt ;-)visserligen har man ju rätt att klaga om saker inte funkar som de ska, men man väljer orden lite beroende på vem man pratar med ;-)
kram och ha en trevlig helg du också
Inger Maryissa

2012-08-18 @ 18:28:11
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Agneta

Hej, Inger!
Men det var ju jättebra att du fick säga ditt hjärtas mening om hyresvärden. Kan dom gott få höra för dom är då inga gudar inte. Med tanke på hyreshöjningen du fick så ska dom veta sin plats. Som hyresgäst har man väl rätt att gnälla när något är fel?
Gott att du är klar med det värsta jobbet hos tandläkaren. Grattis, bra jobbat!
Kramis, Agneta

Svar: Jo, naturligtvis jag hade rätt i att säga vad jag tycker....och det var ju så viktiga saker.för det är ju hyresvärdens skyldighet att se till att postboxarna är säkra, eftersom det är de som skaffat dem.
och de sedan har höjt hyran ganska rejält..
Och ja tack, det är skönt att det värsta är över hos tandläkaren.
Kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-08-18 @ 20:10:03
URL: http://www.agnetas.name
Postat av: Ingrid

Det är lätt att göra bort sig när man inte tänker sig för. Men i det här fallet var det väl inget större fel i att du sa din hjärtas mening om de där postboxarna.
Så skönt att du tagit dig igenom de där tandutdragningarna. Nu slipper du tänka på det längre och det måtte väl ordna sig med några bryggor eller nåt för att ersätta tänderna. Men att det kommer att svida i plånboken är väl ganska säkert. Det är fasligt att det ska vara så dyrt att gå till tandläkaren. Det är många som helt enkelt inte har råd att hålla efter sina tänder.

Hoppas att du får en fin söndag!
Kram Ingrid

Svar: Ja, ibland får man tänka sig för lite om man inte vet vem man pratar med ;-)Men naturligtvis jag hade rätt att klaga över postboxarna.
Och ja, det är verkligen dyrt att gå till tandläkaren...och jag har blivit tvungen att andvända en kredit / lån jag har för att göra det.
annars skulle det inte ha gått...
Kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-08-18 @ 20:57:20
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: ella

Skönt du slipper dra ut fler nu:)bra du fick sagt iaf vad du tycker.
jo känns lite mer idag,så synd hon dog så tidigt.
många kramar till dig med:)

Svar: ja, skönt att slippa dra ut fler tänder. och ja, det är tråkigt att din mamma gick bort så tidigt.
Förstår du saknar henne mycket och tänker på henne speciellt idag.
stor kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-08-18 @ 21:27:39
URL: http://farytaleinblue.blogg.se
Postat av: soffie

usch att du ska ha det så besvärligt med dina tänder är det färdigt snart? å fniss himla tur du inte hann säga för mycket:) kramen å skönt att du känner dej piggare nu:)

Svar: Jo, när det gäller mina tänder är nog det värsta över nu d.v.a. tandutdragningarna.men en tand måste lagas plus ev. erättningständer ;-)
Ja, tur att jag inte hann säga för mycket till hyresvärder....;-) Man vill ju lite mera tänka på hur man formulerar sin kritik ;-)
Inger Maryissa

2012-08-18 @ 22:01:43
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Agneta

Om man har allvarliga problem med tandvård p.g.a. sjukdom, ångest, fobier eller lliknande så betalar man som för ett vanligt läkarbesök och då hamnar notan för tänderna inom högkostnadsskyddetoavsett till vilken tandläkare man går!
Hör dig för om detta så kommer du mycket billigt undan. Kram, Agneta

Svar: tack snälla för tipsen, och jag har hört mig för lite, men det verkar inte vara så lätt att få det hela betalt inom det vanliga högkostnadsskyddet.Jag uppfyller tydligen inte de kriterier ( eller vad det kallas ) för det, så jag började tandbehandlingarna, eftersom det var bråttom så jag kan få mina starroperationer snart,
för mina ögon blir inte bättre...
( tur att jag har ett lån / kredit för oförutsedda utgifter, som jag använder bara när det är absolut nödvändigt )
Kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-08-18 @ 22:55:50
URL: http://www.agnetas.name
Postat av: Inga Magnusson

Jag har dragit ut tänderna längst bak i munnen utan att ersätta dem alls. Jobbar mot implantat ;-)
Och det räcker alldeles utmärkt med de tänder som är kvar för att tugga.

Låter som ett gott råd här ovan när det gäller ekonomin

Svar: Mina visdomständer / tänderna längst bak i munnen var redan utdragna för många år sedan,och dessa tre tandutragnignar var andra kindtänder....så det är inte lika lätt att tugga längre ;-)
Inger Maryissa

2012-08-19 @ 07:29:05
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: envingad

Men oj..skrattar..ja det var tur att tungan inte pladdrade vidare där men å andra sidan måste man ju som hyresgäst få framföra det som känner galet :)
Skönt du har det där med tänderna gjord..resten fixar sig nog också ska du se. Kram ♥

Svar: Jo, skönt att denna kvinna talade om att hon var hyresvärden, så jag mera tänkte på hur formulera min kritik :-)Och ja, det är så skönt att det värsta är gjort hos tandläkarn, och ja, resten ska nog fixa sig också.
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-08-19 @ 10:51:20
URL: http://envingad.blogg.se/
Postat av: sussie kontio

Fy!! Låter inget vidare med ditt tandläkarbesök...säger jag med tandläkarskräck!!! Du va modig!
Bra att hyresvärden får veta va du tycker! Inte mer än rätt! fast som du säger,det finns ju fint sätt o säga det på,men egentligen VARFÖR?
Allt löser sig nog till det bättre <3
Ha en skön söndag!!

Svar: Jag har själv tandläkarskräck och måste nog erkänna att jag är ganska stolt över att jag klarat av dessa saker ;-)Men det berodde mycket på min duktiga tandläkare som tog det lugnt med mig och förklarade all vad hon gjorde.
Och jo, det var viktigt att hyresvärden fick höra mina åsikter, men tur att jag fick reda på att denna kvinna var hyresvärden så jag kunde tänka på mera hur jag framförde min kritik ;-)
Jo, allt ska nog lösa sig till det bättre.
Ha en fin söndagskväll och ny vecka som kommer
Inger Maryissa

2012-08-19 @ 11:32:59
URL: http://bumbiisussie.blogg.se/
Postat av: Sylvia

Hejsan Inger !
Så bra att du fick ett snack med din hyresvärd och fick fram vad saken gäller. De har skyldighet att värna om sina hyresgäster. Du ska se att allt ordnar sig till det bättre. Läste Agnetas kommentar vad gäller högkostnadsskyddet och du ska absolut höra dig för om detta. Så skönt att du kommit så långt med det som har gnagt inom dig en längre tid.
Ha det så gott!
kram Sylvia

Svar: Jo, absolut att det är hyresvärdens skyldighet att värna om sina hyresgäster, och jag är ganska besviken på den nya hyresvärden.....men hoppas de bättrar sig.Jo, jag har i alla fall kommit en bit på de jobbiga saker jag måst göra...det jobbiaste med tänderna är gjort,
nu väntar starroperationeran, men det ska väl gå bra de också..och jag ska försöka att inte oroa mig alltför mycket
Kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-08-19 @ 18:00:42
URL: http://cobra38.wordpress.com
Postat av: Mia

Ibland bara händer det...såna där små grejer *L*
Jag har svårt att förstå varför tänderna inte ska ingå i kroppen, samma med ögonen. Allt som har med dessa att göra är ju så dyrt!
Kram på dig!

Svar: Jo,tänderna tillhör ju också kroppen, precis som ögonen.Så viktiga tandbehandlingar borde också ingå i vandlig sjukvård och högkostnadsskydd.
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-08-20 @ 07:48:45
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Inger

Ja Inger vad skönt att den är borta nu. Det är jobbigt detta med tänder och ett dyrt kapitel.
Jag säger som Mia, jag har alltid tyckt att det hör till kroppen.Så varför ska det inte ingå i högkostnadskortet..
Jag har ju oxå tagit bort en så kommer att kosta skjorten med en ny brygga..men tänderna måste man ju ha..Så det är bara att gilla läget.
Ja det kändes väl skönt att du inte sa mera när du pratade med hyresvärden. Det är ju onödigt, även om man skulle vilja säga sanningen ibland..
ha det så gott och njuta att tanden är veck.
kramen till dig..

Svar: Ja, det är skönt att det värst är över nu...dessa jobbiga tandutragningar, men som var nödvändiga.Håller också med om att tänderna tillhör ju kroppen och borde ingå i det vanliga högkostnadsskyddet.
Åtminstone alla viktiga behandlingar.
Jo, det var tur att kvinnan talade om att hon var hyresvärden, så jag fick chans att framföra kritiken på ett bra sätt.
kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-08-20 @ 17:14:24
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: Veiken

Du har så rätt. Plånboken blir nog inte glad, men du kommer att må mycket bättre själv och det är det viktigaste! Kramar

Svar: Så sant så...även om plånboken inte blir glad, så kommer jag och må mycket bättre, och gör det redan...Har blivit av med min tandkötts och tandinfektioner
Kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-08-20 @ 19:58:38
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Rovie

Det här gäller för tandvårdsstöd. Inte så lätt at få


http://www.vardguiden.se/Sa-funkar-det/Halso-och-sjukvard/Tandvard/Tandvardsstod/

Kram

Svar: tack söta du för länken. Och har läst och fått veta att det är inte så lätt att få.
Kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-08-21 @ 20:53:08
URL: http://www.rovie.blogg.se
Postat av: Rovie

Hej

Tittar du på iPhonetest 19/8 DÄR FINNS SMYCKET, DET ÄR NÄSTAN BARA DET SOM SYNS PLUS ETT PAR RADER OVANFÖR.
Ursäkta denna evinnerliga Capslock
kRAM

2012-08-24 @ 00:05:44
URL: http://www.rovie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0