Bloggen - Svettningar - Apoteket


Så har det gått ett par dagar igen...
men det blir så när jag har saker att tänka på och oroa mig för, som jag skrivit om i mitt förra inlägg,
men förhoppningsvis det fixar sig snart



Jag börjar nu vänja mig vid det nya systemet på Blogg.se,
men visst finns det små problem som dyker upp, men man kan påpeka dessa till Blogg.se, när man är inloggad.

och det verkar som om de fixar saker som strular, undan för undan...

Detta med att svara på kommentarer är nytt....och jag tycker det är bra.
Vad tycker ni om detta med att svara på kommentarer ?

Men naturligtvis jag förväntar mig inte att alla kommer tillbaka och kollar, men kanske några gör det och jag tycker det är kul att svara

En annan bra sak som är nytt är också att man kan ta bort / rapportera kommentarer som är spam

Och förhandsgranskningen av inlägg funkar mycket bättre nu tycker jag



Så till en annan sak...och det är att jag svettas om huvudet så otroligt mycket på nätterna

Det är ofta jätte-jobbigt, och jag vaknar flera gånger om nätterna av att jag måste vända på kudden just därför
men till slut hjälper det inte för hela kudden blir ordentligt blöt...inget skönt alls

Och det hjälper inte att jag har tunnare täcken...så det är inte det...
Övergångsåldern tror jag inte det beror på....det började när jag var 40 år, när jag tappade mensen,
så hormonerna borde ha stabiliserats nu ;-)

Så jag vet inte vad det beror på...och just det att jag mest svettas om huvudet...

kanske jag tänker för mycket och hjärnan går på högvarv :-D



Sedan blev jag så glad igår / Söndag när Apoteket ringde mig och sa att en licens var beviljat och medicinen var klar för mig att hämta
Det var en jätte-trevlig kvinna som ringde och jag tycker det var en så bra service

Jag brukar gå till samma Apotek eftersom det är kul att man lär känna varandra där, och det blir ibland en liten pratstund och även lite skoj.

en gång hade jag inte varit där på några veckor och en yngre muslimsk kvinna med sjal på huvudet, frågade vart jag hållit hus, eftersom hon inte sett mig på länge :-)
hon är så otroligt söt och trevlig och har sån kul humor

Tänk vad sådana små händelser i vardagen kan betyda mycket och lysa upp en hel dag


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Du måste ha tur med folk t.ex på apotek, för jag har aldrig varit med om att dom där har frågat mig, vart jag har hålit hus, när jag inte synts till där på ett tag. Nu *går* inte jag till apotek så väldigt ofta, men ändå. Folk är olika på olika ställen. Det verkar vara trevligt folk på det apoteket du får till.
Jag tycker fortfarande det är problem med blogg.se
fick svar från dom att jag skulle skriva till dom via feedback, så det har jag gjort, så får jag se om dom ordnar till dom sista länkarna längre ner. både på min blogg och mina katters blogg, ligger länkarna fortfarande huller om buller :( Så trisst.
Jag känner mig inte riktigt nöjd med nya systemet, inte än iaf.

Så kan jag oxå känna ibland att jag svetas om huvudet, men då vänder jag på kudden några gr/natt då brukar det bli bra efter en stund.
Jag svettas oxå ganska mycket.

Ha en fortsatt bra vecka


Kram på dig

Svar: Jo, de är trevliga på Apoteket där jag brukar gå, och det betyder mycket, och det är roligt när man lär känna varandra....för det blir en annan kontaktHar du märkt att det kommer inte mail när man får kommentarer ?
Jag har påpekat detta till Blogg.se genom den feedback som finns när man är inloggad
och jag ska göra det igen..
Hoppas det ordnar sig med dina länkar ...hos mig har de fixat det...
ha en bra fortsatt vecka du också...och kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-07-03 @ 01:08:51
URL: http://gunillaskatter.blogg.se
Postat av: Lisbeth

jag har inte använt svarsfunktionen än. Det tar ju en del extratid men som allt annat så är det nog en vana. Får se till hösten när jag lägger ner tid på bloggandet. Jag har haft som dig ett varmt huvud. jag köpte en sak på apoteket som man kan lägga i frysen och få kall. Jag lindade in den i en handduk och sov på den. Det funkade jättebra för mig. Den är mjul och platt så man sover rätt gott på den. Vad kul när man känner sig väl bemött och sedd. Det behöver vi alla
Ha en fin dag
Kram

Svar: Tack för tipset om det jag kan köpa på Apoteket.....ska kolla..Jo, när det gäller de nya sakerna på Blogg.se så vänjer man sig nog
Ha en fin dag du också
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-07-03 @ 09:38:22
URL: http://tankelek.blogg.se
Postat av: Agneta

Hej!
Svettas på huvudet har jag gjort under många år, håret blir blött så jag måste upp mitt i natten och torka det. Kudden är våt och även sängkläderna ibland. Men det beror på min giftstruma. Kan också bero på lungorna...rökningen.
Tala med din VC om detta för så ska det absolut inte vara.
Hoppas att det ordnar sig!
Lycka till, kram Agneta

Svar: Ja, jag får ta upp det nästa gång på VC, och får se vad de säger, för det är inte kul med dessa svettningar och ja, hoppas det ordnar sigdet är mycket på gång hos mig just nu :-)
kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-07-03 @ 15:45:04
URL: http://www.agnetas.name
Postat av: Mia

Det är de små händelserna i vardagen som ger de riktiga guldkornen till livet...*L*
Såg på FB att du fått tips ang svettningarna, hoppas de hjälper!
Kram på dig, fina Inger!

Svar: Jo, visst är det så att de små händelserna i vardagen kan betyda mycketoch ja, jag fick en hel del bra tips på FB om svettningarna
Kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-07-03 @ 16:59:17
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Erik Semlan

Angående bloggen. Jag har noterar att min samling länkar som varit huller om buller nu ligger fint i bokstavsordning igen. Så det händer saker på blogg.se. Märkte en annan förändring, att inbäddning av filmer från YouTube bara kan ske med den nya metoden. Lite annat har jag också märkt. Lite tråkigt att det inte går att upprepa att svara kommentarer. Man kan göra det en gång och det är ju bra. Men skulle man vilja svara på det svaret, ja då får det bli en ny kommentar, det går inte att skriva mer än ett svar.
Små händelser kan verkligen påverka vardagen, som din påringning från apoteket. Fint med en del service som erbjuds. :-)
Tack för din kommentar nyligen.

Svar: Blogg.se fixade också länkarna och även kategorierna på min blogg så de ligger i bokstavsordningFår se hur det går nästa gång jag testa att lägga in film från YouTube
Håller med dig om att det skulle vara toppen om man kunde upprepa svar på kommentarer....eller kanske man kan skicka vidare svar som mail ?
Så funkar det t.ex. i vissa gästböcker
men nog vore det roligast om det även kunde ske direkt i bloggen
de sista dagarna har jag inte fått några mail när jag fått kommentarer, och har talat om det för Blogg.se....men antagligen de jobbar för fullt för att fixa saker...
ja, det är trevligt med fin service och ja, små händelser kan verkligen påverka vardagen
Inger Maryissa

Postat av: Inga Magnusson

Bra att man kan svara och att man kan anmäla kommentarer som man vill blockera och anmäla spam. Men dåligt att är man publicerar flera bilder på en gång så går det inte att komma in mellan dem med text. Och så ligger kategorier och längar fortfarande i oordning.

Svar: Problemet med att publicera bilder och komma in med text emellan har varit svårt förut hos mig också....ska testa hos mig hur det funkar nujag hade också i nya systemet att kategorier låg i oordning, och påpekade detta för Blogg.se, och nu har de fixat det
Inger Maryissa

2012-07-03 @ 22:40:19
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Inga Magnusson

Aha, Man måste säga till!

2012-07-03 @ 23:30:04
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Annika

Ett bra bemötande är jätte viktigt. Så visst blir man glad då man får det. Svettas om huvudet gör jag med. Kudden är oxå helblöt på nätterna. Likaså på dagarna så är det oftast skallen som jag svettas om. kan vara för att vi har så mycket i huvudet:)

Svar: Verkar vara många som har dessa problem med svettningarvisst är det jobbigt när kudden blir genomblöt om nätterna ...Ja, kanske det beror på att vi har så mycket i huvudet :-)
jo, det är lite problem med kommentarerna ibland, men hoppas det fixar sig snart
Inger Maryissa

2012-07-03 @ 23:30:09
URL: http://badtant.bloggo.nu
Postat av: ella

trevliga små händelser betyder mycket=)
kram

2012-07-04 @ 19:39:23
URL: http://farytaleinblue.blogg.se
Postat av: Rovie

Nu ska testa med signerat hos dig. Jag ahr läst igenom det noga och det ska länka till min blogg, att det är jag som skrivit, inga mail.Jag har fått några själv också. Har du fått upp blogg.se:s kossa någon gång. Det får jag ofta att kossan är på rymmen när jag ska kommentera men det är bara att prova en gång till så går det bra. Nu klickar jag på signera
Karam

Svar: Hoppas det funkar med mitt svar efter att du skrivit kommentar med signerat hos migÄnnu har jag själv inte fått några sådana svar än...
Jo, jag har också fått upp Blogg.se´s kossa några gånger :-)
dom har tydligen bytt till kossan istället för ett vanligt felmeddelande :-)
Kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-07-05 @ 00:15:29
URL: http://rovie.blogg.se
Postat av: kaffehörnan

Jag anmälde mig o testa nya systemet

När jag fick de blev jag tveksam, nej ta mig till de de gamla bums. Men nu är de bra, visst strular de lite då och då. Blir nog alltid lite problem i början. Gennerellt är de bra och nya funktioner

Va skoj läsarna engagerar sig o tänker på en, då blir man peppad och glad

Önskar dig fet nice dag

kram

Svar: Jo, det är nog så att det alltid blir lite problem i början med ett nytt system, men det verkar som Blogg.se fixar det undan för undanoch det är en del bra nya funktioner nu som jag också gillar
ha det så gott själv.
Inger Maryissa

2012-07-05 @ 01:33:12
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Bling

Huvudet går kanske på högvarv ja :)det gör mitt också just nu :/ jag blir sån när det är besked som jag väntar på som kan bli jobbigt.
Det är så lite som ska till för att man ska bli glad. Bra service är värdefullt och när någon frågar efter en så vet man att människor bryr sig ;)
Kram ♥

Svar: Ja, man vet aldrig...kanske huvudet går på högvarv just nu, och svettas ganska mycket :-)...har just nu en del jobbiga saker framför mig.Och ja det är så mysigt med bra service och med folk som bryr sig.
Kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-07-05 @ 08:39:42
URL: http://savebling.blogspot.com
Postat av: annemon

Trevligt när man får små positiva bemötanden.
Hoppas du har hittat lösnignen till huvudsvettningen för det låter inte trevligt.
Handen är inte stukad, kanske jag sträckte något ledband i handleden,men det är bättre nu men inte riktigt bra ändå.
Ha en bra dag.Kram

Svar: Jo, det är trevligt med positiva bemötanden..och hoppas jag får bukt på något sätt med huvudsvettningarna, för det är ganska jobbigt...jag vaknar flera gånger på natten för att vända på kudden just därför.
Skönt att din hand är bättre och hoppas den blir bättre snart.
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-07-05 @ 09:43:37
URL: http://annemon.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0