Om min tand igen ;-) + händelse i matbutiken m.m.

Det har varit ovanligt glest mellan mina inlägg, men jag har inte mått så bra efter tandutdragningen som blev ganska komplicerad
En rot blev kvar och oj, vilken tid det tog innan tandläkarn lyckade få ut den också.

det är bland det värsta jag varit med om och det var definitivt inte bra för min tandvårdsrädsla
och när det var klart grät jag en skvätt....

sedan fick jag feber efteråt så jag fick pennicillin / Kåvepenin och nu mår jag mycket bättre,
och där tanden har suttit det verkar ha läkt bra redan, och idag har jag kunnat äta relativt normalt

Men nu känns det som jag vill backa inför nästa tandutdragning som jag är säker på kan bli lika besvärlig...jag får fullständig panik bara jag tänker på det.
De får ge mig lustgas eller söva mig, för jag känner att jag klarar inte av en likadan pärs igen...

Men jag har i alla fall två veckors "semester" från tandläkarn tills dess :-D



Och när det gäller sommaren...ja, vad ska man säga...den har hitills inte varit som man hade önskat....

Får verkligen hoppas att regnet ger med sig och solen och sommarvärmen kommer...vi är ju redan inne i mitten av Juli,
Det skulle kännas snopet om sommaren bara regnade bort.



Idag var jag och handlade lite mat, och i butiken stod en kvinna med en sån där korg med hjul under och blockerade vägen för att komma förbi.
Jag bad henne vänligt att få komma förbi, men hon bara flyttade sig och korgen någon decimeter

Så jag fick be henne igen att få komma fram eftersom jag hade inte lust att gå en stor omväg runt de stora matvarohyllorna för att komma dit jag skulle

då flyttade hon korgen närmare sig så jag kunde komma förbi....men oj, vad hon blängde på mig...

Ärligt talat så blev jag faktiskt full i skratt...varför blev hon så otroligt sur ?...och vilka blängar. :-D !!

det tillhör ju hövlighet att låta andra komma förbi...men hon kanske var på dåligt humör av någon orsak ;-)

Men själv om jag stannar till i en butik så ställer jag mig vid sidan med vagnen eller korgen,  aldrig i mitten av gångarna
Och visst flyttar jag på mig om någon behöver komma förbi eller om någon vill nå något just där jag står.

Det händer en del roliga saker när man är ute ibland...eller vad man ska kalla det :-)

Hoppas ni alla haft en bra helg trots vädret, och önskar er alla en fin ny vecka som kommer


Kommentarer
Postat av: Gunnel

n del människor beter sig verkligen underligt, kan man tycka. Men hon hade kanske en dålig dag. Kan du inte få några lugnande tabletter inför nästa tandläkarbesök? Kram

Svar: Jo, antagligen kvinnan i butiken hade en dålig dag ;-)Vet inte om en lugnande tablett före nästa tandläkarbesök kommer att hjälpa så mycket.
men jag får diskutera med dem om alternativ...
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-07-15 @ 22:00:15
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com/
Postat av: Anonym

jag tror oxå att hon hade en sån där surdag. Tur att du inte blev sur i alla fall. Skönt att få lite semester från tand doktorn.

2012-07-15 @ 22:04:07
Postat av: annemon

Säkert att hon hade en dålig dag.Skönt nu har du klarat av en tand förstår att det var jobbigt.
Kram.

Svar: jo, kvinnan i butiken hade nog en dålig dag, men kunde inte låta bli att tycka det var lite roligt....fast det visade jag inte ;-)...för då hade hon kanske blivit ännu mera sur :-)Jo, tandutdragningen var oerhört jobbigt, och vill inte uppleva en sådan igen
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-07-15 @ 22:34:39
URL: http://annemon.bloggagratis.se
Postat av: Ailas

Hoppas att du kan få lustgas eller något annat så att nästa tandläkarbesök blir lite bättre. Tycker inte att man idag ska behöva stå ut med sådan där "tortyr".

Ja, vad ska man säga? Bara att det finns människor som gissningsvis mår jäkligt dåligt. Det går knappast att förklara hennes beteende på något annat sätt?

Kram

Svar: Jo, jag skulle gärna vilja ha lustgas vid nästa tandutdragning, men det verkar som om de inte så gärna ger det..förstår inte varför....eftersom jag är så tandvårdsrädd, och jag klarar inte av en sådan komplicerad tandutdragning igen,
vilket jag är säker på att det blir även nästa gång..
Ja, kvinnan i affären var nog på dåligt humör av någon orsak...men kunde inte låta bli att tycka det var lite roligt :-)
kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-07-15 @ 23:34:37
URL: http://ailasblogg.blogspot.se
Postat av: Bling

Drog en visdomstand för några år sen som var riktigt jobbigt och då fick jag feber efteråt. Gott att du får lite paus tills nästa gång iaf.för det är en pärs :/ Har också råkat ut för att folk blir sura bara för att man vill att de ska flytta på sig, tycker det är konstigt.Eller så går el. cyklar dom flera på bredden utan att lämna plats. Man kan ju ha dåliga dagar och kanske inte ens tänker på det.
Ha en bra vecka
Kram ♥

Svar: Ja, tydligen kan man få feber efter en tandutdragnin, och speciellt efter en komplicerad sådan..Skönt ändå att jag fick pennicillin eftersom jag haft problem med infektion och var i tandköttet där..
Ha en bra vecka du också. Kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-07-16 @ 11:08:23
URL: http://savebling.blogspot.com
Postat av: Agneta

Hej, Inger!
Skönt att du mår bra igen och du ska se att det går mycket bättre nästa gång.
Damen med kundvagnen hade tydligen vaknat på fel sida som vi alla gör ibland.
Sköt om dig!
Kram, Agneta

2012-07-16 @ 11:32:14
URL: http://www.agnetas.name
Postat av: Kerstin

Strunt i "surtanten"! Hoppas att Du får hjälp med tanden på ett bra sätt så Du slipper lida!
Sommaren är verkligen underlig i år!
Kram på Dig!

Svar: Jo, hoppas jag får bättre hjälp hädanefter so jag slipper få det så jobbigt.Och ja, sommaren sär verkligen underlig iår...hoppas det blir bättre snart..
Kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-07-16 @ 12:06:39
URL: http://kailiyinyang.blogg.se
Postat av: Rovie

Tyvärr så finns det sådana som tror de äger hela butiken och kan göra som de vill. Men om jag ber dem få komma fram har de faktiskt flyttat på sig. Tror inte att de tänker på det alla gånger.
Har du tagit upp med tandläkaren om eventuell sövning, det är väl det perfekta sättet.
Jag vet inte för jag gå gladeligen till tandläkaren bara ingen bedövning, sprutan gör mig inget men känslan efteråt. De drog en visdomstand utan bedövning för jag vägrade. Det känns ju när man är där men sedan går det över.

Men vi är alla olika, de flesta har nog tandläkarskräck på ett eller annat sätt.

Lycka till nästa gång och de får inte göra illa dig, hälsa det från mig. Då kommer jag och räddar dig.

Kram

Svar: Tack söta du. Jo, jag ska hälsa dem att de inte får göra mig illa :-)Tydligen kan de inte söva mig på denna tandläkarmottagning, men har läst att de har lustgas....men det verkar som om de inte gärna använder det...
Men jag vet att jag klarar inte av en sådan komplicerad tandutdragning igen annars, min tandvårdsrädsla blev verkligen inte mindre efter denna pärs..
Undrar hur länge det kommer att dröja med min tandvårt innan jag kan göra min starroperation....vill ju ha den gjord innan ögonen blir mycket sämre.
Men har hört talas om s.k. medicinsk tandvårt som bl.a. finns på Sjukhus och där har de mera möjligheter bl.a. för tandvårdsrädda
Ska nog höra mig för om det....känner du till något om detta ?
Jätte-stor kram till dig
Inger Maryissa

2012-07-16 @ 12:49:14
URL: http://www.rovie.blogg.se
Postat av: envingad

Hejsan :)
Hittade dig via en annan blogg och tog mig tiden till att hälsa på dig.
Här har du en till som är fruktansvärt rädd för tandläkaren. Jag fick en tid i början av augusti men har redan avbokat den och ändrat till september.
Håller tummarna för dig att det går lättare hos tandis nästa gång

envingad

Svar: kul att du kikade in hos mignej, det är inte lätt att gå till tandläkarn om man är tandvårdsrädd, och det är därför jag inte gått på flera år..
Men förstår nu att det blir bara värre om man väntar...mera att göra, och det blir även mera kostsamt
tack för att du håller tummarna för mig och gör det för dig också när du ska dit
Inger Maryissa

2012-07-16 @ 20:14:21
URL: http://envingad.blogg.se/
Postat av: Veiken

Surkärringar finns överallt. Dom har det nog inte så lätt, men det är inte roligt att träffa dom heller....
Jag tror absolut inte att det blir lika svårt hos tandläkaren nästa gång... Håller tummarna för att det blir mycket lättare! Kram

Svar: Jo, hoppas det går lättare vid nästa tandutdragning, men nu är jag mera rädd..för den komplicerade tanduttragningen gjorde inte min tandvårdsrädsla mindre..
Och jag tror inte nästa blir lättare p.g.a hur den sitter och hur den har blivit.
Får se hur det blir...tack snälla för att du håller tummarna
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-07-16 @ 20:20:05
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: soffie

usch för sånna människor men va bra att en tand är avklarad nu, kramen till dej min goa bloggvän

Svar: jo, en tand är avklarad....men det finns fler...usch jag gruvar mig...Stor kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-07-16 @ 22:31:04
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Mia

Hon hade säkert en dålig dag, bara...hoppas jag! :-)
Det kommer säkert att gå bättre hos tandläkaren nästa gång, det tror jag bestämt! Och sen när allt är klart kommer du att må så mycket bättre...Kram på dig!

Svar: jo, antagligen kvinnan i butiken hade en dålig dag.Tack...jo, jag hoppas det går bättre nästa gång hos tandläkaren, men tyvärr så tvivlar jag på det....
och ja, jag kommer nog att vara överlycklig när allt är klart
Kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-07-17 @ 07:23:31
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: ella

dragit ut fyra visdomständer alla gick fort å bra förutom sista den satt som sten å han höll på länge för å få ut den:/ så hoppas nu nästa gång blir bättre för dig att d va svårt nu bara.kramar!!!
hihi ja endel är otroligt sura!fattar ej varför man ej bara kan vara glad å vänlig=)

Svar: jo, visdomständer kan ibland inte heller vara de lättaste att dra ut och det är jobbigt när de håller på länge för att dra ut en tand.och ja, hoppas det går bättre med nästa tand...men jag tvivlar på det...
och ja, det är inte roligt med sura människor, roligare är ju om alla är vänliga mot varandra
kram tillbakd
Inger Maryissa

2012-07-17 @ 11:59:18
URL: http://farytaleinblue.blogg.se
Postat av: mimmi

Jag hade också precis samma problem med en tand .. men hos mig skulle de rotfylla den .. och missade tydligen en rot .. för jag hade fortfarande ont .. till slut kom de på vad felet var och skulle göra en ny rotfyllning..men då sa jag stop ..de fick dra ut den istället
kram

Svar: rotfyllningar är heller inte roligt att göra, och när det blev som det blev för dig så förstår jag att du valde att dra ut tandenkram tillbaks
Inger Maryissa

2012-07-17 @ 14:17:49
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: Corina

Just nu har jag äntligen fått semester och jag kan lugnt säga att jag struntar fullt och fast i om det regnar ! Jag vill bara vara ledig, slippa slitet på avdelningen för det har varit rent skit å jobba några månader nu !
Den där tanddragningen lät lagomt kulig :( Hoppas nästa sväng ändå ska gå bättre, kram från ett idag soligt Långviken !

Svar: kan tänka mig det är skönt med semester och hoppas du får en riktigt skön och avkopplande sådan.Nej, den där tandutdragningen var inte rolig, och bävar för nästa...
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-07-17 @ 19:54:48
Postat av: maria

Det finns då människor till allt, skönt så länge dem håller sig ur vägen!

Tänder är inget roligt, jag var tvungen att uppsöka tandläkaren akut för några dagar sen då jag hade sån värk i tanden och huvudet.
Infektion i tanden, början på en rotfyllning och antibiotika blev det...

Ha en toppenfin dag <3
Kramar Maria

Svar: Jo, rotfyllning är inte det roligaste heller...jätte-jobbigt !hoppas det känns bättre nu
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-07-18 @ 07:50:22
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: Bettan

Hej ja det här med tänker ja...det värsta så här långt för mig är att jag tycker det kostar pengar...
Ja det finns mycket roligt folk på affärerna...alla sorter...det märkligaste jag sett var en som tog en näve godis bland godiset och stoppade i munnen ja ja....

Svar: Jo, det finns en del "roligt folk" i affärerna.och ja, så fräckt av den personen att ta en näve godis och stoppade i munnen.
Inger Maryissa

2012-07-18 @ 10:24:48
URL: http://solenhavetochvagorna.blogspot.se/
Postat av: Rovie

Hej

Såg nu att du svarat och frågade mig.
Nej jag känner inte till något om det på sjukhus. Antagligen för att jag gärna går till tandläkaren, så det är inte aktuellt för mig.
Men jag tycker du ska ringa Sjukvårdsupplysningen och fråga om det. Det måste ju finnas hjälp.
Önskar dig ett stort Lycka till

Kram

Svar: tack snälla för ditt svar, och ja, jag får höra mig för.jag är så otroligt rädd för nästa tandutdragning...får se vad tandläkaren säger vid nästa besök...för jag klarar inte av en sådan jobbig igen
Stor kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-07-22 @ 21:09:54
URL: http://www.rovie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0