Ännu ett år har gått m.m.

 

Så har jag blivit ett år äldre...har lite svårt att fatta att jag nu passerat ett par år över 60-års-strecket

Tiden går fort, och för fort tycker jag...undrar varför det är så när man blivit lite äldre

Förut har jag inte haft några ålderskriser eller vad man ska kalla det
Men när jag fyllde 60 så började jag reagera och funderade över vart tiden har tagit vägen egentligen...

Det känns inte som det var så länge sedan jag var ung och tyckte att ett långt liv låg framför mig, men är nu mera medveten om hur kort detta liv egentligen är....
det känns i alla fall så eftersom tiden gått så fort

Men får ta tillvara på den tid man har på bästa sätt och hoppas få behålla hälsan så länge som möjligt

Jag är född en midsommar-aftons natt och mamma har berättat att just då var det ett riktigt åskväder, så säkert mina första skrik försökte överrösta åskan :-)

Och här ovanför är ett par foton av mig som nyfödd och riktigt liten

Det känn ganska otroligt att titta på dem och att man en gång var så liten.....bara i början av livet...

Hoppas ni alla har en fin Midsommarhelg. Här har det varit ganska lugnt

Och i går var det soligt och fint, men idag är det molnigt och regnet hänger i luften

Önskar er alla en fin fortsatt Midsommarhelg

Ps. jag har nu blivit överförd till det nya blogg-systemet på Blogg.se och håller på att lära mig hur det funkar
om ni märker något konstigt...tala gärna om för mig.


Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Testar att skicka en egen kommentar i min blogg och skicka som vanligt utan att signera in som mig

Svar: det gick bra att kommentera och nu testar jag att svara
Inger Maryissa

2012-06-23 @ 17:31:36
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: wiper

Grattis på födelsedagen. Jag har själv svårt att fatta att jag också nått dit i ålder, man känner sig inte så gammal men tiden går så fort. Du skriver så bra om detta så jag känner igen mig. Vilka fina minnesbilder. Jag vet inte om detta inlägg kommer in för det är samma här som hos dom andra jag försöker kommentera hos

Ha en fortsatt fin midsommarhelg
kramar

Svar: Tack för grattiset...kunde ju inte låta bli att göra ett liten inlägg på min födelsedag ;-)Jo, din kommentar kom med och än så länge funkar det som det ska på min blogg...verkar det som i alla fall..
Och kul också att man kan svara på kommentarerna, och hoppas du får detta mitt svar
Kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-06-23 @ 18:23:09
URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Postat av: Gunnar

Hej det verkar som det fungerar bra att kommentera här. Jag som också har passerat 60-årsstrecket tycker också att tiden går fort. Inte mycket att göra åt utom att försöka njuta av alla dagar.

2012-06-23 @ 18:25:09
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com/
Postat av: Agneta

Hej, Inger!
Grattis på födelsedagen som jag utgår ifrån var i går eller i morse...?
När jag skulle lämna en kommentar så fick jag upp en felruta men testade igen och nu är jag här.
Ja du, tekniken blir visst allt krångligare.
Hoppas att du unnade dig något gott på din årsdag ;-)
Ah, nu ser jag att det står en liten ruta här under med: Logga in för att signera ? Fattar inget alls men vad gör väl det :-)
Kram, Agneta

Svar: tack för grattiset jo, det strular nog lite då och då med det nya systemet här på Blogg.se, men hoppas det fixar till sig
Det att logga in för att signera är tydligen bara för de som är medlem på Blogg.se
vet inte riktigt hur det funkar....men ska testa
men annars ska det gå som vanligt att skriva kommentarer vare sig man har Blogg.se eller inte
får se hur det funkar med detta nya att svara på kommentarer som jag testar nu
kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-06-23 @ 19:23:23
URL: http://www.agnetas.name
Postat av: Gunilla

Hej vännen, så du har oxå fått det nya nu. Jag håller oxå på att lära mig det. Har fortfarande inte hört ngt från blogg.se om att mina länkar där under klockan är *huller om buller* : (:(
Så irreterande. Hoppas dom kan ändra på det så dom kommer i bokstavs ordning. Det är ju dom som har trasslat till det, då borde dom oxå kunna åtgärda felen hos användarna tycker jag!!
Gillar inte alls denna uppdatering när det blivit galet på det sättet :(



Får säga grattis på födelsedagen.
Jag tycker oxå tiden har gått alldeles för fort
jag blir ju 60 nästa år. Helt otrolgit, vart har tiden tgit vägen??

Kramar til dig

Svar: trist att det trasslat till sig med länkarna hos dig och hoppas Blogg.se fixar det snartI min blogg ser det ok ut, än så länge i alla fall
tack för grattiset och kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-06-23 @ 20:20:58
URL: http://gunillaskatter.blogg.se
Postat av: Inger

Söta bilder på dig Inger.
Javisst går åren fort, det är skrämmande. Det gäller att ta tillvara på varje dag. försöka att leva i nuet..svårt ibland. man har ju alltid framförhållning på det mesta.
När man var unge eller barn var ju ett år jättelångt..nu blåser det bara till..tycker man..
Haha, vilken festlig dröm du haft om Reinfeldt..kanske du drömde det för att han är skild. Jag skulle inte heller vilja dejta honom, inte min typ, och säkert inte jag hans heller...hihi,,.
Ha det bra nu på slutet av din födelsedag..
och den fortsatta sommaren..
Massor av soliga kramar till dig..

Svar: testar att svara på kommentarer :-) det är ju ett nytt system nu på Blogg.seoch din kommentar kom med..
Ja, du har så rätt i det att leva i nuet....man vill gärna hålla kvar varje dag så att tiden inte går för fort...
Jo, drömmen om Rheinfeldt som jag skrev om i mitt föregående inlägg var ganska tokig ;-)
ha det så gott själv. och kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-06-23 @ 20:54:59
URL: http://IngerEmKsson.blogg.se
Postat av: ella

Grattis:)tiden gå fort tycker jag med.söta bilder:)kram

2012-06-23 @ 21:28:24
URL: http://farytaleinblue.blogg.se
Postat av: Lisbeth

Grattis så här i efterskott. Ja visst är det otroligt vad åren går undan. Än har jag ingen ålderskris. alla lever så länge idag och det tänker jag också fast jag har mina sjukdomar. jag blev lite orolig att jag skulle bli tvungen att lära mig nya saker nu hos blogger men det flöt på bra. Vi har ju fått lite nytt som bara är till fördel och vad fort det går att ladda upp bilderna.
Ha en fin morgondag
Kram

2012-06-23 @ 21:40:36
URL: http://tankelek.blogg.se
Postat av: Inga M

Fnissar lite när jag ser mössan du bär som 1-åring eller 2-åring. Jag hade en liknande också med brätte runt ansiktet. Det var nog populärt då.

Visst är det konstigt att plötsligt en gammal kvinna tagit plats i ens kropp! För när jag var yngre så var en 60-åring absolut gammal. Ändå känns jag inte alls gammal, fattar inte heller vart åren tagit vägen. Och precis som du säger så går de fortare och fortare ju äldre man blir.

Svar: Kul att du också hade en liknande mössa när du var liten och ja, det var nog populärt dåtror att min mamma hade stickat denna mössa till mig
ja, visst är det ett mysterium att tiden går fortare ju äldre man blig
Inger Maryissa

2012-06-23 @ 21:46:13
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Mynis

Nu fungerar det på nya plattformen hos Blogg.se. Ett inlägg som ska bort men det försvinner väl jag stänger av. Ville bara säga det om du får det också så vet du att det kommer fungera.
Kram

Svar: Vad skönt att det funkar som de ska nuKram
Inger Maryissa

2012-06-24 @ 00:28:11
URL: http://rovie.blogg.se/mynis
Postat av: Mia

Så söta bilder av dig! Hoppas du haft en fin helg, vännen...Kram!

2012-06-24 @ 19:27:05
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: SOFFIE

Grattis på din dag å va fina bilder du visar, ja åren går alldeles för fort man fattar inte vart de tar vägen,kramen

2012-06-24 @ 19:56:23
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Annika

Grattis kramen från mig med. Ja visst känns det som att tiden går fortare ju äldre man blir. Fina bilder på dig.
Det kom fram en kossa först innan jag kom in på din blogg som sa att nåt var fel. Men efter ett par försök så fungerade det.

2012-06-24 @ 21:11:33
URL: http://badtant.bloggo.nu
Postat av: Annkila

Hej svejs!
Grattis i efterskott!
Var ett tag sen jag hälsade på hos dig men som du säger så springer tiden bara iväg :-)Att kroppen blir äldre har jag ju märkt men det konstiga är att i skallen känner jag mig som en 30 åring :-)
Skrattde gott åt din dröm...visst blir det knasigt ibland :-)
Ha en fortsatt skön sommar!
Kram Annkila

2012-06-25 @ 10:51:03
URL: http://blogg.annkilas.se
Postat av: Erik Semlan

Den här nya svarsfunktionen är inte så dum alls. Jag håller också på och försöker lära mig det nya på blogg.se. Det har ju hänt en del!
Noterar att alla länkarna har farit runt, flyttat på sig. Den fina alfabetiska ordningen är borta!
Fast det kanske löser sig...
Ska försöka få in väder och lite annat om det går. Det försvann vid flytten till det nya. Tiden har onekligen en förmåga att röra på sig. ;-)
Grattis, så här lite i efterskott. :-)

Postat av: Inger Maryissa

*Svar*:
Tack gulliga ni för alla Grattis-hälsningar på min födelsedag
Och ja, tiden går fort...och alltför fort...och kan inte fatta varför den går fortare nu när man blivit äldre...
Kul att ni gillar mina bilder på mig som mycket liten....de är så kul och titta på dem...men också ofattbart att man varit så liten en gång

Nu har jag också blivit överflyttad till det nya bloggsystemet på Blogg.se
och det verkar inte vara några problem och intressant med de nya funktionerna
det att kunna besvara inlägg verkar intressant och jag har testat det lite med att svart några av er
Åter igen tack så mycket för alla kommentarer och hoppas ni haft en fin Midsommar och önskar en bra ny vecka som börjar
stora *kramar* till er alla

2012-06-25 @ 14:20:43
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Sylvia

Stor Grattis Inger så här i efterhand. Det blir inte att jag sitter vid datorn så mycket här på ön. Hoppas din dag blev som du tänkt dig.Visst går åren bara fortare och fortare ju äldre vi blir.

Strålande fint väder på midsommarafton hade väl du också i Stockholm. Idag har vi nästan full storm och regnet bara öser ner.
Nu ska jag försöka skicka iväg kommentaren.
Kram Sylvia

2012-06-25 @ 18:17:37
URL: http://cobra38.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0