Nya bloggsystemet - foton berg Usa + en bra länk

Hoppas ni alla haft en fin Midsommar och tack gulliga ni för alla grattisar på min födelsedag i mitt förra inlägg.

Och nu har jag blivit överförd till det nya bloggsystemet på Blogg.se, och det verkar funka rätt bra

Intressant med detta att man nu kan skriva svar på kommentarer, och att den som fått svar får ett mail om att man svarat
Men tycker det är trist att hela svaret inte finns i mailet, och därför måste besökaren åter besöka bloggen för att se svaret
Jag har påpekat detta för Blogg.se

Men jag kommer nog att fortsätta att svara på mitt lilla sätt på kommentarerna och ibland berättar lite mera där, vilket jag gör ibland.

Naturligtvis vet jag att inte alla går tillbaka och kollar om jag skrivit egen kommentar, men kanske några gör det och jag tycker det är roligt att göra det.

Jag kommer även att använda den nya svarsfunktionen i bloggen om det är något någon frågar om eller något annat det kan vara kul att svara på

-------------------------------------------------------------------------------

Här ovanför visar jag några foton jag fick av min mail-vän som bor i nordöstra Usa
det finns väldigt höga berg där och han skickade några foton av när de åkte linbana från bergen.

Det ser så vackert ut...men kanske inget för den som har höjdskräck ;-)

och han skrev att det var 4000 Feet högt upp vilket motsvarar ca. 1.300 meter i Svenska mått.
Jag räknade ut detta i en konverterare jag hittade på nätet som jag tycker är bra

http://converter-sv.kingconv.com/

Det blev mina små rader denna måndag och ha det så bra mina bloggvänner och besökare
och hoppas mitt inlägg ser ok ut med det nya bloggsystemet


Kommentarer
Postat av: Ailas

Midsommaraftonen blev mycket lyckad hos mig med god buffémat, trevlig samvaro och midsommardagen lika trevlig hos sonens svärföräldrar med grillning, trevlig samvaro och spel även där. Men sedan har det regnat och det regnar fortfarande!

Trevliga bilder från USA! Funderar du på att åka över?

Kram!


Svar: Trevligt att du haft en fin midsommar och ja, trist med regnet som sedan komJo, nog har jag lust att åka över till Usa, men det blir nog inte så av olika orsaker
Kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-06-25 @ 17:04:00
URL: http://ailasblogg.blogspot.se
Postat av: Mia

Oj, mäktiga bilder, Inger! Jag skulle nog inte våga åka där *L*
Nya bloggsystemet kändes lite virrigt från början, men som med allt annat, så vänjer man sig...
Kram på dig!

2012-06-25 @ 22:09:11
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Mynis

Det ser alldeles utmärkt ut.
Själv gillar jag inte nya kommentarsvalet, men det sa jag kanske i går.
Min signering har de lagt dit och ingen kommer veta att det är jag. Jag kör det gamla, om de inte kan ändra det.

Svar: jo, jag tycker också det är lite knepigt med nya kommentatorsvalet...och säkert många som kommenterar undrar vad det ärSnälla kan berätta för mig om du får mail om detta mitt svar på din kommentar
det skulle var kul att veta om det funkar
kram
Inger Maryissa

2012-06-25 @ 22:09:32
URL: http://rovie.blogg.se/mynis
Postat av: Gunilla

Hej vännen!
Som jag har sagt tidigare, så gillar jag INTE detta nya systemet med blogg.se när dom har blandat länkarna huller om buller :(
Har fortfarande inte fått ngt svar från dom.
Hoppas dom svarar inom rimlig tid iaf. En till som jag vet har blogg.se har oxå fått sina länkar huller om buller. INTE bra alls
Dålig stil tycker jag av blogg.se att uppdatera så länkarna hamanr fel.

Jag har åkt sådan där bergbana i Österrike för en hel del år sedan. Var vackert att se uppifrån.

Kram

Svar: Hos mig ligger både Kategorier och länkar huller om buller, och har kontaktat Blogg.se om detta...men annars verkar allt funka bra...tror jag...och jag tycker om flera saker som är nya i detta bloggsystem
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-06-25 @ 23:31:56
URL: http://gunillaskatter.blogg.se
Postat av: Gunnel

Jag hade lite svårt med att kommentera hos dig igår. Testar idag igen. Grattis i efterskott förresten. Kram

2012-06-26 @ 09:00:43
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com/
Postat av: ella

vackert men högt;)
önskar dig en fin tisdag kram

2012-06-26 @ 10:44:44
URL: http://farytaleinblue.blogg.se
Postat av: Gunnar

Det har varit mycket problem med att skriva kommentarer i det nya systemet. Hoppas att det blir bättre. Jag ser ex inte om min kommentar har kommit in eller ej på flera blogg.se

2012-06-26 @ 15:19:19
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com/
Postat av: Gunnar

Fast här fu gerade det bra!

2012-06-26 @ 15:19:41
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com/
Postat av: Annika

Jag som är så höjdrädd vågar knappt kolla på bilderna.

2012-06-26 @ 18:45:28
URL: http://badtant.bloggo.nu
Postat av: Mynis

Går det bra för dig med det nya?
Inte för mig gör det det. Klockan 17 la jag in ett nytt inlägg men det syns inte än trots massa klick på uppdatera. Om jag loggar in kan jag gå till min sida men då är det ju bara jag som ser det. Kommentarer är flera som inte syns och de publicerade jag i förmidddags.Just nu känns det som jag snart lägger ner alltihop. Har problem med Remby också.

Kram

Svar: jo, det går relativt bra hos mig...förutom att kategorier och länkar ligger huller om buller
Trist att det inte funkar med inläggen hos dig....men har läst som andra också skrivit att det varit en del problem med kommentarerna....hoppas det fixar sig snart..
Inger Maryissa

2012-06-26 @ 20:06:39
URL: http://rovie.blogg.se/mynis
Postat av: Inger Maryissa

*Svar*:
Jo, det känns lite ovant med det nya bloggsystemet, men man vänjer sig nog...
och hoppas det funkar bättre med kommentarerna nu
och flera nya och förbättrade funktioner gillar jag..
Fast fortfarande ligger mina kategorier och länkar till höger i bloggen huller om buller,
men tror nog att Blogg.se nog fixar det...

men förstår inte riktigt skillnaden mellan att skicka kommentarer som vanligt
eller signera på det andra sättet., som är bara för de som har Blogg.se
Jag undrar vad som blir skillnaden om man får svar på en kommentar.....men säkert tiden kommer att utvisa det...

Sedan är det viktigt att man i inställningarna i sin blogg kryssar i rutan att man tillåter kommentarer
för annars går det inte att kommentera inlägg

Ja, det är verkligen fina och mäktiga bilder min vän i Usa har skickat mig
Skulle vara kul att vara där och får uppleva denna fantastiska utsikt i verkligheten
Där han bor är det mycket natur, skog och berg och med många olika vilda djur och även större rovdjur som t.ex olika sorters större katter m.m.

Tack mina vänner för alla kommentarer och *kramar* tillbaks

2012-06-26 @ 20:13:17
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Mynis

Nu tror jag allt fungerar. Skrev på min rovie-blogg och den kom upp på sekunden och efter kom den som inte ville ner med kommentarer och allt /mynis
Nu har blogg.se hittat en bugg som de tror ska ordna till det.

Men på rovie har jag verktygsfältet vad allt som hör till, det har jag inte på mynis, ännu, så jag funderar starkt på att återgå till rovie igen.
Återkommer om det blir så.

Nu går ögonen i kors så nu blir det sängen först.


God Natt och Kram

2012-06-26 @ 23:59:54
URL: http://rovie.blogg.se/mynis
Postat av: Inga Magnusson

De där höjderna är inget för mig som har höjdskräck!
Nya blogg.se har jag börjat vänja mig vid men som flera påpekat så ligger både länkar och kategorier i oordning

Svar: Skönt att veta att länkar och kategorier ligger i oordning hos flera, vilket betyder att nog Blogg.se kommer att fixa detMen vad jag inte gillar är att i kommentarerna man kan inte formatera...d.v.s. göra mellanrumn i texter och rader....vilket man kunde göra förut
Inger Maryissa

2012-06-27 @ 07:53:49
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Veiken

Oj, vi som har Wordpress har kunnat svara direkt på kommentaren i flera år. Det trodde jag alla kunde, men där ser man. Grattis, jag tycker det är så behändigt att kunna svara så.
Läckra bilder din vän har sänt dig! Kramar

Svar: Jo, det är behändigt att kunna svara på kommentarer, och hoppas det även funkar med att den som fått svar, får ett mail om detJo, visst är det fina bilder min vän skickade mig
Kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-06-27 @ 09:10:37
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Kerstin

Kära Du grattis i efterskott!!!
Inte har jag fattat att kommentarerna kan besvaras, har ju också Blogg.se! En del strul var det men nu verkar det funka!
Underbara bilder!
Kramen*

Svar: tack snälla duJo, man ska nu kunna svara på kommentarer när man är inloggad på Blogg.se
men har inte förstått ännu detta med att: skicka som signerat...vad som blir skillnaden när man svarar på en kommentar så eller skickar en kommentar som vanligt
Hoppas du får detta mitt svar per mail...
Kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-06-27 @ 17:31:41
URL: http://kailiyinyang.blogg.se
Postat av: Kerstin

har jag fattat galoppen nu tro?

2012-06-27 @ 17:33:32
URL: http://kailiyinyang.blogg.se
Postat av: Lisbeth

Innan jag visste var bilderna var tagna trodde jag att det var från Skuleberget nedanför Örnsköldsvik. Jag älskar att sitta i dessa korgar och dingla med benen. är det få som åker samtidigt hör man bara skogen och linbanans susande.
Ha en fin kväll

Svar: Ja, det finns höga berg här i Sverige ocksåha det så gott du också
Inger Maryissa

2012-06-27 @ 19:24:34
URL: http://tankelek.blogg.se
Postat av: Sylvia

Hejsan Inger!
Så roligt med de nya funktionerna ni fått och visst är det trevligt att kunna svara på kommentarer även om det inte blir så alla gånger. Det verkar ju funka bra här hos dig också. Vilka mäktiga bilder du visar och så kul att få bilder från USA. Jag är ju så himla höjdrädd så inte sätter jag mig frivilligt i en sådan lift men att titta på foton är fint.
Ingen vidare sommar har vi. Nu är det snart första juli och ännu har inte sommaren visat sig på riktigt.
Varma kramar Sylvia

Svar: Jo, det är en hel del bra funktionen i och med nya systemet på Blogg.se, och tycker också allt är mera överskådligt när man loggar in och skriver m.m.Och kul även detta att kunna svara på kommentarer, och tll den man svarar ska tydligen också få ett mail om svaret.
Undrar om det funkar som det ska?
Ja snart är det Juli, och hoppas sommarvärmen kommer på riktigt snart
Kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-06-28 @ 19:15:05
URL: http://cobra38.wordpress.com
Postat av: Inger

Vilka läckra bilder, och så högt,,jag får svindel bara jag tittar på bilderna..Jobbigt att vara så larvig..för det är ju så tjusigt med höjder på bild.

Jag har sett att det är något nytt,på blogg,se men inte fattat riktigt vad det går ut på..

Jag tycker att det är trevligt att du svarar på kommentarerna vi gjort. Kul att gå tillbaka och se.
Jag skulle vilja vara mera aktiv på bloggen, men jag känner att jag hinner inte, vill ju vara ute så mycket nu när vi är i stugan..och mycket att göra oxå. Men ibland får jag små ryck och går in och kollar bloggarna, jag vill ju så gärna se vad de som hängt med från början skriver..Alltid något intressant och givande hos dig..och all info du ger oss..Du får vara vår mentor Inger.
Kul att ha din vän i USA, kanske bäst att ha det så. Eftersom ni aldrig träffats vad jag förstår,, detta med personkemi och så kanske inte stämmer och då blir det kanske fel..Men kanske tvärtom oxå.

ha det så fint nu när solen kommit fram, iaf några dagar..kramar till dig min Majeldsvän..

Svar: Tack för dina goa raderJo, det är fina bilder jag fick av min mail-vän och ja det är mycket högt upp
Jag har inga problem här 9 trappor upp i huset, men att sitta i en sådan vagn så högt upp i bergen skulle nog kännas lite pirrigt för mig med :-)
Jo, det är kul att man nu kan svara på kommentarer, men jag undrar om alla får ett mail om svar jag skrivit ??
Ja, idag kom solen fram igen och den får så gärna stanna på himlen :-)
kram tillbaks till dig min vän från vår barndoms plats Majelden
Inger Maryissa

2012-06-28 @ 21:57:50
URL: http://IngerEmKsson.blogg.se
Postat av: ella

önskar dig en fin helg nu=)

2012-06-29 @ 12:41:29
URL: http://farytaleinblue.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0