Ögonen - tänderna = dilemma + om bloggen

Oj...det har gått några dagar sedan jag skrev här.

men jag har kännt mig lite extra låg och orolig och haft svårt att koncentrera mig och med lite ångest ...
vilket händer då och då, och speciellt om jag står inför jobbiga situationer...

Jag skulle få min första starr-operation på torsdag men har fått en tandköttsinflammation och då kan jag inte opereras

Men jag pratade med en mycket trevlig manlig sköterska på Globen Ögonklinik och fick nya tider i slutet av Aug och i Sept
Och att jag innan dess måste gå till tandläkare så jag blir infektionsfri till operationerna

Kruxet är att jag har tandläkarskräck och har inte varit hos tandläkare på länge...
Men måste nu göra det och hittade en tandläkarmottagning som verkar bra.
Så jag får "masa mig dit" trots att jag är rädd och orolig

Men ögonen betyder ju så mycket....vill ju inte att synen ska bli ännu sämre och vill att operationerna ska gå bra

Jag är hellre utan tänder än utan synen på ögonen  :-D
men så långt ska det nog inte gå att jag behöver göra det valet :-D



Här skiner solen idag, och hoppas den skiner på er också
men längtar till att den riktiga sommarvärmen ska komma....vi är ju snart redan inne i Juli månad.
Så fort tiden går....

Ps. jag testar att svara på kommentarer vilket man nu kan göra i detta nya systemet på Blogg.se
och det ska skickas ett mail till den personen som har fått svar av mig på en kommentarer i min blogg

Och nu undrar jag....har någon av er fått ett sådant mail ?

 


Kommentarer
Postat av: Bettan

Hej
Du ska se att det löser sig det brukar göra det i slutändan. Berätta för den tandläkare du väljer att du känner som du gör. Det finns många fina tandläkare idag som kan stötta i en sådan känsla.
Beräffande ögonperationen så går det lättsamt numera. Inte som när jag gjorde min första av 8 på 60 talet som litet barn...ja du kanske läste länken till blogginlägget "Historien om mina ögon" förrut http://solenhavetochvagorna.blogspot.se/2011/06/historien-om-mina-ogon.html

Lycka till Inger och trevlig helg

Kram Bettan

Svar: Jo, det blir nog bra i slutändan. Jag får försöka att inte oroa mig så mycketoch ja, tydligen är starr och ögon operationer mycket enkla idag, och inte som på den tiden som du berättat om hos dig
det måste ha varit otroligt jobbigt
kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-06-29 @ 18:18:35
URL: http://solenhavetochvagorna.blogspot.se/
Postat av: Mia

Hoppas det löser sig med både tänderna och ögonen nu! Jag har fått ETT enda sånt mejl, tyckte det kändes lite onödigt med en det där, men, men...
Kram på dig fina du!

2012-06-29 @ 18:50:56
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Sylvia

Så synd du inte kunde ta ögontiden men har du en infektion i en tand är det nog säkrast att du tar det först antar jag. Hoppas det snart ska lösa sig för dig vännen.
Ska kolla men ännu har jag inte fått något svarsmail från dig.

Svar: ja, det är verkligen otur....och jag tycker det är så jobbigt...men det ska väl ordna sigkram
Inger Maryissa

2012-06-29 @ 19:07:59
URL: http://cobra38.wordpress.com
Postat av: Ailas

Hej! Jag håller tummarna för att du får ordning på både ögon och mun! När man väl är på plats på resp ställe brukar det gå bättre än väntat, det är min erfarenhet.
Brukar inte kolla på Hotmailen särskilt ofta, så jag har ingen aning. :)
Trevlig kväll KRAM

Svar: Tack och ja hoppas allt ordnar sig och inom rimlig tidär orolig både för ögonen och tänderna....men mest för ögonen...
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-06-29 @ 19:43:24
URL: http://ailasblogg.blogspot.se
Postat av: Ingrid

Hejsan Inger!
Vilken otur att du skulle få tandköttsinflammation nu när du skulle starropereras. Jag vet ju hur du oroat dig för det.
Försök nu få tag i en tandläkare och tala om att du har tandläkarskräck.

Jag berättade för min tandläkare hur jobbigt jag tycker att det är att ligga på rygg, för att jag inte kan andas när jag ligger så och måste gapa. Då gjorde han täta pauser så att jag fick återhämta mig och frågade flera gånger om det gick bra.

Kram och trevlig helg!

Svar: Ja, det är verkligen otur...det blir så mycket nu på en gång att oroa mig för :-)men hoppas det ordnar sig
Hoppas jag hittar en lika bra tandläkare som du hade.
kram
Inger Maryissa

2012-06-29 @ 20:29:51
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Rovie

Det där löser sig. Men håller med om att synen är nog viktigare trots allt.

Jag har fattat det så att om den mankommenterar hos svarar på sin blogg får man själv mail eller länkning till sin blogg..
Men jag kan ha fattat det fel. Jag testade hos mig själv, men fast jag nu lägger ner mynis så kommer den adressen upp så jag fortsätter skicka kommentarer som vanligt.
Jag lägger inte ner helt, jag ska ha rovie kvar som jag började med här.

Lycka till nu med dina problem, som sagt det kommer lösa sig för du måste göra ett val.
Kram

Svar: Jo, synen är viktigast av allt så det är bäst jag fixar mitt tandproblem först så det inte händer något vid starr-operationenBra att du har din blogg kvar och och inte lägger ner helt och hållet
än så länge har jag inte fått något mail om att någon svarat på mina kommentarer i deras bloggar eller om någon annan fått mail om att jag svarat på kommentarer
Men kanske med tiden det utvisar sig..det är ju än så länge så nytt med detta på Blogg.se
kram
Inger Maryissa

2012-06-29 @ 21:30:14
URL: http://rovie.blogg.se
Postat av: Gunilla

Du är inte ensam om att ha tandläkar skräck, det har jag oxå. När jag bodde i Sthlm så var jag inte till tandläkare på hela tiden nästan, men när jag flyttade hit där jag bor nu, så blev jag kalld till en hyfsad bra tandläkare iaf, men har ändå skräcken kvar. Dyrt är det oxå :(

Jag har alödrig fått mail om att ngn har skrivit i min blogg. Det har jag sagt till i min blogg ngn stans. Får så mycket mail ändå, så det räcker med dom man får. Jag kollar ändå min blogg ganska ofta.
Synd att du inte kunde ta den tid du fick till ögon operationen. Hoppas det går bra sedan du får ny tid längre fram.

Ha en fin helg .

Kram

Svar: Skönt att man inte är ensam om att ha tandläkarskräckhoppas jag hittar en bra tandläkare så att det går bra...och jag måste ju p.g.a min väntande starr-operation
Det verkar inte funka så bra med mail om svar som skrivs i bloggarna...men kanske det fixar sig med tiden..
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-06-29 @ 23:48:33
URL: http://gunillaskatter.blogg.se
Postat av: Lisbeth

Om du hela tiden fixerar vid att du vill ha din syn kvar så blir det säkert lättare att gå till tandläkare. jag är som dig men skulle inte tveka om det hängde på tänderna för att rädda synen. Jag har inte fått några mail men kom på att jag aldrig brukar fylla i fältet med E-postadress Nu har jag gjort det så nu kan du prova igen.
Ha en bra helg
Kram

Svar: Ja, synen är absolut det viktigaste och jag får tänka så när jag går till tandläkaren, och hoppas det kan fixa sig snartHoppas att det funkar snart med detta att fylla i mail-adressen för kommentarer i Blogg.se
ha en bra helg du också och kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-06-30 @ 08:56:08
URL: http://tankelek.blogg.se
Postat av: annemon

Du har då otur men hoppas att du finner en tandläkare som förstår din skräck så du kan få detta åtgärdat så du kan göra din ögon op senare.
Ha de gott.

Svar: Jo, jag har haft en del otur....när det gäller att komma till min starr-operation och när det äntligen var dags...ja, då fick jag en tand / tandköttsinfektionmen hoppas det fixar sig snart
Kram
Inger Maryissa

2012-06-30 @ 12:48:19
URL: http://annemon.bloggagratis.se
Postat av: Agneta

Hej, Inger!
Otur du har då! Nu när du äntligen skulle få gjort ögonen så kommer detta.
Tala om för tandläkaren att du har problem, det har vi nog alla så dom är vana. Dessutom är du betalande kund så dom får allt göra som vi kunder vill om dom ska få några!
Hoppas att tanden blir bra snarast så kanske du kan få gjort ögonen lite tidigare än till hösten. Alltid någon som lämnar återbud.
Det finns ju akuttandläkare så det kan ju vara en god idé att du går dit för att få reda på vad som är fel med din tand! Det kanske inte är så illa som du tror.

Jag fick ju ett mail som jag skrev till dig om men där fanns ju bara halva ditt svar och det är onödigt anser jag. Förväntar mig bara svar om jag ställer en fråga, inte annars. Helt onödigt.
Lycka till!
Kram, Agneta

2012-06-30 @ 20:06:31
URL: http://www.agnetas.name
Postat av: Inga Magnusson

Trist att du skulle drabbas av den här tandinfektionen före operationen! Kolla om det finns tandläkare som premedicinerar före behandlingen, så känner du dig lite dimmig innan men kanske inte så rädd. På mig funkar det inte men kanske på dig?

Svar: Ja, jag har verkligen otur att jag drabbats a Tand / tandköttsinflammation nu när jag äntligen skulle få min starr-operationJo, man kan få lugnande vid tandbehandlingar och även vid starr-operationen om man önskar det....så jag får prova med det
Hos tandläkarn är det borren som skrämmer mig mest och jag får panik.....får prata med tandläkarn om detta
Inger Maryissa

2012-07-01 @ 11:07:48
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Rovie

Tack för din kommentar.
Ja det kunde gått riktigt illa. Tur att jag inte tänkte på att fota det för då hade jag kanske inte hunnit.
Jo bilderna blir bra med stora också men hela högersidan kommer inte med och jag har inget program där jag kan minska dem det ska ju blogg.se ordna rätt storlek. Men jag kanske har fel mall.
Min dator tar inte emot mitt PSP tyvärr, för det saknar jag.
Hoppas du får en fin söndag
Kram

Svar: Jag är så glad att du är välbehållen och att allt är ok, för det hade kunnat gått riktigt illa..Jo, det är lite småkrångel här i nya systemet på Blogg.se, men det ska nog bli bra med tiden
trist att din dator inte tar emot ditt PSP...för jag kan tänka mig du saknar det.
Ha en fin söndag du också. Kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-07-01 @ 13:16:13
URL: http://rovie.blogg.se
Postat av: Veiken

Synd att du har tandköttsinflammation, men det är nog bäst att du blir av med den innan du tar itu med ögonen. De behöver inte alls vara så besvärligt. Kramar och lycka till!

Svar: jo, det är nog säkrast att ta itu med tandköttsinflammationen först så att ingenting händer med ögonendå man inte får ha någon infektion i kroppen vid operationstillfället
och ja, hoppas det inte blir alltför besvärlig
Tack snälla och kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-07-01 @ 19:08:01
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Ingrid

Jag fick ett mail om att du svarat på min kommentar, så det fungerar som det ska.
Kram, Ingrid

Svar: Vad bra att det funkar och tack snälla för att du talade om detdetta är ju lite nytt här på Blogg.se
kram
Inger Maryissa

2012-07-01 @ 22:57:00
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Rovie

Hej
Hittade en annan länk för bloggdesign. Antagligen har du den, men om inte. Men det verkar som det kostar pengar. Introduktion att ladda upp en egen bild just nu 20:- Inget för mig, vi har ju vår hjälp. Men ifall du vill titta:
http://www.dinbloggdesign.se/

Kram

Svar: Tack för tipset...men om det kostar att ladda upp en bild, då blir jag tveksam..Men ska kolla sidan,....blir ju lite nyfiken ;-)
kram
Inger Maryissa

2012-07-01 @ 23:36:20
URL: http://rovie.blogg.se
Postat av: Ragnvi

Attan vilken otur du har med operationen! Hoppas du får hjälp!
Vad jag tycker om tandläkarbesök vet du ju vi FB...
Kramen!
Ragnvi

Svar: jo, verkligen otur med dessa mina starroperationer, men det ska väl fixa sig, och jag hoppas snartFör synen på höger öga är inte kul, speciellt ute i dagsljus och i solen, och tänderna behöver också fixas...inte kul det heller...
Jo, jag vet vad du också tydker om tandläkarbesöken, och hoppas det går bra för dig också
Kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-07-02 @ 16:31:56
URL: http://rankans.blogg.se
Postat av: Rovie

Svarade du med signerat på min kommentar med länken?
Svar kom till min blogg i så fall. Men inte via mail, destår om någon svarar på kommentar jag lagt in. Så det stämmer ju.

Kram

Svar: Ja, antagligen så när man loggar in som signerad så ser man svaret när man är inloggad på Blogg.seMen andra som inte har Blogg.se eller skickar kommentarer som vanlig, får ett mail om svar
Antagligen det är så det fungerar ?
Kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-07-03 @ 12:03:47
URL: http://rovie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0