Min tandläkare + om min blogg

Jag har nu varit hos min tandläkare igen efter ett uppehåll p.g.a mina grå-starr operationer
Och jag fick denna gång en tand lagad.

Jag var jätte-skraj innan, speciellt som jag är rädd för borren.

Men min gulliga tandläkare tittade mig ljupt i ögonen och sa lugnande att jag behöver inte vara orolig, för hon har full kontroll över vad hon gör och att det är hennes jobb att ha det
och om jag behövde pauser eller om det gjorde ont så behövde jag bara visa med handen.

jag blev bra mycket lugnare
och när jag fick bedövning och under borrningen, så sa sköterskan att jag skulle andas genom näsan och med magen och på så sätt försöka koppla av

och jag gjorde så och det hjälpte faktiskt

De är så otroligt gulliga min tandläkare och sköterskan.

Men....det är så trist...min tandläkare kommer att sluta på denna mottagning,
och jag blev mycket ledsen att veta det
och sa att jag kommer att sakna henne jätte-mycket, för hon är den bästa tandläkare jag haft.

Och tandläkarn och sköterskan sa att jag var deras favoritpatient.
det värmde att de tyckte det trots min tandvårdsrädsla.

Och de är ur-gulliga de andra också på denna mottagning ( Distrktstandvåren ) i receptionen.

Alltid när jag kommer de känner igen mig med namn och de är så gulliga och rara, och de var bl.a. mycket intresserade att veta hur min grå-starr operation var.

Nu behöver jag inte gå tillbaka till tandläkaren på ett halvår,
men ska till tandhygienisten igen, och hon håller också lite koll på mina tänder om något extra behöver göras.

Hoppas nästa tandläkare är bra också, men oj, vad jag kommer att sakna min tandläkare.



När det gäller min blogg så håller jag på att jobba med en ny blogg-mall här på Blogg.se
och en som där det är lättare att hitta till min hemsida, bilder jag gjort och dikter.
och de sidorna kommer jag också att göra om.
och även ha en gästbok och lite annat i min blogg

Så jag vet nu på ett ungefär hur jag vill ha det.

Så jag har lite jobb framför mig och pillande med koder i blogg-mallen,
men skam den som ger sig ;-)

Skulle vilja slippa reklamen här på Blogg.se  och få tillgång till fler mallar, men det är så dyrt att uppgradera.....

Ha det gå gott mina bloggvänner och besökare

 


Kommentarer
Postat av: Lotta

Kan bara hålla med dig ang tandläkaren, när min slutade så blev jag jätteledsen. Men min nya är också bra så jag hade tur. Hoppas att du också kommer att ha det.
Snart är det redan fredag!

Kram

Svar: Ja, hoppas min nästa tandläkare är bra också och är lika förstående för min tandvårdsrädsla..Kram tillbaks och ha en fin helg
Inger Maryissa

2012-11-01 @ 23:44:59
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Ingrid

Det där med tandläkare är väldigt personligt. Jag har varit tvungen att byta ett par gånger och det är aldrig roligt.

Lycka till med jobbet med din nya mall!
Ja, reklamen är inte trevlig, men det finns ju bloggportaler där man inte behöver ha reklam.

Kram, Ingrid

Svar: jo, det betyder mycket att ha en tandläkare man trivs med..Jo, jag har ett jobb framför mig med ny bloggmall...
Jag har kollat andra bloggportaler och men tror jag stannar kvar där jag är nu, men visst är reklamen irriterande,...
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-11-02 @ 08:59:32
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Gunnel

Det är inte lätt när man hittat en bra tandläkare eller läkare och de ska flytta. Förhoppningsvis får du en ny som är lika bra. Kram

Svar: Jo, det är trist att min tandläkare slutar, speciellt som jag har sån tandvårdsrädsla och hon hjälpte mig med den..men hoppas nästa tandläkare är bra också
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-11-02 @ 10:08:02
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com/
Postat av: Corina

En bra tandläkare är guld värd när man som du (och jag) är rädd för tandläkaren ! Har också en väldigt bra tandläkare (går hos privat). Kram !

Svar: Jo, för oss som har tandläkarskräck så betyder en bra och förstående tandläkare mycket..kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-11-02 @ 14:43:35
Postat av: Gunilla

Har oxå en bra tandläkare, men ändå så är jag rädd för sprutor i munnen :(( AAAJ
När jag måste laga ngn tand, så tar jag ingen bedövning. Tycker det går bra ändå.
Har aldrig behövt det.

Hoppas det går bra med dina bloggmallar som du gör
Kram
/Gunilla

Svar: jag skulle inte klara av lagningar av tänder utan bedövning...men visst...sprutan är inte rolig heller...men av två onda ting så.. ;-)..
Du är duktig som klarar av att laga tänder utan bedövning..
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-11-02 @ 21:54:41
URL: http://gunillaskatter.blogg.se
Postat av: annechristines/bustanten

Tack för dina fina så snällt skrivna inlägg hos mig. Jag blir så glad!
Visst är det lite jobbigt att gå till tandläkaren och sen är det ju så viktigt att dom är bra. Att dom tar en på rätt sätt.
JAG ÖNSKAR DIG EN FIN HELG! KRAM från mig!

Svar: Glad att jag hittade dig här i bloggvärlden...eller det var nog du som hittade mig...Och jag tycker mycket om att besöka dig och läsa det du skriver....och du är så otroligt bra på att skriva och berätta..
Ja, det är viktigt att ha en bra tandläkare som man känner sig trygg med..
Kramar tillbaks och ha en fin helg du också.
Inger Maryissa

2012-11-03 @ 07:20:56
URL: http://annechristines.bloggo.nu
Postat av: fia

j a tanläkare är ett gissel enligt mig men himmla bra när det funkar.
Tittar in och ger dig en kram och önskar dig en mysig helg.

Svar: Nej, det är inte det roligaste att behöva gå till tandläkaren...men man måste tyvärr...Och ja, det är så viktigt att det funkar bra..
kramar tillbaks och ha en fin helg du också
Inger Maryissa

2012-11-03 @ 09:10:05
URL: http://fiasdrommar.blogg.se
Postat av: kerstin

Så tråkigt för Dig att mista en bra tandläkare! Hoppas att den nya kommer att stämma med Dig!
Du är så duktig och har så trevlig blogg, önskar Dig en fin helg och Du får en stor Kram!

Svar: Jo, det trist att min tandläkare slutade för hon hjälpte mig mycket för min tandläkarskräck..men hoppas nästa tandläkare är bra också..
Glad du gillar min blogg, och får se hur jag får till min nya layout..
Kram tillbaks och ha en fin helg du också
Inger Maryissa

2012-11-03 @ 09:37:46
URL: http://kailiyinyang.blogg.se
Postat av: Erik Semlan

Tråkigt att din tandläkare, som du gillar, ska sluta på mottagningen. Men hoppas att den som kommer är lika trevlig och att du kan bygga upp en bra relation. Viktigt med bra kontakt när man har tandläkarskräck, man vill ju kunna lita på sin tandläkare. Jag vet, jag har också haft tandläkarskräck och lite finns väl kvar (även efter terapi), men det är under kontroll numera. Jag tar alltid bedövningsspruta och andningen är viktig!
Kul att du fixar och trixar med bloggen och gör den fin. Jag är inte alls lika duktig som du, funderar igen på att kanske flytta till annat ställe på nätet och skapa ny blogg. Men eftersom det säkert blir en hel del att sätta sig in i vid en sådan flytt, så det tar emot till en del. Detta med reklamen som jag inte kan styra över är onekligen inte så kul.
Ibland verkar det knepigt lägga in kommentarer på min blogg, det verkar som så i alla fall.
Så undrar jag över statistiken på blogg.se. Den har sett konstig ut i några dagar nu.
Får se hur den blogg förändras när du fixat klart.
Trevlig helg. :-)

Svar: Ja, det är viktigt att man får en förstående tandläkare när man har tandläkarskräck..Och den tandläkare jag hade var otroligt bra och även sköterskan, för de tog det så lugnt med mig och förklarade allt de gjorde...så att jag kände mig trygg...
så jag är så ledsen över att min tandläkare slutar...
men det var nog tur att det var hon som gjorde de mest akuta och jobbigaste sakerna med mina tänder...
Får se hur jag får till den nya layouten för min blogg...det blir en hel del pysslande och med koderna i den bloggmall jag väljer..
ha en trevlig helg du också...
Inger Maryissa

Postat av: Veiken

Du milde vad duktig du är. Jag hade fördärvat både blogg och mall om jag hade gett mig in i alla tecken och bokstäver.... Tråkigt att din härliga tandläkare ska sluta, men du ska se att den nya är lika bra - kanske t.om bättre! :) Kram

Svar: Risken finns där för mig också när jag mixtra med blogglayouten att jag sabbar min blogg :-)men jag använder en extra-blogg / testblogg innan jag gör ändringar på min riktiga blogg.
Ja, hoppas min nya tandläkare är bra också.
Kramar tillbaka
Inger Maryissa

2012-11-03 @ 18:21:58
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: annechristines/bustanten

Tack för det fina du skrivet hos mig. Jag känner glädje av att fått en sån fin bloggvän här inne som du.
Det här med bloggen nu! Först så hade jag bloggplatsen.se. Den är bra då man har jättemånga möjligheter att förändra sin blogg utan att betala nåt extra. Du kan ha enfärgat , du kan ha blommigt och allt möjligt i denn bloggen. Rekomenderar den faktiskt. Just nu har jag bloggo.nu. Det finns inte så många möjligheter här där jag är nu att förendra då det finns ett antal färdigdesignade utseenden. Jag gillar bara den lila jag har nu där hos bloggo.nu. I den gamla på bloggplatsen.se hade jag ofta bloggen i ljust gul. Man blir så glad av gult, sen hade jag i bland bloggen i rosa åkså. Men det var bara det att jag visste inte hur man satt in bilder där. Nu betalar jag 245 kr för preminum på ett år. Jag har möjligheter att se statistik. Bloggo .nu inte så dumt, men jag tror/ tycker bloggplatsen.se hade mest möjligheter. Testa den kanske?
Kram fina du nu ska jag se om du ändrar nåt här inne. Har du kvar samma namn om du byter ställe? i så fall får du upplysa mig om du har nåt nytt bloggnamn.
Kram och ha en fin dag!

Svar: Jag är också så glad över att ha fått dig som bloggvän..När det gäller Bloggo.nu så har jag uppfattat det så att om man uppgraderar till premium så kan man ändra i blogglayouten till exempelvis de färger man vill ha, bakgrund osv..
Jo, Bloggplatsen är bra också, och har bra funktioner, men jag gillar inte att där man ska skriva kommentarer är högst upp i blogginläggen...
det blir lätt att kommentarer skrivs till fel inlägg då...
Jag har skickat ett par frågor till Bloggo.nu och får jag svar och är nöjd över det så uppgraderar jag nog där och flyttar dit.
Och speciellt det ska bli så skönt att slippa reklam...
Jo, jag kommer att ha kvar samma namn där, och naturligtvis talar jag om när jag flyttar och med adressen dit.
stor kram min vän och ha en fin fortsatt söndagskväll och ny vecka som kommer..


Inger Maryissa

2012-11-04 @ 14:11:48
URL: http://annechristines.bloggo.nu
Postat av: Inga M

Det är guld värt att ha en bra tandläkare. Jag har äntligen hittat en inom räckhåll och jag skulle nog följa henne till världens ände om hon flyttade på sig. Din tandläkare kanske inte ska flytta så långt bort utan du kan fortsätta gå hos henne. Det är inte mycket dyrare privat om det är det hon ska bli.

Svar: Jo, det betyder mycket att ha en bra tandläkare...och jag har också tänkt på att kanske hon blivit privat....så jag ska söka på hennes namn..
annars så hoppas jag att nästa tandläkare är bra också, och denna mottagning är dessutom bara 10 minuter från fär jag bor...och det är toppen..
Inger Maryissa

2012-11-04 @ 14:38:33
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Mia

Så trist att du förlorar den tandläkare som du har fått sånt förtroende för, men förhoppningsvis blir nästa lika förtroendeingivande, jag håller tummen!
Kram på dig!

Svar: Jo, det är så trist att förlora min tandläkare, men skönt att jag fick de mest akuta och jobbiga sakerna gjorda hos henne...och hon hjälpte mig så fint med min tandvårdsrädsla...
men får hoppas nästa tandläkare är bra också..
Stor kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-11-04 @ 15:51:51
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Veiken

Hejsan! Nu är det snart slut på den här veckan och en ny knackar på dörren Hoppas din nya vecka blir fin! Kram

Svar: Ja, nu börjar åter igen en ny vecka...vad tiden går...Stor kram och hoppas din nya vecka blir fin också
Inger Maryissa

2012-11-04 @ 17:53:54
URL: http://www.veiken.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0