Att övervinna rädslor + Hösten / minnen + om ögonen


Åter igen en soligt och fin dag här i Stockholm
lite kyligare nu, men jag gillar detta fina höstväder också....och hoppas det blir vackra och fina färger på träden snart.

På hösten går ofta mina tankar till min lilla mamma och våra promenader i skogen bredvid där hon bodde under de sista fyra år vi fick tillsammans.

Hon hade rullator, men det hindrade henne inte att promenera inne i skogen och bland alla prasslande löv på marken.
Och med jämna mellanrum fick jag plocka bort löven från rullator-hjulen så vi kunde fortsätta vår promenad :-)
det var så roligt...och vi hade många goda skratt.



Annars är det ok här, och även det nyopererade ögat har börjat stabiliserats nu och jag ser riktigt bra redan.
Kul att  bl.a kunna se alla färger bättre och även konturer.....och märker redan verkligen skillnaden före och efter operationerna.

Dessutom märker jag att jag även kan se bättre på nära håll. Så jag behöver nog inte lika starka läsglasögon som jag hade innan.

Och jag är så glad över att jag den sista tiden övervunnit rädslor som jag haft förut, som att gå till tandläkarna och rädslan inför starr-operationerna.
Vilket jag berättat om i tidigare inlägg att jag klarat av tuffa tandutdragningar plus starroperationerna  på bägge ögonen.

Och jag känner att genom att ha klarat av dessa saker det har styrkt mig mycket, och haft en positiv inverkan på mig och jag känner mig gladare och piggare.
Och jag har även blivit mera utåtriktad än förut.

tänk att det kan bli så, att när man övervinner vissa rädslor att det kan medföra en positiv utveckling av en som person.

Önskar er alla en riktigt fin helg, och hoppas solen lyser lika fint hos er som den gör här.

 


Kommentarer
Postat av: Gunnel

Kul att läsa om dina promenader med din mamma. Idag är det min mors födelsedag och det känns lite vemodigt. Jag önskar dig med en fin helg. Kram

Svar: Kan tänka mig du tänker extra mycket på din mamma en sådan dag, och det känns lite vemodigtsamma händer för mig
stor kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-09-15 @ 15:21:51
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com/
Postat av: Mia

Vad du låter härligt positiv och glad, Inger...var stolt över dig själv. Kram!

Svar: Tack, och ja, det känns så skönt att ha klarat av dessa sakerkram tillbaks
Inger Maryissa

2012-09-15 @ 15:58:40
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Kristina

Så fint att du fick fyra sista goda år tillsammans med din mamma och att du har så fina minnen från den tiden. Det betyder så mycket att allt är utrett och att man sen kan gå vidare i livet. Ja nog har du verkligen gått vidare, inte bara med detta utan även med dina rädslor, vilken seger Inger! Var stolt och känn så duktig du varit. Du har en så fin blogg med så vackra bilder, du är duktig även där=) Ha en skön helg nu vännen, kram!

Svar: Ja, jag är så glad och tacksam över de fyra år jag fick tillsammans med min mamma...och de fina nya minnen vi skappade tillsammans...
Även om inte allt blev utrett....så betyder denna tid väldigt mycket och utan dessa år skulle det ha kännts väldigt tungt...
och jag vet att dessa år betydde mycket för min mamma också...
och ja, jag är så glad att jag övervunnit dessa rädslor jag skrev om här..
Det styrker mig..
Tack för dina goa rader och kul du tycker min blogg är fin.
Kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-09-15 @ 16:26:28
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Rovie

Det låter ju underbart. Härligt att du känner så.
Mycket fin bild också (det har du alltid)
Jag hade styrka på mina glasögon innan operationen, hade astigmatism som försvann också, nu har jag sådana man kan köpa lite överallt, enkla läs bara, Känns bra.
Hoppas vi får en lika fin söndag

Kram

Svar: jo, det har styrkt mig att jag övervunnit dessa rädslor...det ska bli spännande att se när ögonen har stabiliserats helt efter operationerna, hur starka läsglasögon jag behöver..
Misstänker att jag inte behöver lika starka nu, eftersom redan nu jag kan se bättre på nära håll.
Kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-09-15 @ 23:09:13
URL: http://www.rovie.blogg.se
Postat av: Inga M

Det som inte förgör, gör starkare! Ja, eller nåt sånt är ett tyskt ordspråk, inte helt fel! Du har absolut ökat på ditt livsmod en bra bit och det måste kännas skönt.

Svar: Så sant så som det står i ordspråket..och ja det känns jätte-skönt
Inger Maryissa

2012-09-16 @ 06:19:23
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: annette

Du skall verkligen känna Dej stolt som övervunnit så mycket rädsla och gjort så mycket som väl nästan kännts omöjligt för Dej tidigare.
Gå Du med högburet huvud och njut av det Du genomfört kul om detta oxå har inneburit att Du känner Dej glad och även mer utåtriktad än tidigare!
Kram!
annette

Svar: Tack för dina god rader...och ja, jag är så glad över att ha lyckats med att övervinna dessa rädslor, och som får mig att må bra...
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-09-16 @ 15:53:05
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.se
Postat av: sussie kontio

Älskar hösten!!
ha en bra dag!

Svar: Ja, hösten är också en fin årstid.ha det så bra du också
Inger Maryissa

2012-09-16 @ 23:18:40
URL: http://bumbiisussie.blogg.se/
Postat av: kerstin

Du är verkligen en duktig och tuff kvinna!Så skönt att det ordnar sig med synen, nu kan Du njuta av alla höstens under1 Kram till Dig*

Svar: Tack söta du..och ja, jag är så glad över att fått bättre syn, och jag behöver heller inte vara orolig för att grå starr ska orsaka problem när jag blir äldre...
Min mamma hade det och hennes dåliga syn gjorde henne mycket handikappad..
kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-09-17 @ 10:03:35
URL: http://kailiyinyang.blogg.se
Postat av: fia

Härligt att höra att du har modet att övervinna rädslor .Det ska du ha en stor eloge för .
Blir alldeles varm i hjärtat när jag hör dig beskriva din fina promenad med din mamma.
Så jag sänder dig många höstiga kramar.

Svar: Ja, jag är så glad över att ha vågat övervinna dessa rädslor, och det var så värt det...och ja, mina promenader med min lilla mamma var så mysiga, och gav många fina minnen...
stor kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-09-17 @ 15:16:47
URL: http://fiasdrommar.blogg.se
Postat av: Veiken

Jätteroligt att det lyckades så bra med båda ögonen. Grattis till det! Kram

Svar: Ja, det känns så bra att kunna se bättrekramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-09-17 @ 18:54:08
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Ailas

Grattis till dig, måste kännas skönt nu!

Gillar också hösten, bara det inte regnar hela tiden. En sådan eftermiddag som vi hade idag var verkligen kalas.

Tack, hade en härlig helg. Hade besök av mitt nya barnbarn för första gången. Stort!!!!!

Kram

Svar: Tack, och ja det känns så skönt nu när dessa saker är avklarade...Jo, hösten kan vara underbar, och hoppas solen kommer att vara framme mera, och att vi får njuta av många fina höstdagar.
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-09-17 @ 19:54:58
URL: http://ailasblogg.blogspot.se
Postat av: Corina

Allt låter så glatt och possitivt, härligt att höra ! Kram !

Svar: Jo, att ha vågat dessa saker har stärkt mig.Kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-09-17 @ 20:44:35
URL: http://corina.bloggplatsen.se
Postat av: Gunnar

Låter härligt med din mamma. Min mor hade också rullator en period och det fungerade jätebra. Hon kände sig mer trygg då när hon var ute och gick. Det fanns också möjlighet att sitta och vila på rullatorn när hon var trött.
Nu är hon borta sen ett par år. That's life.

Svar: Ja, rullatorer är en bra uppfinning som ger trygghet och även gör att många får möjlighet att komma ut mera...
Inger Maryissa

2012-09-18 @ 08:40:44
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com
Postat av: Rovie

Intet nytt här. Men jag kan ju få titta in och önska dig en bra dag.

Kram

Svar: alltid kul när du kikar in, och om en stund kommer ett nytt inlägg här hos mig :-)stor kram tillbaks och ha det så gott du också
Inger Maryissa

2012-09-18 @ 13:19:29
URL: http://www.rovie.blogg.se
Postat av: DIYS

hösten <3

2012-09-20 @ 20:25:55
URL: http://diys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0