Ser bättre på ögat + om händelser i Tunnelbanan

Så glad att så många tyckte om min beskrivning av min Grå-starr operation som jag  berättade om i mitt förra inlägg.
Och att det kanske kan lugna de som kanske också ska göra en sådan operation.

På tisdag ska jag få mitt högra öga opererat, och denna gång känner jag mig inte alls lika orolig, för nu vet jag hur det går till.

Och synen på mitt högra opererade öga har blivit mycket bättre, och jag är så glad för det.
Så det ska bli så spännande hur det blir efter operationen på mitt vänstra öga.



Sedan till en annan sak, och det är det med spärrarna i Tunnelbanan här i Stockholm.

De nya spärrarna ska tydligen hindra att folk fusk-åker...men det finns de som kommit på hur de kan fuska och åka gratis i alla fall.

Jag har flera gånger varit med om att någon har kommit tätt bakom mig när jag dragit mitt kort i spärren och lyckats slinka tätt bakom mig igenom innan spärr.dörrarna stängts....
alltså kommit igenom spärren på mitt kort.

Usch jag blir så irriterad...

En gång stannade jag upp på flit precis när jag kommit utanför spärr-dörren och hindrat personen och då har dörrarna stängts och personen inte lyckats,

Fast nu när jag läst och hört om att folk har blivit klämda och t.om. blivit skadade av dessa dörrar så vågar jag inte göra så längre...

Men visst är det fräckt av personer att på detta sätt försöka komma igenom spärrarna på andras kort.

PS. dörrarna i spärrarna i tunnel-banan är höga hårda plast dörrar nuförtiden som stängs och öppnas automatiskt, och har hört att folk blivit klämda och skadade i dem.
Och det är lite obehagligt att få personer så tätt bakom en när man passerar dem....

 


Kommentarer
Postat av: Rovie

Det kommer ju att bli dubbelt så bra när du får det andra ögat klart också. Och när det gått en tid så blir det ännu bättre ändå.

Det där med tunnelbanna är ett ofog. Bra att du "trckte" till en. Men det är som du säger, de kan fastna och skada sig och då är det ju så med våra regler och lagar att du åker dit för det.. Och hemska tanke de kan gå på dig också om de är riktigt arga. Och det vill vi ju inte.
Så håll ilskan under kontroll när du åker tunnelbana.

Kram

Svar: Ja, säkert synen kommer att bli dubbelt så bra efter operationen, och det ska bli så spännande...Jo, kruxet är att man kan fastna och skada sig i dessa dörrar i tunnelbanen...dörrar som är höga och öppnas och stängs automatiskt.
har läst om olyckor med dessa...
Inte kul att ha personer tätt bakom sig som vill tjuvåka....både den personen och även jag kan skadas...
och ja, jag har också tänkt på det att om jag stannar upp för att hindra den tjuvåkande personen, så vet man ju inte hur den personen reagerar...
man får vara försiktig nuförtiden...
Kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-09-05 @ 23:51:04
URL: http://www.rovie.blogg.se
Postat av: Agneta

Hej Inger!
Låter som ditt öga läker fint!
Nästa gång någon försöker klämma sig in på din bekostnad så stanna och ta ett steg åt sidan och säg att "du kan få gå före mig". Det kanske hjälper. Eller varför inte säga ifrån?
Lycka till med andra ögat!
Varm kram, Agneta

Svar: Jo, mitt öga läker toppen, och det är jag glad för, och är så tacksam för att dessa operationer går att göra nu,..dörrarna i Tunnelbanan har blivit bytta till höga plastdörrar som öppnas och stängs automatiskt...
Så det är lite svårt att vara snäll och be någon gå före mig :-) ...eftersom då måste den personen ha ett eget kort...
och det jobbiga är att personer lurpassar på mig och sedan kommer tätt bakom mig för att komma igenom på mitt kort
det känns lite obehagligt många gånger, och speciellt som man hört om personer som blivit klämda och skadade i dessa dörrar.
Kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-09-06 @ 00:15:50
URL: http://www.agnetas.name
Postat av: Inga M

Detta att åka gratis på olika sätt har tydligen blivit en sport! Trist!

Skönt att ditt öga läker bra och att du inte är orolig för nästa ingrepp.

Svar: Jo, det verkar många gånger att det att åka gratis i Tunnelbanan har blivit en sport...och många gånger för ungdomar.Och ja, jag är så glad över hur bra mitt öga läker, och jag är inte lika orolig inför nästa operation
Inger Maryissa

2012-09-06 @ 07:04:02
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Gunnar

Jag blir alltid lika stressad av att åka tunnelbana i Stockholm. Fast ajg tycker det är ett smidigt sätt att ta sig fram.

Svar: Jo, det är lätt att känna sig stressad i tunnelbanan....speciellt under rusningstrafik.men visst är det annars ett smidigt sätt att ta sig fram
Inger Maryissa

2012-09-06 @ 12:43:10
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com/
Postat av: Ailas

Grattis till lyckad ögonoperation! Snart ser du som i ungdomens dagar. :)

Det är "smart" idag att försöka komma undan utan att göra rätt för sig. Det är en populär sport hos många. Vara fräck och ta för sig. Usch, ledsen jag blir!

Kram

Svar: tack, och ja, jag är så glad och tacksam att det går att åtgärda grå-starr på detta sätt nu...Jo, det är så trist med människor som fuskar och åker på andras kort utan att betala själva.
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-09-06 @ 16:25:09
URL: http://ailasblogg.blogspot.se
Postat av: ella

Tunnelbana är längesedan hihi jaha är d nya spärrdörrar nu.bodde i sthl tills jag va 12.så är ett bra tag sedan.vad bra att synen blir bättre:)
ha en fin kväll kram:)

Svar: Ja, jag är så glad över att synen blir bättre...det betyder så mycket..kram tillbaks och ha en fin kväll du också
Inger Maryissa

2012-09-06 @ 16:28:16
URL: http://farytaleinblue.blogg.se
Postat av: Gunilla

Hej vännen!
När jag bodde i Sthlm för en del år sedan och åkte tunnelbanan, så märkte man att det fanns dom som åkte gratis, det är så dumt gjort.
Bra att ditt ena öga har blivit bättre och hoppas förståss att ditt andra öga oxå ska bli så bra det kan.
Kram
/Gunilla

Svar: Jo, förr åkte också en del gratis...bl.a. hoppade över spärrarna, som såg annorlunda ut då..Nu är det annorlunda och inte kul att få främmande personer tätt bakom sig, och dessutom finns risken att man gör sig illa i spärr-dörrarna..
jo, det ska nog gå bra med nästa ögonoperation också..
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-09-06 @ 16:32:46
URL: http://gunillaskatter.blogg.se
Postat av: Gunilla

Hej igen
jag glömde att säga att ditt inlägg kom med så bra :)

kram igen

2012-09-06 @ 16:34:42
URL: http://gunillaskatter.blogg.se
Postat av: Lotta

Så bra att du inte är orolig inför kommande operation, det lättar ju upp att slippa oroa sig i onödan.
Tur ingen hann att klämma sig men vad ska man göra om de tränger sig på och vill åka gratis på din bekostnad.

Nu är det fredag och solen har gassat hela dagen efter natten regn :-)

Kram

Svar: Jo, det känns bra att inte känna mig lika orolig inför nästa ögonoperation, eftersom nu vet jag hur det går till..Operationer är aldrig roligt, och man skulle vilja slippa, men skönt när dessa starr-operationer görs så bra och det går bra och är helt smärfritt och går fort...
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-09-07 @ 17:55:39
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Lisbeth

Lycka till med nästa öga så skönt att du känner dig mer avslappnad den här gången. Förstår de irritation över gratis åkarna. Man betalar dyra pengar själv och sedan kan andra göra så. Kanske vore på plats med vakter vid dessa dörrar. Ser d någon som trycker sig tätt intill och smiter in är det ju lätt att haffa dem
Ha en fin helg
kram

Svar: Tack, och ja, det ska nog gå bra med nästa ögonoperation också..Jo, det är trist och jobbigt med dessa gratis åkare i tunnelbanan..
Önskar också det funnes vakter...det känns inte så bra att allt blir så automatiserat...eller vad jag ska kalla det...
kram tillbaks och ha en fin helg.
Inger Maryissa

2012-09-07 @ 17:59:45
URL: http://tankelek.blogg.se
Postat av: Sylvia

Roligt att det artar sig med synen. Snart ser du minsta lilla damkorn...hihi
Ja, visst är det ett otyg med dessa plankare på tunnelbanan. Jag har inte råkat illa ut ännu men jag vet många som har det. Det blir ju vi som får betala för fusket med ännu högra priser.
Kram och ha en fin helg!
Sylvia

Svar: Jo, det är så roligt att kunna se bättre..och ja, det är så trist och även jobbigt med dessa fusk-åkare, och ja, det finns en hel del som råkat illa ut i dessa spärrar..
de pratade om det också på nyheterna på TV idag...
Kram tillbaks och ha en fin helg.
Inger Maryissa

2012-09-07 @ 18:37:59
URL: http://cobra38.wordpress.com
Postat av: Corina

Låter bra att op gått bra, blir ju perfekt när andra ögat också är opererat ! Kram !

Svar: Ja, det ska verkligen bli spännande med synen efter att andra ögat blivit opererat också..kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-09-07 @ 18:44:52
Postat av: Ragnvi

Morning! Himlans skönt att läsa dina positiva ord om första operationen! Klart den andra ska gå lika bra!
Tråkigare är det om T-banan...förstår att det blir obekvämt! Snåljåpar!
Kramen!
Ragnvi

Svar: Ja, operationen på andra ögat ska nog gå bra också.Jo, det är trist och även obekvämt med dessa som försöker åka med T-banan med mitt kort..
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-09-08 @ 07:55:23
URL: http://rankans.blogg.se
Postat av: Gunnar

Gomorron! Hoppas att du får en fin helg!

Svar: Önskar dig detsamma.
Inger Maryissa

2012-09-08 @ 08:03:16
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0