* Sången: Wandering star från film med Lee Marvin



Idag hörde jag på radion sången: the Wandering Star, som sjöngs och spelades i en film jag såg på bio 1970.

Som jag berättat om förut så är jag uppväxt i en strikt frikyrklig miljö, och sedan när jag började frigöra mig så var jag på bio för första gången när jag var 20 år.
Och den första filmen jag såg var Sound of Music,
Den andra film jag såg var denna film: Paint your Wagon, där Lee Marvin var huvudaktören.
Denna musik / sång var som ett genomgående tema i filmen.
Jag tyckte då det var en mycket spännande film, och den var otroligt populär på den tiden.

Tänker även på hur annorlunda biograferna såg ut då här i Stockholm.
Saknar de gamla mysiga biograferna med inredningarna och den mysiga biograf känslan.
Kommer speciellt ihåg en biograf med en jättestor filmduk så man nästan kände att man var inne i filmen.

Detta blev ännu ett litet nostalgiminne från 70-talet
Trackback
RSS 2.0