Trevlig helg + låtar Paul Anka


Hejsan mina vänner.
Idag vaknade jag pigg och allert trots att det är trist och grått väder ute.
Men det är ju så skönt att kunna få sova hela natten, vilket jag inte är bortskämd med, då jag har kroniska sömnproblem.

Och ibland händer som  hände i förrgår natt, att jag inte sov en endaste blund förränn vid 8 tiden på morgonen igår, då lag lyckades äntligen sova ett par timmar, men inte tillräckligt.

Men som sagt idag känns allt bra mycket bättre och jag är mitt vanliga gamla jag igen ;-)
Och nu ska jag snart börja min bloggpromenad som jag har saknat då jag inte orkade igår.
Det är alltid så mysigt och spännande att besöka er mina kära bloggvänner.

Under tiden får jag bjuda på ett par gamla videos från från 60 och 70 talet med Paul Anka. 
Kanske det är några som känner igen dessa låtar också.

Först låten: Put your head on my shoulders
och låten: Puppy Love

  

Det är ju så kul att hitta dessa gamla videos och även kunna dela med mig av dem,

och för mig de har så speciella nostalgiska minnen då jag lyssnade på dem tillsammans med min stora kärlek som jag träffat då.
Och dessutom att jag äntligen då fick lyssna på den musik jag önskade, då jag aldrig fick det hemma p.g.a den strikta religiösa uppfostran i frikyrkan, som jag skrivit om förut här i min blogg,
där en massa saker förbjöds förbjöds hemma, men när jag flyttade hemifrån så hände mycket ;-)

Ha det så gott mina vänner och önskar er alla en bra fortsatt dag och helg.
Kram

Kommentarer
Postat av: annette

Hej!

Så härligt att få vakna upp och känna som Du gjorde idag, skönt att Du fått sova en hel natt, och då passar Du på och skämmer bort oss med underbar musik också!

Ha det så gott och njut av dagen!

Jättefin bild (som alltid).



Kramen //annette

2008-09-27 @ 12:47:49
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com
Postat av: marie

trevlig helg du med....

det måste vara jobbigt att inte få sova ordentligt.

och youtube är så bra, när man hittar sina gamla godingar.

2008-09-27 @ 15:54:43
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Så jobbigt att inte kunna sova...men jag är glad du fått sova så gott i natt i alla fall :)

Härliga gamla låtar och javisst känner jag igen dom!

Kramiz min vän



(Det blev nå't fel så jag skickar igen )

2008-09-27 @ 15:58:09
URL: http://birgittas.bloggagratis.se/
Postat av: Plogflickan

Jag har ännu så länge lätt att somna, men kan vakna okristligt tidigt i mellanåt.. Tror det har med månen att göra?!

Ha en fin helg

2008-09-27 @ 16:04:09
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Rut

Så skönt att du fick sova ut!

Jag sover på tabletter, jag står inte att ut och ligga vrida och vända på i väntan på John Blund. Det är klart att ibland känner man sig lätt drogad men några större bieffekter har de inte.

Inger, lämna frikyrkan åt sitt öde, den är inte värd att gå grubbla på.

Min mamma lärde mig att knäppa mina händer och läsa Gud som haver och sen var det bra med det. Det klart att det ibland kom frikyrkopredikanter och höll möten i byn vi bodde men de predikade inte ve och förbannelse och en fördömande Gud som i din kyrka. De brukade fråga mig som hette Rut om jag var med ute på åkern och plocka ax och det gjorde jag det hände eftersom vi hade lantbruk. Och de sjöng härliga sånger som när jag blev större försökte ta ut på gitarren.

En gång var jag med och hörde på solskenssångaren Hultman han hade en portabel liten orgel med sig vart han än reste. Han var så härlig och rolig och berättade från sina resor i andra länder.



Jag har varit ute i skogen idag en snutt men jag tyckte det var kyligt så jag hem och bakade en rulltårta.

Hoppas att du får en natt ja, flera med en skön sömn.

Kramar till dej!

Jag

2008-09-27 @ 16:28:52
URL: http://rut.blogg.se/
Postat av: soffie

Härligt att du känner dej så pigg idag,själv är det motsatsen hos mej,längtar till sängen men det är ju lite väl tidigt att hoppa ner i den nu;O)

å visst är det roligt med You tube man kan verkligen hitta gammal musik..

bra låtar de där.

ha en härlig lördagskväll

2008-09-27 @ 16:45:17
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Jo, det var så skönt att vakna idag efter en så skön sömn som jag inte haft på länge.

Tänk att vad sova gott kan göra så mycket.

Precis som du Rut så är jag också tvungen att sova på tabletter,

men vissa nätter hjälper ingenting alls.

Och nej, jag grubblar inte på frikyrkan eller på denna tro.

Men det känns ändå lite skönt att få berätta om det här i min blogg,

och tänker också att förhoppningsvis det jag berättar kan vara till hjälp för andra som har upplevt liknande saker, och känna att de inte är ensamma.

Och att ge lite information om hur det kan påverka barn som växer upp i såna extrema miljöer.



Kul att ni tyckte om låtarna, och det är så kul att lyssna på dem och få dela med mig av nostalgi-minnen.

Och ja, Youtube är toppen.



Ha det så gott mina vänner och kramar

2008-09-27 @ 18:29:07
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Lissen

Vad skönt att vakna pigg. Det har stor betydelse för välmåendet! Är själv lite halvtrött idag efter resande nattetid. Musik som du skriver har en förmåga att göra oss glada. Ibland passar olika musiksorter till ens stämmning eller bara som härliga nostalgiminnen, eller hur!

Visst finns det verkliga änglar här bland oss, som den där tjejen! Tror det blir som ringar på vattnet om vi sprider godeheten mellan oss. Blir liksom en sorts religion det också!

Ha det så gott och kram!!!

2008-09-27 @ 22:34:48
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Jo men visst är det A och O att få sova ut.. jag är ju nattuggla och har blivit det mer och mer som du ser av mina bloggbesök.. idag har jag verkligen varit snål med besöken.. inte haft datorn på förrän i kväll och just bloggat hos mig.

Visst minns jag gamla hederliga Paul Anka... oh Diana can´t you se .. I love you and you love me.. en annan gammal hit:-)

Det var tider det och det var på vår tid allt började snurra på.. bra musik var det verkligen och tål att lyssnas på även idag..

Nä du nu kallar sängen;-)

Kram på dig.. du vet kanske vad jag ska hitta på under morgondagen;-)

2008-09-28 @ 02:05:39
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Mia

Men oooo så skönt att titta in hos dig och få lite nostalgikänslor...man sitter bara och småler...L

2008-09-28 @ 07:49:04
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Junitjej

NU är det redan söndag. Vart har helgen tagit vägen?

2008-09-28 @ 09:26:11
URL: http://junitjejen.se
Postat av: AnnaKK

Nu har jag precis (som typ den siste i landet!?) upptäckt You Tube och alla musikvideor man kan kolla på där!



Ja, det är inte klokt så många barn- och ungdomsminnen man har som är starkt kopplade till musik! :-)



Ha en FIN dag!!!

2008-09-28 @ 10:45:49
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Fia

Youtube är rena guldgruvan. Det är så häftigt att man kan hitta så mycket gamla låtar och filmsnuttar där.

2008-09-28 @ 11:35:58
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Libby

Coola låtar. :-)

Hoppas du får en skön söndag!

Libby

2008-09-28 @ 12:26:49
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Ja, det var verkligen skönt att få vakna pigg, och jag märkte hur mycket bättre jag även mådde under dagen.



Jag blir så glad att ni gillar mina nostalgi-inlägg och musiken jag skriver om.

och ja, Lissen, jag märker också hur olika musiksorter kan passa till ens stämning eller bara som nostalgiminnen.

Det är ju kul ibland att blicka bakåt och minnas, och när jag dessutom hittar musik som påminner om dessa tider, så kommer minnena ännu närmare.

Och ja, Pialotta jag minns de låtar du nämner också,

och jag håller med om att det var verkligen tider då, och så mycket som hände.

70-talet var så otroligt speciellt, och därifrån har jag så många speciella minnen.



Tack för alla kommentarer och önskar er alla en riktigt fin fortsatt dag.

Kram

2008-09-28 @ 12:43:33
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Erika

Musik från förr ger onekligen nostalgi på hög nivå. Man minns olika tillfällen i livet av just den musiken. Förstår verkligen att det hände mycket i ditt liv när du flyttade hemifrån. Allt du missat under din uppväxttid måste har känts oerhört ledsamt för din del. Att bli fråntagen det alla andra, dom flesta i allafall fick vara med om. Grymt att göra så mot sina barn.



Att ligga klarvaken timme efter timme vet jag också hur det är. Man kan lägga sig och vara trött och nästan somna för att i nästa ögonblick vara helt klarvaken. Sedan är det kört, med att försöka sova många timmar framöver.



Kram vännen och tack för din rara kommentar.

2008-09-28 @ 12:50:40
URL: http://crystalwinter.blogspot.com/
Postat av: Witchen

Witchan har fått luft igen!!

Tittar runt och ser att du behövt en häxbrygd där på natten....

Tittade efter en liten huggorm idag när jag var på skogen, som jag tänkte lägga i brygden åt dig, men som tur äää menar otur såg jag ingen ;-)



Det får bli en massa kamomill blommor....maskros...någon svamp man blir dåsig av, lite fladdermöss spillning...spetsat med några droppar fin scotts whisky.!!



Ha en bra dag

Dalakramen

Witchan



2008-09-28 @ 15:17:54
URL: http://witchen.blogg.se/?tmp=31190036
Postat av: Anonym

ja att kunna sova gott är verkligen en gåva att vara tacksam för....jag har i många år haft sömnproblem...nu äter jag en slags värkmedecin som gör´at jag sover lite bättre men jag har mina vaknätter fortf och vet exakt vad du talar om hoppas du ska sova riktigt gott i natt ..i morgon kommer jag tillbaka till stan med stort S kkramen

2008-09-28 @ 17:29:06
Postat av: Margaretha

Det var riktiga gamla godingar du bjöd på....Tackelitack.....

Kram

Margaretha

2008-09-28 @ 17:44:42
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Tina

Så roligt att du mår bättre nu....har inte suttit vid datorn på hela helgen..det blev en datorfri sådan eftersom min mor var på besök.

Ha det gott!

2008-09-28 @ 17:51:39
URL: http://tinaz.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Det är så underbart att höra de här gamla låtarna. Hur många gånger har man inte lyssnat på dem!

Tack Inger!

2008-09-28 @ 17:52:36
URL: http://dagbok.stenstugu.com
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Jo, musik från förr ger mycket nostalgi och att man minns olika tillfällen i livet,

och ja blir så glad att ni gillar de låtar jag skriver om här i min lilla blogg.



Och ja Erika, det hände mycket när jag flyttade hemifrån,

kanske ibland lite för mycket ibland.

Men det är nog så att om man blivit alltför hårt hållen när man växt upp så tar man igen det sedan.

Även om det inte alltid var en dans på rosor,

så har jag många speciella minnen från den tiden och 70-talet.



Och ja, det är jobbigt att inte kunna sova på natten,

men nu har jag sovit ganska bra ett par nätter i alla fall.

Jag får väl hojta till dig Witchen om jag behöver häxbrygden :-D



Ha det så gott mina vänner och hoppas att vi alla får sova gott inatt.

Kramar

2008-09-28 @ 18:51:22
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Paula

Hej! Hoppas du sovit gott i helgen! En promenad på kvällen kanske gör susen? Jag märker att dagar då jag knappt är utomhus kan jag ha svårt att somna.

Vi har haft ett vackert höstväder denna helg, men nu börjar löven falla o snart är det kalt och trist i träden.

Ha en fin vecka!

2008-09-28 @ 19:32:28
URL: http://paulaz.se
Postat av: synne

Här stannar man en stund nu och lyssnar på musiken.

Så härlig så man ryser hehe.

Ha nu en fortsatt fin söndagskväll vännen.

Kram Synne.

2008-09-28 @ 20:07:21
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Jo tack Paula, jag har sovit bättre de sista nätterna, och det är så skönt.

Och ja, nu börjar tyvärr löven att falla från träden och alla vackra färger försvinner.

Men vi får hoppas det senare blir vitt på marken som åtminstone lyser upp lite.

Så glad Synne, att du gillade musiken.

Det är något speciellt med dessa gamla låtar.

Önskar er en fin fortsatt kväll och vecka som kommer.

Kramar



2008-09-28 @ 21:20:22
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0