Intuition / Föraningar / Tankeöverföring m.m.

Fotot är från:  http://www.sxc.hu/photo/1052021

Jag har tänkt på hur viktigt det kan vara att lyssna på sin intuition / magkänsla.

Det är som en liten röst inom en som som säger till oss att vara vaksamma
och som säger att vi bör stanna upp och tänka efter för att hindra oss från att göra misstag,
eller som varnar för att något håller på att hända.

Vet själv när jag inte lyssnat till den och det har då ett par gånger slutat ganska illa.


Sedan finns något intressant som jag själv upplevt och det är föraningar, eller vad man ska kalla det.
 
Jag kommer bl.a. ihåg en gång när jag bara var ca. 11 år gammal,
och det var en kvinna hemma hos oss på besök innan hon skulle åka tillbaka till landet där hon jobbade som missionär.
( som ni nog redan vet så är jag uppväxt i en frikyrka )

Och vid det besöket och när jag hälsade på henne, så fick jag en föraning om att någonting hade hänt och att hon skulle sluta som missionär.

Sedan en kort tid efteråt fick jag veta att hon helt plötsligt kommit hem igen, tidigare än tänkt,
och att något hänt där hon var och hon åkte aldrig tillbaka igen som missionär,

Själv fick jag aldrig veta vad som hänt men märkte att det tisslades och tasslades.

Jag har alltid också varit känslig för stämningar i t.ex. grupper av människor och det har även hänt att jag innan känt på mig vad en person skulle säga.
Och även fått föraningar om en del saker som ibland har stämt.


Eller tankeöverföring som också är intressant tycker jag.
T.ex. när någon ringt till mig så har jag samtidigt tänkt lyfta luren för att ringa till den personen.

Det tror jag att många av oss upplevt.....

Och förr hände det också flera gånger att när jag t.ex. promenerade runt i stan och började tänka på en person
så dök den personen upp helt plötsligt.

Med min första kärlek detta hände ofta, och vi hade något av en telepatisk kontakt med varandra.
Kanske om man står någon mycket nära sådant händer oftare.


Det har också hänt att jag haft en melodi i huvudet eller tänkt på något särskilt och sätter på radion eller TV´n så spelas just den låten eller det pratas om det jag tänkt på. 
Ganska konstigt ...
det är väl inte samma sak som det jag skrivit om ovanför här...men kunde inte låta bli att berätta om det också ;-)

Har ni varit med om sådana här saker ?

Sidan jag brukar hitta bilder på krånglade så det blev ingen speciell bild till mitt inlägg, men jag hittade denna bild på en "tänkande" kisse ;-)

Och djur har ju en speciell förmåga att känna på sig saker mer än vi människor gör.

Ha det så gott mina vänner och kramar.  

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Jo det där med tankeöverföringar har jag oxå varit med om för många. många år sedan, minns inte nu vad det var, men det var ganska lustigt. Det man går och tänker på, det stöter man ofta på ibland.

Fin kattbild du har här på din blogg :)



Kram på dig

/Gunilla

2009-08-03 @ 22:14:36
URL: http://gunillaskatter.blogg.se/
Postat av: fia

ja många av dom saker du berättar om har jag vart med om . läskigast va nog när jag vaknade mitt i natten och va övertygad om att en nära släkting hade dött. och telefonen ringer 5 min efter och berättar att vedebörande fått en stroke. då vart jag rädd. facinerande många ggr kan jag tycka .

kramar .

2009-08-03 @ 22:56:47
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Diana

Sv: Nej, tyvärr gick vi inte vidare denna gång. Men vi hade kul och det var en fin kväll på torget med mycket folk som fick höra Odds låt, både live och i radion :)

Kram

2009-08-04 @ 01:35:41
URL: http://dianahagel.wordpress.com
Postat av: Michelin-Berith

Ja nu är jag här å hälsar på också..

Det här med föraningar är jag van med sedan barnsben. Jag är synsk och jag kan till 99 % ha rätt i det jag känner eller upplever eller ser.

Så det är bara att ta till vara den gåvan om man nu har fått en sådan och använda den med stor försiktighet.......

Ha det så bra,....... Kram Michelin-Berith

Ja vi synns ju även på Facebook. så......

www.vitva.se

2009-08-04 @ 01:38:24
URL: http://michelin53.blogspot.com
Postat av: IKA

Jag anser mig ha en bra intuition. När det gäller nya människor som jag möter så har jag till 99% rätt i mitt omdöme och de gånger jag måste ändra min uppfattning brukar det vara till det positiva. De gånger jag trott någon om gott och fått ändra till det motsatta, kan jag räkna.



Min intuition när det gäller att göra saker, nya händelser är heller inte dumma, men visst har jag gjort felbedömningar och då har det inte alls slutat så bra, men de gångerna har jag lärt mig av.



Föraningar om vad som ska hända, det är intressant. Jag har många gånger "känt" och "hört" det gått FÖRE. Om det har att göra med att man bor på landsbygden och i ett gammalt hus..?



Ha det gott min vän

KRAM

2009-08-04 @ 10:07:01
URL: http://mellantidochrum.wordpress.com
Postat av: marie

Man ska lyssna på sin magkänsla o sin "inre röst"!

Gäller bara att öppna sina sinnen.

Ha en toppendag käre bloggvän!

Du skriver så bra ska du veta!

Kram

2009-08-04 @ 11:05:09
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Ja, detta med tankeöverföring har nog de flesta av oss varit med om,

att t.ex. någon man tänker på plötsligt hör av sig m.m.

Och det du Fia berättar om hur du vaknade på natten och kände på dig att något hänt.

Min mamma berättade om en liknande sak när hennes mormor dog,

och jag har hört andra som upplevt sådana saker.

Kul Berith att du är synsk,

och ja har man fått den gåvan så ska man använda den med stor försiktighet.

Kanske jag är lite det själv, fast jag har inte utvecklat den...



Och ja IKA, undefär samma har jag varit med om när det gäller intuition

och precis som du Marie skriver så ska man lyssna på sin magkänsla och sin "inre röst"

Visst kan man som jag själv varit med om haft fel, men att åtminstone stanna upp och lyssna och tänka efter är nog ganska viktigt.



Tack mina kära vänner för alla kommentarer i detta intressanta ämne. Jag blir så glad.

Stora kramar

2009-08-04 @ 13:49:59
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Eva

Absolut, visst har jag varit med om sånt! Det händer faktiskt rätt ofta, så jag försöker verkligen att lära mig att lyssna på den där "inre rösten", eller "magkänslan" som jag brukar säga. Har precis som du varit med om att saker gått snett när jag inte lyssnat till mitt inre.

2009-08-04 @ 13:53:32
URL: http://evasblandning.blogg.se/
Postat av: britten...

Tankeöverförng och intuition..numera litar jag stenhårt på detta....min make brukar be mig anställa personal numera för jag går ofta på magkänslan som ofta ofta stämmer.....kram vännen

2009-08-04 @ 18:25:57
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Intressanta ämnen du tar upp! Jo, jag har varit med om sakerna du skriver om här. Jag har en speciell känslighet när det gäller att bedömma andra människor.



Kramen

2009-08-04 @ 19:05:26
URL: http://birgittasnya.blogg.se/
Postat av: Astrid

Jag tycker att man ofta kan känna på sig saker

Det har hänt så många gånger att jag ska ringa till personer och så är det upptaget, det visade sig att det var mig dom försökte ringa

2009-08-04 @ 19:17:22
URL: http://astrid-hortlax.blogspot.com/
Postat av: Ingrid

Visst har jag också upplevt att man kan ha någon form av telepatisk kommunikation med andra människor. Jag kan sitta vid datorn och tänka på någon av mina bloggvänner: "Nu ska jag gå in och se om hon uppdaterat", men det blir kanske inte av med en gång, sen rätt vad det här så är hon och lämnar en kommentar till något jag skrivit. Det har jag upplevt många gånger. Och min mamma sa alltid att om en av oss syskon ringde till henne, så ringde de andra två också nästan omgående.



Hoppas att allt är bra med dig och att du njuter av sommaren! Kram Ingrid

2009-08-04 @ 19:20:49
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: SOFFIE

så otroligt intressant du skriver idag,

Jag har upplevt båda två och jag litar på min intution!

Ha en fortsatt härlig kväll

2009-08-04 @ 19:34:36
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Tina

Tycker det där är intressant, en annan sak som jag tänker på som ibland kan kännas lite skrämmande o läskigt är Deja´vu upplevelser när ha upplevt något tidigare, fast man inte har det... o man tänker de här känner jag igen men när o hur?? de flesta har nog varit med om det...ganska otroligt hur vår hjärna funkar, de säger att det är ett trötthetssymptom hos hjärnan...ja va vet man.. men en intressant är de.

Ha det så gott

Kram!

2009-08-04 @ 21:53:41
URL: http://tinaz.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Kul att ni tycker det är intressant det jag skriver om i detta inlägg.

Det är bl.a. det som är så roligt med att blogga att kunna dela med oss av till varandra om olika tankar och funderingar om olika saker.



Och ja, man ska nog lita mera på sin intution.

Och som flera också skriver här så är det viktigt att lyssna på den inre rösten / magkänslan och som också kallas intutionen,

Den kan många gånger föra oss rätt,

eller åtminstone få oss att stanna upp och tänka till.



Och telepatisk kommunikation man kan uppleva med andra människor

och precis som du Ingrid, så har jag många gånger varit med om att sitta vid datorn och tänka på någon av mina bloggvänner

eller att jag håller på att skriva något i en blogg,

och samtidigt har jag fått en kommentar från den personen.

Detta är så mysigt...



Och som du Tina så har jag också vid olika tillfällen i livet fått Deja´vu upplevelser att ha upplevt något tidigare fast jag inte har det.

Inte i detta livet i alla fall....



Jag tycker också alla dessa saker är så intressanta.



Tack mina vänner för alla kommentarer och det ni också delar med er av.



Jätte-stora kramar till er alla.

2009-08-04 @ 22:12:22
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Anna-Carin

Hej! jo jag kan också känna på mig vissa saker,oftast känner jag i magen om något är bra eller dåligt.Jag går ofta på magkänslan.

Den här texten hittade jag på google om myggfällor.

Myggfällorna fångar vuxna mygg som lockas till fällan med hjälp av torris som består av frusen koldioxid. Myggorna sugs in i fällan av en liten fläkt och sitter sedan i fångstpåsen tills man hämtar fällan på morgonen.



Mygg är bland det jobbigast som finns.

Hej svejs / Anna-Carin

2009-08-04 @ 22:33:01
URL: http://annacarinsfoto.blogg.se/
Postat av: Lissen

Tro att man kan ha föraningar och sin magkänsla ska man nog lyssna på. En del har mer av förmågans, som dej!

Förstår att du får hemlängtan till Ångermanland, så fint där! Tack för dina goa ord!

Ha det gott

2009-08-04 @ 22:35:14
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag vet inte hur många gånger jag har gått efter min mobil för att ringa ngn av mina stora tjejer. I samma ögonblick som jag ska slå numret så ringer det....och det är alltid den tjej som jag har tänkt att ringa. Ibland är det rent av kusligt....

2009-08-05 @ 07:49:43
URL: http://www.mariee.se
Postat av: Gunnar

Intressant läsning.....och som visar att man inte är ensam om att upplevt sådana saker som att när man har tänkt att ringa till en viss person så vips ringer han eller hon.....

Ha det bra :-)

2009-08-05 @ 11:29:57
Postat av: marie

Ha en skön dag, kära du! Kram

2009-08-05 @ 11:45:16
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Eva (igen)

Sv: Tack, ja jag har faktiskt precis lyckats få tag i ett tillfälligt boende. Så nu har vi iallafall tak över huvudet. Sedan får vi i lugn och ro leta efter en ny lägenhet.



Ha en fin dag!

2009-08-05 @ 12:15:06
URL: http://evasblandning.blogg.se/
Postat av: ciara

Detta är ett mycket intressant ämne! då jag oxå brukar ha en ganska bra intuition/magkänsla..

Lyssnar alltid på den.

Hm!Förutom då det gäller kärlek(Tyvärr) Då om ngn gång borde jag lyssna lite extraS

"Kärleken är en stimulans för hjärtat men en lokalbedövning av förståndet"!!!SÅ SANT!

Kram på dej/Ciara

2009-08-05 @ 16:58:27
URL: http://vofflans.blogg.se/
Postat av: Nettan

Mycket av det du skriver om, stämmer in på mig också.

Visst känner man på sig att det ska "hända" något OSV.



Ha det så gott // Nettan

2009-08-05 @ 20:48:05
URL: http://nettanspyssel.blogg.se/?tmp=01130457
Postat av: cattha

så söt kisse ,lik min kisse.

ja ibland har man lite föraningar,har de jag med ibland.undrar om saker har föraningar (eller nåt okänt,för min brandvarnare gick igång en morgon o sen nästa morgon så nästan brann mickron,rök i hela lägenheten o brannvarnan tjöt,kankse nån ande eller nått som ville förvarna,vet ej.

ha de gott

cattha

2009-08-05 @ 21:05:11
URL: http://catthas.bloggagratis.se/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Kul att det är fler som upplevt liknande saker som mig.

Och jag detta med intution är nog något som är väldigt viktigt för oss och att vi lyssnar på.

För den kan många gånger leda oss rätt i olika situtationer.



Och det med tankeöverföring och att man kan känna på sig saker är så otroligt intressant tycker jag.

Jag brukar också lyssna till magkänslan / intutionen

men precis som du Ciara så har jag tyvärr inte heller gjort det i kärlek.

Men som du skriver så är det nog så att

kärleken är en stimulans för hjärtat men en lokalbedövning av förståndet.

Mycket bra beskrivet....



Tack mina vänner för alla kommentarer, och oj vad kul det är att blogga om olika saker.

kramar



PS:Tack Anna-Carin för beskrivningen av myggfällor...

jag visste faktiskt inte att det fanns sådana, och det var så roligt det du skrev hos dig om dem..

2009-08-05 @ 22:14:01
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hej vilken bra intressant & sida.Jag känner oxå igen mig av vad du har skrivit.jag är också känslig för stämningar och energier i tex ett rum där det är människor. eller så kan jag känna av en människas energi /stäming. Om någon är ledsen eller arg kan jag vissa gånger käna det mycket tydligt.



Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Så glad du tycker min blogg är intressant.

Tydligen är vi båda väldigt känsliga oss och / eller att det är det s.k. sjätte sinnet vi andvänder

2009-11-11 @ 11:46:46
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0