Lite jobbigt - tankar + om vädret

Hejsan igen,

det var några dagar sedan jag skrev här i min lilla blogg.
Och om jag ska vara ärlig så har jag inte känt mig så ok den sista tiden, plus haft extra sömnproblem

Tycker att Julen och helgerna har varit extra jobbiga denna gång,
minnen och tankar har kommit och jag har känt mig ganska låg

Sedan finns det ett par saker som gör mig ledsen och som jag jag tyvärr inte kan skriva om här i min blogg
men förhoppningsvis det blir bättre..



Jag brukar annars för det mesta klara att hålla distans till jobbiga saker och inte tänka alltför mycket på det förflutna, saker som hänt, saknaden osv.
Men ibland är det svårt att värja sig...

Men jag ska försöka att inte tynga ner mig själv av saker som jag ändå inte kan påverka...

och jag har också en tendens att ta på mig skuld för olika saker och av andras beteenden, fast jag egentligen inte ska göra det.
Varje vuxen människa har ju ansvar för sina egna handlingar...

Sedan är det också så att jag tål ingen stress längre, och får ångest vid konflikter...så jag undviker dem...
Men det är nog p.g.a allt som hänt genom åren...då jag även fick ta emot för mycket av andras frustrationer...vilka gick ut över mig...

Men man orkar inte fortsätta ge, om man själv ingenstans har att hämta kraft ifrån...

Ni mina bloggvänner som följt min blogg genom åren vet lite om vad som hänt

ja, där gläntade jag lite grann på dörren om det jobbiga som tynger mig...
men mer kan jag tyvärr inte berätta...men skönt att få skriva av sig lite i alla fall...



Hoppas ni alla haft en fin Nyårshelg och och nu är det ännu en helg framför oss som blir lite längre
Men sedan är det lugnt med helger på ett tag...

Och vädret är som det är...fortfarande milt för årstiden..åtminstone här och söderut
det ska bli spännande att se hur den fortsatta vintern blir...

Men jag har läst någonstans att en ny ordentlig storm väntar och det verkar som om det nuförtiden kommer oftare större stormar även här i vårt avlånga land

Hoppas den inte ställer till med alltför mycket problem, som den förra stormen gjorde för många människor



Och hoppas ni alla har haft en fin Nyårshelg och vill önska er alla en god fortsättning på det nya året
och hoppas att detta nya år blir ett bra år för oss alla

Ps. och nu ska jag börja en lite försenad bloggpromenad och fortsätter antaglien imorgon
det är ju så mysigt att hälsa på hos er.


Kommentarer
Postat av: Rovie

God fortsättning. Tyvärr är det ju så att man måste ta det jobbiga också, men det brukar ordna sig till slut. Hoppas det gör det för dig.



Tack för att du vill komma och läsa. Ingen txt idag, bra lite knäppa bilder.



God fortsättning och hoppas du får en fin Trettonhelg



Kramiz

2012-01-02 @ 22:42:34
URL: http://rovie.blogg.se/
Postat av: Gunnel

Det är sant att man orkar inte med hur mycket negativa saker som helst, om man inte har nånstans att tanka energi ifrån. Hoppas du får en bra fortsättning på det här nya året. Kram

2012-01-02 @ 23:43:41
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com/
Postat av: Gunilla

Här har snön nästan försvunnit, skönt tycker jag.

Hoppas på ett bra år.

Kram vännen

2012-01-03 @ 02:50:58
URL: http://gunillaskatter.blogg.se/
Postat av: annette

Precis som Du skriver så är det ju, ingen människa kan ge massor om man inte får tillbaks energi, tråkigt att Du i år har känt av mer än vanligt av saknad, men känslor kan vi ju inte styra över så mkt. Vi kan bara försöka bearbeta dom på ett någorlunda bra sätt och jag hoppas Du klarar det på ett bra sätt även den här gången!

Hoppas Du kommer att må bättre snart och kan se med tillförsikt på der nya året!



God Fortsättning!



Kramar!



annette

2012-01-03 @ 05:11:22
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Mia

Styrkekram till dig....det är inte helt enkelt, när det inte finns nån energidepå att fylla på av....

Hoppas att allt löser sig, min vän....

Kram, kram....

2012-01-03 @ 06:58:02
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: britten

Fina du .....det är inte lätt att leva och när man känner hur energin försvinner och man inte har någonstans att fylla på är det tufft.

Jag förstår att heögerna känns jobbiga för dig . jag kan tycka det samma

I år har jag jobbat mkt och det har varit bra.



Önskar så att du ska få må bra..



Vill du ha någon att prata mera privat med så finns jag på [email protected]



Stor kram

2012-01-03 @ 09:11:49
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: Corina

Har haft det bra trotts arbete under julhelgen. Lugn och behaglig nyårshelg med familjen. Så jag klagar inte. Just nu en himla massa tung blötsnö, jag hoppas kunna ta mig till jobbet i alla fall. Det snöar fortfarande också. Kram

2012-01-03 @ 11:35:39
URL: http://corina.bloggplatsen.se
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

jo, det är så sant så att man orkar inte ta emot hur mycket negativa saker som helst om man själv inte har någonstans / eller med någon att tanka energi ifrån

det är bl.a vad som hände när t.ex. min syster dog och tiden efter det....

då samtidigt också en massa andra jobbiga saker hände..

det blev liksom för mycket...och jag krisade ihop...

Det var flera år sedan, men den tiden satte sina spår....

Och vid jul är det lätt att minnen, tankar och saknad tränger sig på extra mycket....ibland mer och ibland mindre



Önskar er också mina goa vänner en fin fortsättning på det nya året

Stora kramar till er alla

2012-01-03 @ 15:30:22
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Erik "Semlan"

Tråkigt om du inte kan sova. Hoppas det ordnar sig och att du snart kan sova skönt igen. :-)

Konstigt med det milda vädret. Men jag slipper gärna snön vi haft de senaste vintrarna.

Ganska skönt gå ut utan att riskera att halka omkull hela tiden. ;-)

Hoppas du också får en bra fortsättning på det nya året.

Ta hand om dig. :-)

Postat av: Veiken

Tråkigt att du känner dig låg. Vädret gör det inte ett dugg bättre heller.

Sonen ringde förut och sa att den nya stormen som kommer i natt kan blåsa upp till 3 m/sek.

Kramar

2012-01-03 @ 16:58:50
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: annemon

Önskar även dig en god fortsättning på det nya året.Hoppas att det som tynger dig blir bättre framöver.Ha de gott./kramen

2012-01-03 @ 17:00:50
URL: http://annemon.bloggagratis.se
Postat av: Annkila

Hoppas att du kommer ur det mörka för det är ingen höjdare att vara där! Brukar önska att dom som talar i skallen på mig kunde bli tysta (mina tankar) tänk vad lugnt och skönt det skulle vara.

Tänker på dig!

Kram

2012-01-03 @ 17:42:11
URL: http://blogg.annkilas.se
Postat av: Agneta

Hej, Inger!

Livets väg är krokig för oss alla och det gäller att finna en lösning som passar, inte det lättaste

inte, men det går..ibland!



Nu ligger stormen Emil över Nordsjön och kan tala om att det BLÅSER, regnar och att både blötsnö och åska är på ingående i kväll och i morgon är Emil här. Usch och fy. Förberedelser pågår men....

Kram, Agneta

2012-01-03 @ 18:17:21
URL: http://www.agnetas.name
Postat av: Ragnvi

Morning o god fortsättning på det nya året!

Förstår vad du menar....vissa dagar är jag så låg så jag ibland tvivlar att jag ska orka upp igen...men på nåt vis brukar jag kravla mig tillbaka....precis som du...

Styrkekramar!

Ragnvi

2012-01-04 @ 04:51:33
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Bling

Ibland är livet tungt, känner igen detta med att ta på sig skuld, har lätt för att göra det själv. Har man varit med om för mycket som varit jobbigt så klarar man stress sämre, inte alls konstigt.

Hoppas du får sova, det tar musten ur en.. bara det.

Många Kramar

2012-01-04 @ 14:21:38
URL: http://savebling.blogspot.com
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

tack snälla för alla goa kommentarer,

och det är så skönt att få skriva av sig lite när det känns jobbigt

funderar på att skaffa en extra lösenordsskyddad blogg för att lite friare kunna skriva om olika saker

Men idag känner jag mig lite piggare i alla fall, och jag är så glad för det

Och ja Bling, det är nog så att har man varit med om för mycket som varit jobbigt så kan det bli så att man klarar stress sämre



Önskar er alla också en god fortsättning på det nya året

Och jätte-stora kramar till er alla

2012-01-04 @ 22:53:44
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Jag läser om Din jobbiga julhelg. Jag tycker inte heller om julen men brukar inte hinna med att känna efter så mycket. Hoppas det som tynger Dig kan lätta lite nu när helgerna är över. När man mår dåligt så har man också en tendens att tro att alla andra mår toppen, speciellt över en sån här helg, men så är det inte. Det finns nog rätt många som är ledsna av olika skäl, sånt som hänt tidigare eller sånt som hänt nyss.



Jag önskar Dig allt gott den kommande helgen!

2012-01-04 @ 23:38:33
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Tack gulliga du

Ja, det finns nog många fler som inte mår så toppen i Julhelgerna av olika orsaker

Idag känns det lite bättre och jag är glad för det

Stor kram

2012-01-05 @ 00:12:42
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Inger

jag håller med dig Inger, jag vill inte heller lämna ut allt här i bloggen eller på fb.

Därför kan man tyckas lite frånvarande ibland. Men jag har ganska stark integritet.

Missade det här inlägget..

Stor kram till dig..

2012-01-05 @ 19:03:09
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Inger Rozén

Hej o hå!

God fortsättning!Promenerar du än?Du glömde bort mig!

Läs gärna mitt inlägg om häxorna!

Om jag vore som du skulle jag börja släktforska.Du som har Arninge inpå knutarna.Lycka till!Finns en intresant läsning på nettidningen Rötter.Gå in där och se hur man börjar släktforska.Kram,Inger

2012-01-07 @ 12:12:28
URL: http://Chintohs blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0