Inte roligt just nu...

Jag har inte skrivit här på flera dagar, men det har varit ganska jobbigt här  p.g.a. saker som hänt
och när det blir för rörigt eller jag blir orolig, så får jag svårt för att koncentrera mig på att skriva...
utan jag blir ganska splittrad....eller hur jag ska förklara...

Vill inte här i min blogg skriva om exakt vad som hänt....tyvärr...
Men det är inget som hänt med mig direkt eller min lägenhet....så ni behöver inte vara oroliga för sådana saker.

Men det har skett allvarlig förstörelse / brott här där jag bor, som bl.a. orsakat att inte TV´n fungerat i flera dagar, och  heller inte hemtelefonen.

Sedan har postboxarna blivit uppbrutna så risken är stor att post kommit / kommer i orätta händer.
Detta är ett stort hyreshus med många postboxar och de stora dörrarna som låser alla boxarna, har brutits upp.

Och konstigt att hyresvärden inte kom direkt för att laga och byta lås till dem.....och har fortfarande inte gjord det...
usch....jag är så trött och less på det hela...
och undrar vem som tar ansvaret för stulen post ??

jag visste när de bytte till säkerhetsdörrar utan brevlådar här i husen, och istället installerade postboxar att det skulle inte funka....och jag fick rätt...
och jag känner mig upprörd och orolig över alla dessa saker...

Men TV´n funkar nu äntligen, och jag måste säga att Comhem var snabba på att fixa för sina kunder
till skillnad till de där jag har mitt telefonabonnemang.....som fortfarande inte gjort någonting...

tur att jag inte hade fast bredband via telefonjacket hos dem, utan jag har mobilt bredband, så min dator funkar i alla fall.

och det var tur, eftersom att sitta här i min lilla lya och bara lyssna på radio i flera dagar och ingen annat..... det hade blivit alltför jobbigt.

Och som tur är så har jag min mobiltelefon, men den är dyr för mig att ringa med, eftersom jag vanligtvis inte använder den så ofta så jag har kontantkort.
Men jag har mobilen fulladdad nu....

Sedan ska jag till tandläkarn imorgon och dra ut ännu en tand, vilket naturligtvis oroar mig en del,
Fast det gick ju relativt bra förra gången och jag har mått bra efteråt,
så det ska väl gå bra den här gången också....förhoppningsvis...

Ett lite deppar-inlägg idag...men just nu känns det ganska jobbigt...
jag har alltid genom åren trivts med att bo här, men nu känns det inte kul eller tryggt längre....och det är första gången som jag känner så....

Om jag hade en helikopter och lite pengar...skulle jag sticka direkt :-D
men förhoppningsvis allt vänder till det bättre igen...får hoppas på det...

 


Kommentarer
Postat av: Agneta

Hej, Inger!
Förvånad är jag inte alls över vad som hänt, bara att det gick så snabbt efter införandet. Detta med postboxar är vansinne, bättre med brevlåda, anser jag nu, som förra gången jag skrev om detta. Men postboxarna är ju posten som installerat och inte hyresvärden! Egentligen skulle man göra som förr i tiden, skaffa en box på posten och hämta räkningarna fr. den varje månad.
Klart att man känner oro och inte trivs, förståeligt.
Hoppas innerligt att de skyldiga får sitt straff.
Att laga teleldeningar är komplicerat har jag förstått när dom av misstag grävde sönder en kabel här i området för ett antal år sedan. Inget man lagar på störten inte, men det beror ju också på hur illa skadan är. Fy katten för dessa galningar som förstör för att det är "roligt" för inte vinner dom något på att sabba TV och telefon. Numer kommer det ju som tur är aldrig några postanvisningar utan kuvert som förr. Att stjäla brev är väl ett sätt att komma åt information om hyresgästerna. På en räkning står ju det mesta.
Usch så obehagligt men hoppas att det löser sig snart så att allt återgår till det normala.
Lycka till hos tandläkaren!
Kram,Agneta

Svar: Hej Agneta,Jo, jag förstod att det skulle inte funka med postboxar i dessa hus, och det känns så otryggt när det gäller posten, plus det som hänt
Postboxarna har inte Posten installerat utan den nya hyresvärden har anlitat en privat firma för detta.
När det gäller att fixa telefonen / linjen så har de bara svarat att de har anmält mitt ärende till tekniker som kommer att felsöka och det blir den 17 Aug.
Trots att jag talat om vad som hänt.....och det kan ju inte bara vara jag här som har telefon hos dem.
Förstår att det kan vara komplicerat att laga telefonledningar......men det är hur de svarat jag stör mig på.
Comhem visste direkt vad som hänt, och de skickade tekniker direkt utan krångel och jag kunde på deras hemsida se hur långt de kommit med jobbet, och nu funkar TV´n och även telefonerna för de som har telefon hos Comhem
Men jag får inte ens ett vettigt svar från telebolaget jag har telefon-abonnemanget hos.
Ja, hoppas allt fixar sig snart och det ska väl gå bra hos tandläkarn hoppas jag.
stora kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-08-15 @ 21:52:35
URL: http://www.agnetas.name
Postat av: Ingrid

Hejsan Inger!
Tro sjutton det att du mår dåligt när det varit så mycket krångel i ditt hus. Det är hemskt när man inte kan känna sig trygg i sitt boende.
Jag får som tur är min post genom brevinkast i dörren, så den kommer ingen åt. En del här på området har en brevlåda utanför sin dörr, men jag tycker att det känns mycket säkrare så här, dessutom har jag alla månadsfakturor som E-fakturor, så dem kommer ingen åt.

Du ska se att allt kommer att gå bra med tandutdragning. Lycka till!

Kram, Ingrid

Svar: Nej, det känns inte så kul just nu...väldigt otryggt ! och även på grund av det som hänt...Jag hade förut brevinkast i dörren, men den nye hyresvärden fick för sig att alla dörrar skulle bytas ut mot säkerhetsdörrar utan brevinkast.
och att vi skulle ha postboxar för alla hyresgäster på bottenvåningen.
Men jag förstod att det inte skulle funka....vilket visade sig nu....
Ja, det ska nog gå bra med tandutdragningen denna gång också, för denna tandläkare tar det så lugnt med mig
Stor kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-08-15 @ 22:14:45
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Rovie

Det var mycket på en gång. Förstår att du har det jobbigt. Men det kommer ordna sig ska du se. Det gör det ju alltid till slut. Men det borde inte ta sådan tid.
Boxar vet jag inget om, men tycker det skulle vara bättre än att någon kan kasta in brinnande föremål i vanliga bevlådor. Jag har inte varit med om det men skulle trots allt hellre ha en box.

Hos tandläkaren kommer det gå jättebra, det gick ju så fint sist. Du får försöka se framaåt och tänka på att snart har du allt det här bakom dig. Det är lätt att säga, men jag vill bara föröka muntra upp dig lite.

Må så gott du kan och roligt att höra av dig här igen.

Kram

Svar: Ja, förhoppningsvis allt ordnar sig snart och hoppas allt lugnar ner sig.men det har hänt för mycket här under sista tiden...de känns ganskal "kymigt"
Jag har alltid trivts så bra här, så jag blir jätte-ledsen över detta.
Och ja, boxar är säkert bra...men bara om de är säkra...
Tack söta du för uppmuntran och kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-08-16 @ 00:05:06
URL: http://www.rovie.blogg.se
Postat av: Rovie

Ber om ursäkt, kom ihåg att jag inte svarat på din kommentar om YouTube. Nej det är inga falska mail. Firman finns(har kollat upp dem) och de anmäler till Youtube, som skriver till mig men att det inte är något att by sig om. De är väl vana. Firmor som vill ha pengar antagligen. Men jag har allt på minna minneskort, som jag har sparat allihop, så de kommer ingenstans om de skulle försöka.

Sov Gott (kanske sover du redan)

Kram

Svar: Ja, tydligen är det en firma som på olika sätt vill roffa åt sig pengar, och försöker lura / skrämma folk till det.bra att du sparat allt som bevis om de försöker...
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-08-16 @ 01:09:07
URL: http://www.rovie.blogg.se
Postat av: Inga

Fy så mycket tråkigt du råkat ut för...det må vara fruktansvärt jobbigt när man inte känner sig trygg i sitt hemområde...
Har du inte alltsammans hos comhem?..det har jag och tycker det är skönt med bara en räkning.
Hoppas det ordnar sig för dig
Kram Inga

Svar: jo, det är jobbigt när man inte känner sig trygg i sitt eget hemområde.Jag har bott här i många år och trivts utmärkt och aldrig råkat ut för något tråkigt.
Men vet inte vad som hänt sista tiden här....mera allvarliga brott m.m.och det på kort tid.
Nej jag har inte allt hos Comhem, fast jag har tänkt så att om en tele/TV internet.operatör strular så funkar åtminstone det hos någon av dem
Fast denna gång ska Comhem ha en eloge för att snabbt vara på plats och fixa, och hade bra löpande information. - vilket inte min telefon-operatör var eller hade.
Kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-08-16 @ 06:58:54
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com
Postat av: envingad

Men du käre tid! Ja jag förstår inte vad dom ska krångla till med boxar och ha sig..tack och lov har det inte införts här ännu och jag hoppas vi slipper det men med dagens indragningar och brevbärare som går på knäna lär det väl bli så här också :/
Håller tummarna att det går bra hos tandis
Kram

Svar: tack goa du, ...och ja, inte blev det bra med postboxarna....osäkerheten om post kommer i fel händer...Ja, alla indragningar av brevbärare påverkar oss också,
och det gick bra hos tandis....det blev ännu en komplicerad tandutdragning, och det är en lättnad att nu blir det inga fler.
Kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-08-16 @ 16:18:36
URL: http://envingad.blogg.se/
Postat av: Annika

Låter inte så bra det där inte. Men vi får hoppas att det blir lugnare på ditt område snart. Då du läser det här så är tanden borta och jag är säker på att det gick så bra. Kram på dig.

Svar: Jo, får hoppas det blir bättre snart här igen, men just nu känns det jobbigt...Jo, tanden är borta nu och det gick bra, trots att denna tandutdragning blev komplicerad också.
Men nu är det slut med tandutdragningarna...skönt...
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-08-16 @ 21:49:07
URL: http://badtant.bloggo.nu
Postat av: Anonym

usch låter ju superjobbigt, finns det nån möjlighet för dej att flytta till ett annat område det verkar ju inte va säkert där??må så gott du bara kan kramen

Svar: Jo, det känns jobbigt att känna sig otrygg av olika saker...och detta som hänt har varit jätte-jobbigt.Jo, jag skulle vilja flytta....men hoppas att det blir bättre här snart igen
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-08-16 @ 22:10:57
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Lotta

Alltid tråkigt när det händer saker man inte kan styra över. Kan bara hålla med om att eget brevinkast är det bästa. Hoppas nu att de gör något åt saken så att det inte händer igen. Håller tummar och tår för att din tandutdragning går lika bra som sist.
Styrkekramar

Svar: jo, skönast är med eget brevinkast, men nu har de i alla fall lagat postboxarna, och hoppas det inte händer igen.och tandutdragningen gick bra och skönt att det inte blir några fler, för det är inte det roligaste, speciellt när de blir komplicerade.
kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-08-16 @ 23:04:00
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Inga Magnusson

Va tråkigt med skadegörelse! Konstigt att ingen hann se medan eländet pågick o kunde larma polisen! Vilken tur att du hade mobilt bredband och kunde sysselsätta dig med datorn åtminstone.

Sen hoppas jag att det gick bra med tandutdragningen som alltså borde ha varit igår.

Svar: Ja, det är så hemskt det som hänt, och det skapar oro och otrygghet.Ja, det var tur att jag hade mobilt bredband för annars det skulle ha varit trist när inget annat funkade under några dagar.
Och ja, tandutdragningen gick bra, trots att denna också blev komplicerad, men nu blir det i alla fall inga fler utdragningar ;-)
Inger Maryissa

2012-08-17 @ 04:55:46
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Mia

Vad jobbigt när man kommer in i såna perioder av depp...det är som om allting sker samtidigt! Men nu är du klar med tänderna väl?? Kram på dig

Svar: Jo, det är jobbigt när många saker händer på en gång. Men det ska förhoppningsvis lugna ner sig snartOch jo, tänderna ska nog vara klara snart, åtmnstone det blir inte fler tandutdragningar :-)
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-08-17 @ 07:42:10
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Erika

Att känna otrygghet där man bor känns aldrig bra, hoppas det ordnar sig till det bästa, samt att inte mer händer som tenderar till bekymmer och obehag. När det gäller helikopter och pengar som du skrev :) så visst kostar det en slant att ger sig iväg till ett nytt boende, men för egen del gick det så långt att jag bara kände att nu får det var nog.

När man står i den egna balkongdörren och ser den ena efter den andra flyttar och tårarna rinner och man undrar när blir det min tur, till slut blev det min tur, men det vill till en beslutsamhet som verkligen ska sättas i verket. Men hjälp av mina söner så rodde vi min flytt i land utan bekymmer där jag idag är. Är så glad att jag är av det tuffa verket annars hade jag suttit kvar där nere i det avskyvärda området som från början var hur fint och bra som helst, men det urartade med åren.

Kramkram

Svar: Nej, det är inte roligt att känna sig otrygg där man bor.Jag har alltid trivts mycket bra här och har bott här i många år, och hoppas det snart kommer att kännas tryggt igen.
för egentligen har jag ingen lust att flytta, men skulle inte ha något emot att bo längre ner i huset även p.g.a hissar som strular.
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-08-17 @ 13:21:28
URL: http://enstrimmaljus.blogspot.com/
Postat av: Erika

Det tuffa VIRKET skulle det står. :)

2012-08-17 @ 13:22:32
URL: http://enstrimmaljus.blogspot.com/
Postat av: Veiken

Fy så tråkigt. Postboxarna skulle vara i ett eget låst rum där bara hyresgästerna skulle kunna komma in. Boxarna skulle naturligtvis också vara låsta! Jag blir så arg när folk inte kan skilja på mitt och ditt! Kramar

Svar: Ja, det är verkligen inte roligt med oron för om ens post kommer i orätta händer.och tycker också att boxarna skulle vara i ett separat rum där bara hyresgästerna kan komma in i.
Och det dröjde minst ett dygn innan hyresvärden fixade boxarna...och det tycker jag är dåligt..
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-08-18 @ 17:45:54
URL: http://www.veiken.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0