Tandläkarbesöket + om en man och tom bänk :-)

Idag har jag varit hos tandläkaren och gjorde tandutdragningen som jag varit så rädd inför.

Men oj, vad bra det gick, trots att tandläkaren fick plocka ut tanden och rötterna i tre delar.
Men konstigt nog var det inte lika jobbigt som förra gången i alla fall.

Kanske p.g.a att jag denna gång var mera förberedd,
och tandläkaren var underbar och tog det så lugnt med mig och talade om vad hon gjorde, och jag fick mera bedövning när jag behövde det.

De flesta som jobbar där är från olika länder...jag bor ju i ett mycket invandrartätt område och min tandläkare är från Iran.

Jag gillar denna tandläkarmottagning mycket....de är så otroligt gulliga.
och på något sätt det känns nästan lite familjärt där, och så fort jag kommer, de känner igen mig och vet vad jag heter,  frågar hur det är och de är jätte-snälla

Så det ska nog gå bra i fortsättningen också....och min tandvårdsrädsla börjar bli bra mycket mindre nu.



Sedan en rolig sak när jag stod och väntade på Tunnelbanan.

vid en tom bänk, stod en äldre farbror som kanske var från Turkiet, uppklädd i kostym och slips,
och han vinkade åt mig och sa varsegod sitt ner och han pekade på den tomma bänken bredvid honom.

Men jag skakade på huvudet och sa att jag behöver inte sitta ner.

Då kom han fram till mig och åter igen frågade om jag inte ville sitta ner.
Men jag sa åter igen att det behövde jag inte....men sa: - tack i alla fall.

Han gick tillbaka till bänken där han stod innan, och så kom det en annan kvinna, och denna gång en lite yngre färgad kvinna.

och då bad han henne också att sätta sig ner på bänken....men hon avböjde också och gick ut på perongen.

Men oj, vad jag blev full i skratt.....det var ju så roligt det hela...

undrar varför han gjorde så....?
kanske han var ute och letade efter att få en kvinna...han var kanske ute på friarstråt :-) ?

och det finns ju olika sätt att göra det på :-D
Men om det funkar....det är ju en annan sak ;-)

Ibland det händer roliga saker :-)

Det blev mina små rader ikväll, och ha det så gott mina bloggvänner och besökare.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Vad glad jag blev av att läsa att ditt tandläkarbesök gick så bra. Vilken mysig tandläkarmottagnig du har och jag tror som du att det kommer att gå hur bra som helst med dina övriga besök framöver. När allt är över sedan så kommer du att känna dig extra stolt. Härlig farbror du stötte på :-)

Ha en underbar fredag!

Kram

Svar: Ja, jag trivs mycket bra på denna tandläkarmottagning och med min tandläkare och tandsköterskornaVilken tur att jag hittade den och den är dessutom jätte-nära här där jag bor, vilket också är en trygghet,
och jag kan ringa eller åka dit direkt om det blir problem.
Ja, när allt är över det kommer att kännas så bra, och säkert jag också kommer att känna mig ganska stolt över mig själv, för att jag klarade av dessa jobbiga saker:
Och min tandvårdsrädsla börjar bli mindre nu, och mycket beroende på hur jag blir så väl omhändertagen hos tandläkarn.
Jo, det var en rolig farbrot i tunnelbanan...undrar om någon kvinna satte sig på bänken...? :-)
kram tillbaks och ha en fin fredag du också
Inger Maryissa

2012-08-10 @ 12:33:34
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: ella

Va skönt d gick bättre hos tandläkaren:)
ja sol å höstfärger är ej helt fel varit till en fäbod idag:)kraam
önskar dig en fin fredagkväll

2012-08-10 @ 17:32:48
URL: http://farytaleinblue.blogg.se
Postat av: Anonym

Satt och ändrade om på bloggen när du var drä, därav att en del inte syntes. Återkommer igen till din blogg. Har mat på spisen nämligen. :)

2012-08-10 @ 18:24:26
Postat av: Erika

Anonym är jag. Glömde skrivai namn osv.

2012-08-10 @ 18:25:03
URL: http://enstrimmaljus.blogspot.com/
Postat av: Erika

Inte kunde jag stava heller i förra kommentaren :) Men orsaken var maten på spisen, började blir katastrof när jag skrev det förra, och det kokade för fullt när jag kom till köket.

Den mannen letade nog efter en kvinna och att så smått börja samtala med om nu någon satt sig där på den tomma bänken. Sätten är bra utom de dåliga. :)

Bra att det känns tryggt med den tandklinik du går till, det är verkligen A och O. samt att din tandläkarskräck börjar avtar mer och mer, för det är nog det bästa av allt det.

Kram och tack för din kommentar.


Svar: jo, det var nog så att denne man letade efter en kvinna....att sitta ner och samtala med och kanske mera ;-)Och ja, det känns så trygg med den tandläkarmottagning jag går till och tandläkaren jag har.
Precis vad jag behövde p.g.a. min tandvårdsrädsla som nu börjar bli mindre, då jag nu vet att tandläkarn tar det lugnt med mig, och talar om vad hon gör...och det gör mig trygg.
Kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-08-10 @ 18:51:25
URL: http://enstrimmaljus.blogspot.com/
Postat av: soffie

men å va bra att du har en så bra tandläkare å att det gick så bra den här gången.. må så gott nu min goa vän:)

Svar: Ja, jag är så glad över att fått en så bra tandläkare och att det gick så bra.Kram
Inger Maryissa

2012-08-10 @ 21:13:13
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Rovie

Vad härligt att det gick bra hos tandläkaren. Vad glad jag blir. Nästa gång skuttar du nog dit i glädjefnatt.

Kanske ville mannen bara var vänlig och ge dig en sittplats. Det är ju inte många svenskar som gör.
Det bor lite turkar och andra nationaliteter här också, inte så många, men de är mycket vänligare än svenskar.

Ha en fin helg

Kram

Svar: ja, jag är så glad att det gick så bra hos tandläkarn trots att det var en lite komplicerad tandutdragning.Men hon är så gullig och tar det lugnt med mig och förklarar vad hon gör så jag känner mig trygg.
Mannen jag berättat om verkade vilja få en kvinna att sätta sig på bänken bredvid honom av någon orsak :-)...eftersom han försökte med en annan kvinna också.
Ha en fin helg du också och kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-08-10 @ 22:18:08
URL: http://rovie.blogg.se
Postat av: Rovie

Såg att kossan var här igen när jag klickade upp kommentaren, men ser att det gikc ju bra ändå. Jä...a bloggkossa.

2012-08-10 @ 22:19:39
URL: http://rovie.blogg.se
Postat av: Mia

Jag är mest glad över att det gick så bra för dig med tanden! Kram!

2012-08-11 @ 09:09:15
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Agneta

Hej, Inger!
Ja du, man vänjer sig efterhand och tur att du fått någon du känner tillit till, det är viktigt. Men i dag är dom duktiga, inte som när vi var små och det är kanske därifrån många av oss fått rejäl skräck. I alla fall jag.
Mannen som ville ha någon till bänken kanske hade ett litet diskret rån i tankarna....vem vet?
Mycket händer och tyvärr kan man inte lita till någon i dag.
Lycka till framöver!
Varm kram, Agneta

Svar: Jo, nog är det skillnad att gå till tandläkarn förr och nu....och ja, jag tror också att många av oss fått skräck för att gå till tandläkarn p.g.a vad man varit med om som barn.Den tandläkare jag har nu känner jag mig mycket trygg med, så det ska nog gå bra hädanefter också.
Jag tvivlar nog på att den äldre mannen vid bänken som jag berättat om, att det var rån på gång..
Tror nog mera på att han var ute och "raggade" :-)
Stor kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-08-11 @ 13:46:34
URL: http://www.agnetas.name
Postat av: Sylvia

Så roligt att det gick bra denna gången hos tandläkaren och förstår du känner dig lättad om hjärtat. Det är så viktigt hur man blir bemött och din tandmottagning verkar vara jättetrevlig.
Vilken konstig prick du mötte och undrar om han fick något napp till bänken. Nu vet man ju inte vad han hade för baktanke med det hela. Det händer ju så mycket rån och överfall och konstigt på stan så man får verkligen vara på sin vakt.
Må gott och ha en trevlig helg1
Kram Sylvia

Svar: Jo, tack vare att de är så trevliga och förstående och tandläkarn tar det lugnt med mig så har det gått bra trots besvärliga tandutdragningar.Så det ska nog gå bra hädanefter också...känner mig lite modigare nu.
Jo, mannen vid bänken var knepig :-) Fast tror knappast att denne äldre man var ute att råna el.dyl..
det var nog något annat han var ute efter :-)
Kramar tillbaks och ha en trevlig helg du också
Inger Maryissa

2012-08-11 @ 16:52:58
URL: http://cobra38.wordpress.com
Postat av: annemon

Vad roligt att du har hittat en tandläkare som passar dig, så du även blir av med den värsta tandläkarskräcken, och vad skönt att det gick så bra denna gång. Men vilken artig filur du träffade vi bänken undras vad han kanske hade i kikarn.
Ha de gott Kram

Svar: jo, det känns aå bra att ha en tandläkare som förstår min tandvårdsrädsla och tar det lugnt med mig.Annars skulle jag aldrig ha klarat dessa tandutdragningar.
Jo, "filuren" vid bänken undrar jag också vad han var ute efter...för något var det...;-)
Kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-08-11 @ 18:30:36
URL: http://annemon.bloggagratis.se
Postat av: soffie

hoppas du haft en mysig lördag:)

2012-08-11 @ 20:40:06
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Ragnvi

Morning! Glädjs med dig ang. din tand! Vi har ju haft problem med tänder denna sommaren du o jag!
Hoppas allt ordnar sig för dig efter branden nu också! Så otäckt!
Kramen!
Ragnvi

Svar: jo, det var en så stor lättnad att sista tandutdragningen gick så bra, även om den var lite komplicerad.ja vi har haft problem med tänder båda två denna sommar, och skönt att din gick bra till slut.
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-08-12 @ 08:20:01
URL: http://rankans.blogg.se
Postat av: Gunnel

Så skönt att det gick bra hos tandläkaren. Det är A och O med en vänlig, förklarande tandläkare. Ja, det finns många olika sätt att ta kontakt på.

Svar: jo, jag är så glad över att det gick så bra hos tandläkarn...jag som hade gruvat mig så mycket innan...Och ja, hur tandläkarn är betyder mycket
Inger Maryissa

2012-08-12 @ 11:55:17
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com/
Postat av: Rovie

Då förstår jag, jag fattade att det var inne i tunnelbanan. Ja då var det nog en liten luring. Tur du inte satte dig.
(Det här svaret kom som mail, har du signerat det då?)

Svar: Det var inne i tunnelbanestationen vid dörrarn ut till perongen.Och han stod där vid den tomma bänken och ville att någon kvinna skulle sätta sig där :-)
Nej, när jag skriver kommentarer signerar jag inte längre...förstår inte vitsen med att göra det.
kram
Inger Maryissa

2012-08-12 @ 12:01:44
URL: http://www.rovie.blogg.se
Postat av: Gunnar

Ha,ha det var en annorlunda metod att få kontakt med kvinnor. Skulle varit kul att veta om han fick napp till slut.

Svar: Ja, verkligen det var ett annorlunda sätt :-)..och ja, det skulle vara kul att veta om han fick napp :-)jag skrattade gott åt detta resten av dagen :-)
Inger Maryissa

2012-08-12 @ 17:14:38
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com/
Postat av: Annika

Hurra för dig. Så skönt att läsa att din skräck för tandläkare börjar avta. Den där mannen var antingen en riktig luring eller bara väldigt artig. Vem vet.

Svar: Ja, det är skönt att min tandvårdsrädsla börjar bli mindre nu, och det beror på min gulliga tandläkarejo, det skulle vara roligt att veta varför denna man vid den tomma bänken ville att en kvinna skulle sätta sig där :-)
och vad som hade hänt då...
Inger Maryissa

2012-08-12 @ 23:06:56
URL: http://badtant.bloggo.nu
Postat av: Veiken

HURRA! Vad bra att du tog ett stort steg närmare att bli av med din tandläkarskräck. Jag har hört att man kan träna bort olika fobier om man tar det lite lugnt!
En morgon kanske du vaknar och VILL gå dit. Nä, jag skojar bara, men visst känns det skönt? Kramar

Svar: Jo, min tandläkarskräck börjar bli mindre, och jag litar på min tandläkare att hon fortsätter ta det lugnt med mig, så det ska nog gå bra i fortsättningen också
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-08-13 @ 18:25:50
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Anonym

Grattis till ett lyckat tandläkarbesök! Det måste kännas skönt att inte behöva gå och våndas innan i fortsättningen! För detta att ha plågsamma förberedelser är ofta värre än själva behandlingen. Jag är ju lika gammal som du och har också med mig ett antal obehagliga upplevelser i bagaget. På min barndoms folktandvård härskade en av de här snabbutbildade "tandläkarna" som Hitler skickade ut med sina arméer. Han var inte särskilt kunnig och rätt brutal.

Svar: Jo, det är skönt med en förstående tandläkare som tar det lugnt och förklarar allt vad hon gör.Kommer också ihåg barndomens tandläkare, och där grundlades nog tandläkarskräcken.
Detta med de snabbutbildade "tandläkarna" som Hitler innan hade skickat ut med sina armeér och som sedan kunde jobba inom folktandvården förr,
det har ja inte hört talas om....
det låter läskigt...
Inger Maryissa

2012-08-15 @ 07:49:52
Postat av: Inger

Så skönt att du har kommit till en tandläkare som du känner förtroende för..Det är ju så viktigt..
Det kommer nog att gå bra nu framöver...skönt.
Kul med farbrorn på friarstråt..haha..om det nu var så. Men han ville nog vara artig...det är ont om dem nu som erbjuder en sittplats, Så man blir ju misstänksam..kramen till dig..

Svar: jo, det är skönt att ha fått en tandläkare som är förstående och tar det lugnt, det hjälper mycket.Ångrar nu att jag inte gått tidigare.
Jo, det var kul med farbrorn och bänken, och varför jag tänkte på det med friarstråt är att han även stoppade en annan kvinna som var på väg till tågen och ville att hon skulle sätta sig på den tomma bänken bredvid honom.
det kände lite som dolda kameran :-D
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-08-15 @ 16:52:06
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: Inger

Jaha där försvann den kommentaren sa kon...
Men iaf vad skönt att du fått en bra tandläkare du har fått förtroende för. Det kommer att blir så bra nu framöver, det är ju viktigt att känna sig trygg där man sitter och gapar..usch, jag gillar det inte heller.
Men vilken kul farbror som kanske var på friarstråt.Eller kanske han bara ville vara artig.Det är ju ovanligt idag att bli erbjuden en sittplats..Undrar vad han hade i tankarna..haha.
kramkramen till dig..

2012-08-15 @ 16:56:00
URL: http://IngerEmksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0